Yazar "Timur, Serkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 35
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2005 ve 2013 yılı fen dersi öğretim programlarının karşılaştırılması(2013) Karatay, Ramazan; Timur, Serkan; Timur, BetülBu araştırmanın amacı, 2005 ve 2013 yılı fen öğretim programlarınınkarşılaştırılması olarak belirlenmiştir. Araştırmada doküman inc elemeyöntemi kullanılmıştır ve veri kaynağı olarak Milli Eğitim Bakanlığıtarafından 2005 yılında uygulamaya konulan Fen ve Teknoloji Dersi 5 -6-7ve 8. sınıflar ve 2013 yılında uygulamaya konulan Fen Bilimleri dersi 5 -6-7ve 8. sınıflar öğretim programları kullanılmıştır. Öğretim programları,programdaki ders saatleri, kazanım sayıları, konu alanı ve üniteler,öğrenme -öğretme yaklaşımları ve fen okuryazarlığı açısındankarşılaştırılmıştır. 2013 öğretim programı ile birlikte kazanım sayılarınınyaklaşık %65 oranında azaltıldığı, konu alanları içerisinde bulunanünitelerden bir kısmının isminin değiştirildiği ve ayrılan ders saatisürelerinde değişikliklere gidildiği görülmüştür. 2005 öğretimprogramındaki fen ve teknoloji okuryazarı yerine 2013 öğretimprogr amında fen okuryazarı kavramı kullanılmış ancak tanımlamada pekbir farklılık meydana gelmemiştir. 2005 fen öğretim programındaöğrenme -öğretme sürecinde yapılandırmacı yaklaşımın vurgulandığıancak, 2013 öğretim programında araştırma-sorgulamaya dayalıöğrenme -öğretme stratejisinin aktif olarak kullanılması gerektiği üzerindedurulmuştur.Öğe Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının 6. sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi(2019) Timur, Serkan; Doğan, Fatih; Çetin, Nagihan İmer; Timur, Betül; Işık, RüveydaBu çalışmada artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarının altıncı sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersiöğretim programında yer alan “Hücre” konusundaki akademik başarılarına etkisi araştırılmıştır. Araştırma öntest-son test tek gruplu yarı deneysel desen şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu 2017-2018 öğretim yılı Ankara ilinde öğrenim gören ve tesadüfi örneklem tekniği ile belirlenen 76 altıncı sınıföğrencisi oluşturmuştur. Çalışmanın deneysel sürecinde dersler soru-cevap, düz anlatım ve gerektiği durumlardaAG uygulamaları kullanılarak işlenmiştir. Araştırmada ön test ve son test olarak Timur vd. (2019) tarafındangeliştirilen “Hücre Başarı Testi (HBT)” kullanılmıştır. HBT testinden elde edilen verilerin analizi sonucunda öntest ve son test arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Elde edilen puanların AGuygulamalarının önemli rolünden dolayı son test lehine arttığı görülmüştür. Bu çalışmada AG uygulamalarınınöğrencinin başarısını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır ve bu sonuç, AG uygulamalarının dersteöğrenci motivasyonunu artırması ve öğrencinin dersteki dikkat süresini uzatması ile ilişkili olabileceği şeklindeyorumlanmıştır. AG uygulamaları eğitim alanında henüz kullanılan teknolojilerden olduğundan ileridekiçalışmalarda bu teknolojilerin eğitimle ilişkisi farklı değişkenler açısından incelenebilir.Öğe Astronomy education for preschool children: Exploring the sky(T&K Academic, 2020) Timur, Serkan; Yalçınkaya-önder, Eylem; Timur, Betül; Özeş, BelemirThe purpose of this study was to examine the effectiveness of astronomy activities in science education with preschool children through semi-structured interviews. The interviews were conducted with the children before and after the implementation of the activities. Five activities about astronomy were conducted for five weeks in practice. A total of 15 preschool children (seven boys and eight girls) in the age range from 60 to 72 months participated in the study. Semi-structured interviews were individually conducted, digitally recorded, transcribed, and analyzed by the researchers of the study. The related data were collected by semi-structured interviews prepared by the researchers of the study. It was revealed that the preschool children were curious about the “Discovery of the Sky” subject. They were interested and enthusiastic to learn the subject matter, and they were positively affected by the practices. It has been concluded that new concepts related to the subject of “Discovery of the Sky” have developed by using different methods and techniques. © 2020 Published by T& K Academic.Öğe Çevre davranış ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması(2013) Timur, Serkan; Yılmaz, MehmetÇevre sorunlarının kalıcı çözümündeki yaklaşımlarda eğitim faaliyetlerinin önemli olduğu bilinen bir gerçektir. Çevre konusunda bilinçli ve duyarlı bireyler yetiştirmek, bu sorunların çözümü için en etkili yol olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı, orijinali Goldman, Yavetz ve Pe'er (2006) tarafından geliştirilen çevre davranış ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışmasını yapmaktır. Ölçek, geçerlik ve güvenirliğinin saptanması amacıyla 208 fen ve teknoloji öğretmenine uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğine ilişkin bulgular faktör analizi yöntemi ile sağlanmıştır. Türk kültürüne uygunluğu doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile bakılmıştır. Ölçeğin birinci boyutu; kişinin ekonomik yararına olan kaynak koruma aktiviteleri, ikinci boyutu; çevreye duyarlı tüketici, üçüncü boyutu; doğa ile ilgili boş zaman aktiviteleri, dördüncü boyutu; geri dönüşüm çabaları, beşinci boyutu; sorumlu vatandaşlık ve altıncı boyutu; çevre eylemciliğidir. Ölçek 20 madde içermektedir. Ölçeğin geneli için Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .85 bulunurken, KEYOKKA boyutu için. 68, ÇDT boyutu için. 66, DİBZA boyutu için. 70, GDÇ boyutu için .63, SV boyutu için .68 ve ÇE boyutu için iki madde arasında korelasyon r=.57; p<.01 olarak bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar ölçeğin Türkiye’de de kullanılabileceğini göstermiştir.Öğe Challenges encountered in the teaching of units in the primary science course curriculum solution and recommendation(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016) Timur, Betül; Timur, Serkan; Özdemir, Muzaffer; Şen, CansuThe purpose of this study is to determine the difficult subjects for students in the sciences course. For this purpose, questionnaires developed by the researchers were applied to sciences teachers and to students of the science course. Questionnaire consists of two parts. The first part of questionnaire applied to teachers consists of questions regarding to personal details and professional experiences. In the scope of sciences course, questions related to units in 5th, 6th and 7th grade take place in the second part of this questionnaire. 378 eighth grade students who are studying at five middle school in the province center of the Çanakkale, and seven science teachers who are work in these schools participated in the study. Beside, an interview was held with teachers who were applied of questionnaire towards why students are having difficulty in the units and how to overcome these challenges. According to the data obtained from seven teachers in the end of the application, it was determined that units perceived as difficult by students were physics units and most subtle unit was the "Force and Motion" unit in the seventh grade. It is devoted to recommendations based on the result at the end of the study.Öğe Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına (DYK) İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri(2020) Timur, Serkan; Kahraman, Sakıp; Timur, Betül; İşseven, AyferBu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Milli EğitimBakanlığı'na bağlı destekleme ve yetiştirme kursları (DYK)hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Tarama yöntemininkullanıldığı araştırmanın örneklemini taşımalı eğitim veren birortaokulda kurslara devam eden 118 ortaokul öğrencisioluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen ve dokuzaçık uçlu sorudan oluşan yazılı görüş formu kullanılarak toplananverilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yaklaşımıkullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin yarısındanfazlasının ders seçiminde kendi iradesini kullanırken kalanlarınailelerinin ve okul yönetiminin yönlendirmesi ile seçtikleribelirlenmiştir. Bulgular DYK’ların genellikle test çözme ve konutekrarı yapma seklinde yürütüldüğünü göstermektedir. Kurslardaen yaygın kullanılan ders materyallerinin akıllı tahta, soru bankalarıve ders kitapları olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte öğrencilerakıllı tahtaların etkinliğinin arttırılabilmesi için tablet olmasıgerektiğine vurgu yapmışlardır. Okul yönetiminin kurslarkonusunda oldukça ilgili olduğunu belirten öğrenciler kursların günsonunda olmasından dolayı çok yorulduklarını ifade etmişlerdir.Ayrıca yardımcı kitap eksikliği öğrenciler tarafından ifade edilenkurslara ilişkin bir diğer sorundur. Bunun yanı sıra bazı öğrencilerkurslarda sıkıldıklarını ve daha eğlenceli geçmesini istediklerinibelirtmişlerdir.Öğe Determining Primary School Candidate Teachers' Levels of Environmental Literacy(Kamla-Raj Enterprises, 2013) Timur, Serkan; Timur, Betul; Yilmaz, SirinThe core of environmental literacy is to answer questions related to our world and our relationship with it, to search and to find answers to these questions, and the way we use these answers. Environmental literacy can be defined as obtaining information related to environment, educating yourself in subjects related to environment, and directing yourself to act on this issue. An individual's attitude, affective disposition, cognitive skills towards environment and information about environment represents his environmental literacy. The aim of this study is to determine the environmental literacy levels of primary education candidate teachers who study at different grades. This study which uses a surveillance model includes 419 candidate teacher participants who study in the fall semester of 2012-2013 academic years. In this study, Environmental Literacy Survey which is prepared by Karatekin (2011) is used as data collection tool. This survey contains tests for affective disposition towards environment, environment behavior, environment knowledge, and environment cognitive skills. The results show that environmental literacy level of candidate teachers is moderate. It is found that candidate teachers' affective disposition towards environment is high, information about environment, attitudes towards environment and environment cognitive skills are moderate. It is found that environmental literacy levels of candidate teachers are significantly different based on their department and whether they took a course related to environment or not. Environmental literacy levels do not change significantly based on gender of candidate teachers and education levels of their parents. In addition, it is found that environmental literacy of candidate teacher's increase as levels of their curiosity about news and information about the environment increases. At the end of the study, in light of the obtained results, some suggestions are made for this study, researchers, and for future studies.Öğe Developing Achievement Test on Cell Subject for 6th Grade: A Validity and Reliability Study(Cukurova Univ, 2019) Timur, Serkan; Dogan, Fatih; Cetin, Nagihan Imer; Timur, Betul; Isik, RuveydaIn this study, it is aimed to develop a valid and reliable achievement test for the subject of Cell belonging to the 6th grade Systems in our Body unit within the scope of Science course. The achievement test was prepared as a 25-item multiple-choice test, considering the cell-related objectives in the 6th grade Science curriculum. The pilot study of the test was carried out with 62 students attending 6th grade in 2017-2018 academic year. The comprehensibility and the consistency with the scientific knowledge of the test items were prepared by the opinions of various experts in the field of science education. The item analysis was performed according to the answers of the students in the achievement test, and the discriminant and difficulty indexes were calculated for each item. After the item analysis, 3 items were excluded from the test and a Cell Achievement Test (CAT) consisting of 22 questions was obtained. The mean item difficulty of CAT was 0.652 and the mean discrimination index was 0.507.Öğe Effect of cooperative learning method to student achievement in science teaching(Hacettepe Univ, 2007) Kincal, Remzi Y.; Erguel, Remziye; Timur, SerkanStudent-based teaching approach has superseded teacher-based one in the science teaching. Hence, new methods must be used in teaching. Cooperative learning is one of the methods in which students learn by trying and experiencing themselves. They also become more active. The goal of this research is the effect of Force and Motion subject on student success, which takes place Meeting of Force and Motion-Energy unit at primary school class 7. The research is conducted at two primary schools, class 7. There is a test and control group in the research where pretest and posttest is used. In the test group there are 80 students and in the control group there are 74 students. Classical method is used in the control group while cooperative method is used in the research group. The research took 9 weeks. In the research it is perceived that in the science lesson at primary school class 7 when teaching Force and Motion subject, cooperative-learning is more effective due to making student more successful at knowledge, understanding, practice and general level than classical method.Öğe Environmental affective dispositions scale (EADS): The study of validity and reliability and adaptation to Turkish(IJESE, 2016) Fettahlıoğlu, Pınar; Timur, Serkan; Timur, BetülThe aim of this study is to conduct a research under circumstances of Turkey about the validity and reliability of the Affective Tendencies towards Environmental Scale prepared by Yavetz, Goldman and Pe’er (2009). The translation of this scale to Turkish was done by the researchers and language specialists. And then, the scale was evaluated by the specialists in terms of relevance to Turkish content, measurement- evaluation. This scale on which some arrangements were made was applied to 521 fourth grade preservice science teachers studying in the state universities in Turkey to determine the validity and reliability. The findings related to the structure validity of the scale were provided by exploratory factor analysis method. Also, exploratory factor analysis was followed by the confirmatory factor analysis applied to the obtained structure. This scale is formed into four sub dimensions. The scale prepared by the 5-point Likert format containing 23 items. Cronbach Alpha reliability scale was found as 0.84; and found as 0.77 for Environmental Affective Tendency; it was 0.62 for Intention to act; 0.66 for prevention of damage to the environment and it was 65 for personal responsibilities. © 2016 Fettahlıoğlu et al.Öğe Examining cognitive structures of prospective preschool teachers concerning the subject "force and motion"(2012) Timur, SerkanThe purpose of this study is to identify the cognitive structures of prospective preschool teachers concerning the concepts included in the subject "force and motion". The study was conducted on a total of 56 prospective teachers who studied Preschool Teaching at Canakkale Onsekiz Mart University. The Word Association Test (WAT) was employed to reveal their cognitive structures. In addition, each participant was asked to build up a sentence with each keyword, which, in turn, enabled their misconceptions and conceptual change processes to be disclosed. The WAT included 10 keywords related to the subject "force and motion". Arranged to evaluate the results of the WAT, the frequency table presented the number of times each answer was repeated. A conceptual network was formed on the basis of the frequency table. The network was created through the technique "cut-off point" in order to reveal the conceptual changes in a decisive manner. It was found that the prospective teachers had misconceptions about such concepts as mass, weight, velocity, acceleration, frictional force and gravitational force, and that they had built up non-scientific sentences. It was concluded that the prospective teachers had not been able to internalize the subject "force and motion". © 2012 Educational Consultancy and Research Center.Öğe Examining Cognitive Structures of Prospective Preschool Teachers Concerning the Subject Force and Motion(Edam, 2012) Timur, SerkanThe purpose of this study is to identify the cognitive structures of prospective preschool teachers concerning the concepts included in the subject force and motion. The study was conducted on a total of 56 prospective teachers who studied Preschool Teaching at Canakkale Onsekiz Mart University. The Word Association Test (WAT) was employed to reveal their cognitive structures. In addition, each participant was asked to build up a sentence with each keyword, which, in turn, enabled their misconceptions and conceptual change processes to be disclosed. The WAT included 10 keywords related to the subject force and motion. Arranged to evaluate the results of the WAT, the frequency table presented the number of times each answer was repeated. A conceptual network was formed on the basis of the frequency table. The network was created through the technique cut-off point in order to reveal the conceptual changes in a decisive manner. It was found that the prospective teachers had misconceptions about such concepts as mass, weight, velocity, acceleration, frictional force and gravitational force, and that they had built up non-scientific sentences. It was concluded that the prospective teachers had not been able to internalize the subject force and motion.Öğe Examining cognitive structures of prospective preschool teachers concerning the subject “force and motion"(2012) Timur, SerkanThe purpose of this study is to identify the cognitive structures of prospective preschool teachers concerning the concepts included in the subject “force and motion”. The study was conducted on a total of 56 prospective teachers who studied Preschool Teaching at Canakkale Onsekiz Mart University. The Word Association Test (WAT) was employed to reveal their cognitive structures. In addition, each participant was asked to build up a sentence with each keyword, which, in turn, enabled their misconceptions and conceptual change processes to be disclosed. The WAT included 10 keywords related to the subject “force and motion”. Arranged to evaluate the results of the WAT, the frequency table presented the number of times each answer was repeated. A conceptual network was formed on the basis of the frequency table. The network was created through the technique “cut-off point” in order to reveal the conceptual changes in a decisive manner. It was found that the prospective teachers had misconceptions about such concepts as mass, weight, velocity, acceleration, frictional force and gravitational force, and that they had built up non-scientific sentences. It was concluded that the prospective teachers had not been able to internalize the subject “force and motion”.Öğe Fen Bilgisi Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi(2007) Kıncal, Remzi Y.; Ergül, Remziye; Timur, SerkanFen Bilgisi öğretiminde, öğretmen merkezli eğitim anlayışı giderek yerini öğrenci merkezli eğitim anlayışına bırakmaya başlamıştır. Bu nedenle öğretimde yeni yöntemlerin uygulanması gerekmektedir. İşbirlikli öğrenme; öğrencinin aktif olduğu, yaparak yaşayarak öğrendiği öğrenci merkezli yöntemlerden birisidir. Bu araştırmanın amacı İlköğretim 7. Sınıf Fen Bilgisi dersi Kuvvet ve Hareket konularının İşbirlikli Öğrenme yöntemiyle işlenmesinin öğrenci başarısına etkisini tespit etmektir. Çalışma, Çanakkale merkezde yer alan iki ilköğretim okulunun 7. sınıflarında yürütülmüştür. Ön test, son test, kontrol gruplu desen kullanılan araştırmada, bir deney bir kontrol grubu bulunmaktadır. Deney grubunda 80, kontrol grubunda 74 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda İşbirlikli öğrenme yöntemi uygulanırken, kontrol grubunda geleneksel yöntem uygulanmıştır. Deneysel çalışma 9 hafta sürmüştür. Araştırmada, ilköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersinde kuvvet ve hareket konularının öğretilmesinde öğrencilerin “bilgi”, “kavrama”, “uygulama” ve “genel” başarılarını artırmada işbirlikli öğrenme yönteminin geleneksel öğrenme yöntemine göre daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre bilgi düzeylerinin belirlenmesi ve bazı değişkenlere göre incelenmesi(2011) Timur, Serkan; Yılmaz, MehmetBu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre bilgi düzeylerini belirlemek ve bazı değişkenlere göre çevre bilgi düzeylerini incelemektir. Betimsel yöntemin kullanıldığı bu çalışma, 586 öğretmen adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adayların çevre bilgi düzeyleri belirlenirken McBeth ve Diğerleri (2008)’nin geliştirdiği model kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının çevre bilgi düzeyleri orta düzey olarak bulunmuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının çevre bilgilerinin genel akademik ortalama ve anne eğitim durumuna göre anlamlı olarak değiştiği, cinsiyet ve baba eğitim durumuna göre değişmediği sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevreye Yönelik Davranışlarının İncelenmesi(2020) Timur, Serkan; Yılmaz, Mehmet ZiyaBu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının çevreye yönelik davranışlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmada kesitsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’nin farklı illerinde yer alan 10 devlet üniversitesinde öğrenim gören ve seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yönetimine göre seçilmiş 586 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada Goldman, Yavetz, ve Pe’er (2006) tarafından geliştirilen, Timur ve Yılmaz (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan “Çevreye Yönelik Davranış Ölçeği” kullanılmıştır. Çevreye Yönelik Davranış Ölçeği 20 maddeden ve beş alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0.85 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada bağımsız değişkenler (cinsiyet, akademik ortalama, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi) açısından anlamlı fark olup olmadığına t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile bakılmıştır. Öğretmen adaylarının çevreye yönelik davranışları cinsiyet, baba eğitim düzeyine göre anlamlı olarak farklılaşırken, anne eğitim düzeyi ve akademik ortalamaya göre anlamlı olarak farklılaşmamaktadır. Anne ve baba eğitim düzeyinin artması öğretmen adaylarının geri dönüşüm çabalarını, çevreye daha duyarlı tüketici olmalarını olumlu yönde etkilediğinden okuryazar olmayan anne ve babalara eğitimler verilebilir.Öğe Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın Genel Amaçlarının Gerçekleşme Derecesi Hakkındaki Öğretmen Görüşleri(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-07) Badur, Sercan; Timur, Betül; Timur, SerkanBu çalışmada, Fen Bilimleri Öğretmenleri’nin, Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın genel amaçlarının ne derecede gerçekleşip gerçekleşmediği hakkındaki görüşlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırmanın durum çalışması modeli ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu, 2015-2016 eğitimöğretim yılında Çanakkale ilinde görev yapmakta olan 6 Fen Bilimleri Öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 5 kategoriden ve toplam 15 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi kullanılarak sürekli karşılaştırmalı metot ile çözümlenmiş, beş faklı kategori altında çeşitli kodlamalar yapılmıştır. Fen Bilimleri Öğretmenleri’nin, Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın odağındaki öğrenme yaklaşımını ve öğrenme alanlarını bilme düzeylerinin, çalışma süresi değil, eğitim düzeyi arttıkça arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Fen Bilimleri Öğretmenleri’nin, Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nı; bilgi kategorisi kapsamında sıklıkla etkili/yeterli; beceri, duyuş ve Fen Teknoloji Toplum Çevre (FTTÇ) kategorilerinde sıklıkla etkisiz/yetersiz buldukları sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE “VİRÜS”KAVRAMINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARININ İNCELENMESİ(2021) Çetin, Nagihan İmer; Timur, Serkan; Pehlivan, HuriyeCovid 19 pandemisi ile beraber toplumdaki her birey pandemiye neden olan “virüs” kavramıkavramı hakkında daha düşünür hale gelmiştir. Virüs kavramına ilişkin bilimsel bilgiler bireylereeğitim öğretim aracılığıyla erken yaşlarda fen bilgisi dersi aracılığıyla kazandırılmaktadır. Bunedenle bu araştırmada, bu branşta görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin Covid-19 pandemisürecinde “virüs” kavramına yönelik sahip oldukları algılarının metaforlar aracılığıyla ortayaçıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmaya Türkiye’nin farklı bölgelerinden (Karadeniz, Ege, Marmarave Doğu Anadolu) 50 fen bilimleri öğretmeni katılmıştır. Araştırmada nitel araştırma modellerindenbirisi olan fenomonolojik (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı “google formlar”üzerinden online olarak hazırlanmış ve sosyal medya platformlarından katılımcılara ulaştırılmıştır. Fen bilimleri öğretmenlerinin “virüs” kavramına yönelik benimsedikleri algıları ortaya çıkarmakamacıyla “Virüs……….gibidir; çünkü………..” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Araştırmasırasında elde edilen verilen çözümlenmesi içerik analizi tekniği ile yapılmıştır. İçerik analizine göreelde edilen veriler kavramsallaştırılarak akılcı bir şekilde organize edildikten sonra veriler açıklayıcıkategorilere ayrılmıştır. Araştırma sonucunda fen bilimleri öğretmenlerinin geçerli 43 farklı metaforürettiği belirlenmiştir. Elde edilen metaforlar 4 farklı kategori altında toplanmıştır. Kategoriler;olumsuz bir yapı unsuru (%36,2), doğa ve tabiat unsuru (%34), savaş unsuru (%14,9) ve yaşamıtehdit eden unsur (14,9) şeklindedir. Bu sonuçlar fen bilimleri öğretmenlerinin pandemi sürecindevirüs kavramı hakkındaki görüşlerinin benzerlik göstermediğini veya çok farklı olduğunugöstermektedir. Bununla birlikte fen bilimleri öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde “virüs”kavramını genellik olumsuz bir kavram olarak algıladıkları sonucuna varılmıştır. Bunun nedenikendini izole etme, pandemi sürecindeki ekonomik sorunlar, kısıtlı sosyal etkileşim ve iletişim,sürecin belirsizliği gibi etkenlerin olabileceği düşünülmektedir. Çalışmada elde edilen bulgulardoğrultusunda sonuçlar tartışılmış ve gelecek çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.Öğe Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçlarına Yönelik Görüşleri(2020) Timur, Serkan; Timur, Betül; Arcagök, Serdar; Öztürk, GamzeBu araştırmada, Fen Bilimleri öğretmenlerinin Web 2.0 araçları hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerinden elde edilen bulgular yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018 -2019 öğretim yılında farklı illerdeki MEB’e bağlı devlet ve özel kurumlarda çalışmakta olan sekiz Fen Bilimleri öğretmenleri oluşturmuştur. Gerçekleştirilen görüşmelerin bir kısmı telekonferans aracılığıyla bir kısmı ise yüz yüze öğretmenler ile ses kaydı alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri iki veri kodlayıcısı tarafından içerik analizi tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen analizler doğrultusunda kodlar ve kodlara bağlı temalar oluşturulmuştur. Çalışma sonucunda öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdar oldukları, bu araçları kullanmaya karşı olumlu düşünceler içerisinde oldukları ve bu araçları derslerinde kullanmayı eğitimin önemli öğeleri olan öğretmen, öğrenci ve sınıf ortamı için uygun buldukları görülmüştür. Bu çerçevede Web 2.0 uygulamalarının öğretmen, öğrenci ve eğitimle ilgili farklı paydaşlar açısından yararlı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, Fen Bilimleri öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarını derslerinde kullanmaya karşı istekli oldukları ve bu araçları diğer meslektaşlarına da tavsiye ettikleri görülmüştür.Öğe Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*(2014) Timur, Serkan; Yılmaz, Şirin; Timur, BetülBu çalışmanın amacı fen ve teknoloji öğretmenleri ile öğretmen adaylarının fen deneylerinin amaçlarını kavramaya yönelik tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemektir. Çalışma toplam 128 kişi ile yürütülmüştür. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Yıldız, Akpınar, Aydoğdu ve Ergin (2006) tarafından geliştirilen 'Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutum Ölçeği (FDAYTÖ)' kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda fen ve teknoloji öğretmenleri ve öğretmen adaylarının fen deneylerinin amaçlarını kavramaya yönelik tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Cinsiyet değişkenine göre de tutum puanları arasında anlamlı bir fark yoktur. Buna karşın öğretmen ve öğretmen adaylarının, fen ve teknolojideki yenilikleri takip etme durumu ve fen ve teknoloji ile ilgili haber ve bilgileri merak düzeyi arttıkça fen deneylerinin amaçlarını kavramaya yönelik tutumları da artmaktadır.