Yazar "Fedai, Recep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 14 / 14
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe AMERİKAN YÖNETİM DÜŞÜNCESİNİN DOĞUŞU: 1873 KRİZİ ÇERÇEVESİNDE WILSON VE TAYLOR ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME(2020) Kantarcıoğlu, Meryem Çakır; Fedai, RecepKapitalizmin ilk büyük krizi olarak nitelendirilebilecek 1873 krizi, 1840’lardan itibaren görülen ekonomik genişleme ve istikrarlı büyüme döneminin sona ermesiyle ortaya çıkmıştır. Kapitalist üretim biçiminin yönetsel çerçevesini oluşturan işletmecilik yaklaşımı, 1873 krizi ile 1929 krizi arasındaki dönemde kamu yönetimi paradigmasını belirlemiştir. Amerikan yönetim düşüncesinin birdenbire, kendiliğinden ortaya çıktığını söylemek mümkün değildir. Wilson’un makalesi ve Taylor’un kategorize ettiği bilimsel yönetim ilkeleri, bu dönemde ABD’nin yapısal unsurlarını, üretim biçimini ve toplumsal örgütlenişini gösterir niteliktedir. Aksi halde, her iki düşüncenin de bağlamından kopartılarak evrenselleştirilmesi ve her ülke için geçerli mutlak doğrular haline dönüştürülmesi gibi hatalar ortaya çıkacaktır. Bu nedenle İdarenin İncelenmesi ve Bilimsel Yönetimin İlkeleri eserleri kapsamındaki fikirlerinin hangi bağlamlara oturduğunu açıklamak gerekmektedir. Bu çalışmada, kapitalizmin fazlaca etkili olmuş üç krizinden biri olan 1873 krizi ekseninde Amerikan kamu yönetimi disiplinin kurucuları sayılan Wilson ve Taylor’un konumları ve düşünceleri tartışılacaktır. Böylelikle çoğu zaman iddia edilenin aksine Amerikan kamu yönetimi disiplinin doğuşunun kapitalizmden bağışık ve evrensel olmadığını, tarihsel süreç içinde her zamana ve mekâna içkin evrensel kurallarının ve onun üretim biçiminin kendisinden ayrı ve tamamen bağımsız bir yapısının bulunmadığını düşünmek için bir kapı aralanacaktır.Öğe An evaluation on the Neo-Weberian State theory(Peter Lang AG, 2020) Avaner, Tekin; Fedai, Recep[No abstract available]Öğe BİR KAMU ÖRGÜTLENMESİ MODELİ OLARAK FON TİPİ YÖNETİM: TASARRUF MEVDUATI SİGORTA FONU(2019) Fedai, Recep2000’li yıllarda bankacılık alanında yaşanan krizler sonrası TMSF, batanbankaların yönetimine el koymuş ve bu bankalardan bazılarını piyasadaki diğerbankalarla birleştirmiştir. Mevduat sahiplerinin zararlarını kamu adına üstlenenkurum olarak TMSF, bankalara ilişkin yönetim faaliyetlerinden sonra bunlarınpiyasaya devredilmesinde önemli bir aktör olmuştur. TMSF’nin bünyesinde çoksayıda banka ve şirketin bulunması onu önemli bir örgüt haline getirmiş ve budurum çalışma açısından TMSF’nin inceleme nesnesi olarak seçilmesinde etkiliolmuştur.Bu çalışmada TMSF’nin bir kamu örgütü olarak kamu tüzel kişiliği kazanmasıve fon tipi yönetim modeline sahip olması, örgütün işlevsel değişimi üzerindendeğerlendirilmektedir. Çalışmada TMSF’nin örgütsel yapısında yaşanan dönüşüm sonrası TMSF’nin işlevindeki değişikliklerin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Çalışma, kamu yönetimi disiplininde siyaset-yönetim ayrımı tartışmasıbağlamında ele alınmış; ardından TMSF, kamu örgütlenmesi açısından belirlikriterler etrafında örgütsel incelemeye tabi tutulmuştur. Fon tipi yönetim modeli,idari ve mali özerklik, kamu tüzel kişiliği, üst kurul ve kayyımlık konuları kamuörgütlenmesi bağlamında incelenmiş; TMSF’nin sahip olduğu varlıklara ilişkinveriler tablolar halinde sunulmuştur. Çalışma soncunda TMSF’nin batan bankaların tekrar piyasaya kazandırılmasında önemli bir işlevi olduğu, kayyımlık yetkisisonrası sahip olduğu iştirakler sebebiyle holding benzeri bir yapıya dönüştüğügibi bulgulara ulaşılmıştır.Öğe Cyber security policies in Türkiye(Nova Science Publishers, Inc., 2024) Avaner, Tekin; Fedai, RecepIn this study, activities carried out for information security in the world and in Türkiye within the framework of information security policy will be discussed. The importance of information security policy has increased even more after cyber-attacks around the world. In this context, the study will include various cyber-attacks, and the measures taken against cybersecurity attacks will be analyzed through an information security policy. The ENISA reports prepared within the framework of the European Union's cyber security policy will be included, and the actors and their activities involved in the construction process of Türkiye's national information security policy will be evaluated. The cyber-attacks experienced in Türkiye will also be touched upon, and the mechanisms developed, official policy documents, and the activities of the actors will be analyzed. The main problem encountered in this context will be the various difficulties in the construction of the national information security policy. The solution to the problem is to focus on which mechanisms the state, which is at the center of the information security policy process, has developed structurally and functionally. In this regard, elements of the management process come to the fore. An information security management system consists of steps such as planning, implementation, control, and taking precautions. © 2025 Nova Science Publishers, Inc.Öğe FORDİZMDEN POST-FORDİZME GEÇİŞ SÜRECİNDE KURUMSALCILIĞIN ÖRGÜTLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ(2020) Fedai, RecepKamu yönetimi çalışmaları çerçevesinde kurum ve kurumsallaşma gibi kuramsal çalışmalar giderek artan birönem kazanmaktadır. Dolayısıyla kamu örgütlerinde başta kurumsallaşma çabaları ve kurum kültürününkazanılması onu daha sonra gerçekleşecek reformlar açısından incelenmeye değer hale getirmektedir. Buçalışmada ise bir örgütün kurum kimliğini açıklamaya yönelik teorik yaklaşımlar ele alınmaktadır. Örgütkuramlarından biri olan ve eski kuramların devamı niteliğini taşıyan yeni kurumsalcılık da bunlardan birtanesidir. Örgütlerin çevreden bağımsız olamayacağı; kültür, inanç ve gelenek gibi yapılardan etkileneceğinivarsayan yaklaşım, sürekliliğin nasıl sağlanacağını açıklamaktadır. Örgütlerin birbirine benzemesi vebirbirlerini taklit etmesi düşüncesi standartlaşmanın bir sonucudur. Yeni olarak ifade edilen ön ek isekuramların işlevselliğine farklı bir tarzda yaklaşıldığını göstermektedir. Modernizm, ilerleme ve makinemetaforu ile birlikte gelişme göstermiştir. Bir metafor olarak makineler bürokratik yapıyı dolayısıyla örgütleriifade etmekte; standartlaşma ise bu gelişmenin sürekliliğini sağlamaktadır. Modernizmin kitlesel üretim biçimipostmodernizm ile birlikte esnek çalışma ve istihdam gibi kavramlar etrafında şekillenmiştir. Modernizmpostmodernizm tartışmalarının yönetim alanına yansımaları ise üretim ilişkileri ve insani değerler üzerindenörgütlere yönelik bir tartışma alanı ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada ise kurumsalcı ve yeni kurumsalcıyaklaşım; klasik, neo-klasik iktisadi görüş çerçevesinde örgütlerin değişimi ve yönetimde insan unsuru üzerindenele alınacaktır. Fordizmden post-fordizme geçiş sürecinde kurumsalcılığın örgütler üzerindeki etkisi boş zaman,alet kullanımı ve makineleşme gibi kavramlar üzerinden değerlendirilecektir.Öğe İnterdisipliner Eğitim Politikası Üzerine Bir Değerlendirme: Uluslararası İlişkiler ve Kamu Yönetimi Eğitimi(2019) Fedai, Merve Mescioğlu; Fedai, RecepEğitim bir ülkenin hassas politka alanlarından biri olarak oldukça önem taşıyan bir konudur. Üniversiteler ise öğrencilerin meslek sahibi olmadan önceki aldıkları son eğitim kurumu olarak ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada 2018 yılı YÖKATLAS verilerine göre üniversitelerin siyaset bilimi, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler, uluslararası ilişkiler ve kamu yönetimi bölümlerinin ders programları ele alınmıştır. Çalışma ile üniversitelerin lisans eğitimi veren ilgili alanlarına yönelik ders programlarının analiz edilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma Türkiye’de bulunan devlet ve vakıf üniversitelerinin aktif olarak açık ve ders yapılan Kamu Yönetimi ve Uluslararası İlişkiler bölümlerine ait ders planları ve ders içeriklerinin içerik analizine tabi tutulması ile hazırlanmıştır. Ancak çalışmaya SBKY ve Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümleri de dahil edilmiştir. Buna göre Kamu Yönetimi ve SBKY bölümlerinde yer alan uluslararası ilişkiler dersleri; Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler bölümlerinde eğitimi verilen kamu yönetimine ait dersler ve ders içerikleri analiz edilmiştir. Analizler sonucunda farklılaşmanın nerden kaynaklandığı tespit edilerek bölümlere ilişkin özgün uygulamalara yer verilerek faydalı olduğu düşünülen uygulamaların nasıl yaygınlaştırılabileceği üzerine bir değerlendirme yapılmıştır. Söz konusu bölümlerin lisans eğitiminde birbirlerinden ne derece yaralandığı gerek ders içerikleri gerekse bölümlere ait öğretim üyesi vb. diğer bilgileri üzerinden birbirleri ile karşılaştırılmıştır. Çalışma ile kamu yönetimi ve uluslararası ilişkiler disiplinlerinin üniversitelerin söz konusu bölümleri açısından ders içerikleri ve planlarına nasıl yerleştirildiği üzerinde durulmakta; ders planlamasının akademik önceliklere dayalı mı yapıldığı yoksa farklı bir öncelik (popüler bölümler-prestij katma, hocaların eğitim durumu ve uzmanlık alanı, ihtiyaçlara cevap verme) doğrultusunda mı yapıldığı tespiti yapılmaktadır. Bunlara ilave olarak çalışmanın akademik program hazırlığı açısından üniversitelere yol gösterici bir niteliğe kavuşması hedeflenmektedir.Öğe MERKEZ-ÇEVRE İLİŞKİLERİNDEKİ DÖNÜŞÜMÜ KARŞILAŞTIRMALI KAMU YÖNETİMİ ÇALIŞMALARI ÜZERİNDEN ANLAMAK(2019) Fedai, RecepKarşılaştırmalı kamu yönetimi, 1940’lı yıllarda önem kazanmış; Vietnam savaşıile önemini yitirmiş, 1990’larda ABD’nde Yeni Kamu İşletmeciliği ileilişkilendirilmiş ve yeniden önem kazanmıştır. Bu çalışmada ise karşılaştırmalıkamu yönetiminin gelişimi ve kullandığı araçlardan bahsedilerek alanı daha iyianlamak adına disiplinin ortaya çıkışından bu yana yayınlanan çalışmalar analizedilmiştir. Alan yazında çok sayıda çalışma olduğu için konuya ait birtakımsorular üzerinden çalışma sınırlandırılmıştır. Sınırlama üç kategoriye ayrılmıştır:Çalışmalarda kullanılan yöntem, karşılaştırma yapılan ülkeler ve çalışılankonular. Çalışma ile disiplinin nesnesi olarak seçtiği olgular, metotlar ve ülkelermerkez-çevre ilişkilerinde yaşanan dönüşüm bağlamında analiz edilmiştir.Yapılan araştırmalar sonucunda karşılaştırmalı kamu yönetimi üzerinde Avrupamerkezci ekolün etkisinin azaldığı bunun yerine çalışmalarda Asya kıtasının önplana çıktığı görülmüştür.Öğe Office System in Turkish Public Administration: From e-State to Digital Transformation Office(Ankara Haci Bayram Veli Univ, 2019) Avaner, Tekin; Fedai, RecepIn the millennium, it became more significant to develop public administration as a consequence of the abrupt changes in the technology. Public administrators, however, tried to adapt themselves to the changes in communication and information technologies through e-state services. Digital Transformation Office (DTO), one of the four offices in the new government system, is regarded as the most significant leading actor of smart-state practices in the adaptation of up-to-date technologies to the public administration. However, administrative offices that do not overlap with the Turkish public administration have also altered the hierarchy in the new government system. The Offices, examples of a transition from vertical to horizontal hierarchy, are expected to have different roles in policy making. This paper aims to focus on DTO, under the Turkish Presidency, as a complementary enterprise of transition of s-state from e-state that coordinates the reforms emerged considering the transition and vertical hierarchy model along with digital state practices.Öğe SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM PROGRAMININ ÖNCESİ: TÜRKİYE’DE SAĞLIK HİZMETLERİNİN GELİŞİMİ: 1923-2003(2019) Fedai, RecepSağlıkta Dönüşüm Programı’nın 2003 yılında ilan edilmesi ile alanda yapılan çalışmalar bu döneme odaklanmakta; geçmiş politikalar yalnıza dönemsel olarak ele alınmaktadır. Bu durum alan yazın açısından bir eksiklik olarak görülmekte ve kapsamlı bir çalışma ile Türkiye’de sağlık hizmetlerinin tarihsel gelişimine yönelik bir analizin yapılmasını gerektirmektedir. Çalışmada Türkiye’de sağlık hizmetlerinin gelişimine yer verilerek tarihsel süreç çerçevesinde sağlık hizmetlerinin dönüşümü anlaşılmaya çalışılacaktır. Türkiye’de sağlık hizmetlerinin gelişiminden sonra Türkiye’de sağlık hakkı ve sağlık hizmeti kavramlarının nasıl işlediği ele alınarak sağlık yatırımlarının gelişimine yer verilecektir. Bu doğrultuda çalışmada sağlıkta dönüşüm öncesi ve sonrasını daha iyi anlayabilmek adına birtakım politika metinleri ele alınmıştır. Çalışma ile Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan itibaren devletin yapısal ve işlevsel dönüşümüne neden olan reformların sağlık hizmetlerini nasıl dönüştürdüğü ele alınmaktadır.Öğe ŞEHİR HASTANELERİ’NİN GELİŞİMİ SÜRECİNDE SAĞLIK BAKANLIĞI’NIN YAPISAL VE İŞLEVSEL DÖNÜŞÜMÜ(2020) Fedai, RecepBu çalışma Sağlıkta Dönüşüm Programı ile birlikte Sağlık Bakanlığı’nın geçirdiği yapısal ve işlevsel dönüşümü konu edinmektedir. Çalışma Sağlıkta Dönüşüm Programı’nın yeni uygulamaları olarak şehir hastanelerine odaklanmakta; devlet ve özel sektörün arasındaki ilişki biçimi ise hastanelerdeki dönüşüm çerçevesinde ele alınmaktadır. Sağlıkta dönüşüm ile Sağlık Bakanlığı yapısal ve işlevsel bir dönüşüm geçirmektedir. Dönüşümün yapısal ayağı Kamu Özel Ortaklığı modeli üzerinden gerçekleştirilmekte şehir hastaneleri ise bu modelin uygulaması olarak karşımıza çıkmaktadır. İşlevsel dönüşüm ise Sağlık Bakanlığı’nın planlama, düzenleme ve denetleme rollerinin dönüşümü üzerinden gerçekleşmektedir. Çalışmada Kamu Özel Ortaklığı modeli ile devletin tek taraflı olmaktansa özel sektörün yanına konumlanarak ilişki biçimini sürdürdüğü ve hizmet alanlarını özel sektör üzerinden finanse ederek Sağlıkta Dönüşüm Programı’nı uygulamak istediği ileri sürülmektedir.Öğe Tarihsel Süreç İçinde Kamu Yönetimi Disiplinini Gelişimi(Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, 2018) Fedai, RecepKamu yönetiminin bir disiplin olarak gelişmesi sancılı bir şekilde gerçekleşmiştir. Tartışmalara varan boyutuyla siyaset-yönetim ayrımı kabullenilmemiş; yönetimin teknik boyuta indirgenmesi anlayışı ise eleştirilmiştir. Yönetim bilimleri Kıta Avrupası’nda bilim mi sanat mı tartışmaları içinde idare hukuku ile baskılanmış; ABD’de ise pragmatizm doğrultusunda değerlendirilmiştir. Avrupa’dan devşirilen disiplin, ABD pragmatizminin etkisiyle örgütlerde uygulama alanı bulmuş; yönetim bilimleri işletme alanı ile yoğrulmuştur. Bu bağlamda çalışmada disiplinin gelişim süreci içinde geçirdiği değişiklikler ele alınmaktadır. Çalışmanın amacı ise siyaset-yönetim ayrımının tarihsel dinamiklerini disiplinin gelişimi açısından değerlendirmektir.Öğe Türk Kamu Yönetiminde Ofis Sistemi: E-Devlet Uygulamalarından Dijital Dönüşüm Ofisine(2019) Avaner, Tekin; Fedai, Recepİkibinli yıllar, teknolojideki hızlı değişim karşısında kamu yönetimini geliştirmeçalışmalarının da yoğunlaştığı yıllardır. Bu dönemde kamu yöneticileri bilgi ve iletişimteknolojilerindeki yeniliklere e-devlet uygulamaları üzerinden uyum sağlamaya çalışmıştır.Yeni hükümet sisteminde dört ofisten biri olan Dijital Dönüşüm Ofisi (DDO) isegünümüz teknolojisini kamu yönetimine adapte etmek amacıyla oluşturulan akıllı devletuygulamalarının en önemli aktörü sayılmaktadır. Ancak Türk kamu yönetimi örgütlenmesindekarşılığı olmayan ofis tipi yönetim sistemi yeni hükümet sisteminde hiyerarşiyide değiştirmiştir. Bu çalışmada reformlar, yatay hiyerarşi modeli ile dijital devlet uygulamalarınıkoordine eden örgüt olarak cumhurbaşkanlığına bağlı olan DDO üzerindene-devleti a-devlete tamamlayan bir girişim olarak ele alınmaktadır.Öğe Turkey's Ombudsman Institution as a control mechanism for the effectiveness of public administration(IGI Global, 2020) Avaner, Tekin; Fedai, RecepThe subject of this study is to investigate how the Ombudsman Institution of Turkey (KDK) establishes itself as a control device regarding the Turkish public administration practices. In the study, the historical development of the ombudsman institution with various country cases will be examined, and the functionality of the Ombudsman Institution of Turkey will be evaluated. The decisions taken by the Ombudsman Institution in Turkey will be evaluated for the orderly functioning of public administration from the aspects of both the administration and citizens perspectives. While evaluating the extent to which the Ombudsman Institution of Turkey differs from other country practices, a methodological comparison will be made within this framework. In this chapter, the effectiveness of the Ombudsman Institution of Turkey will be discussed and the impact of the Ombudsman's decisions on the administration will be evaluated. Moreover, it will be questioned what kind of deficiencies the Ombudsman Institution have in terms of application, and potential policy responses will be investigated. © 2021, IGI Global.Öğe Yerel Yönetimlerde Reform: Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi ve Merkez Yerel İlişkilerinin Seyri(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-06-29) Fedai, Recep; Aydın, Gamze[No Abstract Available]