Yazar "Kasap, Mesut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 21. Yüzyıl Yönetici Yeteneklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma; İstanbul ve Bursa Örneği(2020) Kasap, MesutBu araştırmanın amacı hizmet ve mamül üreten işletmelerde yöneticilik yapanbireylerin, 21. yüzyıl yönetici yeteneklerinin belirlenmesidir. Araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Marmara Bölgesi’nde çalışan hizmet ve mamül üreten işletmeler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise Marmara Bölgesi’nde İstanbul ve Bursa’da faaliyet gösteren işletme çalışanları oluşturmaktadır. Araştırmada geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan “Eğitim Yöneticisi 21. yüzyıl Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada, tanımlayıcı istatistiksel analizler, t-testi, ANOVA ve ilişkianalizi tekinkleri kullanılmıştır. Hizmet ve mamül üreten işletme çalışanları, yöneticilerinin öğrenmeye ve yenilik becerilerine açık olduklarını, yaratıcılık ve yenileşme, eleştirel düşünme ve problem çözme, iletişim ve işbirliği boyutlarında kendilerini geliştirmiş olduklarını belirtmişlerdir. Erkek çalışanlar kadın çalışanlara göre yöneticilerinin yaratıcı ve yenilikçi, eleştirel düşünen ve problem çözen, iletişim kurabilen, işbirliği yapabilen, bilgi okuryazarı, özyönetim becerisine sahipve inisiyatif kullanan, üretken hesapverebilen, lider ve sorumluluk sahibi, sosyal ve kültürelbecerilere sahip olduklarını düşünmektedirler. Araştırmaya katılan hizmet üreten çalışanlarla, mamül üreten çalışanlar arasında görüş farklılığı yoktur.Öğe Etik Liderliğin İç Girişimciliğe Etkisi: Çanakkale’de Bir Araştırma(2020) Kasap, MesutGünümüz dünyasında işletmelerin hayatlarını devam ettirebilmesi ve sürdürülebilir rekabetüstünlüğü sağlayabilmesi için liderlik çok büyük bir öneme sahiptir. Liderin şimdiye değil, geleceğeodaklı olması gerekmektedir. Bu ileriye dönük bakış açısının da işletmenin gelecekteki ihtiyaçlarınıkolaylaştıracağı belirtilmiştir. Günümüzde önemi giderek artan ve çeşitli araştırmalara konu olanliderliğin en önemlilerinden biri de etik liderliktir. Örgütlerdeki girişimciliğin belirleyicileri, hemçalışanın kendisinden kaynaklanan kişisel faktörler hem de örgüt içerisindeki lider davranışlarıdır. Buçalışma özellikle Çanakkale ilinde sanayii sektöründe bulunan çalışanların girişimcilik ruhuna sahipolup olmadıkları ve bununla ilgili faktörlerden hangisine ya da hangilerine kendilerini yakın bulduklarıkonularına dair ipuçlarının sağlanması açısından önemlidir. Bu bağlamda çalışmada nicel araştırmayöntemlerinin kullanılması uygun görülmüş ve veriler kolayda örnekleme yöntemi ile toplanmıştır.Çalışma kapsamında anket formları Çanakkale ili sanayii işletmelerine araştırmacı tarafından AğustosEkim 2019 tarihleri arasında toplam 320 anket dağıtılmış, 240 tamamlanmış anket toplanmıştır.Çalışmanın sonuçlarına bakıldığında etik liderlik ve iç girişimcilik konularına Çanakkale sanayiişletmeleri çalışanlarının olumlu bir bakış açısına sahip oldukları görülmektedir. Bununla beraberçalışanlar etik liderliğin iç girişimcilikleri pozitif olarak etkilediğini belirtmişlerdir.Öğe Karizmatik Liderlik ile Sosyal Sermaye Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Kobilerde Bir Araştırma(2020) Kasap, MesutBu araştırmanın amacı KOBİ’lerdeki yöneticilerin karizmatik liderlik özelikleri ile sosyal sermayearasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma modellerinden tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini ve örneklem grubunu İstanbul’da Küçük ve Orta büyüklükteki İşletmelerdeçalışanlar oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Karizmatik Liderlik ve Sosyal Sermayeölçekleri kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini analiz etmek için tanımlayıcı istatistik analizleri, t-testi veANOVA testi kullaılmıştır. KOBİ çalışanlarının cinsiyetleri ve mesleki kıdemleri ile ölçeklerde yer alanboyutlar arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı görülmektedir. KOBİ çalışanları yöneticilerininkendilerine değer verdikçe, işletmedeki diğer üyelerin hassasiyetlerini gözettikçe yöneticilerle çalışanlararasında iletişim düzeyinin geliştiğini belirtmektedirler. KOBİ çalışanları vizyon sahibi, çevreye duyarlı,sradışı davranışlar sergileyen, kişisel risk üstlenen, üye ihtiyaçlarına duyarlılık gösteren, statükoyusürdürmeyen yöneticilerin çalışanların daha çok sosyal normlara uymasını sağladığını, iletişim ve güvenduygularını arttırdığını ifade etmektedir.Öğe Örgütsel Desteğin İşte Var Olamama (Presenteeism) Üzerindeki Etkileri: Bursa Örnekleminde Bir Araştırma(2020) Kasap, Mesutİş görenlerin örgütlerine yönelik algıladıkları destek, işyerindeki tutumlarını ve genel olarak örgütün verimliliği etkileyen önemli unsurlardan birisidir. Çalışanların örgütlerine yönelik destek algıları, örgütlerinde karşılaştıkları yönetsel destek, çalışma arkadaşlarına yönelik destek algıları ve onlarla etkileşimlerine göre farklılaşabilmektedir. İşte var olamama hem çalışanın sağlığı ve verimliliği açısından hem de örgütsel verimlilik açısından dikkate alınması gereken önemli bir yönetsel konudur. Bu bağlamda çalışmanın araştırma kısmı konaklama işletmeleri örnekleminde Bursa ilinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre yönetici desteği, örgütsel destek ve işte var olamamanın boyutları olan işi tamamlama ve dikkat dağınıklığından kaçınma arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki söz konusudur. Ayrıca konaklama işletmeleri çalışanlarının algıladıkları örgütsel ve yönetsel desteğin işte var olamamanın boyutları olan işi tamamlama ve dikkat dağınıklığından kaçınmayı pozitif yönde etkilediğini göstermektedir. Bu çalışmanın sonuçlarına bakılarak iş görenlerin algıladıkları örgütsel desteğin çalışanların işte var olamama sorunun çözümüne katkıda bulanacağı söylenebilir.Öğe Örgütsel yabancılaşmayla sanal kaytarma arasındaki ilişki: tekstil çalışanları üzerine bir çalışma(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2021) Kasap, MesutBu araştırmanın amacı tekstil çalışanlarının örgütsel yabancılaşmayla sanal kaytarma arasındaki ilişkilerini belierlemektir. Araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Marmara Bölgesi’ndeki tekstil çalışanları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise Bursa ilinde faaliyet gösteren tekstil firmalarında çalışanlar oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak örgütsel yabancılaşma ve sanal kaytarma olmak üzere iki ölçek kullanılmıştır. Araştırmada öncelikle verilerin normal dağılım gösterip göstermediği tespit edilmiştir. Verilerin basıklık ve çarpıklık değerleri -1 ile +1 arasında olduğu için verilere parametrik testler uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere istatistiksel analizler, t-testi ve ANOVA istatistiksel analizleri yapılmıştır. Tekstil çalışanlarının önemli ve önemsiz sanal kaytarmayla ilgili görüşleri ile örgütsel yabancılaştırma boyutları arasında yer alan kendinden uzaklaşma, çevreden uzaklaşma, işten uzaklaşma, güçsüzlük, anlamsızlık ve normsuzluk boyutları arasında yüksek düzeyde bir ilişki vardır. Tekstil çalışanlarının aylık ücretleriyle sanal kaytarmayla ilgili görüşleri arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmektedir. Çalışanların aylık ücretleriyle örgütsel yabancılaşma içerisinde yer alan kendinden uzaklaşma, güçsüzlük ve normsuzluk boyutları arasında anlamlı bir ilişki vardır.Öğe Otel Çalışanlarının Zorunlu Vatandaşlık Davranışlarının Motivasyonları Üzerine Etkisi: Antalya İli Örneği(2021) Kasap, MesutBu araştırmanın amacı hizmet sektöründe faaliyet gösteren bireylerin zorunlu vatandaşlık durumlarınınçalışan motivasyonu üzerine etkisini belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini Akdeniz Bölgesinde beş yıldızlı otel işletmelerindeki çalışanlar oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklem grubunu ise Akdeniz Bölgesinde faaliyet gösteren 21 tane beş yıldızlı otel işletmesiçalışanları oluşturmaktadır. Araştırmada zorunlu vatandaşlık ölçeği ve çalışan motivasyonu ölçeğikullanılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için araştırmada parametrik testler uygulanmıştır.Araştırmada elde edilen verilere tanımlayıcı istatistiksel analizler, t-testi ve ANOVA istatistiksel analizleriyapılmıştır. Hizmet çalışanları zorunlu vatandaşlık düzeylerinin yüksek olduğunu buna paralel olarakmotivasyonlarının düştüğünü belirtmektedirler. Hizmet çalışanlarının cinsiyetleriyle zorunlu vatandaşlıkdüzeyleri ile çalışan motivasyonu ölçeğinde yer alan boyutlar arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığıbelirlenmiştir. Hizmet çalışanlarının mesleki kıdemleri ile zorunluk vatandaşlık ölçeğinde yer alan maddelerarasında anlamlı bir ilişki yoktur. Hizmet çalışanlarının mesleki kıdemleri ile başarı boyutu arasında anlamlıbir ilişkinin olduğu görülmektedir. Hizmet çalışanları zorunlu vatandaşlık düzeylerinin artması halindemotivasyonlarının azalacağını düşünmektedir.Öğe Relationship between Exclusion and Organizational Trust in Service Enterprises: The Case of Southern Marmara(2020) Kasap, Mesut: It is understood from the literature review that organizational exclusion that is considered withinthe scope of the study will cause serious harm to organizational trust. An excluded employee will have anegative view of his business. He will never want to devote himself to that business and he will not feel safe.The employee will want to get rid of the business as soon as possible. General research shows that; businessenvironment needs to be created with mutual trust-based networks. There are individuals who feel safethanks to a healthy work environment. The purpose of this study is to reveal the importance of preventingexclusion and to provide an organizational trust environment and to understand that businesses can survive.This study, which aims to measure the exclusion perception levels and organizational trust levels of theorganization's employees, in order to compete effectively and to achieve their goals, especially healthcareand hospitality enterprises, is a quantitative research. The universe of the research is accommodationestablishments and health establishments located in the South Marmara Region (GMB). Accordingly, 10accommodation establishments with GMBs and 5 private hospitals working independently were contacted.The questionnaire was mostly applied face to face and via e-mail. In the research, the data were collectedwith the help of a questionnaire form consisting of three parts. The first part consisted of six questionsregarding demographic features. In the second part, Omarov (2009) has an organizational trust scaleconsisting of 22 questions. As a result, an inverse proportion has emerged between exclusion andorganizational trust. Reducing the perception of organizational exclusion of employees in the service sectorwill increase their confidence in the businesses they work for.Öğe SOSYAL MEDYA YÖNETİCİLİĞİ VE YÖNETİMİNİN MARKA İMAJI ÜZERİNE ETKİSİ; MARMARA BÖLGESİNDE FAALİYET GÖSTEREN İŞLETMELERDE BİR ARAŞTIRMA(2021) Kasap, MesutBu araştırmanın amacı sosyal medya yöneticiliği ve yönetiminin marka imajı üzerine etkisinibelirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modelikullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, araştırma evreninden basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen312 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada Sosyal Medya Yöneticiliği ve Marka İmajı ölçeği kullanılmıştır.Araştırmada tanımlayıcı istatistik analizleri, Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) analizi ve korelasyon analizikullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık değerlerini ve etkileri belirlemek amacıyla bootstrapping analizikullanılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmanın ana hipotezi olan sosyal medya yöneticiliğinin veyönetiminin marka imajı üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca sosyal medyayöneticiliği ve yönetiminin alt boyutları olan sosyal medyada ortaya çıkan sorun yönetiminin gücü, sosyalmedya personeli yönetimi, sosyal medya politikaları, işletmenin sosyal medya platformlarının yönetimpolitikaları, sosyal medya yönetiminde destekleyici roller ile marka imajı arasında bir ilişkinin olduğuaraştırma sonuçlarından anlaşılmıştırÖğe Stratejik Yenilik Yönetiminin İşe Adanmışlık Üzerine Etkisi: Aile Şirketlerinde Bir Araştırma(2020) Kasap, MesutAmaç – Bu araştırmanın amacı stratejik yenilik yönetiminin işe adanmışlık üzerine etkisini belirlemektir.Yöntem – Araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanınevrenini Marmara Bölgesindeki aile şirketleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise buşirketlerdeki çalışanlar oluşturmaktadır. Araştırmada İşe Adanmışlık Ölçeği ve Stratejik İnovasyon Ölçeğikullanılmıştır. Araştırmada verileri analiz etmek amacıyla tanımlayıcı istatistiksel analizleri, t-testi,ANOVA, korelasyon, Regresyon analizleri kullanılmıştır.Bulgular – Araştırmaya katılan çalışanların yenilik stratejisi, örgüt yapısı, inovasyon kültürü, teknolojiyeteneği, müşteri ve tedarikçilerle ilişkiler konusunda olumlu düşündükleri görülmektedir. Araştırmayakatılan çalışanlar, başarısızlıkları öğrenme fırsatı olarak gördüklerini, teknolojideki yeni gelişmeleriizlediklerini, resmi iletişimi kolaylaştırmak amacıyla çalışma yapıldığını, ilerleme eylem planlarınınolduğunu ifade etmektedirler. Araştırma katılımcıları yöneticilerin teknolojik hedeflerin yeni fikirlerindeğerlendirilmesine rehberlik ettiğini, işletmenin itibarının önemli olduğunu, tedarikçilerin ve müşterilerinbu süreçte önemli olduklarını belirtmektedirler. Araştırma örneklem grubunun cinsiyetleriyle, stratejikinovasyon ve işe adanmışlık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı görülmektedir. Araştırmayakatılanların mesleki kıdemleriyle yenilik stratejisi arasında bir ilişkinin olduğu görülmektedir. Araştırmayakatılan çalışanların stratejik inovasyon ile ilgili görüşleriyle işe adanmışlık ile ilgili görüşleri arasındapozitif yönlü yüksek düzeyde bir ilişkinin olduğu görülmektedir.Tartışma – İşe adanmışlıkla stratejik inovasyon arasında anlamlı bir ilişki olduğu, işe adanmışlığın stratejikinovasyonun anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür. Araştırmanın bulguları stratejik yenilikyönetiminin işe adanmışlık ile güçlü bir bağının olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca araştırmadastratejik yenilik yönetiminin çalışanlar üzerinde önemli bir etkisinin olduğu görülmüştür.Öğe The impact of leader-member exchange on lodging employees' dynamic capacities: The mediating role of job satisfaction(Sage Publications Ltd, 2020) Esitti, Bekir; Kasap, MesutFirms take precautions with their dynamic capacities in response to rapidly changing and volatile conditions. Leader-member exchange refers to the importance of supervisors' role in shaping employees' work attitudes and job satisfaction. Previous researches on the relation between leader-member exchange and dynamic capabilities obtained mixed results; a call has been made for an examination of dynamic capabilities of lodging firms from the perspective of leader-member exchange. This research predicts that leader-member exchange is associated with dynamic capabilities and higher level of job satisfaction. Thus, this study examines the impact of five-star hotel employees' leader-member exchange on the dynamic capabilities of a hospitality organization and the mediation role of job satisfaction between leader-member exchange and dynamic capabilities. Results from five hotel teams in Istanbul with 390 employees show that job satisfaction has a meaningful and positive impact on dynamic capabilities. Leader-member exchange has a statistically significant impact on dynamic capabilities and job satisfaction partially mediating the relationship between leader-member exchange and dynamic capabilities. This study also provides valuable recommendations on how to assess the service quality of lodging firms by assessing their dynamic capabilities. Specifically, Istanbul's lodging firms should focus on job satisfaction to improve the dynamic capability of their employees.