Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 116
-
Yabancılara Türkçe dil bilgisinin öğretiminde 'özel metin' kullanımı ve bu metinlerin öğrenci başarısına etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018)Dil bilgisi öğretimi, Türkçenin yabancılara öğretiminde dört temel becerinin (dinleme, okuma, konuşma ve yazma) yanında yer alan önemli bir bilim dalıdır. Eğitim sistemimizin benimsediği yapılandırmacı yaklaşıma göre dil ... -
L2 English grammar through form focused instructional design
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018)İngilizce öğretiminin kalitesini iyileştirmek için başlatılan mevcut girişimleriden birisi, ikinci dil ediniminde karmaşık bir konu olan İngilizcenin yabancı dil öğrenme ortamında yapı odaklı öğretimin uygulanmasını ... -
Ortaokul beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı hakkında öğrenci ve öğretmen görüşleri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018)Program geliştirme eğitimin temel unsurlarından biridir. İyi tasarlanmış bir öğretim programı istenilen hedeflere ulaşmada iyi bir rehber olacaktır. Bu sebeple beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı hakkında derinlemesine ... -
Türkçe derslerinde görsel okuryazarlık yoluyla okuma becerilerinin geliştirilmesi: Bir karma yöntem çalışması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2017)Görsel okuryazarlık; bilişim dünyasının getirdiği yeniliklerden yararlanarak, görseller yoluyla verilen mesajların anlamlandırılması ve görsellerle yeni mesajlar üretilebilmesi becerisidir. Bu araştırmanın amacı; ortaokul ... -
Öğretmenlerin öğretimsel liderlik rolleri ile duygusal emek gösterimleri arasındaki ilişki
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2017)Toplumları ayakta tutan ve geleceklerine yön veren temel unsurlardan bir tanesi de okullardır. Dolayısıyla bu kurumların içindeki faktörlerin özellikle de öğretmen faktörünün iyi değerlendirilmesi gerekmektedir. Etkili bir ... -
Okul yöneticilerinin örgütsel zekâ ve performans değerlendirme algıları arasındaki ilişki
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2017)Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin, örgütsel zekâ ile performans değerlendirme algıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma ... -
Okul iklimi ile öğretmen performansı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın amacı; öğretmen performans değerlendirme sürecinde kullanılması gereken kriterleri öğretmen, okul yöneticisi ve öğrenci görüşleri ile belirleyip, okul ikliminin öğretmen performansı üzerindeki etkisinin ... -
Sosyal-duygusal öğrenme programlarının sosyal duygusal öğrenme becerilerinin gelişimine, akademik başarı ve sınıf iklimi algısına etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2017)Sosyal-duygusal beceriler diğer insanlarla olan iletişimimizi kolaylaştırması bakımından insan hayatında önemli bir yere sahiptir. Araştırmalar, sosyal-duygusal öğrenme becerilerini geliştirmeye yönelik çabaların öğrencilerin ... -
Factors influencing faculty involvement in internationalization: A mixed methods study on rationales, incentives and barriers
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2017)Due to recent academic, political, economic and socio-cultural developments, internationalization has become a multidimensional priority in higher education. Universities have started to develop and implement ... -
Okul yöneticilerinin yönetsel deneyimlerinin yöneticilerin yeterlikleri ve entelektüel liderliği üzerindeki etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2017)Okul yöneticileri, yöneticilik yaptıkları süreçte yönetsel deneyimler elde etmektedirler. Bu yönetsel deneyimlerine yeterliği ve liderliği doğrultusunda yön vermektedirler. Okul yöneticilerinin kavramsal, teknik, insancıl ... -
Öğretmen yetiştirmede öğrencilerin akademik, mesleki ve kişisel gelişimlerine ilişkin yönetsel uygulamalar
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2016)Öğretmenlerin hem hizmet öncesi dönemde hem de hizmetiçinde etkin ve nitelikli yetiştirilmesi eğitim sistemimizin kalitesi açısından çok önemlidir. Bu araştırmada eğitim fakültelerindeki öğretmen yetiştirme sürecinde ... -
Üniversitelerdeki yaşam boyu öğrenme hizmetlerinin yönetsel etkililiğinin değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2017)Üniversitelerde yaşam boyu öğrenme hizmetlerinin yönetsel etkililiğini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiş olan bu araştırma, sürekli eğitim merkezleri kapsamında ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarının hem yaşam boyu ... -
Senior pre-service English language teachers' perceptions of preparedness to teach: Sources and changes
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2017)Senior pre-service English language teachers’ perceptions of preparedness to teach: Sources and changes This study primarily aimed to examine senior pre-service English language teachers’ perceptions regarding their ... -
An investigation of the causal relationship between sunspot groups and coronal mass ejections by determining source active regions
(Royal Astronomical Society, 2021)Although the source active regions of some coronal mass ejections (CMEs) were identified in CME catalogues, vast majority of CMEs do not have an identified source active region. We propose a method that uses a filtration ... -
Access to information technology of households and secondary school students in Turkey
(SAGE Publications, 2021)The aim of the study was to investigate secondary school students’ and teachers’ access to information technologies in Turkey by making interregional comparisons. Document analysis of the qualitative research methods was ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde okuduğunu anlama becerisinin kavram haritası aracılığıyla geliştirilmesi: Bir eylem araştırması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen C1 düzeyi öğrencilerinin kavram haritaları aracılığıyla okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesidir. Araştırma kavram haritalama tekniğinin uygulanma sürecini ... -
Doğrudan öğretim modeliyle 5. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-09-06)Bu araştırmada Doğrudan Öğretim Modeline dayalı konuşma eğitiminin 5. Sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına olan etkisi araştırılmıştır. Çalışma, 2015-2016 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında ... -
Eğitim fakültesi - uygulama okulu işbirliğinin yönetsel etkililik açısından değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-08-24)Türkiye'de daha nitelikli öğretmen yetiştirmek amacıyla 1994 yılında YÖK ve Dünya Bankası'nın işbirliğiyle başlatılan 'Milli Eğitimi Geliştirme Projesi' ile Eğitim Fakültesi ile uygulama okullarının işbirliğinin daha da ... -
Öğrenme ve öğretme dünyasını oluşturan sınıf öğretmeninin mesleki kimliği
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-07-01)Bu araştırma öğrenme ve öğretme dünyasını oluşturan sınıf öğretmeninin mesleki kimliğini incelemeyi amaçlamaktadır. Sınıf öğretmenlerinin mesleki kimliklerini kavramsallaştırma biçimlerini bütün olarak ele alınması sebebiyle ... -
Effects of multi-sensory language teaching on learners’ achievement in English vocabulary knowledge and listening and reading skills
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-09-06)English language teaching has been based on visual and partly audio materials such as a coursebook, and some basic educational technology equipment. Starting from the end of the 20th century the world has seen a widespread ...