Yazar "Timur, Betül" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 51
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2005 ve 2013 yılı fen dersi öğretim programlarının karşılaştırılması(2013) Karatay, Ramazan; Timur, Serkan; Timur, BetülBu araştırmanın amacı, 2005 ve 2013 yılı fen öğretim programlarınınkarşılaştırılması olarak belirlenmiştir. Araştırmada doküman inc elemeyöntemi kullanılmıştır ve veri kaynağı olarak Milli Eğitim Bakanlığıtarafından 2005 yılında uygulamaya konulan Fen ve Teknoloji Dersi 5 -6-7ve 8. sınıflar ve 2013 yılında uygulamaya konulan Fen Bilimleri dersi 5 -6-7ve 8. sınıflar öğretim programları kullanılmıştır. Öğretim programları,programdaki ders saatleri, kazanım sayıları, konu alanı ve üniteler,öğrenme -öğretme yaklaşımları ve fen okuryazarlığı açısındankarşılaştırılmıştır. 2013 öğretim programı ile birlikte kazanım sayılarınınyaklaşık %65 oranında azaltıldığı, konu alanları içerisinde bulunanünitelerden bir kısmının isminin değiştirildiği ve ayrılan ders saatisürelerinde değişikliklere gidildiği görülmüştür. 2005 öğretimprogramındaki fen ve teknoloji okuryazarı yerine 2013 öğretimprogr amında fen okuryazarı kavramı kullanılmış ancak tanımlamada pekbir farklılık meydana gelmemiştir. 2005 fen öğretim programındaöğrenme -öğretme sürecinde yapılandırmacı yaklaşımın vurgulandığıancak, 2013 öğretim programında araştırma-sorgulamaya dayalıöğrenme -öğretme stratejisinin aktif olarak kullanılması gerektiği üzerindedurulmuştur.Öğe Adaptation of "the microcomputer utilization in teaching efficacy beliefs instrument" into turkish and science teaching(2013) Timur, Betül; Taşar, Mehmet Fatih[No abstract available]Öğe Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının 6. sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi(2019) Timur, Serkan; Doğan, Fatih; Çetin, Nagihan İmer; Timur, Betül; Işık, RüveydaBu çalışmada artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarının altıncı sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersiöğretim programında yer alan “Hücre” konusundaki akademik başarılarına etkisi araştırılmıştır. Araştırma öntest-son test tek gruplu yarı deneysel desen şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu 2017-2018 öğretim yılı Ankara ilinde öğrenim gören ve tesadüfi örneklem tekniği ile belirlenen 76 altıncı sınıföğrencisi oluşturmuştur. Çalışmanın deneysel sürecinde dersler soru-cevap, düz anlatım ve gerektiği durumlardaAG uygulamaları kullanılarak işlenmiştir. Araştırmada ön test ve son test olarak Timur vd. (2019) tarafındangeliştirilen “Hücre Başarı Testi (HBT)” kullanılmıştır. HBT testinden elde edilen verilerin analizi sonucunda öntest ve son test arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Elde edilen puanların AGuygulamalarının önemli rolünden dolayı son test lehine arttığı görülmüştür. Bu çalışmada AG uygulamalarınınöğrencinin başarısını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır ve bu sonuç, AG uygulamalarının dersteöğrenci motivasyonunu artırması ve öğrencinin dersteki dikkat süresini uzatması ile ilişkili olabileceği şeklindeyorumlanmıştır. AG uygulamaları eğitim alanında henüz kullanılan teknolojilerden olduğundan ileridekiçalışmalarda bu teknolojilerin eğitimle ilişkisi farklı değişkenler açısından incelenebilir.Öğe Astronomy education for preschool children: Exploring the sky(T&K Academic, 2020) Timur, Serkan; Yalçınkaya-önder, Eylem; Timur, Betül; Özeş, BelemirThe purpose of this study was to examine the effectiveness of astronomy activities in science education with preschool children through semi-structured interviews. The interviews were conducted with the children before and after the implementation of the activities. Five activities about astronomy were conducted for five weeks in practice. A total of 15 preschool children (seven boys and eight girls) in the age range from 60 to 72 months participated in the study. Semi-structured interviews were individually conducted, digitally recorded, transcribed, and analyzed by the researchers of the study. The related data were collected by semi-structured interviews prepared by the researchers of the study. It was revealed that the preschool children were curious about the “Discovery of the Sky” subject. They were interested and enthusiastic to learn the subject matter, and they were positively affected by the practices. It has been concluded that new concepts related to the subject of “Discovery of the Sky” have developed by using different methods and techniques. © 2020 Published by T& K Academic.Öğe Attitudes of the Students Attending Out-of-School STEM Workshops towards STEM Education(2020) Haıdarı, Sayeed Masood; Timur, Betül; Önder, Eylem Yalçınkaya; Küçük, DidemIn this study, the attitudes of students toward STEM education were examined according to various demographic characteristics and mixed research method was used. 170 students ranging between 7 and 14 years old participating municipalities in a province outside of school STEM workshops in Turkey constituted the sample of the study. The sampling was determined by non-random sampling method. Data were collected by STEM Attitude Scale adapted to Turkish by Yıldırım and Selvi (2015) and semi-structured interviews with students were conducted in order to get the opinions of the students in detail. Results indicated that out-of-school STEM workshops improve students' attitudes towards STEM. In addition, STEM attitude scores of the students did not differ by gender. It was also investigated whether the scores of the students from STEM attitude scale differ according to mother and father education level. There was only significant difference in engineering sub-dimension of the STEM attitude scale in terms of mother education status. On the other hand, it was determined that STEM attitude scale scores of the students did not differ according to father education status. Semi-structured interviews showed that students had lack of knowledge about STEM education and, also concluded that the achievement of a concrete result for children learning by doing affects their attitudes positively.Öğe Challenges encountered in the teaching of units in the primary science course curriculum solution and recommendation(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016) Timur, Betül; Timur, Serkan; Özdemir, Muzaffer; Şen, CansuThe purpose of this study is to determine the difficult subjects for students in the sciences course. For this purpose, questionnaires developed by the researchers were applied to sciences teachers and to students of the science course. Questionnaire consists of two parts. The first part of questionnaire applied to teachers consists of questions regarding to personal details and professional experiences. In the scope of sciences course, questions related to units in 5th, 6th and 7th grade take place in the second part of this questionnaire. 378 eighth grade students who are studying at five middle school in the province center of the Çanakkale, and seven science teachers who are work in these schools participated in the study. Beside, an interview was held with teachers who were applied of questionnaire towards why students are having difficulty in the units and how to overcome these challenges. According to the data obtained from seven teachers in the end of the application, it was determined that units perceived as difficult by students were physics units and most subtle unit was the "Force and Motion" unit in the seventh grade. It is devoted to recommendations based on the result at the end of the study.Öğe Conceptual Analysis of Middle School Students’ Cognitive Structure on the Concept of “Technology” Through Word Association Test(Çukurova Üniversitesi, 2020) Çetin, Nagihan İmer; Timur, BetülIn this study, it is aimed to determine cognitive structures of middle school students regarding technology concept via word association test. The research is carried out with students from 5th, 6th, 7th and 8th grade (N: 201) of a middle school. The word association test is used to collect the data. The data collected from the word association test are evaluated by using the content analysis method. The concepts obtained from the content analysis are coded separately by two researchers and the average value of interrater reliability is found as 91%. As a result of the analysis of the data; it is seen that middle school students express 1571 different concepts related to the concept of technology. The concepts are divided into categories and a total of 11 categories are identified. The findings of the study show that students perceive technology as communication tool, computer, product and tool. The most remarkable finding is that students’ experiences with technological tools in their everyday life are influential on their technology perceptions. As a result, it is determined that students’ have limited understanding regarding technology conceptÖğe Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına (DYK) İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri(2020) Timur, Serkan; Kahraman, Sakıp; Timur, Betül; İşseven, AyferBu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Milli EğitimBakanlığı'na bağlı destekleme ve yetiştirme kursları (DYK)hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Tarama yöntemininkullanıldığı araştırmanın örneklemini taşımalı eğitim veren birortaokulda kurslara devam eden 118 ortaokul öğrencisioluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen ve dokuzaçık uçlu sorudan oluşan yazılı görüş formu kullanılarak toplananverilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yaklaşımıkullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin yarısındanfazlasının ders seçiminde kendi iradesini kullanırken kalanlarınailelerinin ve okul yönetiminin yönlendirmesi ile seçtikleribelirlenmiştir. Bulgular DYK’ların genellikle test çözme ve konutekrarı yapma seklinde yürütüldüğünü göstermektedir. Kurslardaen yaygın kullanılan ders materyallerinin akıllı tahta, soru bankalarıve ders kitapları olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte öğrencilerakıllı tahtaların etkinliğinin arttırılabilmesi için tablet olmasıgerektiğine vurgu yapmışlardır. Okul yönetiminin kurslarkonusunda oldukça ilgili olduğunu belirten öğrenciler kursların günsonunda olmasından dolayı çok yorulduklarını ifade etmişlerdir.Ayrıca yardımcı kitap eksikliği öğrenciler tarafından ifade edilenkurslara ilişkin bir diğer sorundur. Bunun yanı sıra bazı öğrencilerkurslarda sıkıldıklarını ve daha eğlenceli geçmesini istediklerinibelirtmişlerdir.Öğe Determination of factors affecting preschool teacher candidates’ attitudes towards science teaching(2012) Timur, BetülThe purpose of this study was to determine preschool teacher candidates’ attitudes towards science teaching and to examine the reasons behind their attitudes in depth. In this study, mixed methods were used including quantitative and qualitative data. Quantitative data gained by attitudes towards science teaching scale, qualitative data gained by focus group interview with 10 preschool senior teacher candidates. Data were analyzed by content analysis methods. At the end of the analysis four themes were attained. These four themes are; science content knowledge, experience of science teaching, opinions of the science education course in their undergraduate program, knowledge of science teaching methods. Preshool teacher candidates’ attitudes towards science teaching were obtained good level. However, comfort-discomfort sub-dimension was identified as having medium attitude score. In addition, as a result of focus group interview data, science content knowledge and positive science teaching experience have been found to be most effective positive attitudes towards science teaching. In light of results obtained from the study, educational suggestions for preschool teacher candidates’ attitudes towards science teaching are made.Öğe Developing a Skill-Based Achievement Test for the Solar System(Süleyman Demirel Üniversitesi, 2023) Turan, Faruk; Timur, BetülThe aim of this study is to develop a multiple-choice achievement test consisting of valid and reliable skill-based questions about the Solar System topic for the 6th grade in the Science Curriculum, which was changed in 2018. For this purpose, 25 original skill-based questions were prepared by the researcher in accordance with the Solar System subject achievements. These prepared questions were submitted to expert opinion for validity studies, corrections were made in line with the feedback received from the experts, and a pilot application was carried out on 253 students. After the application, the data obtained from the students were analyzed with TAP. Questions that required the item discrimination index to be higher than the 0.30 value stated in the literature for all questions were removed from the test. The average item difficulty index of the test was calculated as 0.60 and the reliability coefficient was calculated as 0.77. It is thought that the Planets subject achievement test, which consists of 19 final questions obtained as a result of this study, will make a great contribution to the field with its feature of skill-based questions within the scope of 6th grade science teachingÖğe Environmental affective dispositions scale (EADS): The study of validity and reliability and adaptation to Turkish(IJESE, 2016) Fettahlıoğlu, Pınar; Timur, Serkan; Timur, BetülThe aim of this study is to conduct a research under circumstances of Turkey about the validity and reliability of the Affective Tendencies towards Environmental Scale prepared by Yavetz, Goldman and Pe’er (2009). The translation of this scale to Turkish was done by the researchers and language specialists. And then, the scale was evaluated by the specialists in terms of relevance to Turkish content, measurement- evaluation. This scale on which some arrangements were made was applied to 521 fourth grade preservice science teachers studying in the state universities in Turkey to determine the validity and reliability. The findings related to the structure validity of the scale were provided by exploratory factor analysis method. Also, exploratory factor analysis was followed by the confirmatory factor analysis applied to the obtained structure. This scale is formed into four sub dimensions. The scale prepared by the 5-point Likert format containing 23 items. Cronbach Alpha reliability scale was found as 0.84; and found as 0.77 for Environmental Affective Tendency; it was 0.62 for Intention to act; 0.66 for prevention of damage to the environment and it was 65 for personal responsibilities. © 2016 Fettahlıoğlu et al.Öğe Examination of 21st Century Skills and STEM Practices Competency Levels of Science Teachers’(Mesut ÖZTÜRK, 2023) Akan, Ekrem; Timur, BetülWith this study, it was aimed to determine the proficiency of science teachers' STEM applications and 21st century skills in science education and the relationship between these fields. Sequential explanatory mixed method was used in the study. With the selection of this method, it was aimed to combine and use qualitative and quantitative methods within the scope of the research and to minimize the limitations of both approaches (Creswell, 2013). The universe of our research consists of science teachers working in Izmir in 2021-2022. In order to collect data in the research, "STEM Applications Competency Scale" and "21. Century Skills Proficiency Scale” was applied. Anova, T-test and Pearson correlation test analyzes were performed. As a result of the analysis, in the scale of 21st century skills; It was seen that there was no significant difference in terms of gender variable, age variable, education level variable and the number of students in the class variable. When STEM applications proficiency scale scores are examined; It was observed that there was a significant difference in terms of gender variable, age variable, STEM education status variable, and education level variable. Qualitative data were analyzed and it was understood that teachers are familiar with STEM education and 21st century conceptsÖğe Examining Science Teachers’ Technological Pedagogical Knowledge(Ömer Faruk SÖNMEZ, 2019) Timur, Betül; Erzengin, NalanIn this study, it was aimed to investigate the technological pedagogical content knowledge TPCK of science teachers. For this purpose, a mixed methods research was used. The study was carried out in our country in order to reveal the current situation in teaching education and to produce solutions for the deficiencies. A survey was applied to the science teachers who work in seven geographical areas. The survey was applied to 129 females and 77 males, in a total of 206 science teachers participated. In addition, the interviews were made with 3 experienced and 3 inexperienced teachers working in institutions affiliated to Hakkari province Şemdinli district. Analysis of the quantitative data was performed with the SPSS 21.0 program. The Cronbach's Alpha Coefficient of the complete scale was .96. As results, there was no significant difference in science teachers' technological knowledge, content knowledge, pedagogical content knowledge, and technological pedagogical content knowledge according to gender, seniority, educational status, place of work, institution in which they worked. In the case of qualitative data, descriptive and content analysis were used and the results were analyzed by continuous comparative method. According to the results of the qualitative research, opinions of science teachers were found to support the use of technological knowledge, content knowledge and pedagogical knowledge togetherÖğe Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “Teknoloji” Kavramıyla İlgili Metaforik Algıları(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2024) Köse, Ilgım Özergun; Timur, BetülGünümüzde fen bilgisi ve teknolojiyi birbirinden ayrı düşünemeyiz. Bu sebeple geleceğin fen bilgisi öğretmenlerin teknoloji ile ilgili algılarının incelenmesi önemlidir. Algılarının incelenme yöntemi olarak metaforlar kullanılmıştır. Metafor daha az bilinen bir kavramı bilinen bir kavramı kullanarak tanımlama ve neden bu şekilde tanımlandığını açıklama sürecidir. Bu sebeple bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının “teknoloji” kavramına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma Türkiye’nin batı bölgesinde bir devlet üniversitende öğrenim görmekte olan fen bilgisi öğretmen adaylarıyla yürütülmüştür. Çalışmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 1., 2., 3., ve 4. sınıf olmak üzere toplamda 119 fen bilgisi öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmanın yöntemi olgubilim (fenomenoloji) seçilmiştir. Araştırmanın veri toplama sürecinde “teknoloji” kavramına yönelik metaforik algılarının belirlenmesi amacıyla “teknoloji ……. gibidir, çünkü ………” ifadesini tamamlamaları istenmiştir. İfadede yer alan veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda ortaya çıkan 74 kavram, olumlu, olumsuz ve nötr metaforik algılar olarak kategorilere ayrılmıştır. Bu kavramların 56sı olumlu, 7si olumsuz ve 10u nötr olarak kategorileşmiştir. Daha sonra bu ayrılan kategorilerin kendi içerisinde kodları bulunmuştur. Olumlu kodlar yararlı, gelişen, değişen, ihtiyaç, sınırsız, yardımcı, değerli, bilgi kaynağı, kolaylaştıran, aydınlatan, yaygınlaştıran ve yön veren olarak kodlara ayrılmıştır. Olumsuz kodlar ise bağımlılık olarak kodlanmıştır. Nötr olan algılar ise hem iyi hem kötü olarak kodlanmıştır. Bu çalışmanın bulgularının geleceğin fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiyle ilgili metaforik algılarını yansıttığı düşünülmektedir. Teknolojinin eğitimdeki önemi düşünüldüğünde, gelecekte de teknoloji kavramına yönelik metaforik algılarının incelenme çalışmalarının sürdürülmesinin önemli olduğu düşünülmektedirÖğe Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın Genel Amaçlarının Gerçekleşme Derecesi Hakkındaki Öğretmen Görüşleri(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-07) Badur, Sercan; Timur, Betül; Timur, SerkanBu çalışmada, Fen Bilimleri Öğretmenleri’nin, Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın genel amaçlarının ne derecede gerçekleşip gerçekleşmediği hakkındaki görüşlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırmanın durum çalışması modeli ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu, 2015-2016 eğitimöğretim yılında Çanakkale ilinde görev yapmakta olan 6 Fen Bilimleri Öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 5 kategoriden ve toplam 15 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi kullanılarak sürekli karşılaştırmalı metot ile çözümlenmiş, beş faklı kategori altında çeşitli kodlamalar yapılmıştır. Fen Bilimleri Öğretmenleri’nin, Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın odağındaki öğrenme yaklaşımını ve öğrenme alanlarını bilme düzeylerinin, çalışma süresi değil, eğitim düzeyi arttıkça arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Fen Bilimleri Öğretmenleri’nin, Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nı; bilgi kategorisi kapsamında sıklıkla etkili/yeterli; beceri, duyuş ve Fen Teknoloji Toplum Çevre (FTTÇ) kategorilerinde sıklıkla etkisiz/yetersiz buldukları sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe Fen Bilimleri Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Stem Eğitimi Hakkındaki Görüşleri(Gürbüz OCAK, 2018) İnançlı, Elif; Timur, Betüldurulmuştur. Marmara bölgesinde bulunan devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği 4. Sınıfında okuyan 7 tane öğretmen adayı ile ve 5 tane MEB’ e bağlı okullarda farklı illerde görev yapan fen bilimleri öğretmenleri ile görüşme yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme esnasında 10 tane açık uçlu soru sorulmuştur. Görüşme öğretmen adayları ile ses kaydı alınarak yüz yüze, öğretmenlerle ise internet üzerinden konferans destekli yapılmıştır. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının yeni ortaya çıkan STEM eğitimine karşı bilgi düzeylerinin, farkındalıklarının daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Öğretmenler ise yaptıkları deney, etkinlikleri tam olarak STEM eğitimine göre yüksek düzeyde uygulamadıkları görülmüştür. Ortak olarak fen bilimleri öğretmen adayları ve öğretmenlerinin STEM eğitimine karşı duyarlı ve öğrenmeye istekli olduğu görülmüştür.Öğe Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçlarına Yönelik Görüşleri(2020) Timur, Serkan; Timur, Betül; Arcagök, Serdar; Öztürk, GamzeBu araştırmada, Fen Bilimleri öğretmenlerinin Web 2.0 araçları hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerinden elde edilen bulgular yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018 -2019 öğretim yılında farklı illerdeki MEB’e bağlı devlet ve özel kurumlarda çalışmakta olan sekiz Fen Bilimleri öğretmenleri oluşturmuştur. Gerçekleştirilen görüşmelerin bir kısmı telekonferans aracılığıyla bir kısmı ise yüz yüze öğretmenler ile ses kaydı alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri iki veri kodlayıcısı tarafından içerik analizi tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen analizler doğrultusunda kodlar ve kodlara bağlı temalar oluşturulmuştur. Çalışma sonucunda öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdar oldukları, bu araçları kullanmaya karşı olumlu düşünceler içerisinde oldukları ve bu araçları derslerinde kullanmayı eğitimin önemli öğeleri olan öğretmen, öğrenci ve sınıf ortamı için uygun buldukları görülmüştür. Bu çerçevede Web 2.0 uygulamalarının öğretmen, öğrenci ve eğitimle ilgili farklı paydaşlar açısından yararlı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, Fen Bilimleri öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarını derslerinde kullanmaya karşı istekli oldukları ve bu araçları diğer meslektaşlarına da tavsiye ettikleri görülmüştür.Öğe Fen öğretiminde bilgisayar kullanımına yönelik öz yeterlik inancı ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması(2013) Timur, Betül; Taşar, Mehmet FatihBu çalışmanın amacı, literatürde MUTEBI adıyla bilinen Fen Öğretiminde Bilgisayarın Kullanımına Yönelik Öz Yeterlik İnancı Ölçeğinin (BYÖYÖ) (Enochs, Riggs ve Ellis, 1993) Türkçeye uyarlanmasıdır. Ölçeğin İngilizceden Türkçeye çevirisi dil uzmanlarınca ve araştırmacılar tarafından yapılmış ve tekrar orijinal diline geri çevirme tekniği kullanılmıştır. Daha sonra Türkçeye uygunluk, içerik ve ölçme değerlendirme açılarından da uzmanlar tarafından değerlendirilmiştir. Alınan dönütler doğrultusunda düzenlemeler yapıldıktan sonra ölçek, geçerlik ve güvenirliğinin saptanması amacıyla, 309 fen ve teknoloji öğretmenine uygulanmıştır. Yapılan doğrulayıcı faktör analizine göre ölçek orijinal yapısını korumaktadır. Ölçek 21 madde ve iki boyuttan oluşmaktadır: Sonuç Beklentisi (SB) ve Öz Yeterlik İnancı (ÖY). Ölçeğin geneli için Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .81 bulunurken, SB boyutu için .74, ÖY boyutu için .86 olarak bulunmuştur. Elde edilen bu sonuçlar ölçeğin Türkçeye başarıyla uyarlandığını göstermektedir.Öğe FEN ÖĞRETMENLERİNİN WEB-2 HAKKINDA GÖRÜŞLERİ(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020) Timur, Serkan; Timur, Betül; Arcagök, Serdar; Öztürk, GamzeBu araştırmada, Fen Bilimleri öğretmenlerinin Web 2.0 araçları hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerinden elde edilen bulgular yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018 -2019 öğretim yılında farklı illerdeki MEB’e bağlı devlet ve özel kurumlarda çalışmakta olan sekiz Fen Bilimleri öğretmenleri oluşturmuştur. Gerçekleştirilen görüşmelerin bir kısmı telekonferans aracılığıyla bir kısmı ise öğretmenler ile yüz yüze ses kaydı alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri iki veri kodlayıcısı tarafından içerik analizi tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen analizler doğrultusunda kodlar ve kodlara bağlı temalar oluşturulmuştur. Çalışma sonucunda öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdar oldukları, bu araçları kullanmaya karşı olumlu düşünceler içerisinde oldukları ve bu araçları derslerinde kullanmayı eğitimin önemli öğeleri olan öğretmen, öğrenci ve sınıf ortamı için uygun buldukları görülmüştür. Bu çerçevede Web 2.0 uygulamalarının öğretmen, öğrenci ve eğitimle ilgili farklı paydaşlar açısından yararlı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, Fen Bilimleri öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarını derslerinde kullanmaya karşı istekli oldukları ve bu araçları diğer meslektaşlarına da tavsiye ettikleri görülmüştürÖğe Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*(2014) Timur, Serkan; Yılmaz, Şirin; Timur, BetülBu çalışmanın amacı fen ve teknoloji öğretmenleri ile öğretmen adaylarının fen deneylerinin amaçlarını kavramaya yönelik tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemektir. Çalışma toplam 128 kişi ile yürütülmüştür. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Yıldız, Akpınar, Aydoğdu ve Ergin (2006) tarafından geliştirilen 'Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutum Ölçeği (FDAYTÖ)' kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda fen ve teknoloji öğretmenleri ve öğretmen adaylarının fen deneylerinin amaçlarını kavramaya yönelik tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Cinsiyet değişkenine göre de tutum puanları arasında anlamlı bir fark yoktur. Buna karşın öğretmen ve öğretmen adaylarının, fen ve teknolojideki yenilikleri takip etme durumu ve fen ve teknoloji ile ilgili haber ve bilgileri merak düzeyi arttıkça fen deneylerinin amaçlarını kavramaya yönelik tutumları da artmaktadır.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »