Yazar "Akcanca, Nur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe AN ALTERNATIVE TEACHING TOOL IN SCIENCE EDUCATION: EDUCATIONAL COMICS(2020) Akcanca, NurComics, which attract attention with their adaptation to changing conditions in the historicalprocess, are increasing their popularity both in current life and in the field of education. Theycan be used as a powerful supplementary teaching tool concretizing abstract concepts,especially in lessons such as Science. They can also be used to convey abstract concepts tostudents in an entertaining way. From this point of view, the study aimed to reveal the generalcharacteristics, structure, elements, and historical development of comics at a theoretical level.The study, which adopted a qualitative research design, was based on a wide range of aliterature review focusing on comics in an educational context as alternative resources to usein science education. The data collected were coded, grouped, and reorganized as a report topresent within the context of science education for the teachers who might plan to use comicsin their classes, and researchers who might scrutinize the influence of comics in teachingscience at different levels.Öğe Araştırma Sorgulamayla İlgili Verilen Eğitimin Öğretmen Adaylarının Planlama ve Uygulama Süreçlerine Etkisi(2018) Saka, Tolga; Akcanca, Nur; Aydın, Nesli Kala; Alhan, Selcan SungurÇalışmanın amacı, açık uçlu araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı (AASDÖY) hakkında verilen eğitim sonrası, fen bilimleri öğretmen adaylarının ders planlama süreçlerinde meydana gelen değişimi ve uygulama süreçlerini incelemektir. Bu amaçla çalışmada, zayıf deneysel araştırma tasarımlarından tek gruplu son test tasarımı kullanılmıştır. Çalışma, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 12 fen bilimleri öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Fen bilimleri öğretmen adaylarının planlama ve uygulama süreçlerine ilişkin veri toplamak amacıyla çalışma kapsamında, Ders Planları Değerlendirme Rubriği ve Ders Gözlem Formu geliştirilmiştir. Çalışma, öğretmen adaylarının ilgili öğretim yaklaşımına göre planlamayı öğrendikleri “Planlama Aşaması” ve hazırladıkları planları uyguladıkları “Uygulama Aşaması” olmak üzere iki bölümden oluşmakta ve yaklaşık bir dönemi kapsamaktadır. Çalışma sonucunda, planlama bölümünde, örneklemdeki tüm öğretmen adayları aşamalı olarak verilen eğitimle AASDÖY’e göre gelişim gösterdikleri belirlenmiştir.Öğe EĞİTİMDE YENİLİKÇİ BİR ÖĞRENME YAKLAŞIMI:İŞBİRLİKLİ YARATICILIK MODELİ(2021) Girgin, Derya; Akcanca, Nur21. yüzyılda yaşanan değişimler, eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yapısınıdeğiştirmekte ve eğitim-öğretim sürecine farklı bir bakış açısı geliştirilmesinigerektirmektedir. Bu noktada eğitim programları, bireylerin gerçek yaşamda karşılaştığıproblemleri çok yönlü ve yaratıcı şekilde değerlendirebilmelerine, iş birliği içerisindeuyumlu çalışabilmelerine ve üst düzey düşünme becerilerini kullanabilmelerine vurguyapmaktadır. Bireylerdeki yaratıcılık becerisinin geliştirilmesi, yenilikçi çözümlerinüretilmesi, değerlendirilmesi ve uygulanması için, bireysel çabalardan çok sosyal süreçlereönem verilmesi gerekmektedir. Değişen şartlara uygun, yaratıcı eğitim ekosisteminioluşturmak için atılacak en önemli adım işbirlikli yaratıcılığın eğitim odağınayerleştirilmesidir. Bu nedenle özellikle eğitim ortamlarında işbirlikli yaratıcılığın nasılkavramsallaştırıldığının ortaya koyulması önemli görülmektedir. Bu araştırmanın amacı,işbirlikli yaratıcılığı ve bunun eğitim bağlamındaki teorik temelinin, yapısının, bileşenlerinin,model ve uygulamalarının alan yazın incelemelerinden hareketle teorik düzeyde ortaya koymaktır. Araştırmada işbirlikli yaratıcılığa ilişkin eğitim odağında bir derleme yapılarakkonuya ilişkin bilimsel çalışmalar alan yazın taraması yöntemiyle incelenmiştir. Böylelikleeğitimde yenilikçi bir öğrenme modeli olan işbirlikçi yaratıcılık ve bunun eğitimeyansımaları hakkında bilgiler toplanmış, farklı bakış açılarından konu ele alınmayaçalışılmıştır. Çalışmanın işbirlikli yaratıcılığın, temel öğeleri ve bileşenleri hakkındaaçıklayıcı olmasının yanı sıra eğitimde özgün bir ürün elde etmedeki rolünündeğerlendirilmesi açısından oldukça önemli olduğu söylenebilir.Öğe Individual Innovative Perceptions of Preschool Teacher Education Students(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2022) Akcanca, NurThe aim of this study is to determine the individual innovativeness perceptions of preschool teacher education students and to display their views on the obstacles to innovation. For this purpose, 32 pre-school teacher education students attending the 2nd and 3rd grades participated in the research designed in the case study pattern. The interview form prepared by the researcher was used to determine the students' views on individual innovativeness. NVivo qualitative data analysis program was used to model the data collected within the scope of the research. As a result of the research, it was determined that preschool teacher education students associate innovation with development, modernity, harmony, technology, creativity and open-mindedness. It was concluded that one-fourth of the students perceived themselves as innovative. In addition, they mentioned the importance of supporting innovation in early childhood, both individually and socially. It was determined that students put forward some factors that may prevent innovation and arising from the environment, traditional education understandings, inequality of opportunity and personality traits. As a result of the research, it is suggested that the courses to be given in the faculties of education should be prepared with the methods and techniques in which the students can come up with new ideas, besides that the development process of the individual innovativeness perception of the students should be supported by promotions or activities to be heldÖğe Öğrencilerin Çevre Eğitimine Dair Öz-Yeterlikleri ve Çevre Etiği Farkındalık Algılarıyla Ekolojik Vatandaşlıklarının İlişkisi(Aydın KARAPINAR, 2023) Altın, Merve; Akcanca, NurOkul öncesi dönemin çevresel değerlerin özümsenmesinde önemli bir zaman aralığı olduğu bilinmektedir. Öğrencilerin çevreye ilişkin farkındalık elde edebilmesinde ise örnek teşkil edecek olan öğretmenlerin çevre eğitimi öz-yeterlik inancına, çevre etiği farkındalık algısına sahip ekolojik vatandaş olmaları gerektiği düşünülmektedir. Buradan hareketle bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin çevre eğitimi öz-yeterliklerini, çevre etiği farkındalık algılarını ve ekolojik vatandaşlık düzeylerini belirleyerek birbirlerine etkisini yordamaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemleri arasında yer alan ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nde 2020-2021 öğretim yılında 1., 2. ve 3. sınıflarda öğrenimlerini sürdüren toplam 254 okul öncesi öğretmenliği öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada veriler “Çevre Eğitimi Öz-Yeterlik Ölçeği”, “Çevre Etiği Farkındalık Ölçeği” ve “Ekolojik Vatandaşlık Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin çevre eğitimi öz-yeterliklerinin yüksek olduğuna, çevre etiği farkındalık algılarının çok yüksek olduğuna ve ekolojik vatandaşlıklarının orta düzeyde olduğuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin çevre eğitimine ilişkin öz-yeterlik, çevre etiği farkındalık algılarının ekolojik vatandaşlıkları ile orta düzeyde ve anlamlı bir ilişkisinin bulunduğu saptanmıştır. Öğrencilerin çevre eğitimine dair öz-yeterlik, çevre etiği farkındalık algılarının, ekolojik vatandaşlıkları üzerindeki yordayıcı etkisi incelendiğinde, çevre eğitimine dair öz-yeterliklerinin ve çevre etiği farkındalık algılarının, ekolojik vatandaşlık toplam puanlarını anlamlı bir şekilde yordadığı görülmüştür. Öğrencilerin lisans eğitimi programlarının içeriğine çevre eğitimi öz-yeterliği, çevre etiği farkındalık algılarını destekleyici dersler eklenmesi, ekolojik vatandaşlıklarına da katkı sağlayacağından dolayı çalışmanın önerileri arasında yer almaktadırÖğe ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTSEL OYUN TASARLAMA VE UYGULAMA DURUMLARI(2018) Akcanca, Nur; Sömen, TuğbaBu araştırmanın amacı, Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler öğretmenadaylarının öğretim sürecinde eğitsel oyun tasarlama ve uygulamaaşamalarındaki durumlarının ortaya çıkarılması ve bu tekniğine yönelikgörüşlerinin alınmasıdır. Bu amaç kapsamında araştırmanın deseniincelendiğinde, durum çalışmasına uygunluk gösterdiği belirlenmiştir.Çalışma grubunu, Türkiye’de bir devlet üniversitesinin eğitimfakültesinde 2017-2018 bahar yarıyılında okutulmakta olan öğretmenlikuygulaması dersini alan 9 fen bilgisi; 9 sosyal bilgiler olmak üzeretoplamda 18 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Adayların öğretimsürecinde eğitsel oyun tekniğini uygulamalarının gözlemlenebilmesi içinSömen ve Akcanca’nın (2018) geliştirmiş oldukları 31 maddelik ‘EğitselOyunları Değerlendirme Gözlem Formu’ ndan (EODGF) yararlanılmıştır.Bunun yanında adayların bu tekniğin uygulanmasına ilişkin görüşlerininbelirlenebilmesi için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Öğretim sürecinde eğitsel oyunların kullanımına ilişkin 6 saatlik verileneğitim sonrasında, belirlenen konu ve kazanım kapsamında adaylardaneğitsel oyun tasarlamaları istenmiştir. Her öğretmen adayının tasarladığıeğitsel oyunun gözlenmesi 2 uzman tarafından ayrı gözlem formlarıylayapılmıştır. 31 madde bulunan EODGF’nin her bir maddesi üçlüderecelendirme (gözlendi, kısmen gözlendi, gözlenmedi) kriteri iledeğerlendirilmiştir. Ayrıca uygulama sürecinin sonunda öğretmenadaylarının, yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla sürecintamamına ilişkin görüşleri alınmıştır. Görüşme formundan elde edilenverilerin açıklanması için açıklayıcı ve çıkarımsal kodlar kullanılmıştır.Elde edilen bulgular doğrultusunda Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgileröğretmen adaylarının eğitsel oyunu tasarlarken, daha çok eğitsel oyunu konu ile ilişkilendirmede ve etkin katılımı sağlayacak nitelikte oyuntasarlamada zorlandıkları belirlenmiştir. Adaylar tasarladıkları oyunlarıuygulama aşamalarında ise daha çok sınıf kontrolünü sağlama, materyalseçimi, oyunun kurallarını uygulama konusunda sorun yaşadıklarınıbelirtmişlerdir. Gözlem sonucunda elde edilen bulgulara göre, Fen Bilgisive Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının eğitsel oyun tekniğininuygulanması aşamasında süreyi kullanma, oyunun özgün olması, sınıfkontrolünü sağlama ve öğrencilerin etkin katılımını sağlamaları gibinoktalarda yer yer yetersiz oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilensonuçlar ışığında öğretmen adaylarının yaşadıkları zorluk ve sorunları enaza indirgemek adına lisans eğitiminde eğitsel oyun tekniğininkullanımına yönelik teorik ders almaları ve edindikleri bilgileriöğretmenlik uygulaması gibi deneyim kazanmaya yönelik derslerdeuygulamaya dökebilmeleri konusunda desteklenmelerinin faydalıolabileceği düşünülmektedir.Öğe Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamalarına İlişkin Algılarının Hizmet Ederek Öğrenme Düzeylerini Yordama Gücü(2020) Akcanca, Nur; Girgin, DeryaGünümüzün hizmet-öğrenme hareketi, geleneksel hizmet yorumlarındanfarklılaşarak toplum temelli bir katılımı içerecek şekilde genişlemektedir. Öğretmeneğitiminde hizmet ederek öğrenme, öğretmen adaylarının öğretmen olmaanlayışlarını arttırmaktadır. Bu kapsamda araştırmada, öğretmen adaylarınıntopluma hizmet uygulamalarına ilişkin algılarının hizmet ederek öğrenme düzeyleriüzerindeki yordayıcı rolü incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerindenilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Amaçlı örneklem yöntemi ile belirlenenörneklem grubunu, temel eğitim bölümünde öğrenim gören toplam 170 öğretmenadayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının hizmet ederek öğrenme düzeylerinibelirlemek için orjinali Olney ve Grande (1995) tarafından geliştirilen, Türkçe’yeuyarlaması ise Küçükoğlu ve Ozan (2015) tarafından gerçekleştirilen “Hizmet EderekÖğrenme” ölçeği kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının topluma hizmetuygulamalarına ilişkin algılarının belirlenmesinde ise Demir, Kaya ve Taşdan (2014)tarafından geliştirilen “Topluma Hizmet Uygulamaları Ölçeği” kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel istatiksel analizlerin(aritmetik ortalama, standart sapma, minimum, maksimum değerleri) yanı sıra, basitdoğrusal regresyon analizi ile çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına bakıldığında öğretmen adaylarının topluma hizmetuygulamalarına yönelik algılarının, hizmet ederek öğrenme düzeylerini yordayan birdeğişken olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının topluma hizmetuygulamalarına ilişkin algılarının alt boyutlarının, hizmet ederek öğrenmenin altboyutu olan gerçekleştirme düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğugörülmektedir. Topluma hizmet uygulamaları dersinin değerlendirilmesinin not ileyapılması, hizmet ederek öğrenme yaklaşımından uzaklaşılmasına neden olduğuiçin yükseköğretimde değerlendirmelerin adayların hizmet odaklı olarak gerçekleşenetkinliklerin ve projelerin değerlendirilmesi sağlanabilir. Bununla birlikte ilerideyapılacak araştırmalar için topluma hizmet uygulamaları dersini alan öğretmenadaylarının problem çözme, yansıtıcı ve empatik düşünme gibi üst düzey düşünmebecerilerinin yanı sıra liderlik, sorumluluk alma, iletişim gibi sosyal becerileri gibifarklı değişkenlerin de hizmet ederek öğrenmelerini yordama gücüne bakılabilir.Öğe OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINA YÖNELİK EBEVEYN GÖRÜŞLERİ(2021) Balcı, Sema; Akcanca, NurBu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim sürecinde okul dışı öğrenme ortamlarının kullanılmasına yönelik ebeveyn görüşlerinin incelenmesidir. Olgubilim desenine uygunluk gösteren bu araştırmanın çalışma grubunu 9 anne ve 2 baba olmak üzere toplam 11 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı kapsamında hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırmada edinilen bulgulara göre; okul öncesi eğitim sürecinde çocukların okul dışı öğrenme ortamlarında deneyim sıklıklarının yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte ebeveynlerin okul öncesi eğitim sürecinde okul dışı öğrenme ortamlarının etkili olduğunu ve sıklıkla kullanılması gerektiğini düşündükleri belirlenmiştir. Ayrıca ebeveynler tarafından okul dışı öğrenme ortamlarının avantajı olarak yaşam becerilerine yönelik, bilişsel becerilere yönelik, sosyal becerilere yönelik ve duyuşsal becerilere yönelik avantajların belirtildiği; dezavantaj olarak ise güvenliğe yönelik, kazanımlara yönelik, ekonomik açıdan ve sosyal yönden dezavantajların belirtildiği tespit edilmiştir. Ebeveynlerin okul öncesi eğitimde okul dışı öğrenme ortamlarının yeterli sıklıkta kullanılmamasının nedenlerine ilişkin en fazla okuldan kaynaklı nedenler ve ekonomik nedenleri bildirdiği tespit edilmiştir. Okul öncesi eğitim sürecinde okul dışı öğrenme ortamlarının sıklaştırılmasına yönelik ebeveynlerin önerileri incelendiğinde, çok büyük oranda ebeveynlerin bilinçlendirilmesine ve sürece dahil edilmesine yönelik öneri sunulduğu belirlenmiştir.Öğe OKUL ÖNCESI ÖĞRETMEN ADAYLARININ GIRIŞIMCILIK ÖZELLIKLERININ İNCELENMESI: AÇIKLAYICI ARDIŞIK DESEN ÇALIŞMASI(2023) Keleş, Muhammed Berk; Akcanca, NurBu çalışma okul öncesi öğretmen adaylarının (OÖÖA) sahip oldukları girişimcilik özelliklerini incelemek amacıyla yürütülmüştür. Karma yöntem tasarımlarından açıklayıcı ardışık desen kullanıldığı çalışmanın verileri Türkiye’nin doğusunda ve batısında yer alan iki üniversitede öğrenim gören OÖÖA’dan toplanmıştır. Çalışmanın nicel verileri 284, nitel verileri 60 OÖÖA’dan elde edilmiştir. Nicel verilerin toplanmasında literatürden alınan Öğretmen Adaylarına Yönelik Girişimcilik Ölçeği kullanılırken, nitel veriler altı sorudan oluşan Girişimcilik Açık Uçlu Anketi ile toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen nicel veriler SPSS istatistiksel programı ile analiz edilirken nitel veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda Doğudaki Üniversitede öğrenim gören OÖÖA’nın girişimcilik özelliklerinin Batıdaki Üniversitede öğrenim gören OÖÖA’dan istatistiksel olrak anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir. Çalışmada ayrıca Doğu Üniversitesi OÖÖA’nın fırsatları görme, duygusal zekâ ve yenilikçi olma açısından kendilerini Batı Üniversitesi OÖÖA’dan daha başarılı buldukları yönündeki nitel sonuçların çalışmanın nicel sonuçları ile desteklendiği de saptanmıştır. Okul öncesi öğretmenliği lisans programına girişimcilik becerisine ilişkin zorunlu derslerin eklenmesi çalışmanın önerileri arasındadırÖğe Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Günlüklerin Değerlendirilmesine Yönelik Görüşleri(2019) Akcanca, Nur; Özsevgeç, Lale CerrahBu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının “Fen Eğitimi” dersini değerlendirdikleri yansıtıcıgünlüklere ilişkin görüşlerini derinlemesine belirlemektir. Araştırmada durum çalışması kullanılmıştır. AraştırmaKafkas üniversitesinde öğrenim gören 42 okul öncesi öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırmada amaçlıörnekleme yoluna gidilerek çalışma grubu Fen Eğitimi dersini alan adaylar arasından belirlenmiştir. Öğretmenadayları her ders sonunda yansıtıcı günlük yazmışlardır. Öğretmen adaylarının yansıtıcı günlük kullanımınailişkin görüşlerinin belirlenmesi için araştırmacı tarafından amaç çerçevesinde hazırlanmış 4 ana sorudan oluşanbir anket kullanılmıştır. Hazırlanan ankette, öğretmen adaylarının yansıtıcı günlüklerin kullanımına ilişkinolumlu ve olumsuz görüşleri, faklı derslerde kullanımına ilişkin fikirleri ve günlüklerin içerisinde yer alansorulara ilişkin görüşleri sorgulanmıştır. Hazırlanan anketin içerisinde yer alan sorular Fen Eğitimi eğitimindeuzman üç akademiysen tarafından incelenmiş, uzman görüşleri çerçevesinde yapılandırılmıştır. Yansıtıcıgünlüklerden sağlıklı bilgi elde edilebilmesi için öğretmen adaylarına, yansıtıcı günlüklere ilişkin 2 saatlik bireğitim verilmiştir. Yansıtıcı günlüklerin ne olduğu ve hangi amaçlar için kullanılabileceği, kendilerinden hangiamaç için kullanmalarının isteneceği, bilinen günlüklerden farkları gibi konulara değinilmiştir. Öğretmenadaylarından toplanan nitel verilerin analizi için açıklayıcı ve çıkarımsal kodlar kullanılmıştır. Analizsonuçlarına göre öğretmen adaylarının yansıtıcı günlükleri, hem dersi değerlendirmede hem de kendi özdeğerlendirmelerinde kullanılabilecek etkili bir araç olarak gördükleri belirlenmiştir. Günlüklerin dersin tekrarıniteliği taşıdığı ve yaratıcı fikirlerinin gelişimine de katkı sağladığı ile ilgili görüşler elde edilmiştir. Öğretmenadayları yansıtıcı günlüklerin öğrencilerin ilgi alanlarını belirlemede de yol gösterici olabileceğini ve kendifikirlerinin dikkate alınmasından da kendilerini değerli hissedebileceklerini belirtmişlerdir. Adaylar, yansıtıcıgünlüklerin kalıcı öğrenmeler gerçekleştirip başarıyı arttırması ve öğretmen-öğrenci iletişiminin güçlenmesiaçısından özellikle uygulamalı derslerde kullanılmasını önermişlerdir.Öğe Sosyal Girişimcilik Becerilerinin Kazandırılmasında Bir Araç Olarak Yaratıcı Dramaya Yönelik Algılar 1 *(2020) Girgin, Derya; Akcanca, NurÖğretmen adaylarının sosyal girişimcilik becerilerinin kazandırılmasında biraraç olarak yaratıcı dramaya ilişkin analojiler geliştirmeleri amaçlanan buaraştırmada nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum desenikullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, Temel Eğitim Bölümü’ne devameden amaçlı örneklem yöntemiyle belirlenen 90 öğretmen adayından analojigeliştirme formu aracılığıyla toplanmıştır. Adayların geliştirmiş olduğuanalojiler; kaynak kavram ve hedef kavram arasındaki ilişki, sunum şekli,soyutlanma düzeyi, zenginlik durumu bakımından sınıflandırılmıştır.Araştırmada güvenirliğin sağlanması için veriler arası karşılaştırma yapılmış,araştırmacılar arasındaki güvenirlik oranı %88 olarak tespit edilmiştir. Öğretmenadaylarının sosyal girişimcilik becerilerinin kazandırılmasında bir araç olarakyaratıcı drama kavramına yönelik geliştirdikleri analojilerin sınıflamabiçimlerine göre tamamının sözel analojiler olduğu, basit analoji, yapısal analojive somut-soyut analojilerin sayıca fazla olduğu belirlenmiştir. Araştırmadaöğretmen adaylarının sınırlı çeşitlilikte geliştirmiş oldukları analojiler irdelendiğinde, soyut bir kavram olan sosyal girişimcilik kavramını aktif biryöntem olan yaratıcı drama ile ilişkilendirme noktasında sorun yaşadıklarını,sosyal girişimciliğin çok boyutlu yapısını tam olarak kavrayamadıklarıgörülmektedir. Araştırma sonuçları çerçevesinde hizmet öncesinde öğretmenadaylarının sosyal girişimcilik konusunda donanımlı yetiştirilmesi için yaratıcıdrama gibi etkileşimli tekniklerin kullanımının yaygınlaştırılması ve uygulamalıeğitimler ile farkındalık oluşturulması önerilmektedir.Öğe The Readiness of Primary and Preschool Pre-Service Teachers' for Teaching Profession in Turkey: A Mixed Methods Research(2021) Girgin, Derya; Akcanca, NurThis study aims to examine the readiness of pre-service teachers for teaching in terms of different dimensions. Among the mixed research designs, combined design in which the priority order of qualitative and quantitative methods is equal was preferred for the study. The participants were 127 pre-service teachers in the Faculty of Education. The research data set was obtained from the Preparedness to Teach Scale. In order to determine to what extent pre-service teachers, feel ready for teaching, two focus group sessions and the pre-service teachers were observed. In the study, it was determined that the pre-service teachers' level of readiness for teaching is at a medium level and the pre-service teachers used technology to attract attention and increase participation. It was observed that the pre-service teachers had problems in choosing appropriate teaching strategies, noticing special learning needs or difficulties, and classroom management.