Yazar "Eroğlu, Umut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Analyzing the relationship between signature And personal traits: A research on managers(2010) Kaymaz, Kurtuluş; Gürsakal, Necmi; Eroğlu, Umutİlgili literatür incelendiğinde, imza ile kişilik yapısı arasında doğrudan ilişki olduğunu ortaya koyan araştırmalara rastlama olasılığının çok yüksek olmadığı görülmektedir. Yapılan araştırmaların ortak amacı, imza ile kişilik yapısı arasındaki ilişkiyi güçlendirecek bulgulara ulaşmak ve sözkonusu ilişkiyi net biçimde ifade edebilmek olasa da, mevcut literatür henüz imzanın kişilik özelliklerini yansıttığı tezini doğrulayacak kanıtlar sunamamaktadır. Bu nedenle, konu ile ilgili çalışmalar halen sürdürülmektedir. Bu makale, mevcut literature bilimsel değer katmaya ve imzanın fraktal boyutu (fractal dimension) ile kişilik test sonuçları arasında bir korelasyon olup olmadığını saptamaya çalışmaktadır. Araştırma, günlük iş temposunda imzayı sıklıkla kullanan yöneticiler üzerinde yürütülmüştür. Bulgular, “hiçbir ilişki bulunmamaktadır” ifadesini doğrulamaktadır.Öğe Demografik Özelliklere Göre Çalışanların Uzaktan Çalışma Algıları Arasındaki Farklılıkların Analizi(2023) Eroglu, Duygu Toygur; Gündem, Ramazan; Eroğlu, UmutUzaktan çalışma, gündeme geldiği 1970’li yıllardan, Covid-19 pandemisinin yaşandığı döneme kadar nispeten daha yavaş bir gelişim gösterse de pandeminin yaratmış olduğu olağanüstü koşullar nedeniyle zorunlu bir çalışma biçimine dönüşmüştür. Uzaktan çalışmanın pandemi ile yaygınlaşan bir olgu alarak öne çıkması, örgütler, çalışanlar, toplum ve çevre açısından sağladığı olası faydalarını daha çok görünür hale getirmiştir. Aynı zamanda, uzaktan çalışma uygulamalarında karşılaşılan güçlükler hem araştırmacılar hem de uygulamacıların dikkatini bu yöne çekmiştir. Bu çalışma, işletmelerde uzaktan çalışanların, uzaktan çalışma deneyimlerine yönelik algılarının, demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Uzaktan çalışma deneyimine sahip 667 kişiden, anket tekniği kullanarak veri toplanmıştır. Veriler, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları, belirlenen demografik değişkenlere göre çalışanların genel uzaktan çalışma algıları arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığını göstermektedir. Buna karşın, uzaktan çalışma algısı ölçeğinin uygunluk, toplum üzerindeki etki, organizasyonel destek, ilişkilerin etkilenmesi, iş-yaşam dengesi, finansal katkı ve beceri gelişimi algısı boyutlarında demografik değişkenlere göre anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.Öğe Effect of Loneliness at Work on the Employees’ Intention to Leave(2014) Kaymaz, Kurtuluş; Eroğlu, Umut; Sayılar, YücelYalnızlık ve işyerinde yalnızlık, çalışanların sosyo-psikolojik açıdan çalışma performanslarını etkileyen ve \"insan\" odaklı kurumsal uygulamalar açısından dikkatle değerlendirilmesi gereken önemli kavramlardır. İşyerinde yalnızlık hissi, kurumsal bağlılığı azaltabilmekte, sosyal ilişkileri zayıflatabilmekte ve dolayısıyla işgücü verimliliğini negatif yönde tetikleyebilmektedir. Bu durum göreli olmakla birlikte işten ayrılma niyetinin oluşmasına ve belki de bir sonraki adımda fiili işten ayrılma davranışının ortaya çıkmasına zemin hazırlayabilmektedir. Bu çerçevede, araştırmadan elde edilen en önemli bulgu, işyerinde yalnızlık hissinin, işten ayrılma niyeti oluşturduğu yönündedir. Dolayısıyla insan kaynakları pratikleri açısından \"işyerinde yalnızlık\", üzerinde dikkatle durulması gereken önemli bir olgudur. Çalışanlar arası iş içi ve iş dışı sosyal ilişkilerin geliştirilmesi, formel düzeyde ast üst ilişkilerinin iyileştirilmesi, takım çalışmaları, biçimsel ve biçimsel olmayan iletişim kanallarının etkinleştirilmesi, psikolojik / sosyal destek hizmeti sunan uzmanların istihdamı vb. uygulamalar, işyerinde yalnızlık hissini azaltan örgütsel önlemler olarak düşünülebilmektedir. Bu araştırmanın amacı, işyerinde yalnızlık hissinin çalışanların işten ayrıla niyeti üzerindeki etkilerini tespit etmektir. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için ilgili literatürde yer alan ve işyerinde yalnızlık ile işten ayrılma niyetini ölçümlemeye yarayan iki ayrı ölçek kullanılmıştır. İşyerinde yalnızlık endeksinin oluşturulması için PCA analizi kullanılmış, hesaplanan endeks değerleri regresyon analizine açıklayıcı değişkenler olarak dahil edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, bu araştırma kapsamında işyerinde yalnızlığın, işten ayrılma niyeti üzerinde etkisi olduğunu ortaya koymaktadır. Diğer taraftan, araştırmaya katılan çalışanların işyerinde yalnız hissetmedikleri bulgulanmıştırÖğe Gösterişçi Tüketimin Kökenleri:Benlik, Sosyal Statü ve Tüketici Materyalizmi(2020) Topçu, Ulvi Cenap; Eroğlu, Umut; Özer, AlperBu çalışma, güncel bir araştırma konusu olan gösterişçi tüketimin kökenindeki benlik, sosyal statü ve tüketici materyalizmi ile ilişkilerini ampirik olarak ele almaktadır. Araştırma modelini test etmek üzere hazırlanan soru formu Türkiye’deki üniversitelerle ilişkili e-posta adreslerine gönderilmiş, 633 kullanılabilir yanıt elde edilmiştir. Verinin yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmesi sonucunda gösterişçi tüketim eğiliminin benlik imaj uyumu, sosyal statü gösterimi ve tüketici materyalizmi faktörleri ile pozitif yönlü ilişkileri belirlenmiştir. Faktörler arasında aracılık ilişkileri ortaya konmuş, bireysel ve toplumsal anlamda tüketimin işlevleri üzerinde durulmuştur. Analiz sonuçlarına göre model açısından cinsiyetin anlamlı bir düzenleyici olduğu ve gösterişçi tüketim ile gelirin pozitif, yaşın negatif ilişkisi olduğu görülmüştür. Sonuçlar kuramsal açıdan yorumlanırken, gelecek çalışmalar için öneriler yapılmıştır.Öğe İnsan kaynakları yönetiminde yeni yönelimler ve Çanakkale'de insan kaynakları yönetimi üzerine bir araştırma(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 1999) Eroğlu, Umut; Niray, NasırÖZET Çalışanların, organizasyonların amaçlan doğrultusunda verimli ve etkin bir biçimde kullanılması için yapılanlar her geçen gün gelişmekte ve değişmektedir. Bilgi teknolojileri, küreselleşme ve rekabet bu süreci daha da hızlandırarak çalışanların yönetiminde yeni yaklaşımları ve yeni sorumlulukları gündeme getirmektedir. İnsan kaynakları yönetimi yaklaşımı da bu durum karşısında yeni söylemler ve yeni sorumluluklar kazanmaktadır. İnsan kaynaklan yönetimi yaklaşımı ve uygulamalarında yaşanmakta olan gelişme ve değişimler aslında, insan kaynaklan yönetimi yaklaşımının ve temel işlevlerinin içinde her zaman var olan konulann, önem kazanması ile ortaya çıkmaktadır. Çalışma bu varsayım üzerine kurulu olarak öncelikle insan kaynaklan yönetimi yaklaşımı ve bu yaklaşımın günümüze kadar içindeki görünümünü- faaliyetierini/süreçlerini-, bugün belirginleşmeye başlayan yeni yönelimleri ve gelecekte oluşabilecek yeni yaklaşımlar çeşitli yönleriyle incelemektedir. İnsan kaynaklan yönetimi yaklaşımının ortaya çıkışı, gelişimi, günümüze kadar ki dönemde uygulamalan; önümüzdeki yıllarda insan kaynaklan yönetiminde önem kazanacak konular ve bunlan hazırlayan gelişmeler ve insan kaynaklan yönetiminin yeni sorumluluklan, değişimi yönetmek, bilgiyi yönetmek, insan kaynaklan yönetim süreçlerinin entkinliğini ve verimliliğini artırmak ve insan kaynaklan yönetiminin yeni konsepti: Stratejik İnsan Kaynaklan Yönetimi çalışmada incelenmiş olan konulardır. Yine bu çalışma içerisinde; insan kaynakları yönetimi yaklaşımında meydana gelen gelişme ve değişmelerin paralelinde, Çanakkale ilinde faaliyet göstermekte olan orta ve büyük ölçekli oniki firma üzerinde yapılan ve ilgili «EESftSfffirmalarda insan kaynaklan yönetimi uygulamalarım ve bunların gelecekte nasıl olacaklarım inceleyen bir araştırma yer almaktadır.Öğe INVESTIGATION OF THE EFFECT OF PERSONAL VALUES AND PERSONAL TRAITS AS MEDIATOR VARIABLES ON JOB SATISFACTION AND SALES PERFORMANCE(2023) İlhan, Eda; Eroğlu, Umut; Eroğlu, Duygu ToygürValues and personality influence decision-making, motivation, attitude, interpersonal relationships, behavior, and performance. Personal values influence traits; people try to behave in a way that is consistent with their values. Values are the drivers of behavior, including workplace behavior. The relationship between personal values and behavioral outcomes may have been explored empirical studies in various disciplines but limited to a few studies in management. In addition, the effect of job values on performance, in general, was investigated. However, when the effect of personal values on performance and job satisfaction is considered, it becomes clear how important it is to study this subject. Although many studies identify the antecedents of job satisfaction, the relationship of the Big Five personalities with job satisfaction has been much less studied. The aim of this study; It examines both direct and mediating relationships between values, personality, job satisfaction, and performance. Relationships were examined within the framework of Value Perception Theory. In the analysis, personal traits and personal values were measured formatively, while job satisfaction and sales performance were measured reflectively. It was found that personality traits do not have a mediating effect on the relationship between personal values and job satisfaction, and personality traits have a mediating effect on the relationship between personal values and sales performance. The theoretical contribution; It examines the mediating role of personality traits and provides more detailed information on the effects of values on sales performance and job satisfaction. The practical contribution; considering the impact of personality traits and values on performance, the candidate offers ideas for determining personality traits and values before making the final hiring decision.Öğe İşletmelerde Eğitim Faaliyetlerinin Etkinliğinin Ölçümüne İlişkin Bir Model Önerisi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2006) Eroğlu, UmutFrom past to today, the effort to find an answer to the questions of “how to realize training activities in businesses more effectively and how the results of training activities can be measured” has continued its existence on the side of both scholars and practitioners. In the concerning text, although a theoretical foundation is established, it is seen that studies that put forward concrete suggestions on the applicability and effective use of suggested models and how to structure training effectiveness meauserement system in businesses are limited. This study aims to contribute to academical knowledge accumulation towards meeting above mentioned need. Starting from these findins, an answer to the questions “how training effectiveness in businesses can be measured effectively” is sought. For this purpose, theoretical models have been evaluated, necessary factors and conditions for the effective use of models are stressed and a process model of TEM that can be used to measure effectiveness of training in businesses successfully has been developed.Öğe Müşteri tatmin araştırmalarının stratejik önemi ve kritik başarı faktörleri: Sağlık sektöründe bir örnek uygulama(2010) Tak, Bilçin; Eroğlu, UmutMüşteri tatmin araştırmaları işletmenin faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve geleceğe ilişkin stratejilerin oluşturulmasında üst yönetime önemli bilgiler sağlamaktadır. Bu nedenle müşteri tatmin araştırmalarının bazı kritik başarı faktörleri dikkate alınarak yürütülmesi önem taşımaktadır. Aksi halde müşteri tatminin ölçümüne yönelik tüm çabalar boşa gitmektedir. Bu çalışmada öncelikle ilgili yazından yararlanılarak müşteri tatmin araştırmalarının stratejik önemi ve başarılı sonuç almak için kritik öneme sahip faktörlerin neler olduğu tartışılmaktadır. Daha sonra ise bu ilkeler dikkate alınarak bir üniversite hastanesinde yürütülen hasta ve yakını tatmin araştırması örneği incelenmektedir.Öğe Sağlık Çalışanlarında Duygusal Emek Gösterimlerine İlişkin Çok Değişkenli Bir Araştırma: Bursa Örneği(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-10-28) Ezilmez, Bilal; Eroğlu, UmutBu araştırmanın amacı, duygusal emek gösterim stratejilerini şekillendiren öncülleri ve bu gösterim stratejilerinin sonuçlarını analiz etmektir. Hipotezler, yapısal eşitlik modeli kullanılarak Lisrel programı ile test edilmiş ve Anova ve t-testleri de gerekli faktör analizleri yapılmıştır. Sağlık çalışanlarının duygusal gösterim stratejilerinden derin duygusal emek gösteriminin, araştırma değişkenlerinden sadece duygusal tükenmişlik dışındaki diğer tüm değişkenlerle anlamlı ve pozitif bir ilişkisi olduğu görülmüştür. Dindarlığın derin duygusal emek üzerinde etkisi olduğu görülmüştür. Duygusal tükenmişliğin duygusal emek davranışlarının performansına aracılık etkisi de diğer bir sonuçtur.Öğe The Reasons and Effects of Perceived Conflict on the Performance of Professional Managers in Turkish Family Busine(2016) Kaymaz, Kurtuluş; Demircan, Hale; Eroğlu, UmutThe aim of this study is to examine the effects of conflict between family members and professional managers on the performance of professional managers in family-run businesses.The research was conducted on a sample consist of 199 family members and professionalmanagers. Two significant findings emerged from the study. The first was that there is conflict betweenfamily members and professional managers in family-managed businesses. The second was that this conflicthas an effect on the performance of professional managers. In particular, it was determined that non-conflicting situation had no significant effect on the task performance of professional managers, whereas itwas concluded that there was a significant and positive effect on the contextual performance of professionalmanagers. Findings of this study can make a contribution to be a guide for the relationships of top management and to make a positive effect to the behaviour of family members and professional managers infamily businesses that have not established an institutional structure in Turkey.