Yazar "Yazgan, Akan Deniz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 16 / 16
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilişim Çağında Sosyal Sermayenin Yeni Belirleyicileri: Dijital Uçurum ve Sosyal Medya Okuryazarlığı(2017) Kartal, Osman Yılmaz; Yazgan, Akan Deniz; Kıncal, Remzi Y.Araştırmada, öğretmen adaylarının sosyal sermaye düzeylerinde, dijital uçurumun ve sosyal medya okuryazarlığının anlamlı birer belirleyici olup olmadıkları incelenmektedir. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden nedensel karşılaştırma araştırmasıdır. Çalışmada veri toplama aşamasında dijital uçurum ölçme aracı, sosyal medya okuryazarlığı ölçme aracı ve sosyal sermaye ölçme aracı kullanılmıştır. Sosyal sermayenin dijital uçurum ve sosyal medya okuryazarlığına göre yordanmasında sıralı (ordinal) lojistik regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, sosyal sermayenin belirleyicileri olarak dijital uçurum ve sosyal medya okuryazarlığının etkili olma potansiyeli taşımaktadır. Fakat bu değişkenlerinin, bölgeden bölgeye farklılık gösterdiği anlaşılmıştır. Bununla birlikte, sosyal sermaye gibi grup dinamiklerinden doğrudan etkilenen bir olguyu etkileyen faktörleri genellemenin mümkün olamayacağı görülmektedir. Dolayısıyla, sosyal sermayeyi etkileyen faktörlerin, her gruba özgü çalışmalarla incelenmesi, değişim ve dönüşümlerinin takip edilmesi önerilmektedirÖğe Binark, M. ve Bek, M.G. (2007). Eleştirel Medya Okuryazarlığı: Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar. İstanbul: Kalkedon Yayınları.(2010) Yazgan, Akan DenizT.Öz YokÖğe Identification of the parameters concerning young adults' taking epistemic risks in their social media posts with academic content(IADIS, 2018) Kıncal, Remzi Y.; Kartal, Osman Yılmaz; Yazgan, Akan DenizThe present study aims to identify and investigate the parameters of taking academic epistemic risks concerning undergraduate young adults who are considered to use social media more frequently than any other users. The study was carried out following a mixed methodology. The study observes the principles of exploratory sequential design of the mixed method. In an exploratory mixed study, initially a theoretical proposition is obtained through a qualitative methodology; then this proposition is tested with a quantitative method. A case study as the qualitative part was conducted over 15 university students who use social media. As a result of the qualitative study, the parameters which were discovered to exert effects on young adults’ epistemic risk taking in their social media posts with academic content were identified. A survey research study was carried out with a measurement tool developed by the researchers to assess the obtained parameters. By means of the survey performed over 215 undergraduates, the parameters of epistemic risk were tested. There are individual- and environment-related parameters affecting young adults’ taking academic epistemic risk on social media. It was found out from the analyses of these parameters that the parameters knowledgeability, academic knowledgeability, and ethics have direct effects of academic epistemic risk taking. It was also revealed that the parameters self-esteem, responsibility, educational background, and virtual social capital are potentially effective. Copyright © 2018 IADIS Press. All rights reserved.Öğe İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin formal operasyonel düşünme becerileri ile fen ve teknoloji dersi başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2007) Yazgan, Akan Deniz; Kıncal, Remzi YavaşBu arastırma Çanakkale ili Merkez ilçesinde ögrenim gören ilkögretim okulu ögrencilerinin formal operasyonel düsünme becerileri ve Fen ve Teknoloji dersi basarıları arasında anlamlı fark olup olmadıgını incelemeyi amaçlamaktadır. ilkögretim okulu ögrencilerinin formal operasyonel düsünme becerileri ve Fen ve Teknoloji dersi basarıları arasında anlamlı fark olup olmadıgı, cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi, ders çalısma stilleri, okul basarısı, sosyoekonomik arka plan ve sosyokültürel arka plan degiskenlerine göre incelenmektedir. Arastırmada betimsel yöntem ve nicel (istatistiksel) teknikler kullanılmıstır. Toplam 491 ilkögretim okulu ögrencisine Özsevgeç (2002) tarafından gelistirilen ?Fen Bilgisi Bilissel Gelisim Testi? ve orijinali Roadrangka, Yeany ve Padilla (1982) tarafından gelistirilip Türkçe'ye Aksu, Berberoglu ve Paykoç (1989) tarafından çevrilen ?Mantıksal Düsünme Grup Testi? uygulanmıstır. Veriler, frekans, t-testi, tek yönlü anova testi ve Scheffe testleriyle SPSS (Statistical Package for Social Sciences) kullanılarak analiz edilmistir. Arastırmada ilkögretim okulu ögrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi basarıları ve formal operasyonel düsünme becerileri arasında anlamlı bir fark olup olmadıgı, FBGT (Fen Bilgisi Bilissel Gelisim Testi) ile MDGT (Mantıksal Düsünme Grup Testi) puanları arasındaki farka bakılarak ortaya konulmustur. Arastırmadan elde edilen bulgulara göre, cinsiyet degiskenine göre FBGT ve MDGT puanları arasında anlamlı bir fark olmadıgı, özel ve devlet okulları arasında FBGT ve MDGT puanları arasında özel okullar lehine anlamlı fark oldugu, özel ve devlet okulları 7. ve 8. sınıfları arasında özel okulların 7. ve 8. sınıfları lehine anlamlı farklar oldugu, ögrencilerin ders çalısma stillerine göre hem konu çalısıp hem soru çözenlerle, yalnızca ders çalısanlar ve yalnızca soru çözenler arasında; ikisini birlikte yürütenler lehine anlamlı fark oldugu, akademik basarı, sosyoekonomik arka plan ve sosyokültürel arka plan degiskenleri ile FBGT ve MDGT puanları arasında anlamlı farklar oldugu bulunmustur.Öğe İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin formal operasyonel düşünme becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi(2010) Kıncal, Remzi Y.; Yazgan, Akan DenizBu arastırma, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin formal operasyonel düsünme becerilerinin ölçülmesi ve karsılastırılması amaçlanmıstır. Arastırmanın örneklemi Çanakkale’de 3 özel okul ve 6 devlet okulundan oranlı küme örneklemesi yoluyla seçilen 7. ve 8. sınıfta öğrenim gören 491 öğrenciden olusmaktadır. Arastırmada veri toplama aracı olarak Öğrenci Profil Anketi ile Mantıksal Düsünme Grup Testi kullanılmıs ve 2006-2007 öğretim yılı bahar döneminde örnekleme alınan okullara uygulanmıstır. Verilerin analizi sonunda öğrencilerin formal operasyonel düsünme becerilerinin cinsiyet değiskenine göre anlamlı bir fark göstermediği; okul türü, akademik basarı, sosyo-ekonomik arkaplan ve sosyo-kültürel arkaplan değiskenleri açısından ise aralarında anlamlı farklar olduğu bulunmustur.Öğe Investigating the relationship between formal operational thinking skills and science achievement of 7th and 8th grade primary school students(Common Ground Publishing, 2009) Yazgan, Akan Deniz; Kincal, Remzi Y.In this study, it's aimed to measure and compare the primary school seventh and eightht grade students formal operational thinking abilities. As a data collection tool in the study Student Profile Questionnare and Group Test of Logical Thinking is used and and practised to the sampling schools in 2006-2007 Spring academic year. At the end of the data analyses there is no significant difference found between the students formal operational thinking abilities in terms of the gender variabl; significant difference found between the students formal operational thinking abilities in terms of the type of the school, academic success, socio-economic and socio-cultural background variables and there is a significant relationship found between the student operational thinking abilities and success in science at the level of r =0.70. © Common Ground, Akan Deniz Yazgan, Remzi Y. Kincal, All Rights Reserved, Permissions.Öğe Investigating the relationship between media literacy levels, perceptions of democracy and authoritarian personality traits of college students(Common Ground Publishing, 2009) Yazgan, Akan Deniz; Kincal, Remzi Y.The aim of this study is to investigate the relationship between the media literacy levels, perceptions of democracy and authoritarian personality traits of university students. The sampling of the study consists of 397 students in the Faculty of Education in Çanakkale 18 Mart University (Turkey). The Critical Media Literacy Scale, Perceptions of Democracy Scale and Authoritarianism Scale is used as a data collection tool and it was practised to the sampling group of 2008-2009 autumn term. At the end of the data analyses it's found out that there is a significant relationship between the total points of the students Critical Media Literacy Scale and Perceptions of Democracy Scale and Authoritarianism Scale. There are significant differences between the average points of Critical Media Literacy Scale and Authoritarianism Scale in terms of watching TV and reading newspaper habits and grade variable and there is not a significant difference between the average points of the Critical Media Literacy Scale and Authoritarianism Scale in terms of the gender variable. Also there is a significant difference between the average points of the Critical Media Literacy Scale and Democracy Perception Scale in terms of the gender variable. © Common Ground, Akan Deniz Yazgan, Remzi Y. Kincal, All Rights Reserved, Permissions.Öğe Investigation of Teacher Roles in Educational Practices in the Covid-19 Pandemic: A Phenomenological Study(2021) Temelli, Dinçer; Kartal, Osman Yılmaz; Şahin, Çavuş; Yazgan, Akan DenizIn the research, it is aimed to analyze the roles of teachers teaching in distance education in the Covid-19 pandemic period and to investigate the obstacles encountered in the realization of these roles. The study was conducted phenomenological research. The criterion sampling technique is used to select participants. Participants were chosen from the teachers of Mathematics, Foreign Language, Science, Turkish and Social Studies who teach at least 15 hours or more per week in distance education. The data collection process in which data triangulation was performed included diaries kept by teachers for five days, individual interviews and focus group interviews. Transcripted data were analyzed by content analysis technique. The roles of the teachers who participated in the study were “communicator”, “collaborator”, “facilitator” and “learner” teacher during the distance education in Covid-19 pandemic. There are obstacles in the realization of roles in issues such as injustice / inequality in education, subject-centered program, structure of the education program, professional development, student and parent unwillingness. The features that teachers should have in the process of distance education as technopedagogical content knowledge, planning instructional activities, being able to measure distance assessment and provide student motivation.Öğe Investigation of the Relationship Between Pre-service Teachers' Lateral Thinking Levels and Problem Solving Skills(2021) Yazgan, Akan DenizThe purpose of this study is to determine to what extent problem solving skill contributes to the prediction of lateral thinking. The study group of the research consisted of 357 girls (75.2%) and 118 boys (24.8%), totally 475 university students, who are attending Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Education. The Problem Solving Inventory developed by Heppner and Peterson (1982) and the Lateral Thinking Scale developed by Semerci (2016) were used in the study to collect data. Descriptive statistics (frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation) and multiple regression analysis were used to analyze the data obtained in the study. According to the findings of the study, the lateral thinking levels of the teacher candidates are high and their problem-solving skills are at a positive medium level. While teacher candidates' confidence in problem solving ability and approach-avoidance scores positively affect their lateral thinking level, their personal control scores negatively affect them. In addition, pre-service teachers' total scores of problem solving skills significantly predicted their lateral thinking scores.Öğe LOCAL MEDIA CHIEF EDITORS VIEWS ON THE RELATIONSHIP BETWEEN ACTIVE CITIZENSHIP CONCEPT AND MEDIA LITERACY EDUCATION IN TURKEY(2021) Yazgan, Akan DenizMedia literacy, which develops individuals'\rskills of \"seeing the facts differently\", points to one of the\reducational tools that are considered effective in the\rtreatment processes of social diseases like violence,\rsexism, racism, etc. In this study, it is aimed to examine\rthe opinions of local media editorial directors on the\rrelationship between the concept of active citizenship and\rmedia literacy education from different angles. Case study\rapproach was used in the study. The semi-structured\rinterview form developed by the researcher was used as\rthe data collection tool. Maximum diversity sampling\rtechnique, one of the purposeful sampling techniques, was\rused in the study. Local media editors in the sample was\rchosen from the local radio, television and newspaper\rsectors. Within the scope of the study, it is concluded that\rmedia literacy can be an effective tool for active\rcitizenship in line with the opinions of media broadcast\rmanagersÖğe Medya, Popüler Kültür ve İdeoloji Editörler: Levent Yaylagül ve Nilüfer Korkmaz(2010) Yazgan, Akan Deniz[Abstract Not Available]Öğe Mindscapes of Learning: Gender, the Creative Imagery Ability, and the Embodied Nature of Academic Success(Creative Publishing House, 2024) Kartal, Osman Yılmaz; Yazgan, Akan Deniz; Temelli, Dinçer; Yavuz Kartal, Meral; Bulut, Beyza; Şahin, ÇavuşThis particular study sets out to investigate thoroughly the intricate and fascinating relationship that exists between the abilities of creative imagery and the academic performance of the eighth graders; especially for the male and female learners and how they perform in relation to their imaginative abilities and academic achievement. The research was done among a total of 105 eighth-grade middle school learners which included 52 boys and 53 girls drawn from a public middle school situated in the moderate socio-cultural as well as the socio-economic context of Çanakkale, Turkey. The results of this particular study have revealed that overall, girls do much better than boys on Vividness and Transformation with significantly higher means in these two dimensions while for Originality, the findings indicate that there are no significant gender factors. As regards academic achievement, significant gender-based differences were also observed, as girls eclipsed boys in Turkish, Mathematics, and Science with overall better performance percentages. The study further showed that there is a positive relationship between the creativity capacities of male participants which implies that the high-performance levels of such students can be directly linked to their creative imagination abilities whereas this correlation was not observed in female participants. © 2024, Creative Publishing House. All rights reserved.Öğe Öğretmen Adaylarının Bilişsel Esneklik Düzeyleri ile Kültürel Zekâ Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2021) Yazgan, Akan DenizBu araştırmanın amacı, bilişsel esnekliğin yordanmasında kültürel zekânın ne düzeyde katkıda bulunduğunubelirlemektir. Bilişsel esneklik, öğretmenlerin sahip olması beklenen ve yetiştirecekleri öğrencilere dekazandırmaları istenen yeterlikler arasında bulunmaktadır. Kültürel zekâ ise; kültürel bilgi, farkındalıkuygulamaları ve davranışsal beceri birikimine dayanan çok boyutlu bir yetkinlik olarak belirmektedir.Çalışma grubunu, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 260öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Dennis ve Vander Wal (2010)tarafından geliştirilip; Sapmaz ve Doğan (2013) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Bilişsel Esneklik Envanteri(BEE)” ve Ang vd. (2007) geliştirilip, Türkçe’ye uyarlaması İlhan ve Çetin (2014) tarafından yapılan“Kültürel Zekâ Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler(frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma) ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmadaulaşılan bulgulara göre, öğretmen adaylarının bilişsel esneklik ve kültürel zekâ düzeyleri yüksektir. Öğretmenadaylarının üst biliş ve motivasyon puanları bilişsel esneklik düzeyini olumlu yönde etkilerken, biliş vedavranış puanları etkilememektedir. Ayrıca öğretmen adaylarının kültürel zekâ toplam puanları, bilişselesneklik düzeylerini anlamlı olarak yordamaktadır.Öğe Öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeyleri ile aktif vatandaşlığa ilişkin demokratik değer düzeyleri arasındaki ilişki(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013) Yazgan, Akan Deniz; Kıncal, Remzi YavaşBu araştırma, öğretmen adaylarının, medya okuryazarlık düzeyleri ile aktif vatandaşlığın demokratik değerler boyutundan kültürel çeşitlilik, tolerans, ifade özgürlüğü ve demokrasi değerleri arasında bir ilişki olup olmadığını incelemeyi amaçlamaktadır. Öğretmen adaylarının, medya okuryazarlık düzeyleri ile aktif vatandaşlığa ilişkin demokratik değerleri arasındaki ilişki temel vatandaş yeterliliklerinin bilişsel ve duyuşsal boyutu, sınıf, bölüm, cinsiyet, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, ailelerinin aylık geliri, siyasi görüş ve oy kullanma durumu değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmada, nicel ve nitel veri toplama yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, veri toplama tekniği olarak anket; nitel boyutunda ise bireysel görüşme uygulanmıştır. Nicel boyutun örnekleminde 1066, nitel boyutta ise 26 öğretmen adayı araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Öğrenci Profil Anketi, Temel Vatandaş Yeterlilikleri Ölçeği, Aktif Vatandaşlık Demokratik Değerler Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel veriler, betimsel istatistikler, t-testi, F-testi ve çoklu regresyon analizi, nitel veriler ise içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS 13.0 paket programından yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeylerinin 'İletişimsel Yetenekler' boyutunun, diğer boyutlara göre daha düşük olduğu; temel vatandaş yeterliliklerinin bilişsel boyutunun yeterli düzeylerde olduğu; temel vatandaş yeterliliklerinin duyuşsal boyutunda siyasal katılım ve siyasi partilere güvenin düşük olduğu; devlet kurumlarına güvenin kısmi olarak önemli görüldüğü; dinin toplumsal yaşamdaki rolüne olumsuz, bireysel yaşamdaki rolüne olumlu yaklaşıldığı; öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeylerinin ve aktif vatandaşlığa ilişkin demokratik değerlerinin farklı boyutlarının sınıf, bölüm, cinsiyet, ailelerinin aylık geliri ve siyasi görüş değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaştığı; aktif vatandaşlık demokratik değerler boyutundan ifade özgürlüğüne ilişkin puanların düşük olduğu; medya okuryazarlık düzeyleri ile aktif vatandaşlık demokratik değer düzeyleri arasında anlamlı ilişkiler olduğu bulunmuştur.Öğe Potter, W.J. (2005). Media Literacy: 3rd Edition. Sage Publications. Thousand Oaks. U.S. 467 pages.(2010) Yazgan, Akan DenizT.Öz YokÖğe The Impact of Epistemological Beliefs and School Climate on the Sustainability of Critical Thinking Dispositions in Middle School Students(Mdpi, 2024) Kartal, Osman Yilmaz; Yazgan, Akan Deniz; Temelli, Dincer; Yavuz Kartal, MeralThe objective of this study is to ascertain whether school climate and students' epistemological beliefs serve as predictors of sustainable critical thinking dispositions in middle school students. This research is designed as a correlational study. A total of 585 students from four middle schools in & Ccedil;anakkale, Turkey, participated in the research. To this end, the researchers administered the Critical Thinking Disposition Scale, the Middle School Students' Epistemological Belief Scale, and the School Climate Survey, gradually collecting the raw data. Following the collection of the data, they were subjected to analysis using multiple linear regression. The results of the statistical analysis demonstrated that the students' critical thinking dispositions were significantly predicted by both epistemological beliefs and school climate. In other words, belief in the omniscient power of authority and quick learning were found to have a negative correlation with critical thinking, whereas belief in simple knowledge was observed to have an inverse positive relationship. The dimension of the school climate, relating to positive student-teacher relations, appeared to constitute a prospective positive predictor, while authoritarian student-teacher relations and the lack of resources were identified as the main negative classroom environment factors. The study highlights the complex mutual influence of individual beliefs and the learning environment in the development of critical thinking dispositions.