Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Öztürk, İbrahim Hakkı" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    A comparison between practical training programs in teacher education in Turkey, Germany and France
    (2011) Uygun, Selçuk; Ergen, Gürkan; Öztürk, İbrahim Hakkı
    Bu araştırmada, üç ülkenin (Türkiye, Almanya ve Fransa) öğretmen yetiştirme programlarındaki uygulama eğitiminin yapısı karşılaştırmalı eğitim araştırmaları perspektifiyle incelenmiştir. Karşılaştırmanın amacı, farklı ülkelerdeki uygulama eğitimi programlarının benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyarak, bu konudaki sorunların daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunmaktır. Betimsel tarama modelinin esas alındığı bu araştırmanın verileri yazılı kaynaklar ve ülkelerin ulusal düzeydeki resmî kayıtlarıdır. Çalışma sonuçlarına göre, üç ülkenin öğretmen yetiştirme sisteminde bazı benzerliklerin yanında, önemli farklılıklar da bulunmaktadır. Araştırma sonuçlarından hareketle, uygulama eğitimi organizasyonunun geliştirilmesi, uygulama çeşitliliğinin sağlanması, programların hazırlanmasında öğretmen yetiştiren kurumlara daha fazla yetki ve özerklik verilmesi, hizmet öncesi ve sonrası öğretmen uygulama eğitimi programlarının uyumlu hale getirilmesi gibi konularda Türkiye için dersler çıkarılabilir.
  • [ X ]
    Öğe
    Ders Kitaplarında Özgünlük Sorunu ve Nedenleri: Tarih Ders Kitapları Örneği
    (International Association of Educators, 2011) Öztürk, İbrahim Hakkı
    Bu çalışmada bir ders için, farklı yazar ve yayınevleri tarafından hazırlanan ders kitaplarının ne ölçüde birbirlerinden farklılaştıkları ve özgün nitelik taşıdıkları sorusu ele alınmaktadır. Özgünlük ders kitaplarında farklı ve yenilikçi yöntem ve yaklaşımlara yer verilmesini, kitapların içeriğinin belirli ölçülerde birbirlerinden farklılaşmasını ifade etmektedir. Çalışma kapsamında 1997-2006 arasında yayınlanan, Tarih 1 ve Tarih 2 derslerine ait toplam on adet ders kitabı içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, bu dönemde uygulanan kitap çeşitliliği politikasına rağmen, özgün ve yenilikçi ders kitaplarının geliştirilmesine yönelik olumlu bir gelişmenin olduğu söylenemez. İncelenen dönemde kullanımda olan, farklı yazar ve yayınevleri tarafından hazırlanan ders kitaplarının hem içerik, hem de yöntem açısından birbirlerine aşırı düzeyde benzedikleri gözlenmektedir. Araştırma sonuçları bu durumun sebeplerine de ışık tutmaktadır. Ders kitabı inceleme ve onaylama konusunda, Milli Eğitim Bakanlığı’na hâkim olan aşırı kontrolcü yaklaşım ve uygulamaların bu durumun ortaya çıkmasında en önemli etkenlerden birisi olduğu görülmektedir [EN] This study analyzes the extent to which textbooks by different authors and publishers are distinct from each other and how original they are in terms of content and methodology. Originality refers to inclusion of different and innovative methods and approaches in the textbooks and to differentiation, in some degree, in the content among different products. The paper analyzes ten history textbooks (History 1 and History 2) published between 1997 and 2006 in Turkey, based on a method of content analysis. The findings in the study suggest that there has been no significant improvement in the originality of the textbooks despite a policy of introducing a diverse set of products. The study finds that the reviewed textbooks by different writers and publishers during the period are almost identical in terms of content and methodology. The results of the research shed some light on the reasons for this problem. The inclination of the Ministry of Education to hold the review and approval process of the textbooks under its sole control appears to be the primary reason
  • [ X ]
    Öğe
    Öğretimin planlanmasında öğretmenin rolü ve özerkliği: Ortaöğretim tarih öğretimenlerinin yıllık plan hazırlama ve uygulama örneği
    (2012) Öztürk, İbrahim Hakkı
    Bu çalışmada yıllık planların hazırlanması ve uygulanmasında tarih öğretmenlerinin rolleri ve özerklik alanları incelenmektedir. Öğretmen özerkliği kavramı kısaca öğretmenlerin mesleki faaliyetlerini planlamada, uygulamada ve bunlarla ilgili kararları almada sahip olduğu yetki ve özgürlük alanını ifade etmektedir. Çalışmanın amacı yıllık planların hazırlanmasından öğretimin gerçekleştirilmesine kadar giden süreçte, öğretmenlerin öğretim içerik, yöntem ve materyallerinin seçimi ve düzenlenmesine nasıl katıldıklarını ortaya koymaktır. Araştırma konuyu nitel bir yaklaşımla ve küçük ölçekli bir öğretmen grubu (11 öğretmen) üzerinden, farklı yönleriyle ve derinlemesine incelemeyi hedeflemektedir. Araştırma verilerinin toplanmasında üç farklı teknik birlikte kullanılmıştır. Bunlar sınıfta öğretim uygulamalarının gözlenmesi, görüşme ve doküman incelemesidir. Bulgular araştırmaya katılan öğretmenlerin öğretim planlarının oluşturulmasındaki etkisinin son derece sınırlı olduğunu, planların içeriğinin neredeyse tamamen tarih ders programı ve ders kitabından aktarıldığını ve ilgili öğrenci grubunun ihtiyaç ve öğrenme özelliklerinin dikkate alınmadığını göstermektedir. Sınıftaki öğretim uygulamalarında ise, öğretmenler bireysel karar ve tercihlerini yıllık planda öngörülenden daha geniş bir biçimde öğretime yansıtmaktadır. Ancak öğretmenlerin uygulamada yarattıkları bu esnekliğin sınıf ortamına ve öğrenci özelliklerine göre düzenlenmiş bir öğretimi sağladığı söylenemez. Araştırmaya katılan öğretmenlerin yıllık planları hazırlama ve uygulama süreçlerine etkin bir biçimde katılmalarını engelleyen dört temel faktör gözlenmiştir. Bunlar planlama sisteminin öğretmenlere geniş bir hareket alanı bırakmaması, ders programlarının yapısı, denetleme anlayışı ve uygulamaları, öğretmenlerdeki mesleki yetersizlik ve eksikliklerdir.
  • [ X ]
    Öğe
    Ögretmen özerkligi üzerine kuramsal bir inceleme
    (2011) Öztürk, İbrahim Hakkı
    Bu çalısmada literatürde ortaya çıkan yaklasım ve modeller çerçevesinde, ögretmen özerkligi kavramının kapsamı, boyutları ve bu kavramın ifade ettigi olgunun egitim ve ögretimdeki islevleri incelenmektedir. Bu konuda dünya genelinde önemli bir literatür olusmussa da, Türkiye’de ögretmen özerkligi olgusu çok az incelenmistir. Bu çalısma Türkiye’de bu alandaki arastırmalarının gelismesine katkı saglamak için, konuyu kuramsal düzeyde tartısmayı amaçlamaktadır. Genel bir sekilde tanımlanırsa, ögretmen özerkligi ögretmenlerin mesleki faaliyetlerini planlama, uygulama ve bunlarla ilgili kararları almada sahip oldugu yetki ve özgürlük alanını ifade etmektedir. Özerklik sadece dogrudan egitim ve ögretimle ilgili hususları degil, genel olarak çalısma ortamı ve okul yönetimiyle ilgili konuları da kapsamaktadır. Dolayısıyla ögretmen özerkliginin, ögretmenlerin egitim sistemindeki rollerinin anlasılması, tanımlanması ve gelistirilmesinde kilit rolü oynayabilecek temel kavramlardan birisi oldugu söylenebilir.
  • [ X ]
    Öğe
    Tarih öğretmeni eğitiminde tarihsel romanların kullanımı: Bir eylem araştırması
    (2011) Öztürk, İbrahim Hakkı
    Bu makalede hizmet öncesi tarih öğretmeni eğitiminde tarihsel romanların kullanılmasıeylem araştırması yaklaşımıyla incelenmektedir . Araştırma kaps amında uygulananöğretim etkinliği öğretmen adaylarının tarihsel roman okumaya yönelik tutumlarınıolumlu yönde geliştirmeyi ve kitap incelemesi çalışmaları için gerekli bazı temelbecerileri kazanmalarını amaçlamaktadır. Araş tırma Çanakkale Onsekiz Mart Ü niversitesiEğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği lisans programında, Tarih Metodolojisi ders ikapsamında yapılmıştır. Çalış maya 2010 -2011 öğretim yılında bu dersi alan 30 öğretmenadayı katılmıştır. Araştırma öğretim dönemi boyunca devam eden uygulamalı çalışmalarve sonrasında katılımcıların görüşlerinin yapıla ndırılmış görüşme formu vasıtasıyla yazılıolarak alınmasıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında yapılan roman okuma veinceleme çalışmalarının katımcıların önemli bir kısmının tarihsel roman okumaya yöneliktutumlarını olumlu yönde etkilediği gözlenmiştir. Ancak az sayıdaki bazı katılımcılarroman inceleme çalışmalarını olumsuz bir şekilde değerlendirmiş ve bu çalışmalarınroman okumayla ilgili tutumlarında herhangi bir değişiklik doğurmadığını ifadeetmişler dir. Öğrencilerin roman inceleme çalışmalarında en çok özet çıkarma ve incelemesonuçlarının yazılması aşamasında zorlandıkları görülmüştür.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim