Yazar "Alp, Sibel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitimde Yansıtıcı Düşüncenin Önemi ve Yansıtıcı Düşünceyi Geliştirme(2008) Alp, Sibel; Şahin Taşkın, Çiğdem2005–2006 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan yeni ilköğretim programı incelendiğinde yapılandırmacı yaklaşım temel alınarak hazırlandığı görülmektedir. Yapılandırmacı yaklaşımın öğrenmeyi yeni deneyimlere ya da şkirlere uyum sağlama ve adaptasyon süreci olarak ele aldığı göz önünde bulundurulduğ unda, bu yaklaşım kapsamında öğretmenin rolü ile yansıtıcı öğretmen özelliklerinin bir biriyle ilişkili olduğu görülmektedir. Bu çalışmada, yansıtıcı düşüncenin tanımı ve bu konuda çalışan araştırmacıların yansıtıcı düşünce düzeyleri hakkındaki bakış açıları değerlendirilerek eğitimde yansıtıcı düşüncenin önemi üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, ülkemizde yansıtıcı düşünce üzerine yapı lan sınırlı sayıdaki araştırmanın öğretmen adayları ve orta öğretim kurumları nda görev yapan öğretmenler üzerinde odaklandığı vurgulanarak ilköğretimde görev yapan öğretmenlerin yansıtıcı düşünce üzerine bakış açıları ve sınıf içindeki uygulamaları üzerine araştırmalara ihtiyaç bulunduğu belirtilmektedir.Öğe İlköğretim I. Kademe öğretmenlerinin yansıtıcı düşünceye yönelik bakış açıları(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2007) Alp, Sibel; Taşkın, Çiğdem ŞahinAraştırmanın genel amacı, İlköğretim I. Kademe öğretmenlerinin yansıtıcı düşünce üzerine bakış açılarını belirlemektir. Betimsel nitelikteki bu çalışma öğretmenlerle yapılan görüşmeler ve ölçek olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. Araştırmanın birinci aşamasında veri toplama aracı olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu aşamada Çanakkale il merkezinde bulunan 4 ilköğretim okulunda I. Kademede görev yapmakta olan 30 öğretmenle görüşülmüş ve görüşmelerden elde edilen veriler Grounded Teori yaklaşımı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu analiz sonucunda elde edilen bulgulardan yola çıkılarak daha fazla örnekleme ulaşmak, araştırmanın geçerliğini ve güvenirliğini artırmak amacıyla ölçek hazırlanmıştır. Araştırmanın ikinci aşaması olan ölçek Çanakkale il merkezinde görev yapmakta olan 134 ilköğretim I. Kademe öğretmenine uygulanmıştır. Yapılan ölçek sonucunda elde edilen veriler SPSS paket program kullanılarak analiz edilmiştir. Ölçek yoluyla toplanan veriler; frekans ve yüzde hesaplamaları ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin görüşleri arasında; cinsiyet, eğitim durumu, meslekteki hizmet yılı, okutulan sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir fark olup olmadığı, istatistiksel testler ile sınanmıştır. Elde edilen bulgular, tablolar halinde sunularak yorumlanmıştır. Araştırmanın birinci aşamasında elde edilen bulguların analizi sonucunda ?Öğretmenlerin Yansıtıcı Düşünce Üzerine Görüşleri? ve ?Öğretmenlerin ÖğrenmeÖğretme Sürecinde Yansıtıcı Düşüncenin Kullanılması Üzerine Bakış Açıları? olmak üzere iki kategori oluşmuştur. Görüşmelerden elde edilen veriler öğretmenlerin yansıtıcı düşünceyi kavram olarak bilmediklerini ancak, eleştirel düşünce ve problem çözme boyutlarıyla farkında olmadan da olsa kullandıklarını göstermektedir. Bu durum, öğretmenlerin yansıtıcı düşünceyi bilinçsiz olarak kullandıklarını göstermektedir. Buradan hareketle, öğretmenlerin profesyonel gelişimlerini sağlayabilmeleri ve yansıtıcı düşünceyi öğrenme-öğretme sürecinde etkili ve sistemli bir şekilde kullanabilmeleri için bu alanda hizmet içi ve hizmet öncesi eğitime ihtiyaç duyulmaktadır. Öğretmen görüşmelerinin geçerliğini ve güvenirliğini artırmak amacıyla hazırlanan ölçek sonucunda elde edilen bulgularla görüşmelerden elde edilen bulguların birbirini desteklediği görülmektedir. Bununla beraber, İlköğretim I. Kademe öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yansıtıcı düşünceyi uygulamaları hakkındaki görüşleri arasında cinsiyet, eğitim durumu ve görev yaptığı sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılık bulunmazken, meslekteki hizmet yılı değişkenine göre anlamlı farklılık bulunmuştur.Öğe Sınıf öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yansıtıcı düşünceyi uygulamaları hakkındaki düşünceleri(Milli Eğitim Bakanlığı, 2010) Alp, Sibel; Şahin Taşkın, ÇiğdemBu araştırma, sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünce hakkındaki düşünceleri ve yansıtıcı düşünceyi sınıflarında nasıl kullandıklarını inceleyerek bu alandaki boşluğu doldurmayı amaçlamaktadır. Betimsel özellikte olan bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Çanakkale ilinde bulunan İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri, örneklemini ise, Çanakkale ilinde bulunan İlköğretim okullarında görev yapan 134 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, sınıf öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yansıtıcı düşünceyi uygulamaları hakkındaki görüşleri arasında cinsiyet, eğitim durumu ve görev yaptığı sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılık bulunmazken, meslekteki hizmet yılı değişkenine göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Bu çalışma ile öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecinde yansıtıcı düşünceyi uygulamaları üzerine görüşleri incelenmektedir. Bununla beraber, bu çalışma 2005 İlköğretim Programının öğretmenlerin sınıf içinde yansıtıcı düşünce ile ilgili uygulamalarını ne ölçüde desteklediğine de yönelik bilgiler vermektedir.Öğe The perceptions of teachers related to the ac:uisitions "new" social studies curriculum aims(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2008) Güven, Bülent; Alp, SibelThere is a known fact that comprehensive changes must be done upon social life and social system in rapidly varying and developing world. In this regard, structural arrangements are needed to make education steps furnishing services to society and curriculum are also needed to be developed in accordance with these arrangements. Social Studies curriculum which was put into practice at 2005-2006 education year after its pilot application in 9 provinces were also absolutely based upon this requirement. In this study, the perceptions of theachers who are corner stones on effectively application of curriculum, about Social Studies Curriculum aims were tried to determine. For this purpose, the scale which was developed by researchers were applied to teachers, collective data were analyzed statistically and teachers' perceptions and offers about the acquisitions of curriculum aims of "new" social studies were concatenated based upon findings.Öğe Yeni Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Kazanımlarına Yönelik Öğretmen Görüşleri(2008) Güven, Bülent; Alp, SibelHızla değişen ve gelişen dünyada, toplumsal yaşamda ve toplumsal sistemlerde kapsamlı değişimlerin gerçekleştirilmesinin zorunluluk olduğu bilinen bir gerçektir. Bu bağlamda topluma hizmet sunan öğretim basamaklarında yapısal düzenlemelerin yapılması ve bu düzenlemeler doğrultusunda eğitim programlarının geliştirilmesi gereksinimi ortaya çıkmaktadır. 9 ilde gerçekleştirilen pilot uygulama sonrasında 2005–2006 öğretim yılında uygulamaya konulan Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nın da bu gereksinime dayandırılarak geliştirildiği kuşkusuzdur. Bu çalışmada öğretim programlarının etkili bir şekilde uygulanmasında temel unsur olan öğretmenlerin, İlköğretim I. basamak“Yeni” Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nın kazanımlarına yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Betimsel nitelikteki araştırma Çanakkale İlinde görev yapan 164 öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen ölçek katılımcılara uygulanmış, toplanan veriler istatistiksel olarak incelenmiş, ulaşılan bulgulara dayalı olarak sınıf öğretmenlerinin görüş ve önerileri sıralanmıştır.