Yazar "Kalafat, Temel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Algılanan Kariyer Engelleri (AKE) Ölçeği’nin Türk Kültürüne Uyarlama Çalışması(Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, 2019) Kalafat, TemelBireyin kariyerini yapılandırması aynı zamanda gelişim süreci içerisinde çevresine bir uyum süreci olarak ele alınmalıdır. Eğer birey çevresinde kariyeri ile ilgili engeller algılar ve bu engelleri aşamayacağını düşünürse, kariyer gelişimi için ortaya koyacağı çabalar zarar görecektir. Bu çalışmada amaç bu engelleri belirlemek amacıyla McWhirter (1997) tarafından geliştirilen “Algılanan Kariyer Engelleri Ölçeğinin” Türk kültürüne uyarlanmasıdır. Bu amaçla öncelikle açımlayıcı faktör analizi uygulanmış ve ölçeğin üç faktörlü bir yapı gösterdiği tespit edilmiştir. Daha sonra elde edilen yapının uygunluğunu kontrol etmek amacıyla doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Elde edilen model uyum değerleri test edilen yapının geçerliğinin kabul edilebilir düzeyde olduğunu göstermiştir. Çalışmada ölçeğin elde edilen cronbach alfa katsayısı .92 bulunmuştur. Sonuç olarak ölçek toplam 32 madde ve üç alt boyuttan (algılanan kimliksel engeller, bireysel ya da çevresel desteklerle ilgili engeller ve ailevi engeller) oluşan, algılanan kariyer engellerini belirlemede kullanışlı bir ölçek olduğu görülmüştür.Öğe ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARI İLE EMPATİK BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİRARAŞTIRMA(Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, 2008) Genç, Salih Zeki; Kalafat, TemelAraştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile empatik becerilerinin farklı değişkenler açısından değerlendirilmesidir. Araştırmada, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesinin İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği ABD ve Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD Yabancı Diller Bölümü İngilizce Öğretmenliği ABD ve Türkçe Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören 360 öğretmen adayı örneklem grubuna alınmıştır. Veri toplamak için Gözütok 1995 tarafından geliştirilen “Demokratik Tutum Ölçeği” ve Dökmen 1988 tarafından geliştirilen “Empatik Eğilim Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek yoluyla elde edilen veriler, t testi ve F testi One Way Anova kullanılarak analiz edilmiş ve tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlar, öğretmen adaylarının cinsiyetlerine ve öğrenim şekillerine göre demokratik tutumları ile ilgili görüşleri arasında farklılık olduğunu, öğrenim gördükleri sınıflara, anabilim dallarına, annelerinin ve babalarının öğrenim durumlarına göre ise farklılık olmadığını göstermiştir. Diğer taraftan, öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri anabilim dallarına göre empatik becerileriyle ilgili görüşleri arasında farklılığın olduğu; cinsiyet, öğrenim gördükleri sınıf, öğrenim şekilleri, annelerinin ve babalarının öğrenim durumlarına göre ise farklılığın olmadığı ortaya çıkmıştır [EN] The aim of this study is evaluation of teacher candidates’ democratic attitudes and emphatic skills in terms of different variables. In this study, 360 students who study Primary School Education The Division of Primary School Education and The Science Education , The Foreign Language Departmant The Division of English Language Education and The Turkish Language Education The Division of Turkish Language Education were taken as a sample from Canakkale Onsekiz Mart University Research data was collected through questionnaires developed by Dökmen 1988 and Gözütok 1995 . Data collected was analyzed using t test and Anova and then study results were showed via charts. The study results reveal that there are differences among teacher candidates’ views about self democratic attitudes depending on sex, teaching types but there is no difference between views of teacher candidates’ about self democratic attitudes depending on grade level, their divisions, parents’ academic background. On the other hand, there are differences among teacher candidates’ views about self emphatic skills depending on their divisions but there is no difference among teachers candidates’ views about self emphatic skills depending on sex, grade level, teaching types, parents’ academic background.Öğe Öğretmen Adaylarının Demokratik Tutumları ile Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi(2007) Genç, Salih Zeki; Kalafat, TemelAraştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile problem çözme becerilerinin farklı değişkenler açısından değerlendirilmesidir. Araştırmada, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesinin İlköğretim Bölümü (Sınıf Öğretmenliği ABD ve Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD) Yabancı Diller Bölümü (İngilizce ABD) ve Türkçe Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören 360 öğretmen adayı örneklem grubuna alınmıştır. Veri toplamak için Gözütok (1995) tarafından geliştirilen “Demokratik Tutum Ölçeği” ve Heppner ve Peterson (1982) tarafından geliştirilen ve Şahin, Şahin ve Heppner (1993; Akt: Savaşır ve Şahin, 1997) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Ölçek yoluyla elde edilen veriler, t test ve Anova kullanılarak analiz edilmiş ve tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Sonuçta, öğretmen adaylarının cinsiyetlerine, öğrenim şekillerine göre demokratik tutumları ile ilgili görüşleri arasında farklılık olduğu, öğrenim gördükleri sınıflara, anabilim dallarına, annelerinin ve babalarının öğrenim durumlarına göre farklılık olmadığı bulunmuştur. Diğer taraftan, problem çözme becerileriyle ilgili olarak da, öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri sınıflara, anabilim dallarına ve babalarının öğrenim durumlarına göre görüşleri arasında farklılığın olduğu; cinsiyet, öğrenim şekilleri ve annelerinin öğrenim durumlarına göre farklılığın olmadığı ortaya çıkmıştır.Öğe Öğretmen Tükenmişliği İle Demokratik Okul Çevresi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(Sivas Cumhuriyet University, 2013) Genç, Salih Zeki; Kalafat, TemelBu çalışmada, demokratik okul çevresi ve öğretmen tükenmişliği arasındaki ilişki kontrol edilmiştir. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, “Demokratik Okul Ölçeği”nin geliştirilmesi, ikinci bölüm ise öğretmenlerin okullarda algıladıkları demokratik davranışların düzeyi ile öğretmen tükenmişliği arasındaki ilişkinin incelenmesini içermektedir. Araştırma katılımcıları Çanakkale, İstanbul ve Kayseri’den tesadüfi olarak alınan toplam 150 öğretmeni içermektedir. Çalışmanın verileri “Demokratik Okul Ölçeği” ve “Maslach Tükenmişlik Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Çalışma sonuçları “Demokratik Okul Ölçeği”nin okul çevresindeki demokratik davranışlarla ilgili algısını ölçmede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu ve okul çevresinde algılanan demokratik davranışların yüksekliği ile öğretmen tükenmişliği arasında negatif bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadırÖğe Psychological Resilience and Self-Esteem Related Components on Career Adaptation and Career Optimism(Eğitim ve Davranış Bilimi Uluslararası Enstitüsü, 2018) Kalafat, TemelThe purpose of the present research was to examine the relationships between career adaptability (CA), career optimism (CO), resilience and self-esteem. A hierarchical regression analysis was specified to determine whether career adaptability and optimism predicted by resilience and self-esteem components. The participants in the research group were 39 males and 138 females with an age range of 21–30 years old (M = 22.26). The 150 of the participants were senior college students and 27 of participants were teachers in an exam preparation course. As a result of this study, it was seen that there was no gender difference in terms of career adaptability. However, when the career optimism is examined, it is seen that women draw a more positive picture than men. When the factors affecting career adaptability and career optimism are examined, psychological resilience, self-liking and self-competence behavior are defined as factors affecting career adaptability. However, only self-competence is seen to be effective on career optimism.Öğe The Research On Evaluation Of Prospective Teachers' Democratic Attitudes And Problem Solving Skills According As Different Variables(Pamukkale Univ, 2007) Genc, Salih Zeki; Kalafat, TemelThe aim of this study is evaluation of prospective teachers' democratic attitudes and problem solving skills in frames of different variables. In this study, 360 students who study Primary School Education (Division of Primary School Education and Science Education), Foreign Language Departmant (Division of English Language Education) and Turkish Language Education (Division of Turkish Language Education) were taken as a sample from Canakkale Onsekiz Mart University. Research data was collected through questionnaires developed by Heppner and Peterson (1982) that adapted to Turkish by Sahin, Sahin and Heppner (1993) and Gozutok (1995). Collected data was analyzed using t test and Anova and then study results were examined via charts. The study results reveal that there are differences among prospective teachers' views about self democratic attitudes depending on sex, teaching types but there is no difference between prospective teachers' views about self democratic attitudes depending on grade level, their teaching divisions, parents academic background. On the other hand, there are differences among prospective teachers' views about self problem solving skills depending on their teaching divisions, grade level, their fathers' academic background but there is no difference among prospective teachers' views about self problem solving skills depending on sex, teaching types and their mothers' academic background.Öğe Üniversite öğrencilerinin beden memnuniyeti düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Çanakkale ili örneği)(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2006) Kalafat, Temel; Kıncal, RemziBu araştırma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde lisans düzeyinde öğrenimgören üniversite öğrencilerinin, beden memnuniyeti düzeyleri ve sosyal beceri düzeyleriarasında anlamlı fark olup olmadığını incelemeyi amaçlamaktadır. Üniversite öğrencilerinin,beden memnuniyet düzeyleri ve sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı fark olup olmadığıcinsiyet, sınıf düzeyi ve üniversiteye giriş puan türü değişkenlerine göre incelenmektedir. Bufarklar, öğrencilerin kendi görüşlerine dayanılarak ortaya konulmuştur.Araştırmada, üniversite öğrencilerinin beden memnuniyeti ve sosyal becerilerininsınıf düzeyine, cinsiyete ve üniversiteye giriş puan türüne göre bir farklılık gösteripgöstermediği, böyle bir farklılık varsa bu farklılığı oluşturan sebeplerin neler olduğu ortayakonulmaya çalışılmıştır. Araştırma, tarama(survey) modeli ile yapılmıştır. Toplam 1054üniversite öğrencisine Yüksel(2004) tarafından Türkçe'ye uyarlanan ?Sosyal Beceri Anketi?ve Gökdoğan(1988) tarafından Türkçe'ye uyarlanan ve araştırmacı tarafından üniversiteöğrencileri için geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan ?Beden Bölgelerinden veÖzelliklerinden Memnuniyet Ölçeği? uygulanmıştır. Veriler, frekans, t testi, tek yönlü anovatesti ve tukey testleriyle SPSS(Sosyal Bilimler çin statistik Paket Programı) kullanılarakanaliz edilmiştir.Araştırmada, üniversite öğrencilerinin beden memnuniyeti ve sosyal beceri düzeyleriarasında anlamlı bir fark olup olmadığı, genel beden memnuniyeti puanları ile sosyalbecerinin altı alt ölçeği puanları arasındaki farka bakılarak ortaya konulmuştur. Araştırmadanelde edilen bulgulara göre, beden memnuniyetinin genel olarak erkeklerde kızlara göre dahayüksek olduğu görülmüştür. Kızların ise genel sosyal beceri düzeyleri erkeklere oranla dahayüksek düzeyde çıkmıştır. Sadece duyuşsal kontrol sosyal beceri alt ölçeğinde yer alanözellikleri bakımından erkekler, kızlara göre daha yüksek puanlar elde etmişlerdir. Araştırmasonuçlarına baktığımızda üniversite öğrencilerinin beden memnuniyet düzeyleri ile sosyalbeceri düzeyleri arasında anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür.