Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Investigation of gis based mobile route planning - navigatıon applications for tourism activities(International Society for Photogrammetry and Remote Sensing, 2021) Karaş, Yusuf Kenan; Atay, Lütfi; Sevinç, Hacer Kübra; Duru, AndayMobile devices can be used in many areas such as shopping, entertainment and education. The number of mobile applications which provides information about a city or region, helps to find route by navigation and makes accommodation plans with food and beverage suggestions, is also increasing. Since these devices are portable and have access to internet, they emerges as a new and important potential for tourism sector. In particular, the increase in the use of route planning and navigation applications, which are location based services within the scope of Geographic Information Systems, has also affected the tourism sector. Which route planning and navigation applications are used extensively by tour operators, tourist guides and individual visitors ? What are the strengths and weaknesses about these applications ? Answers to such questions were sought in this study.Öğe Tüketici Etnosentrizmi Ölçeği: Geçerlilik Ve Güvenilirlik Çalışması(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-12-27) Türkmen, Serkan; Köroğlu, AhmetBu araştırmanın amacı, Shimp ve Sharma tarafından geliştirilen tüketici etnosentrizmi (TE) ölçeğinin turistik tüketiciler açısından Türkçe uyarlamasını yaparak ölçeğin geçerlilik ve güvenilirliğini incelemektir. Tek boyuttan oluşan TE ölçeği İstanbul’da ikamet eden 708 Türk turiste uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda üç madde açıklayıcı faktör analizi sonrasında, dört madde de doğrulayıcı faktör analizi sonrasında ölçekten çıkarılmıştır. Orijinal ölçekte olduğu gibi TE ölçeği tek boyutta ortaya çıkmıştır. Elde edilen veriler sonucunda turistik tüketiciler için uyarlanan TE ölçeği, tüketicilerin etnosentrik eğilimlerini ölçmede güvenilir ve geçerli bir ölçek olduğu ortaya çıkmıştır.Öğe Troya Müzesi Elektronik Ziyaretçi Yorumlarının Hizmet Özellikleri, Memnuniyet ve Tavsiye Açısından İncelenmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-03-31) Korkmaz, HalilGünümüzde turistlere yeni ve farklı bir deneyim sunmak için kültürel miras unsurlarının ön plana çıkarıldığı görülmektedir. Müzeler kültürel mirasın korunması ve kültürel amaçlarla tanıtılmasını sağlayan yapılardır. Bu işlevlerinden dolayı müzeler bulundukları destinasyonlarda turizmi destekleyici çekicilik unsurları haline gelmektedir. Bazı müzeler ise kendi başlarına bir turizm ürünü olup turistlerin destinasyonu ziyaretlerinde motivasyon kaynağı olmaktadır. Ancak diğer hizmet endüstrilerinde olduğu gibi turizminde yaşanan kalite sorunları turizm doi.org/10.32958/gastoria.708307 Yayın Bilgileri Kabul tarihi: 14.01.2020 Yayın tarihi: 31.03.2020 Yazar Bilgileri ORCID: *0000-0002-6795-9289 Email: * halilkorkmaz@comu.edu.tr gelişmesini etkilemektedir. Kültürel mirasın yönetim sürecinde yaşanacak aksamalar kalitenin düşmesine ve turistlerin hizmetlerden memnuniyetinin azalmasına neden olacaktır. 2018 Troya Yılı’nda Çanakkale’de açılan ve 2020 yılı Avrupa Yılın Müzesi yarışması finaline kalan Troya Müzesi bölge turizmi açısından önemli bir çekiciliktir. Bu çalışmanın amacı Troya Müzesini ziyaret eden kişilerin müze hakkında paylaşımları incelenerek algıladıkları hizmet özelliklerinin, motivasyonlarının, memnuniyet ve tavsiye niyetlerinin ortaya çıkarmaktır. Bu kapsamda Google haritalar ve yorumlarda 10 Ekim 2018 ile 31 Ocak 2020 arasında Troya Müzesi’ne yönelik 1.347 adet ziyaretçi değerlendirme ve yorumu incelenmiştir. Araştırma sonucunda ziyaretçilerin müzeden memnuniyetlerinin yüksek olduğu ve başkalarına tavsiye ettikleri görülmüştür. Müze hizmet özelliklerinden müzenin mimarisinin, müzede sergilenen koleksiyon ve eserlerin, teknoloji kullanımı, sunum şekli ve bilgi içeriğinin ön plana çıktığı tespit edilmiştir. Ayrıca Troya Müzesi’nin Troya Ören Yeri’nin anlaşılmasını kolaylaştırdığı ve ziyaretçilerin Troya kültürü ile kahramanlarını gözünde canlandırılmasını sağladığı bulunmuştur.Öğe İranlı Turistlerin Türkiye’yi Tekrar Ziyaret Etme Niyetlerinde, Memnuniyet ve Destinasyon Hizmet Kalitesi Algılarının Etkisi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-03-31) Eşitti, Bekir; Tabatabaeinasab, MarziyehsadatTurizm sektörü ekonomik açıdan ulaştığı seviye nedeniyle dünya genelinde saygı değer bir iş alanı olarak kabul görmektedir. Bundan dolayı da ülkeler arasında turizm rekabeti ve kazanç elde etme arzusu giderek artmaktadır. İş alanı olarak yükselme gösteren turizm sektörü gelişme gösterdiği bölgeye kültürel ve sosyal açıdan katkı sağlamaktadır. Ülkelerin yaşadığı en önemli ekonomik sorun cari açıktır. Turizm sektörü ile söz konusu bölgede iş imkanının genişlemesi ve gelen turist sayısı ile cari açık azalmaktadır. Türkiye, turizm sektöründe bu artıların farkında olup; çeşitli yatırımlar gerçekleştirmekte ve turizm sektörüne büyük önem vermektedir. Bu çalışmada İranlı turistlerin seyahatlerinde Türkiye’yi tercih etme niyetleri incelenmiş olup Türkiye’yi tercih etmelerindeki faktörler belirlenerek, seyahat sırasında yaşamış oldukları sorunlara çözüm önerisi getirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Yapılan anket çalışmasıyla İranlı turistlerin beklenti ve memnuniyet düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Anketten elde edilen verilerin analizi sonucunda, katılımcıların %87,9’unun üniversite mezun oldukları görülmüştür. Katılımcıların Türkiye’de tatil yaptıkları süreleri ortalama bir hafta ve seyahatlerini de büyük oranda acenteler aracılığıyla gerçekleştirmektedir. Konaklama türü seçiminde ise; en çok her şey dahil sistem tercih edildiği anlaşılmıştır. Destinasyon Hizmet Kalitesi ve memnuniyet değişkenlerinin tekrar ziyaret etmeyi anlamlı bir şekilde etkiledikleri görülmüştür. Özellikle beş yıldızlı otellere giden İranlı turistlerin destinasyon hizmet kalitesi algısı dört ve üç yıldızlı otellere göre daha fazladır.Öğe Çanakkale İlindeki 4 ve 5 Yıldızlı Otel Çalışanlarının Yönetim Tarzı Algılarının Tükenmişlik Düzeyleri Üzerine Etkisi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03-13) Aldoğan Şenol, Funda; Diker, Oğuz; Atay, LütfiTükenmişlik, çalışma hayatında hem bireysel performansı hem de örgüt performansı olumsuz yönde etkileyen bir sendromdur. Tükenmişlik sendromu yaşayan çalışanlar, kendilerine atfedilen sorumlulukları yerine getirmemekte ve müşterilere karşı tutumlarında olumsuz davranışlar sergilemektedir. Bireysel motivasyon başta olmak üzere takım ve grup motivasyonları, çalışanların işe ve örgüte bağlılıkları, devamsızlık, işe geç kalma, kaytarma, işten ayrılma niyeti ile işten ayrılma gibi örgütsel faktöre doğrudan etki eden tükenmişlik sendromu yöneticiler için pozitif performansın sağlanması adına çözümlenmesi gereken temel sorunlardan birisidir. Bu çalışmanın amacı otel çalışanlarının algıladıkları yönetim tarzları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Çanakkale ilindeki 4 ve 5 yıldızlı otellerde çalışan 411 katılımcıya anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre algılanan demokratik ve paternalist yönetim tarzlarının otel çalışanlarının tükenmişlik düzeyini azalttığı, otoriter ve tam serbesti yönetim tarzlarının ise otel çalışanlarının tükenmişlik düzeyini arttırdığı belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak algılanan yönetim tarzları ile çalışanların tükenmişlik düzeyi arasında anlamlı bir ilişkinin söz konusu olduğu görülmektedir. Otel işletmelerinde çalışanların motivasyon düzeylerinin yüksek olması örgütsel bağlılıklarının, verimliliklerinin ve iş tatminlerinin artmasına yardımcı olacaktır. Yöneticilerin bu nedenlerden dolayı çalışanlarının tükenmişlik düzeylerini en aza indirmek amacıyla olumlu yönetim tarzları sergilemesi gerekmektedir. Bu araştırma Çanakkale ilinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel çalışanları üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda araştırmanın dâhil edilmediği diğer illerde ve konaklama işletmelerinde daha derinlemesine araştırmaların yapılması ve yapılacak araştırmalar arasında karşılaştırma yapma olanağı sunması açısından ilgili kişi, kurum ve kuruluşlar açısından faydalı olacaktır. Ayrıca çatışma yönetim tarzı, paylaşımcı yönetim tarzı gibi araştırmada yer almayan yönetim tarzlarının otel çalışanlarının tükenmişlik düzeyleri üzerine etkisi gelecek araştırmalarda yer alabilir