Yazar "Marangoz, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 18 / 18
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Research about Investigation of Eldely Consumers and their Buying Behaviours(Istanbul Univ, 2006) Marangoz, MehmetElderly population has been increasing in the World and in Turkey due to such factors as low rate of population growth, advances in health sector, low death rate, and increase in average life span. Target consumer mass of businesses is changing in accordance with the increase in elderly population. Business managers have to well foresight and well understand this change. The issue has not been sufficiently analyzed yet in Turkey whereas comprehensive studies have been conducted about elderly market segment in the USA and in Europe. In this study, a survey was conducted on 500 people in order to find out the elderly consumers' buying behaviour and data was analyzed via SPSS software program. Findings also indicate the priority that elderly consumers give to product and service groups vary across demographics.Öğe Ağızdan Ağıza İletişimin Müşterilerin Satın Alma Davranışlarına Etkileri: Cep Telefonu Pazarına Yönelik Bir Araştırma(2007) Marangoz, MehmetGünümüz yoğun rekabet ortamında müşteriler, satın alma davranışlarında bir çok bilgi kaynağından etkilenmektedirler. Bu bilgi kaynaklarından en önemlilerinden biri ise, müşterilerin ağızdan ağıza iletişim yoluyla birbirlerini olumlu veya olumsuz etkilemeleridir. Müşteri tatmininin ve buna bağlı olarak müşteri sadakatinin gittikçe önem kazandığı günümüzde, ağızdan ağıza iletişim, müşterilerin satın alma kararlarında (tekrar satın alma ve/veya değiştirme) çok önemlidir. Bu çalışma ile ağızdan ağıza iletişimin müşterilerin satın alma kararlarına (tekrar satın alma ve/veya değiştirme) etkileri incelenmektedir. Bu bağlamda 699 üniversite öğrencisinden anket yoluyla elde edilen verilerle, cep telefonu satın alma davranışlarında ağızdan ağıza iletişimin etkileri araştırılmıştır. Araştırma 5-23 Şubat 2007 tarihleri arasında sınıf ortamında sistematik örnekleme yöntemiyle yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, ağızdan ağıza iletişimin müşterilerin tekrar satın alma ve değiştirme davranışını etkilediği görülmüştür.Öğe Algılanan Şirket İmajı ve Müşteri Tatmininin Müşteri Sadakatine Etkileri(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2007) Marangoz, Mehmet; Akyıldız, MuratIt has been understood that loyalty of a customer to the firm is a significant factor for the success of the firm. Therefore, in this study the effects of the firm’s image in the GSM sector on customer satisfaction and customer loyalty have been researched on. The findings might play a remarkable role in the determination of the strategies that could enable the firms in the telecommunication sector to have an advantageous state in competition. The data related to the research topic have been gathered from the centrums of the cities Istanbul, Izmir and Çanakkale. The findings indicate that the firm’s image positively affects customer satisfaction and customer loyaltyÖğe Bölgesel Kalkınma Aracı Olarak Ortak Marka Uygulaması ve Girişimcilik Açısından Önemi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2009) Marangoz, Mehmet; Açar, Arzu[No Abstract Available]Öğe Girişimciler için sınırsız ticaret: E-ticaret(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2011-06) Marangoz, Mehmet[No Abstract Available]Öğe Girişimcilik Motivasyonları ve Engellerine İlişkin Algıların Girişimcilik Niyetine Etkisi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-06-30) Marangoz, Mehmet; Aydın, Ali EmreGirişimcilik hem bireyler hem de girişimcilik ekosistemi içerisindeki diğer unsurlar için sağladığı ekonomik ve sosyal faydalar ile gittikçe daha önemli bir konu olarak değerlendirilmektedir. Girişimcilik konusundaki bu ilgi hem uygulayıcılar hem de teorik bağlamda kayda değer gelişmelere ve çıktılara imkân sağlamaktadır. Diğer taraftan girişimcilik, bir kariyer alternatifi olarak öğrenciler için önemli fırsatlar sunmaktadır. Bu bağlamda öğrencileri girişimciliğe motive eden faktörler ile girişimcilik faaliyetlerinin önünde engel olarak algıladıkları faktörlerin tartışılması gerekmektedir. Olumlu ve olumsuz bu faktörler, girişimcilik niyeti ve dolayısıyla da girişimcilik fikirlerinin gerçeğe dönüşmesi için belirleyici bir yapıya sahiptir. Bu bağlamda çalışmanın amacı öğrenciler tarafından algılanan girişimcilik motivasyonları ve girişimcilik engelleri ile bu faktörlerin girişimcilik niyetine olan etkisini tespit etmektir. Çalışmanın amacı doğrultusunda kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen 347 öğrenciye anket uygulanmış, elde edilen veriler uygun istatistiki yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre algılanan girişimcilik motivasyonları arttıkça girişimcilik niyeti artmakta, algılanan girişimcilik engelleri arttıkça da girişimcilik niyeti azalmaktadır. Ayrıca girişimcilik niyetinin artmasında girişimcilik ile ilgili programların etkisinin olduğunu ifade etmek de mümkündür. Bu bağlamda girişimcilik odaklı farkındalık artırma temelli eğitimlerin ya da girişimcilik programlarının gerçekleştirilmesi engellere ilişkin algının ortadan kaldırılmasının yanında girişimcilik motivasyonlarının gelişmesine ve dolayısıyla da girişimcilik faaliyetlerin hayata geçirilmesi için kritik bir öneme sahiptir.Öğe İşletmelerin Pazar Performansı ile İnsan Kaynakları Uygulamaları Arasındaki İlişkinin Araştırılmasına Yönelik Bir Çalışma(2007) Marangoz, Mehmet; Biber, Leventİşletmelerde yürütülen bütün faaliyetlerin temelinde insan faktörü vardır ve bu faktörlerin iyi yönetilmesi işletmenin başarısında önemli bir etkendir. Bu çalışma kapsamında işletmelerde insan kaynakları (İK) uygulamaları; personel seçim süreci, performans değerleme, iş zenginleştirme, iş basitleştirme, iş rotasyonu ve iş genişletme olarak ele alınmıştır. Diğer taraftan işletme faaliyetlerinin sonuçlarını görerek, önceden belirlenmiş amaçlara ulaşılıp ulaşılmadığına bakarlar ve bu bağlamda işletmenin dış çevresiyle ilgili olan pazar performansının değerlen-dirilmesi önemlidir. Bu çalışmada işletmelerin pazar performansı ile İK uygulamaları arasındaki ilişki Türkiye’de faaliyet gösteren işletmeler kapsamında araştırılmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre özellikle iş zenginleştirme ve personel seçim sürecinin etkinliğinin işletmelerin pazar performansını etkilediği görülmüştür.Öğe Küresel ekonomik krizin tüketicilerin harcama ve tasarruf eğilimleri üzerine etkilerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma(2010) Marangoz, Mehmet; Uluyol, OsmanBireylerde genellikle gelirlerinin bir kısmını gelecekteki beklenmedik olumsuzluklara karsı tasarruf etme eğilimi vardır. Ancak tasarruf, tüketim ve yatırım eğilimleri çesitli faktörler tarafından etkilenmektedir. Örneğin, zaman zaman yasanan ekonomik krizler hane halkının harcamalarını azaltmalarına ve beklenmedik olaylara karsı daha fazla hazırlıklı olma eğilimine girmelerine neden olur. Bu harcamama eğilimi de krizin derinlesmesine katkı sağlar. Tasarruflar bir taraftan bireylerin gelecekleri için bir güvence olustururken diğer taraftan da ekonominin ihtiyacı olan finansmanın sağlanmasında hayati öneme sahiptirler. Ülkemiz henüz gelismekte olan bir ülke olduğu ve halkımızın gelir düzeyinin de genellikle düsük olduğu dikkate alındığında tasarruf yetersizliği daha da belirgin hale gelmektedir. Ekonominin gelismesi için fertlerin harcamalarını artırmaları istenir. Bu çalısmada ülkemizin çesitli yörelerinden 850 aile ile yapılan anket uygulamasıyla veri toplanmıs ve toplanan verilerin analizine yer verilmistir. Arastırma sonuçlarına göre, ekonomik kriz nedeniyle tüketicilerin harcamalarını kıstığı ve tasarruf eğilimlerinin arttığı görülmektedir.Öğe Kurumsal İmajın ve Kurumsal Ürün Müşteri Bağlılığına Etkileri(2007) Marangoz, Mehmet; Biber, LeventGünümüz rekabet ortamında kurumsal ünün ve kurumsal imajın, işletmelerin müşteri bağlılığı oluşturmalarında etkili olduğu kabul edilmektedir. Literatürde kurumsal imajın ve kurumsal ünün akademik ve yönetimsel alanda müşteri davranışlarına etkilerinin anlaşılmasına yönelik çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmada vakıf ve devlet üniversitelerinin iktisadi ve idari bilimler fakültelerinde okuyan 538 öğrenciden anket yöntemiyle veriler toplanmıştır ve bu çalışmada, kurumsal imaj ve kurumsal ün ile müşteri bağlılığı arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, kurumsal imajın ve kurumsal ünün müşteri bağlılığını olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Yani müşteri bağlılığı oluşturmada kurumsal imaj ve kurumsal ün etkili ve önemlidir.Öğe Pazarlama Etiğine Gösterilen Tepkiler ve Tüketici Ahlak Anlayışıyla İlişkisi(2007) Akyıldız, Murat; Marangoz, MehmetBu çalışmanın amacı, işletmelerin pazarlama faaliyetlerine ilişkin etik davranışlarına tüketicilerin gösterdiği tepkiler ve bu tepkilerin tüketicilerin benimsediği ahlak anlayışına göre değişip değişmediğini belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için anket yöntemi kullanılmış ve 520 kullanılabilir anket formu analize tabi tutulmuştur. İstatistiksel yöntem olarak faktör ve kanonikal korelâsyon analiz tekniklerinin kullanıldığı çalışma sonuçlan, mutlakıyetçi ve durumsalcı ahlak anlayışına sahip tüketicilerin, işletmelerin pazarlamayla ilgili etki davranışlarına karşı hem teşvik edici, hem de caydırıcı tepkiler verirken, etik sorunlara karşı da duyarlı davrandıklarını göstermiştir.Öğe Şangay İş Birliği Örgütü Üyesi Ülkeler İle Türkiye’nin Küresel Rekabet Düzeyleri Açısından Karşılaştırılması(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-06) Marangoz, Mehmet; Denizci, GüldesenGünümüzde ülkeler, gerek ulusal gerekse uluslararası alanda ekonomik olarak daha güçlü olmak için çalışmalar yapmaktadır. Küreselleşmenin artan etkisi ile ülkeler yerel ve uluslararası boyutta daha yoğun rekabet içerisine girmektedirler. Artan bu rekabet koşulları ve ülkelerin bekledikleri çeşitli faydalar ülkeleri bölgesel iş birliklerine itmektedir. Bölgesel entegrasyonlar, ülkelerin rekabet düzeylerini artırmaları, refah seviyelerinin yükseltilmesi ve sürdürülebilir gelişme için son derece önemlidir. Şangay İş Birliği Örgütü çok kutuplu dünya düzeninde öne çıkan önemli bölgesel entegrasyonlardan biridir. Bu çalışmada, Dünya Ekonomik Forumu’nun ülkelerin rekabet gücünü ölç- mek üzere kullandığı “Küresel Rekabet Raporu 2015-2016” verileri kullanılmış, bu verilerin 2006-2016 yılları arasındaki gelişimi incelenmiş ve bu verilerle Şangay İş Birliği Örgütü üyesi ülkeler ile Türkiye’nin rekabet düzeyleri karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Karşılaştırmalı analiz sonuçları, çalışmaya konu ülkelerin karşılıklı olarak çeşitli fırsatlar barındırdıklarını ortaya koymaktadır.Öğe Sivil Toplum Kuruluşlarında Müşteri Yönlülük ve İnovasyon Yönlülüğün Örgütsel Performansla İlişkisi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2007) Marangoz, Mehmet; Önce, Günal; Fırat Şimşek, HüsniyeToday, profit making organizations’ two approaches, being innovative and customer oriented are considered as a top priority for the realization of their targets. NonGovernmental organizations are non-profit making organizations. Yet, through their mission, NGOs should adopt their decision making mechanism to profit-making organizations in order to realize their targeted activities in changing economic and social circumstances. Within the scope of this study, being customer oriented that is considered as a sub heading of being market oriented and being innovation oriented approach that promotes innovative, creative and effective use of these tools are studied. It is believed that NGOs will reach basic performance levels when they function within these two paradigmas. The question thesis of the research is answered through investigation of NGOs with the theme “woman” that function in politics, media, education and entrepreneurship fields today. According to the obtained results, there is a posititive significance between customer and innovation orientation and the organizational performance.Öğe TQM perception in Turkey: A comparison of industries(Academic Journals, 2011) Paksoy, H. Mustafa; Paksoy, Sadettin; Marangoz, Mehmet; Ozcalici, MehmetThe objective of this study is to examine the perception differences of TQM in Southeastern Anatolia Project (GAP) region and find the relationship between education, experience, gender and TQM perceptions. GAP is a project aimed at removing the development differences between west and east regions of Turkey. In a developing region such as Southeastern Anatolia, it is important to determine how TQM, perceived by businesses, help to conduct and better implement the TQM philosophy. With an understanding of the perception differences between businesses, it is of the study's view that TQM efforts will be more useful and practical. In this study, we used factor analysis and regression analysis to determine the differences between industries. Then regression analysis was used with dummy variables to compare the business groups. Results indicate that in GAP region, different industries perceive TQM efforts differently and as such, textile business is the most pessimistic sector about TQM efforts, while iron-steel industry is the most optimistic one. Moreover, education and experience have an effect on TQM perception in a positive manner. TQM practitioners who try to implement TQM efforts in GAP region must consider these findings and should behave accordingly.Öğe Tüketici Davranışı Temeline Göre Marka Değerinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma(2007) Marangoz, MehmetMarka değeri hem akademik çalışmalar hem de işletme yöneticileri açısından önemli bir kavramdır. Çünkü günümüzde marka/markalar önemli bir rekabet aracıdır. Bir işletmenin sahip olduğu markanın değerinin yüksek olması bir çok açıdan ona rekabetçi üstünlükler sağlamaktadır. Marka değeri, marka ismiyle zaman içerisinden oluşan bir değerdir. Marka değeri, ya finansal yöntemler kullanılarak ya da tüketici davranışları temel alınarak ya da bunu iki yöntem birlikte kullanılarak ölçülmektedir. Bu çalışma ile, tüketici temeline göre marka değeri otomobil kullanıcıları/sahipleri üzerinde yapılan bir anket çalışması ile ölçülmüştür. Elde edilen sonuçların genellikle marka değerini olumlu yönde etkilediği söylenebilir.Öğe Tüketicilerin Mobil Tabanlı İzinli Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörler(2012) Marangoz, Mehmet; Çelikkan, Hale; Aydın, Ali Emreİşletmelerin rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için kullandıkları en önemli araçlardan biri olan reklamlar mobilite ile birlikte değişime uğramıştır. Özellikle kısa mesaj servisinin popülerliğinin artması ile birlikte yeni bir reklam kanalı olan mobil reklam kanalının, tüketicilerin dikkatini çekecek şekilde olmasının yanı sıra rahatsızlık vermeyecek şekilde olması da gerekir. Mobil telefonların kolay ulaşılabilirliğinin yanında kişisel aygıtlar haline gelmesi, mobil tabanlı izinli pazarlama kavramının ön plana çıkmasına neden olmuştur. Bu bağlamda bu çalışma ile tüketicilerin mobil tabanlı izinli pazarlama uygulamalarına yönelik tutum ve davranışlarının araştırılması amaçlanmaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için, toplam 653 kişiye yüz yüze anket yapılmış ve elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Buna göre tüketicilerin izinli pazarlamaya yaklaşımlarında modeldeki üç değişken de (deneyim, güven, kontrol) etkilidir.Öğe Using strategic philanthropy to improve heritage tourist sites on the Gallipoli Peninsula, Turkey: community perceptions of changing quality of life and of the sponsoring organization(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2013) Polonsky, Michael; Hall, John; Vieceli, Julian; Atay, Lutfi; Akdemir, Ali; Marangoz, MehmetThis paper examines the Respect for History project on Turkey's Gallipoli Peninsula sponsored by a Turkish oil company, OPET. The project sought to enhance and protect the cultural and historical experiences of tourists visiting Gallipoli, and to bring direct and indirect benefits to local communities through enhancing tourism-related business opportunities and improving community infrastructure. This research investigates the project's impact on residents' perceived social and economic wellbeing, using a quality of life framework, and also ascertains residents' views of the sponsoring firm. The context illustrates key differences between pure philanthropy and strategic philanthropy; the latter defined as doing good by purposefully achieving corporate and civic benefits. The role of strategic philanthropy as a sustainable tourism development tool, and its impact on tourism governance, are considered. Data were collected from 674 residents on the Turkish Gallipoli Peninsula in areas impacted by OPET's investment program. The results, using structural equation modelling (SEM), identify that respondents generally believe that both their economic and social quality of life have improved. This, in turn, has positively influenced respondents' views of the sponsoring organization. The concept of strategic philanthropy appears valuable as a private sector, non-tourism, sustainable tourism development tool in some circumstances.Öğe Yaşlı Tüketiciler ve Yaşlı Tüketicilerin Harcama Eğilimlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma(2006) Marangoz, MehmetNüfus artıs hızının düsmesi, saglık alanındaki gelismeler, ölüm oranlarının azalması ve ortalama yasam süresinin uzaması gibi faktörlere baglı olarak Dünyada ve Türkiye’de yaslı nüfus artmaktadır. Bu artısa paralel olarak isletmelerin de hedef tüketici kitlesi degismektedir. sletme yöneticilerinin bu degisimi iyi okuması ve anlaması gerekir. Özelikle ABD ve Avrupa’da yaslı pazar bölümüne yönelik çok yönlü çalısmalar yapılmaktadır. Ülkemizde ise bu pazara yönelik henüz ciddi anlamda çalısmalar yapılmamaktadır. Bu çalısma ile yaslı tüketicilerin harcama egilimlerinin belirlenmesine yönelik olarak 350 kisiye anket yapılmıs ve elde edilen sonuçlar SPSS paket programı ile analiz edilmistir. Arastırma sonuçlarına göre bir ürün veya hizmette bulunması istenilen en önemli özellik güvenilir olmasıdır. Alısverislerde öncelik verilen ürün ve hizmet grubu ise saglıkla ilgili ürün ve hizmetlerdir. Yapılan analizler sonucunda yaslı tüketicilerin alısverislerinde ürün ve hizmet gruplarına verdikleri öncelik demografik özelliklerine göre degismektedirÖğe Yaşlı Tüketicilerin ve Satın Alma Davranışlarının İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma(2006) Marangoz, MehmetNüfus artış hızının düşmesi, sağlık alanındaki gelişmeler, ölüm oranlarının azalması ve ortalama yaşam süresinin uzaması gibi faktörlere bağlı olarak Dünyada ve Türkiye’de yaşlı nüfus artmaktadır. Bu artışa paralel olarak işletmelerin de hedef tüketici kitlesi değişmektedir. İşletme yöneticilerinin bu değişimi iyi okuması ve anlaması gerekir. Özelikle ABD ve Avrupa’da yaşlı pazar bölümüne yönelik çok yönlü çalışmalar yapılmaktadır. Ülkemizde ise bu pazara yönelik henüz ciddi anlamda çalışmalar yapılmamaktadır. Bu çalışma ile, yaşlı tüketicilerin satın alma davranışlarının belirlenmesine yönelik olarak 500 kişi ile anket yapılmış ve elde edilen sonuçlar SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda yaşlı tüketicilerin alışveriş davranışları demografik özelliklerine göre değişmektedir.