Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi

DSpace@ÇOMÜ, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor, araştırma verisi gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.




 

Güncel Gönderiler

Öğe
IV. International Eurasian Mycology Congress (EMC’24) Book of Proceedings
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Bican Süerdem, Tülay; Özcan Ateş, Gülçin; Demirel Zorba, Nükhet N.; Asan, Ahmet
IV. International Eurasian Mycology Congress September 3-5, 2024, Çanakkale - Türkiye
Öğe
Facing Academic Integrity Threats (FAITH) Conference Book of Abstracts
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Çelik, Özgür; Razı, Salim; Zehir Topkaya, Ece
Facing Academic Integrity Threats Conference FAITH2024, 5-7 AUGUST 2024 ÇANAKKALE, TÜRKIYE
Öğe
International Balkan Agriculture Congress Book Of Proceedings And Abstracts
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Şeker, Murat; Polat, Burak; Çay, Anıl; Güven, Mürsel
International Balkan Agriculture Congress (IBAC), 16-19 October 2024, Çanakkale
Öğe
II. Psikolojide Çevre ve İklim Değişikliği Çalışmaları Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitapçığı
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2025) Kıral Uçar, Gözde; Kanık, Betül; Sarı, Erkin; Özdemir Planalı, Gamze
II. Psikolojide Çevre ve İklim Değişikliği Çalışmaları Sempozyumu, 23-24 KASIM 2024
Öğe
İntörn hekim epidemiyolojik araştırma raporları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2025) Çan, Gamze; Bakar, Coşkun; Oymak, Sibel; Palanbek Yavaş, Seher
Giriş ve Amaç: Tıp Fakültesi öğrencileri mezun olduktan hemen sonra hekimlik mesleğine başlamaktadırlar. Bu zaman diliminde uygun branşın seçilmemiş olması; hekimlerin motivasyon kaybına, işgücü verimsizliğine, bunların sonucunda da istifalarına yol açabilmektedir. Çalışmamızın amacı mezuniyet sonrası kariyer tercihlerini ve etkileyen faktörlerin araştırılması bunun sonucunda ise kariyer planlaması için bir eğitim projesi hazırlanmasıdır. Yöntem: Araştırmanın evrenini, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi tüm sınıf öğrencileri olan 853 kişi oluşturmaktadır. Araştırmaya 270 kişi katılmıştır. Araştırmanın verileri Google Forms üzerinden yapılan anket çalışmasıyla toplanmıştır. Bulgular: Katılımcılar sınıflara göre 1-3. ve 4-6. sınıflar olarak gruplandırıldığında, pratisyen hekim olarak çalışma olanakları bilinirliği (p=0,0009) olarak hesaplanmıştır, istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Katılımcılar sınıflara göre 1-3. sınıf ve 4-6. sınıf olarak gruplandırıldığında, 1-3. sınıfların cerrahi tıp branşı seçme yüzdesi 37,3; 4-6. sınıfların yüzdesi 25,8 olarak saptanmıştır. (p=0.01) olarak hesaplanmıştır, istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir. Sonuç: Tıp Fakültesi öğrenimi boyunca, mezuniyet sonrası kariyer planlaması eğitiminin yetersiz yapılması sonucunda, öğrenciler tıpta uzmanlık hedeflerine bölüme duyduğu ilgiden daha çok kişisel deneyimlerle karar vermektedirler. Bu durumun, ileride sağlık hizmetlerinin sunumunda bazı istenmeyen sonuçlara neden olabileceği öngörülmektedir. Cerrahi bölüm kontenjanlarının tıpta uzmanlık sınavında boş kalması, yakın bir gelecekte yeni yetişen cerrahların olmamasına; aynı zamanda ilgisi cerrahi bölüm seçme yönünde olup, dış faktörlerle başka bir uzmanlık alanına yönelmiş kişilerin de kariyerler hedeflerine tam ulaşamamasına neden olacağını düşündürmektedir.