Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uğraş, Sinan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Adaptation of the healthism attitude scale to Turkey: a validity and reliability study
    (South Ural State University, 2021) Uğraş, Sinan; Özen, Gökmen; Aykora, Emrah; Yurdakul, Hüseyin
    Aim. The aim of this study is to adapt the Attitude Towards Healthism Scale developed by Alfrey et al. (2019) to Turkish culture. Materials and methods. In order to adapt the Attitude Towards Healthism Scale, 173 male and 124 female university students participated in the study. In the research, after the translation of the scale into Turkish, exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis were performed. Results. According to the results of the exploratory factor analysis, it was determined that the total explained variance was 40.462 % and factor loads varied between 0.38 and 0.69. It has been recorded chi 2/sd (2.018), GFI (0.932), CFI (0.96), AGFI (0.906), NFI (0.897), IFI (0.941), RMSEA (0.059), according to the results of the confirmatory factor analysis. Conclusion. According to the results of this research, the Attitude Towards Healthism Scale is concluded to be a valid and reliable measurement tool for Turkish culture.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Beden Eğitimi Öğretmenleri Kendilerini Hangi Konularda Yetersiz Hissediyor?
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-12-31) Uğraş, Sinan
    Amaç: Yurt içinde beden eğitimi öğretmeni öz yeterliliği ile ilgili çalışmaların nicel yaklaşımla yapılmış olduğu görülmektedir. Bu araştırma ile beden eğitimi öğretmenlerinin kendilerini hangi alanlarda yetersiz hissettiklerini nitel bir yaklaşımla incelemek amaçlanmıştır. Yöntem: Beden eğitimi öğretmenlerinin kendilerini hangi alanlarda yetersiz hissettiklerini incelemek amacıyla nitel araştırma desenlerinden fenomolojik araştırma yöntemi kullanılmıştır. Fenomolojik araştırmalarda en çok kullanılan yöntemlerden maksimum çeşitlilik yöntemi kullanılmıştır. Bu amaçla katılımcılar seçilirken meslek yılı, okul türü ve okul düzeylerini farklı olmasına dikkat edilmiştir. Malatya Yeşilyurt ilçesinde farklı özelliklere sahip okullarda çalışan toplam 16 beden eğitimi öğretmeni çalışmaya katılmıştır. Katılımcıların 9’u erkek öğretmen, 7’si ise kadın öğretmenden oluşmuştur. Görüşmelerde yarı yapılandırılmış soru formu kullanılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı doğrultusunda tasarlanan bu araştırmanın analizinde “betimsel analiz” kullanılmıştır. Bulgular: Yapılan betimsel analiz sonuçlarına göre “Öğretim Süreci”, “Alan Bilgisi”, “Ölçme ve Değerlendirme” ve “Mevzuat Bilgisi” temaları ve bu temalara ait kodlar tespit edilmiştir. Sonuç: Beden eğitimi öğretmenleri öğretim sürecinde derslerini işlerken bilgi aktarmada ve öğretim yöntemleri konusunda bir takım sorunlar yaşadıkları sonucuna varılmıştır. Öğretmenlerin mevzuat, ölçme ve değerlendirme konularında bilgi eksikliğinden kaynaklı sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre hizmet içi eğitimlerin, ihtiyaçlar doğrultusunda düzenlenip verilmesi sağlanabilir.
  • [ X ]
    Öğe
    Beden Eğitimi Öğretmenlerinin İş Yaşam Kalitesi ile Öğretme Motivasyonu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    (2024) Ateş, Fatih; Uğraş, Sinan; Mergan, Barış
    Beden eğitimi öğretmenlerinin iş yaşam kalitesi ve öğretme motivasyonu arasındaki ilişkinin incelendiği bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden korelasyonel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışmaya 69’u kadın, 184’ü erkek beden eğitimi öğretmeni olmak üzere toplamda 253 kişi katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “İş Yaşam Kalitesi Ölçeği” ve “Öğretme Motivasyonu Ölçeği” kullanılmıştır. İş yaşam kalitesi ve öğretme motivasyonu arasındaki ilişkinin incelenmesi için pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Daha sonra beden eğitimi öğretmenlerinin içsel ve dışsal motivasyonlarını yordayan iş yaşam kalitesi boyutlarının yordama düzeylerini belirleyebilmek için aşamalı çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Aşamalı çoklu regresyon analizi sonuçları incelendiğinde içsel motivasyonu yordayan dört değişken (Çalışma koşulları, iş kariyer memnuniyeti, işi kontrol edebilme ve genel iyi olma), dışsal motivasyonu ise yordayan iki değişken (Aile yaşamında stres ve iş kariyer memnuniyeti) istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Bu iki motivasyon türünün yordama düzeyleri değerlendirildiğinde içsel motivasyon faktörlerinin, dışsal motivasyon faktörlerine kıyasla beden eğitimi öğretmenlerinin motivasyonları üzerinde daha fazla etkili olduğunu açıkça ortaya koymaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Beden Eğitimi Öğretmenliği Mesleki İnanç Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-07-01) Uğraş, Sinan; Dindar, Mustafa Deniz
    Amaç: Bu araştırmada Fan, Keating, Liu, Zhou, Shangguan ve Knipe (2018) geliştirmiş olduğu “Beden Eğitimi Öğretmenliğine İnanç Ölçeği’nin” Türkçeye ve Türk kültürüne uyarlanması amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırma grubunu 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Trakya Üniversitesi ve Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde okuyan n=129 erkek, n=100 kadın toplamda 229 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Fan, Keating, Liu, Zhou, Shangguan ve Knipe (2018) tarafından geliştirilen 12 madde ve 2 alt boyuttan oluşan ölçek kullanılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliği analizlerinde AFA ve DFA kullanılmıştır. Bulgular: Afa sonucunda ölçeğin iki boyutlu ve toplam açıkladığı varyansın % 81.59 olduğu bir yapı ortaya çıkmıştır. DFA analizleri sonucunda ?2/sd (3.37), GFI (.91), CFI (.96), AGFI (.90), NFI (.95), IFI (.96), RMSEA (.07) değerlerinin kabul edilebilir sınırlar içerisinde olduğu tespit edilmiştir. Ölçüt geçerliliği için yapılan t testi sonuçlarına % 27’lik alt ve üst gruplar arasındaki fark anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Cronbach alpha katsayısı “Çalışma Arzusu” boyutunda .96 çıkarken “Beden Eğitimine Verilen Değer” boyutunun .97 olduğu tespit edilmiştir. Test- tekrar test yöntemi için 40 beden eğitimi öğretmeni adayına iki hafta arayla uygulanan ölçeğin pearson korelasyon katsayısının yüksek düzeyde pozitif ve anlamlı ilişkide olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Bu sonuçlar “Beden Eğitimi Öğretmenlik Mesleğine İnanç Ölçeği’nin” geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. Ölçek beden eğitimi öğretmeni adaylarının dışında mevcut çalışan beden eğitimi öğretmenlerine uygulanarak tekrar geçerlik ve güvenilirlik işlemlerinin yapılması önerilmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİ MEMNUNİYET ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİLİRLİK ÇALIŞMASI
    (2021) Uğraş, Sinan; Tutal, Varol
    Bu araştırmada ortaöğrenimde öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersi memnuniyet düzeylerinibelirleyen geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Siirt Milli EğitimMüdürlüğüne bağlı okullarda öğrenim gören % 53,9’u (n=261) erkek, % 46,1’i (223) kız öğrenci olmak üzeretoplam 482 öğrenci katılmıştır. Ölçme aracı geliştirilirken 34 maddelik bir havuz oluşturulmuştur. Ölçek formudaha sonra açımlayıcı faktör analizi uygulanmış ve ölçek formundan gerekli koşulları sağlamayan 12 maddeçıkarılmıştır. AFA sonucunda “Öğretmen Memnuniyeti”, “Tesis ve Spor Malzemesi Memnuniyeti” ve “ DersMemnuniyeti” olarak 3 boyutlu ve 22 maddeden bir yapı oluşmuştur. “Öğretmen memnuniyeti” boyutununaçıkladığı varyans oranı % 38,013, “Tesis ve Spor Malzemesi Memnuniyeti” boyutunun açıkladığı varyans oranı% 10,821 ve son olarak “Ders İçerik memnuniyeti” boyutunun açıkladığı varyans oranı ise % 6.449 olduğu tespitedilmiştir. Bu yapının sınanması için yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucunda 3 boyutlu ölçek formunun kabuledilebilir değerleri taşıdığı tespit edilmiştir. Beden eğitimi dersi memnuniyet ölçeğinin “Öğretmen memnuniyeti”boyutunda cronbach alpha değeri 0,921, “Tesis ve spor malzemesi” boyutunda 0,892 ve son olarak “Dersmemnuniyeti” boyutunda 0,919 olduğu tespit edilmiştir. “Beden Eğitimi ve Spor Dersi Memnuniyet Ölçeğinin”geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna varılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Beden Eğitimi Zümre Öğretmenlerinin İşbirliği Düzeyinin Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
    (2020) Sağın, Ahmet Enes; Güllü, Mehmet; Uğraş, Sinan
    Bu araştırmada beden eğitimi zümre öğretmenlerinin işbirliği düzeyinin belirlenmesi, beden eğitimi zümre öğretmenlerinin birbirleriyle olan yüksek ve düşük işbirliği düzeyinin sebeplerinin irdelenmesi ve bu duruma neden olan faktörlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Karma yöntem desenlerinden açıklayıcı desenin kullanıldığı araştırmada ilk olarak nicel boyutunda örneklem olarak Gaziantep ilinde görev yapmakta olan 125 beden eğitimi öğretmeni alınmıştır. Araştırmanın nitel boyutunu ise aşırı veya aykırı durum örneklemesi kullanılarak 125 öğretmenden nicel verileri sonucunda işbirliği düzey puanı en yüksek ve en düşük olan 10 beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak Clark’ın geliştirdiği “Takım Çalışması” adlı ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılarak Çelebi, Vuranok, Turgut (2016) tarafından Türkçeye uyarlanan hali kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanması için ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında beden eğitimi öğretmenlerinin işbirliği düzeylerinin genel olarak yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin işbirliği düzeylerinin yüksek çıkmasına rağmen araştırmanın nitel kısmında öğretmenlerin işbirliği düzeylerini olumsuz yönde etkileyebilecek birçok etkenin olduğu ortaya çıkmıştır. Okuldaki zümre sayısının fazla olması, özellikle kalabalık okullarda beden eğitimi öğretmenlerinin malzeme ve saha kullanımına özen göstermemesi, Evrak işlerinin sadece belirli öğretmenlere yüklenmesi, öğretmenlerin sorumluluk duygusu ve işini sevme boyutunda sıkıntıların olması gibi etmenlerin beden eğitimi öğretmenlerinin işbirliği düzeyini olumsuz yönde etkilediği gözlemlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    İNTERNET BAĞIMLILIĞININ AKADEMİK ERTELEME DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ YORDAYICI ETKİSİNİN İNCELENMESİ
    (2023) Mergan, Barış; Uğraş, Sinan; Üstün, Neslişah Aktaş
    Bu araştırmanın amacı internet bağımlılığının akademik erteleme üzerindeki yordayıcı etkisini incelemektir. Araştırma nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli ile tasarlanmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan demografik bilgi formunun yanı sıra akademik erteleme ölçeği ve Young internet bağımlılığı testi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma grubunu spor bilimleri fakültesinde öğrenim görmekte olan 139 erkek ve 156 erkek olmak üzere toplam 295 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerden elde edilen verilerin istatistiki işlemleri için uygun olan istatistiksel program kullanılmıştır. Öğrencilerin akademik erteleme davranışları ile internet bağımlılıkları yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılık göstermemektedir. Öğrencilerin akademik erteleme ve internet bağımlığı puan ortalamaları internet kullanımı tercihleri değişkenine göre anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Kadın öğrencilerin akademik erteleme (x?=3,793) ve internet bağımlılık puan (x?=3,713) ortalamalarının erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin günlük internet kullanım süreleri arttıkça internet bağımlılığı ve akademik erteleme puan ortalamalarının arttığı tespit edilmiştir. Araştırmanın önemli sonuçlarından biri de internet bağımlılığı ve akademik erteleme arasında orta düzeyde pozitifi yönlü bir ilişkinin olması ve internet bağımlılığının akademik erteleme üzerinde yordayıcı etkisidir.
  • [ X ]
    Öğe
    ORTAOKULDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDEKİ MUTLULUK DÜZEYLERİ İLE YAŞAM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ: YAPISAL EŞİTLİK MODELİ
    (2020) Uğraş, Sinan; Güllü, Mehmet
    Bu araştırmada ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersi mutluluk düzeyleri ile yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu % 53.1’ini (n=326) erkek, % 46.9’unu (n=288) kız öğrenciler olmak üzere toplamda 614 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Çocuklar için yaşam doyum” ve “Beden Eğitimi Dersi Mutluluk Düzeyi” ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerin analizinde yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Beden eğitimi dersi mutluluk düzeyinin yaşam doyumunu açıkladığı varyans oranın % 45 olduğu tespit edilmiştir (R2 = .45, p = .000). Modele göre ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersi mutluluk düzeyi arttıkça yaşam doyumları da artmaktadır. Beden eğitimi dersi mutluluk düzeyinin öğrencilerin yaşam doyumları üzerinde güçlü bir yordayıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Beden eğitimi dersi haftalık ders saatini arttırılması önerilebilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Physical Education and Sports Lesson in Distance Education: Content Analysis of Videos on Youtube
    (Pablo de Olavide University, 2021) Yücekaya, Mehmet Akif; Sağin, Ahmet Enes; Uğraş, Sinan
    In this study, it was aimed to examine how physical education and sports teachers taught lessons in the distance education process and which activities they included in the course content during the Covid 19 pandemic process. The videos published under the title of distance education physical education and sports lessons written in Turkish on YouTube were analyzed. The videos were analyzed using content analysis technique. Three themes were obtained as a result of the content analysis. These are the themes of "educational games", "practice" and "theoretical expression". As a result of the study, it was concluded that it was tried to meet the movement needs of students through videos uploaded to YouTube under the title of distance education physical education and sports lessons, what students should do to protect their health is supported by information within the framework of "health - sports" and it was tried to make the process fun through educational games during the period of staying at home. It is recommended to provide an in-service training course for teachers on how to handle physical education and sports lessons through distance education, especially in the Covid 19 pandemic process.
  • [ X ]
    Öğe
    Physical Education and Sports Lesson in Distance Education: Content Analysis of Videos on Youtube
    (Universidad Pablo de Olavide, 2021) Yücekaya, Mehmet Akif; Sağin, Ahmet Enes; Uğraş, Sinan
    In this study, it was aimed to examine how physical education and sports teachers taught lessons in the distance education process and which activities they included in the course content during the Covid 19 pandemic process. The videos published under the title of distance education physical education and sports lessons written in Turkish on YouTube were analyzed. The videos were analyzed using content analysis technique. Three themes were obtained as a result of the content analysis. These are the themes of "educational games", "practice" and "theoretical expression". As a result of the study, it was concluded that it was tried to meet the movement needs of students through videos uploaded to YouTube under the title of distance education physical education and sports lessons, what students should do to protect their health is supported by information within the framework of "health-sports" and it was tried to make the process fun through educational games during the period of staying at home. It is recommended to provide an in-service training course for teachers on how to handle physical education and sports lessons through distance education, especially in the Covid 19 pandemic process. © 2021, Universidad Pablo de Olavide. All rights reserved.
  • [ X ]
    Öğe
    TENDENCY OF VIOLENCE IN TEAM SPORTS ATHLETES: A SCALE DEVELOPMENT STUDY
    (2021) Aslan, Murat; Uğraş, Sinan
    In the review of the literature on violence in sports, violence in sports is generally addressed with elements such as the relationship between violence in society and sports culture, factors affecting violence and aggression, fan violence and fanaticism, football and violence. It was also seen that scale adaptation or development studies are carried out to determine perceptions, attitudes, and tendencies for violence in different education, age, gender and sportsman groups. For this reason, by the current study, it was aimed to develop a multidimensional scale to determine the tendencies of athletes involved in team sports towards physical, verbal, and emotional violence, and it was tried to fill a gap in the literature. The research group of this study consists of 293 amateur and professional athletes between the ages of 18 and 41 who are interested in team sports and under license. By examining the literature on violence tendency, a pool of 41 items was created. The item pool was sent to 5 different people who are experts in their field for content validity, and 8 items were decided to be excluded from the scale pool after expert opinions. And the 33-item scale form was applied to licensed people in team sports. Varimax rotation was performed in the exploratory factor analysis during the scale development process, and 16 items with a factor load below 0.30 were removed from the scale draft. The scale items were collected in three dimensions as physical violence, verbal violence and emotional violence. The variance explained by the scale was found to be %44.977. Confirmatory factor analysis (CFA) was performed to verify the three-dimensional structure of the scale after exploratory factor analysis (EFA). CFA results show that the scale is within acceptable limits. Cronbach's alpha value was found as .848 in the physical violence tendency dimension, .808 in the verbal violence tendency dimension and .734 in the emotional violence tendency dimension. It was concluded that “the violence tendency scale in team sports\" developed with the present study is a valid and reliable measurement tool and it can be used to determine the violence tendency levels of athletes who are in team sports.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Impact of COVID-19 Process on Sustainability in Education: Work Alienation of Physical Education and Sports Teachers
    (MDPI, 2023) Temel, Cenk; Gökduman, Çiğdem; Uğraş, Sinan; Sagin, Ahmet Enes; Yücekaya, Mehmet Akif; Kartal, Mehmet; Toros, Turhan
    This study aimed to examine physical education teachers' perceptions of work alienation in Turkey according to different variables (including gender, marital status, school level, availability of a gym in the school, age, and years of service) during the COVID-19 pandemic, which affected sustainability in education on a global scale. The study employed the survey method and research data were collected from 442 volunteer physical education teachers working in different provinces of Turkey through the "Physical Education Teachers' Alienation to Work Scale". The results showed that physical education teachers had low levels of alienation in their work. The scale's subdimensions 'occupational isolation' and 'powerlessness' indicated higher levels of work alienation compared to other subdimensions. Among teachers who had completed their graduate education, the level of work alienation was higher in the subdimensions 'powerlessness' and 'occupational alienation'. Based on a comparison with prior research on sustainability in education, the COVID-19 pandemic could be said to have no significant impact on physical education teachers' levels of work alienation. The cause of work alienation among physical education teachers was structural issues rather than specific time-bound events such as the COVID-19 pandemic.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim