Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uslu, Emine Merve" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Çevrimiçi Eğitim Değerlendirme Ölçeği (ÇEDÖ) Geliştirme Çalışması
    (2022) Uslu, Emine Merve; Genç, Salih Zeki
    Bu çalışmanın amacı ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin çevrimiçi eğitim süreçlerinin değerlendirilmesi amacıyla ölçek geliştirmektir. Araştırmada 2020- 2021 eğitim öğretim sürecinde çevrimiçi eğitim ile derslere devam eden 720 ilkokul ve ortaokul düzeyindeki öğrenciler ile çalışılmıştır. Kapsam geçerliği uzman görüşleri ile sağlanmış olan ölçeğin yapı geçerliğine yönelik inceleme yapmak amacıyla döndürülmüş temel bileşenler analizi gerçekleştirilmiştir. Alan yazında çevrimiçi eğitim, teknoloji destekli eğitim, uzaktan eğitim modelleri ve bu modellerin temel bileşenlerine yönelik çalışmalar incelenmiştir. İncelenen çalışmalarda yer alan eğitim anlayışları ve alt boyutları değerlendirilerek geliştirilen ölçme aracının alt boyutları; derslere etki, istekli olmak, öğrenme sorumluluğu, yardımcı kaynaklar, aile etkisi ve bireysel sorumluluklar olarak isimlendirilmiştir. Yapılan ölçümlerin güvenirliğini belirlemeye yönelik incelemeye göre ölçeğin iç tutarlık katsayısı ?= .761 olarak hesaplanmıştır. Öğrencilerin aldıkları çevrimiçi eğitimi farklı boyutlarıyla değerlendirebilmek için geliştirilen ölçme aracının, amacına uygun, geçerli ve güvenilir ölçümler ortaya koyduğu belirlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Effectiveness of Play and Activity-Based Preschool Values Education Practices: An Experimental Study
    (2024) Uslu, Emine Merve; Özgün, Tuba
    The current study aims to investigate a values education program consisting of game and activity-based activities prepared using age-appropriate methods and techniques such as educational games, presentations, stories, question-answer sessions, drama, and discussions from various fields such as music, science, nature, and mathematics to support the child's cognitive, social, physical, emotional, and moral development. This research aims to examine the effects of the program on children’s attitudes and behaviors regarding values. The study was carried out as a quasi-experimental design with a pretest and a posttest control group. The study group consisted of 33 experimental groups including a total of 71 children, 38 of whom are in the control group. A six-session values education program was applied to the children in the experimental group. There was a difference between the children’s awareness levels of values education after the play-based values education practices of the competencies of the experimental group and the control group for values education. To examine the difference between the pre-test and post-test mean scores in the sub-dimension, the t-test was conducted for independent samples, and the examination of the mean scores with the post-test was analyzed with the t-test for dependent samples. The play-based practices carried out to improve the awareness of values education improved the awareness level of preschool children towards values education, and the level of consciousness towards values increased.
  • [ X ]
    Öğe
    Examining the Social Skills Education Applied to University Students
    (Mustafa SARITEPECİ, 2022) Uslu, Emine Merve
    The main purpose of the research is to examine the effectiveness of the social skills training given to increase the social skill levels of university students. The research was carried out using a pretest-posttest experimental-control group experimental design. The study group consists of a total of 120 university students, who participated in the 2nd grade of Çanakkale Onsekiz Mart University Education Faculty, 60 experimental group and 60 control group in 2021-2022. The "Social Skills Scale (SST)" developed by Uslu and Genç (2022) was applied to the experimental-control groups determined within the scope of the research model. With social skills training, 90-minute and 8-week sessions based on the use of group and individual activities such as games, drama, music, storytelling within the scope of development of social adaptation, self-control, cooperation, conflict resolution, verbal communication, nonverbal communication and participation skills. The training aimed at supporting the ongoing social skills development was implemented. According to the results of the research, it was determined that there was no significant difference between the mean scores of the Social Skills Scale of the experimental-control groups before the education (p>.05). As a result of social skills training, a significant difference was determined in favor of the training group between the mean scores of the experimental and control groups from the Social Skills Scale (p<.05). It was concluded that the applied program had an effect on the social skill development of university students and contributed positively to the development of social skills
  • [ X ]
    Öğe
    Exploring Pre-service Teachers’ Perceptions of Teaching Profession Preferences and Teaching Status
    (Bülent DİLMAÇ, 2022) Uslu, Emine Merve; Özgün, Tuba
    The study was conducted with 230 pre-service teachers who study in different departments (Primary Education, Turkish and Social Studies Education, Mathematics and Science Education). This study aims to determine the perceptions of the professional preferences and teaching status of pre-service teachers studying in different departments. The correlational survey model was used as a research design. One-Way Analysis of Variance (ANOVA) and t-Tests were used to analyze the data. The current study discussed the professional preferences of the pre-service teachers in the dimensions of “intrinsic” and “altruistic”, the dimensions of their professional status “teacher and the teaching profession value”, “the importance given to the teaching profession” and “cases affecting the teaching profession”. Pre-service teachers’ teaching profession preferences and perceptions of teaching status were examined according to gender, department, and the place of living for a long time. Findings show that there are high levels of relationship between the reasons for choosing a teaching profession and the perceptions of professional status.
  • [ X ]
    Öğe
    İlk Okuma Yazma Öğretim Müfredatının Yapısı ve Teknolojiyle İlişkisi: Nitel Bir Araştırma
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2023) Uslu, Emine Merve; Özgün, Tuba
    Teknolojideki hızlı değişimler hayatın her alanını etkilediğinden, günlük eğitimde teknoloji entegrasyonunun önemi sürekli artmaktadır. Hayatın her alanında olduğu gibi eğitimde de teknolojiyi kullanan bireyler yetiştirmek ve eğitimde teknoloji entegrasyonunu sağlamak oldukça önemlidir. Araştırma, ilköğretim okuryazarlık öğretimi müfredatının temel yapısını ve müfredat ile teknoloji arasındaki ilişkiyi keşfetmeyi amaçlamıştır. Araştırma durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'nin dört bölgesinden orantısız tabakalı örnekleme yoluyla seçilen 27 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan 12 soruluk görüşmeler kullanılmış, verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre eğitim araçları, eğitim materyallerinin teknolojik altyapısının öğrencilerin kullanımına uygunluğu, ilk okuma yazma öğretimi müfredatı ile yakından ilişkilidir. Elde edilen sonuçlar ışığında, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmenlere ilk okuma yazma öğretiminde teknoloji entegrasyonuna yönelik daha fazla hizmet içi eğitim verilmesi ve ilk okumaz yazma öğretiminde teknoloji entegrasyonuna yönelik bir platform geliştirilmesi önerilebilir
  • [ X ]
    Öğe
    Mehmet Akif Ersoy'un Safahat adlı eserinde eğitim olgusu
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015) Uslu, Emine Merve; Temiz, Elmaziye Töre
    Mehmet Akif Ersoy, hem kişiliği hem de eserleri hakkında en çok kitap yazılan ediplerimizdendir. Şairin tüm şiirlerini bir araya topladığı Safahat adlı eseri de Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 100 temel eserden biri olarak belirlenmiştir. Kişiliği ve sağlam karakteri ile abide bir insan olan Mehmet Akif, bir cihan imparatorluğunun çöküşüne de bir milletin küllerinden yeniden doğmasına da şahitlik etmiştir. Şair, edip yönleri yanında bizzat öğretici, eğitici özelliğiyle de farklı eğitim kurumlarında görev almıştır. Bizzat Mustafa Kemal Atatürk tarafından İstiklale giden yolda halkı mücadeleye teşvik etme adına görevlendirilmiştir. Yurdun dört bir tarafında ve farklı ülkelerde gerek cami kürsülerinden gerekse mahalle kahvelerinde halk eğitimi çalışmalarında bulunmuştur. Bu araştırmanın amacı, Mehmet Akif Ersoy'un 7 şiir kitabındaki şiirlerini bir araya topladığı Safahat eseri eğitim olgusu açısından incelenmesidir. Bu çerçevede araştırmada içerik analizi yapılmıştır. Mehmet Akif Ersoy, insanı temel alan, bireylerin ihtiyaç ve beklentilerini bilerek, çağın gereklerine uygun, pratik çözümler sunan; insanı eğitirken ahlaki ve manevi değerleri merkeze alan eğitimle birlikte kişilere fazilet de kazandırmayı hedefleyen bir eğitim anlayışına sahiptir. Akif, eğitim ile bireylerin marifet ve fazilet sahibi olmaları gerektiğini savunur. Bunun yanında eğitimin kişilere zulmün karşısında olmak, mazlumları korumak, istiklale düşkün olmak gibi özellikleri de kazandırma gibi bir görevinin olduğunu vurgular. Akif, eğitimin niteliğini hem sorgulamış hem de eleştirmiştir. Bunu yaparken de öncelikle kullanılan eğitim metotlarının özelliklerini değerlendirir, çağın ve eğitilecek kişilerin özelliklerine göre eğitim metotlarının belirlenmesi gerektiğini belirtir. Ümit ve azim verici, bireylerin ihtiyaçlarını karşılayarak pratik çözümler sunan eğitimin okullarda verilmesinin de öneminden bahseder. Yaşadığı dönem mektep ve medrese ayrımının sıkça yapılmasına karşın, Akif her iki kurumun da var olan eksikliklerini gidererek eğitime hizmet etmesi gerektiğini savunmuştur. Mehmet Akif'e göre asıl mesele eğitimin niteliğidir. Ona göre nitelikli bir eğitim için iman, edep, liyakat ve vicdan sahibi öğretmenlere ihtiyaç vardır. Böyle eğitimciler sayesinde ilim, irfan, marifet ve fazilet yaygınlaşacak ve cehalet sonlandırılacaktır. Akif cehaletin sonlandırılmasının da halka belli bir seviye kazandırılarak yapılacağına inanmaktadır. Toplumun tüm kesimlerinin eğitilmesi için mahalle kahvelerinden, camilere halkın bulunduğu tüm mekânlarda eğitimin gerekliliğini savunan Akif, ailede verilen ilk eğitimin öneminden özellikle bahseder. Aile eğitiminde anne ve babanın da eğitimli olmasını vurgulayan Akif, özellikle anne rolü olan kadının eğitimine ayrı bir önem vermektedir. Mehmet Akif kadınların eğitilmesini, bunun için gelişmiş olan Batı ülkelerinde eğitim görmelerini destekler ancak eğitim için gidilen Batı'nın bizim kültürümüze uygun olmayan özelliklerinin körü körüne taklit edilerek kendi manevi değerlerine uzaklaşmasına sebep olmasına şiddetle karşı çıkar. İlerleyen bilim ve teknolojide milletimizden daha önde olan Batı'nın yalnız bilim ve fen ile ilgili özelliklerinin örnek alınması ve bunların da kendi ülkesinin menfaati için kullanılması gerektiğini vurgular. Cehaleti milletin asıl düşmanı olarak niteleyen Akif, yaşanan tüm toplumsal problemlerin kaynağının cehalet olduğunu savunur. Çalışkan olmanın önemi ve toplum üzerinde oluşturacağı olumlu sonuçlara şiirlerinde sık sık yer vermektedir. Mehmet Akif milletin sahip olduğu manevi değerleri de çok önemser. Milletin sahip olduğu din ve iman hakikatinin doğru anlaşılarak cehalet sebebiyle asılsız hurafe ve yanlış anlaşılmalara kurban gitmemesi için birçok şiirinde uyarılarda bulunmuştur. Kaleme aldığı tüm eserlerde olduğu gibi Safahat'ta bulunan şiirlerinde de toplumsal sorunlara değinen ve çözüm yolları arayan Mehmet Akif, milletin aydınlanması adına cehaletten kurtulmanın önemini, eğitim ve çalışma ile ilerlemenin mümkün olduğunu anlatmaktadır. Çalışmada Mehmet Akif Ersoy'un Safahat adlı eserinde eğitim olgusu ile ilgili ulaşılan sonuçlardan hareketle eğitim uygulamalarında ve ders içerikleri hazırlanmasında bu eserin eğitim programcılarına, öğretmenlere ve araştırmacılara kaynaklık edebileceği düşünülmektedir. Anahtar Sözcükler: Mehmet Akif, Safahat, eğitim, şiir, toplum
  • [ X ]
    Öğe
    Öğrencilerin Sosyal Beceri Düzeyleri İle Ailelerin Ebeveyn Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    (Gaziantep Üniversitesi, 2022) Genç, Salih Zeki; Uslu, Emine Merve
    Araştırma okul öncesi ve ilkokul dönemi çocukların sosyal becerini ve ailelerinin ebeveyn tutumlarını belirleyerek; çocukların sosyal beceri gelişimleri ile ailelerinin ebeveyn tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırma nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem araştırmasıdır. Araştırmada öğrencilerin sosyal beceri düzeylerini belirlemek amacıyla Çubukçu ve Gültekin (2008) tarafından geliştirilen “Sosyal Beceriye Sahip Olma Ölçeği” uygulanmıştır. Öğrenci velilerinin ebeveyn tutumlarını belirlemek amacıyla; Karabulut Demir, Şendil (2000) tarafından geliştirilen, “Ebeveyn Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler uygun istatiksel testler ile incelenmiş, farklı değişkenlere göre test edilmiştir. Öğrencilerin sosyal becerileri ile ailelerinin ebeveyn tutumları arasında pozitif yönlü yüksek ilişki olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın nicel araştırma sonuçlarını derinlemesine incelemek ve sonuçları detaylı açıklamak amacıyla, çalışmanın nitel boyutunda 20 öğrenci velisi ile yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile görüşmeler yapılarak veri toplanmıştır. Toplanan nitel araştırma verileri betimsel analiz yoluyla incelenerek sonuçlar belirlenmiştir
  • [ X ]
    Öğe
    ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL OKURYAZARLIKLARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
    (2023) Uslu, Emine Merve; Akdemir, Ayşen; Genç, Salih Zeki
    Araştırma eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin dijital okuryazarlık ve yaşam boyu öğrenme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma ilişkisel tarama deseninde yapılan nicel araştırmadır. Üniversite öğrencilerinin bölümleri basit rastlantısal örnekleme modeli ile belirlenmiştir. Farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerden ise tabakalı örnekleme modeline uygun olacak şekilde 309 kişiden veri toplanmıştır. Veri toplama aracı Tutum’, ‘Teknik’, ‘Bilişsel’ ‘Sosyal’ olmak üzere dört alt boyut ve 17 sorudan oluşan Dijital Okuryazarlık Ölçeği “Öğrenme” ve “Gelişim” alt boyutları olmak üzere iki alt boyuttan ve 17 sorudan oluşan Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık ve yaşam boyu öğrenme becerilerinin yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık ve yaşam boyu öğrenme becerileri; sivil toplum kuruluşuna üye olma, çevrimiçi kurslara katılım sağlama ve kişisel bilgisayarı bulunma durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık ve yaşam boyu öğrenme becerileri arasında anlamlı ve pozitif yönlü yüksek düzeyde ilişki olduğu sonucuna ulaşılmış; yaşam boyu öğrenme becerilerinin öğretmen adaylarının dijital okuryazarlıklarının anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmenlerin kültürel sermaye yeterlikleri, sosyal beceri düzeyleri ve sosyal sermaye birikimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Uslu, Emine Merve; Genç, Salih Zeki
    Araştırmanın amacı, öğretmenlerin kültürel sermaye yeterlikleri, sosyal beceri düzeyleri ve sosyal sermaye birikimlerini belirlemek ve aralarındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Öğretmenlik mesleğinin temel yeterliklerini oluşturan kültürel ve sosyal birikim sonucu edinilen kültürel sermaye, sosyal beceri ve sosyal sermaye öğretmenlerin kişisel gelişimleri ile birlikte öğretmenlik alan becerilerini destekleyerek pedagojik yeterliği arttırmaktadır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada ele alındığı karma yöntem kullanılmıştır. Açımlayıcı sıralı desenin kullanıldığı araştırmada örneklem basit rastlantısal ve tabakalı örneklem yöntemleri kullanılarak oluşturulmuştur. Araştırma verileri, Avcı ve Yaşar (2014)'ın geliştirdiği "Kültürel Sermaye Ölçeği", araştırmacı tarafından geliştirilen "Sosyal Beceri Ölçeği" ve Ekinci (2008) tarafından geliştirilen "Sosyal Sermaye Ölçeği" ile toplanmıştır. Nitel veri toplama sürecinde ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde SPSS paket programından yararlanılmış, verilerin normallik varsayımını sağlandığında kullanılan testlerden Bağımsız Örneklemler t-Testi ve Bağımsız Örneklemler İçin Tek Faktörlü Varyans Analizi, Korelasyon ve Çoklu Regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmanın nitel bölümünde betimsel içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin kültürel sermaye yeterlikleri, sosyal beceri düzeyleri ve sosyal sermaye birikimlerinin ortalamanın üzerinde olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmenlerin kültürel sermaye yeterlikleri, sosyal beceri düzeyleri ve sosyal sermaye birikimlerinin; cinsiyet, sivil toplum kuruluşuna üye olma durumu, görev yapılan okulun bulunduğu yer, mesleki hizmet süresi, görev yapılan okuldaki öğretmen sayısı, branş değişkenlerine göre farklılaştığı belirlenmiştir. Öğretmenlerin ölçek puan ortalamalarına ilişkin pozitif yönlü istatistiki olarak anlamlı ilişki belirlenmiştir. Kültürel sermaye ve sosyal becerinin, sosyal sermayenin anlamlı bir yordayıcısı olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın sonunda uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Kitaplarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31) Uslu, Emine Merve
    Okul öncesi eğitimin en temel kaynaklarından olan çocuk kitapları, okul öncesi öğretmenlerinin de sınıf içi uygulamalarında en çok kullandıkları eğitim araçlarındandır. Okul öncesi öğretmenleri sınıfında çocuk kitaplarını da kullanarak birçok etkinlik gerçekleştirmektedir. Sınıf içi uygulamalarda da kullanılan çocuk kitapları farklı birçok özellik göz önünde bulundurularak seçilmektedir. Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerin çocuk kitapları ile ilgili görüşlerini ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Çalışma 2019 güz yarıyılında Çanakkale il merkezinde 6 okul öncesi kurumunda görev yapan 22 okul öncesi öğretmeninin katılımlarıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma durum çalışması olarak desteklenmiş ve araştırma verileri analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk kitaplarına ilişkin görüşleri incelendiğinde çocuk kitaplarının gelişim alanları üzerindeki etkisi ve çocuğun yaratıcılık ve dil becerisi gelişimi üzerindeki olumlu etkilerinin bulunduğu ifade edilmektedir. Öğretmenler çocuk kitaplarını tercih ederken kitapların dış/biçimsel, içyapı ve yazar/yayınevi gibi özelliklerinin önemli olduğunu ifade etmişlerdir. Okul öncesi öğretmenleri çocuk kitapları ile yapılan sınıf içi etkinliklerin, çocukların bilişsel, sosyal-duygusal ve dil gelişimine katkısının olduğunu; yaratıcılığı geliştiren ve bunun yanında bilgi verme özelliği olan kitap seçiminin önemli olduğunu dile getirmektelerdir.
  • [ X ]
    Öğe
    TEACHERS’ MULTICULTURAL COMPETENCE PERCEPTIONS
    (2023) Uslu, Emine Merve; Özgün, Tuba
    Teachers are the most important actors in the adoption of the multicultural education approach in schools. Determining the multicultural competence perceptions of teachers will enable the development of practices that can be put forward to create a multicultural education environment in classrooms and therefore schools. The purpose of the current study is to determine the multicultural competence perceptions of classroom teachers and preschool teachers and to examine them according to the different variables. The study was carried out in a survey model suitable for quantitative research methods. The measurement tool was applied to 283 teachers working in a city center and its districts located in the Marmara Region. The data were analyzed and interpreted with the SPSS package program. The multicultural competence perceptions of the teachers differed statistically significantly according to the branch, having students from different cultures in the classroom, working in different regions of the country, the region where he was born/raised, and the working year. There was no significant difference according to the educational status related to multicultural education
  • [ X ]
    Öğe
    The Relationship between University Students’ Social Media-Specific Epistemological Beliefs and Technology Addiction
    (2024) Uslu, Emine Merve; Özgün, Tuba
    The current study explores the relationship between university students’ social media-specific epistemological beliefs and technology addiction levels. This study was conducted using a correlational survey model with 350 university students studing at a state university in Turkey. SPSS-23 software was used to analyze the data. The findings highlighted that the relationship between university students’ social media-specific epistemological beliefs and technology addictions is above average and high. The social media-specific epistemological beliefs of pre-service teachers differed significantly according to gender, department, grade, place of living for a long time, and father’s educational status. Technology addictions differed significantly according to gender, department, and place of living for a long time. The study found a significant and positive relationship between university students’ social media-specific epistemological beliefs and technology addictions. The simplicity and certainty of social media-based knowledge and the source of knowledge were significant predictors of technology addiction. As a result, the data of the study will contribute to the literature on social media-specific epistemological beliefs and technology addiction and will shed light on future studies. Instead of knowledge and comprehension activities, it is suggested to create learning environments in which individuals actively participate in practices with activities that will enable the evaluation of application analysis, synthesis, and cognitive skills.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim