Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 116
-
Effectiveness and professional competencies of English Language teachers in first five years in Turkey
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-11-15)In today's globalized world, significance of learning English is increasing since it is used as an international language by more and more people. It is also a well-known fact that learners learn better from effective ... -
An evaluation of second grade English Language curriculum : teachers’ perceptions and issues in implementation
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-29)This study was conducted in 2014-2015 and 2015-2016 teaching years to evaluate the 2013 2nd grade English Language Teaching Program (ELTP) from teachers' perspectives with a focus on its general characteristics, aims, ... -
An investigation into the prep school students’ attributions for success and failure in an efl context : the case of a state University in Turkey
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-10-24)The purpose of this study is to investigate Prep School students' attributional beliefs for their success and failure situations in learning English as a foreign language (EFL). In order to achieve this goal the mixed ... -
The effects of explicit film-based instruction on English as a foreign language teacher trainees’ interpretation of implied meanings
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-07-28)The aim of this study is to investigate how Turkish teachers of English as a Foreign Language (EFL) interpret implied meanings, which is a component of pragmatic competence as one of the indispensable sub-competences that ... -
An examination of pre-service ELT teachers’ sense of self-efficacy, emotional intelligence and teacher knowledge as constituents of teacher identity construction
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-20)This dissertation investigated pre-service ELT teachers' sense of self-efficacy, emotional intelligence (EQ) and teacher knowledge in search of constituents of teacher identity in Çanakkale Onsekiz Mart University English ... -
Dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki özerklik desteği algılarının motivasyon, girişimcilik ve yaratıcılık ile ilişkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-16)Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik özerklik desteği algılarının derse yönelik akademik motivasyon, girişimcilik ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisini incelemeyi ... -
Popüler kültür metinlerinin ana dili eğitiminde kullanımı
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-05)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersiyle popüler kültür metinlerini ilişkilendirmektir. Bu amaçla da bir model önerilmiştir ve bu modele uygun bir ders programı hazırlanmıştır. Popüler kültür metinlerinin, ... -
Effects of synectics model on learners’ writing skills in tertiary level English class
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-23)Bu çalışma, bir yazma öncesi tekniği olarak sinektik modelinin yüksek öğrenim düzeyindeki İngilizce yazma dersi öğrencilerinin yazma becerileri, kelime haznesi gelişimi, yaratıcı düşünsel düzeyi ve yazma tutukluğu üzerine ... -
Dinleme stratejileri öğretiminin beşinci sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerilerine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-06-12)Bu araştırmada, dinleme stratejileri öğretiminin, 5. sınıf Türkçe dersinde dinleme becerilerinin kazanılması üzerindeki etkisinin olup olmadığı sınanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın temel amacı, dinlemenin geliştirilebilir ... -
Aktif öğrenme tekniklerinin ortaokul öğrencilerinde okumaya etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-06-30)Bu çalışmada, modern yaklaşımlardan biri olan aktif öğrenme tekniklerinin ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın temel amacı, okuduğunu anlamanın geliştirilebilir ... -
Levrek balığı (dicentrarchus labrax) yemlerinde sarımsak unu kullanımının büyüme, yem değerlendirme ve vücut kompozisyonuna etkileri
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Yemlerde başlıca protein kaynağı olan balık unu yerine alternatif protein kaynaklarının araştırılması oldukça yaygın bir çalışma alanıdır ve balık besleme ile ilgili araştırmaların birçoğu bu konu üzerinde yapılmaktadır. ... -
Medya okuryazarlığı bağlamında çocuk dergileriyle zenginleştirilmiş Türkçe dersinin etkililiği : bir eylem araştırması
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu araştırmada medya okuryazarlığı bağlamında çocuk dergilerini Türkçe dersinde materyal olarak kullanılmak, çocuk dergilerinin dersin işlenişini nasıl etkilediğini gözlemlemek amaçlanmıştır. Bunun için "Eylem Araştırması" ... -
Ortaokul Türkçe derslerinde eleştirel okuryazarlık eğitimi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Eleştirel okuryazarlık eğitiminin amacı sorgulayan, yeni ve alternatif fikirler üreten, adalet ve eşitlik kavramlarını önemseyen, sosyal hayata yönelik harekete geçen bireyler yetiştirmektir. Birçok ülkede ana dili eğitimi ... -
Türkçe derslerinde yaratıcı okuma uygulamaları
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)İnsan hayatını etkileme açısından önemli bir yeri olan okumanın bilgi çağında değeri giderek artmaktadır. Okullarda bir ders içinde yer almasının yanında genel çerçevede okuma birçok becerinin edinilmesinde etkili bir yere ... -
Beşinci sınıf matematik dersinde uygulanan alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin akademik başarı, kalıcılık, özyeterlilik algısı ve tutum üzerine etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Odak noktası; alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin Matematiğe ilişkin akademik başarıya, öğrenmelerin kalıcılığına, özyeterlilik algısına ve tutuma etkisi olan bu doktora tez çalışması üç boyuttan oluşmaktadır. ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenimine yönelik kaygı ve kaygının dil öğrenimi başarısına etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen bireylerde bulunan yabancı dil olarak Türkçeye yönelik kaygıların neler olduğunun ortaya konması; bu kaygıların, dilin dört temel becerisi olarak kabul edilen konuşma, yazma, ... -
Web tabanlı uzaktan Türkçe öğretimi uygulamalarının yazılı anlatım dersinde başarı ve tutuma etkisi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada, Türkçenin web tabanlı uzaktan öğretimi bağlamında, uzaktan ve örgün yazılı anlatım bilgi ve becerileri eğitimi alan öğrencilerin, Yazılı Anlatım dersine yönelik tutumları ile yazılı anlatım bilgi ve beceri ... -
Öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlıklarının belirlenmesi ve mikro-öğretim yoluyla geliştirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Ölçme-değerlendirme konusu, öğretmenlik yeterlik alanlarının en temel öğelerinden bir tanesidir. Gelişmiş seviyede ölçme-değerlendirme okuryazarlığına sahip olarak yetiştirilen öğretmen adaylarının, okullarda verilen ... -
Belediyelerin gerçekleştirdiği yaygın eğitim hizmetlerinin eğitim yönetimi bağlamında değerlendirilmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Günümüzde örgün eğitim kadar yaygın eğitime de bireyler katılma konusunda isteklilik göstermekle birlikte, bu isteklilik hala beklenilen seviyede değildir. Yaygın eğitim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi adına gerekli ... -
Ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıf) Türkçe ders kitaplarının temel beceriler açısından incelenmesi
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)Bu çalışmada; Türkçe derslerinde öğrencilerde geliştirilmesi amaçlanan Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim, problem çözme, araştırma, bilgi teknolojilerini kullanma, ...