Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Toraman, Çetin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 18 / 18
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    112 Acil Sağlık Hizmetlerinde Görev Yapan Sağlık Personelinin Çocuk İstismarı ve İhmalinin Belirti ve Risklerini Tanıma Düzeylerinin Saptanması
    (2022) Çebi, Gamze Ekrem; Kaynar, Esra; Benek, Eda; Toraman, Çetin
    Amaç: Bu araştırmanın amacı; 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde çalışan personellerin karşılaştıkları vakalarda çocuk istismarı ve ihmalinin belirti ve risklerini tanıma düzeylerinin saptanmasıdır.\rYöntem: Bu araştırma kesitsel türde bir araştırmadır. Bu çalışma için üniversitemizden gerekli etik kurul izni alınmıştır. 112 Acil sağlık hizmetlerinde çalışan sağlık personelleri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Amaçlı örneklem bağlamında yapılan çalışmada, hastane öncesi 112 Acil sağlık hizmetlerinde görev yapan, ulaşılabilen ve çalışmaya katılmaya onay veren gönüllü sağlık personelleri, araştırmanın örneklemini oluşturmuştur (n=208). Araştırmada sosyodemografik veri formu ve “Çocuk İstismarı ve İhmalinin Belirti ve Risklerinin Tanılanması”na yönelik geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Elde edilen veriler; Mann Whitney U Test ve Kruskal Wallis Test ile analiz edilmiştir.\rBulgular: Araştırmaya 141 kadın, 67 erkek olmak üzere toplamda 208 acil sağlık hizmetleri personeli katılmıştır. Katılımcıların 129’ u evli, geri kalan 79’ u ise bekardır. Bu katılımcıların 64’ ü çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili eğitim almışken, 144 katılımcı eğitim almamıştır. Çocuk İhmalinin Belirti ve Risklerini Tanılama Ölçek/Alt Ölçeklerinin güvenilirlik değerlerinin literatüre göre güvenilir seviyede olduğu belirlenmiştir.\rSonuç: Elde edilen verilere göre çocuk istismar ve ihmalinin belirti ve riskleri konusunda hastane öncesi acil sağlık hizmeti sunan personelin farkındalığı yüksek olarak görülmüştür. Aynı zamanda sağlık memurlarının; doktorlar, acil tıp teknisyenleri ve paramediklere göre çocuktaki davranışsal belirtileri daha az fark edebildikleri belirlenmiştir. Tüm personelin belli aralıklarla güncel eğitimlere tabi tutulması ve bu eğitimlerin zorunlu olması neticesinde, personellerin çocuk istismarı ve ihmali konusunda farkındalık düzeyi artacağı düşünülmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Covid-19 Pandemisinde Çevrimiçi Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarının Öğretmen-Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi
    (2022) Pekcan, Neşe; Toraman, Çetin
    Bu çalışmada uzaktan öğretim süreçlerinde ölçme ve değerlendirme yöntemlerine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri incelenmiştir. Araştırma ortaokul ve liselerde yürütülmüştür. Araştırma 133 öğretmen ve 327 öğrenci olmak üzere toplam 460 kişi ile yürütülmüştür. Ankette katılımcıların bazı demografik özelliklerini belirlemeye yönelik sorular ile çevrimiçi ölçme ve değerlendirme uygulamalarını değerlendirmeye yönelik yarı yapılandırılmış ve açık uçlu sorular yer almıştır. Araştırmada, veri analizi için betimsel analiz kullanılmıştır. Yapılan analizler neticesinde, öğretmenlerin, uzaktan öğretimde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarını kısmen yeterli, güvenilir ve kullanışlı bulduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin uzaktan öğretimde en çok çoktan seçmeli soru tekniğini kullandıkları belirlenmiştir. Uzaktan öğretimde ölçme ve değerlendirme yapılmasının öğrenme eksiklerinin tespiti ve öğrenme kalitesinin arttırılması yönünden faydalı olduğu belirtilmiştir. Bununla birlikte, uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirmede güvenirlik sorunu olduğu ifade edilmiştir. Öğrenciler ise ders başarısının yüz yüze tekniklerle belirlenmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Öğrenciler çoktan seçmeli soru tekniği ve ödevle değerlendirilmek istediklerini ifade etmişlerdir. Hem öğrenciler hem de öğretmenler uzaktan öğretim süreçlerine yönelik olarak teknolojide fırsat eşitliğinin sağlanması gerektiğini belirtmişlerdir.
  • [ X ]
    Öğe
    Developing an Occupational Anxiety Scale for Emergency Medical Service Professionals
    (2020) Postacı, Emine Seviç; Uysal, İbrahim; Koşan, Ayşen Melek Aytuğ; Toraman, Çetin
    Background: Emergency medical serviceprofessionals regularly make critical decisionsthat directly affect life-related to patient’s care.Anxiety may restrict the healthcare professionalsduring this period. Present study is aimed todevelop a measurement tool that measuresthe occupational anxiety levels of healthcareprofessionals providing emergency medicalservices in a valid and reliable manner.Methods: In this descriptive study, data wereobtained from three different groups. Thesewere; the group (50 people) to whom openended questions were asked in order to obtainthe scale items, the group (209 people) on whomexplanatory factor analysis and reliabilityanalysis were performed and the group (201people) on whom confirmatory factor analysiswas performed. Individuals in all groupswere healthcare personnel who were involvedin providing emergency and pre-hospitalemergency medical services.Results: As a result of the validity analyses, itwas determined that the scale should consist of22 items with two factors. This structure wasconfirmed by confirmatory factor analysis. Thereliability value was determined to be 0.914 forthe entire scale; 0.922 for the factor of bodily,physical and vital concerns; 0.866 for the factorof concerns regarding setting, staff, equipmentand environmental factors.Conclusion: It was concluded that the scaledeveloped in accordance with these resultsin the context of the participants in this studymeasures the professional concerns of thepersonnel providing emergency medicalservices in a valid and reliable manner. It isof vital importance for all individuals whomay need service at any time to determine thefactors that cause high professional anxiety anddevelop anxiety-reducing measures, especiallyfor Emergency Medical Services professionals.The Occupational Anxiety Scale of EmergencyHealth Professionals developed can be usedin such studies and will be a starting point formore detailed studies.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Development of medical school students' attitudes towards online learning scale and its relationship with e-learning styles
    (Anadolu University, 2021) Yurdal, Mustafa Onur; Şahin, Erkan Melih; Aytuğ Koşan, Ayşen Melek; Toraman, Çetin
    This study aims at determining students’ attitudes towards distance education/online learning through a scale developed by the authors and determine the relationship between these attitudes and e-learning styles. The study carried out on students of Canakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine using the online system of the university., the sample group consists 815 students from different classes, the participation rate was 89.46%. Following the explanatory factor and confirmatory factor analysis resulting structure of the scale was confirmed. Construct validity, criterion validity and internal consistency of the scale were high. Multivariate regression analysis was conducted to assess the predictive strength of the students’ learning styles which were determined using the e-Learning Styles Scale for Electronic Environments for the attitudes towards online learning. Presented Medical School Students’ Attitudes Towards Online Learning Scale was valid and reliable instrument to measure medical school students’ attitudes towards distance/online learning. Although students’ attitudes toward online/distant education were divided, it was negative on the average. The regression modeling showed that the learning styles are significant predictors for attitudes towards online education and the audio-visual learning style was determined as has the highest predictive strength for attitudes towards online education. The developed tool can be used to monitor medical school students’ attitudes towards distance/online learning and will contribute to preparing medical education for a change towards distance learning.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Diagnostic branched tree as an assessment and feedback tool in undergraduate pharmacology education
    (BioMed Central Ltd, 2023) Tekeş, Ender; Toraman, Çetin
    Background: Multiple-choice, true-false, completion, matching, oral presentation type questions have been used as an evaluation criterion in medical education for many years. Although not as old as other question types, performance evaluation and portfolio-like assessment types, can be called alternative evaluation, have been used for a considerable time. While summative assessment maintains its importance in medical education, the value of formative assessment is gradually increasing. In this research, the use of Diagnostic Branched Tree (DBT), which is used both as a diagnostic and feedback tool, in pharmacology education was examined. Methods: The study was conducted on 165 students (112 DBT, 53 non-DBT) on the 3rd year of undergraduate medical education. 16 DBTs prepared by the researchers were used as data collection tool. Year 3 first committee was elected for implementation. DBTs were prepared according to the pharmacology learning objectives within the committee. Descriptive statistics, correlation and comparison analyzes were used in the analysis of the data. Results: DBTs with the most wrong exits are DBTs entitled phase studies, metabolism, types of antagonism, dose-response relationship, affinity and intrinsic activity, G-protein coupled receptors, receptor types, penicillins and cephalosporins. When each question in the DBTs is examined separately, it is seen that most of the students could not answer the questions correctly regarding phase studies, drugs that cause cytochrome enzyme inhibition, elimination kinetics, chemical antagonism definition, gradual and quantal dose response curves, intrinsic activity and inverse agonist definitions, important characteristics of endogenous ligands, changes in the cell as a result of G-protein activation, ionotropic receptor examples, mechanism of action of beta-lactamase inhibitors, excretion mechanism of penicillins, differences of cephalosporins according to generations. As a result of the correlation analysis, the correlation value calculated between the DBT total score and the pharmacology total score in the committee exam. The comparisons showed that the average score of the pharmacology questions in the committee exam of the students who participated in the DBT activity was higher than the students who did not participate. Conclusions: The study concluded that DBTs are a candidate for an effective diagnostic and feedback tool. Although this result was supported by research at different educational levels, support could not be shown in medical education due to the lack of DBT research in medical education. Future research on DBTs in medical education may strengthen or refute our research results. In our study, receiving feedback with DBT had a positive effect on the success of the pharmacology education.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    I have a letter to my faculty!
    (Pegem Akademi Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Ticaret A.S., 2021) Aktan, Osman; Toraman, Çetin; Aytuğ Koşan, Ayşen Melek
    The quality of the preservice education received by teachers is an important factor in determining their competence in the profession. The objective of this study was to reveal the thoughts and interpretations of teachers about their faculties in the first five years of their profession. The study was designed as a narrative qualitative research. The study group consisted of 25 teachers selected using the criterion sampling method. Results showed that teachers have great difficulties in their teaching life because preservice education they received is insufficient in terms of gaining teaching skills and information they acquire within the framework of theoretically weighted courses at the faculty does not help them in their future teaching life. Results also indicated that school experience / teaching practice courses are insufficient in terms of both time allocated and efficiency; teachers have problems in the education of disadvantaged students, refugee students, and students in multigrade classes, they also have problems related to classroom management skills as well as with competencies regarding managerial work and operations in school. In the study, it was determined that the prospective teachers in the faculty gained the awareness that every child is valued and should constantly be prioritized, education faculties should contribute to the professional development of teachers who are still on duty, and teachers and graduates of education faculties are respected in the society. Based on the study results, review of the missions and teacher development programs of the faculties of education is recommended.
  • [ X ]
    Öğe
    Lise Öğrencilerinin İngilizce Özerklik Algısı, Kaygısı ve Özyeterlik İnancı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    (2019) Orakcı, Şenol; Aktan, Osman; Toraman, Çetin
    Bu araştırmada, lise öğrencilerinin İngilizce özyeterlik algıları, kaygı düzeyleri ile özerklik algıları arasındaki ilişkinin ve İngilizce kaygı düzeyinin özyeterlik aracı değişkeni üzerinden özerklik üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmaktadır. Araştırmada lise öğrencilerinin İngilizce öz yeterlik düzeyi aracı değişkeni üzerinden İngilizce kaygı düzeyinin özerklik üzerindeki açıklayıcılık düzeyi ve bu değişkenler arası ilişkiler incelenmiştir. Araştırma ilişkisel karşılaştırma türünde bir araştırmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “İngilizce ile İlgili Özyeterlik İnancı Ölçeği”, “Özerklik Algı Ölçeği” ve “Yabancı Dil Öğrenme Kaygısı Ölçeği” olmak üzere üç farklı ölçek kullanılmıştır. Araştırmada örneklem belirlenirken kolay ulaşılabilirlik esası gözetildiği için “amaçlı örneklem yöntemi” benimsenmiş olup araştırmanın örneklemini toplam 645 lise 10. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma bulguları, İngilizce özyeterlik inancı ile özerklik algısı, İngilizce özyeterlik inancı ile yabancı dil öğrenme kaygısı, özerklik algısı ile yabancı dil öğrenme kaygısı arasında ilişkiler olduğunu göstermektedir. Bu bağlamda araştırma sonuçları İngilizce özyeterlik algıları, kaygı düzeyleri ile özerklik algıları ile yapılan diğer araştırma sonuçları ile ilişkilendirilerek tartışılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Lise Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Ölçeğin Mesleki Değerlerle İlişkisi
    (2021) Toraman, Çetin; Çelik, Süleyman
    Bu araştırmanın amacı; lise öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını geçerli ve güvenilir biçimde belirlemeyi sağlayan bir ölçek geliştirilmesi ve lise öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile mesleki değerleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada üç uygulama yapılmıştır. 341 lise öğrencisiyle yapılan uygulamayla açıklayıcı faktör analizi, 204 lise öğrencisiyle yapılan uygulamayla doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Geçerlik ve güvenirlik kanıtları elde edildikten sonra 298 lise öğrencisi ile son bir uygulama yapılmış ve bu uygulamadan lise öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları belirlenerek, tutum düzeyinin öğrencilerin mesleki değerleriyle ilişkisi incelenmiştir. Bu araştırma betimsel ve ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Yapılan analizler sonucunda lise öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği 16 maddeden ve 3 boyuttan oluşan bir ölçektir. Bu yapıdaki ölçek varyansın %50’sini açıklamaktadır. Ölçeğin güvenirliği 0.82 olarak belirlenmiştir. Öğrenciler öğretmenliği kutsal, saygı duyulacak bir meslek olarak görürken, bu mesleği seçmeyi düşünmemekte ve mesleğe yeterince değer verilmediğini düşünmektedir. Tutum ölçeğinin “Öğretmenlik Mesleğinin Topluma Katkısı” alt boyutu ile dokuz farklı mesleki değerin düşük düzeyde, pozitif yönde ve anlamlı ilişkisi olduğu belirlenmiştir. Diğer boyutlarla anlamlı ilişkiler saptanamamıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PROGRAMI OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ
    (2021) Demir, Engin; Toraman, Çetin
    Eğitim programlarının uygulayıcısı olan öğretmenlerin programı anlama ve uygulama becerileri eğitim kurumlarının amaçlarına ulaşması açısından önemlidir. Bu araştırmanın amacı, farklı öğretim kademelerinde ve farklı branşlarda görev yapan öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlık düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmada, tarama modellerinden biri olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin program okuryazarlık düzeyleri belirlenmiş ve çeşitli değişkenlere göre program okuryazarlık düzeyleri karşılaştırılmıştır. Veriler “Öğretmenlerin Program Okuryazarlıkları Ölçeği” ile elde edilmiştir. Araştırma Türkiye genelinde görev yapan 421 öğretmen ile yürütülmüştür. Veri analizinde betimsel istatistikler, Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Sonuçlar öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlığına yönelik yeterliklerini yüksek düzeyde algıladıklarını ve bu algının tezli yüksek lisans / doktora derecesine sahip olan öğretmenlerde ölçeğin bilgi-beceri alt boyutlarında yüksek olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin eğitim programı okuryazarlığı düzeylerinde, cinsiyet, kıdem, kademe ve mezun olunan fakültenin anlamlı bir farklılığa neden olmadığı tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03) Çevik, Hüseyin; Orakcı, Şenol; Aktan, Osman; Toraman, Çetin
    Bu araştırmanın amacı Ankara ili, Keçiören ilçesinde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin okuma kaygılarının çeşitli değişkenler bağlamında incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama deseninde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Ankara ili Keçiören ilçesinde bulunan okullarda öğrenim gören, veri toplaması kolay, gönüllülük ilkesiyle araştırmaya katılan 368 ortaokul öğrencisi araştırma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Melanlıoğlu (2014) tarafından geliştirilmiş olan “Okuma Kaygısı Ölçeği (OKÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde IBM-SPSS 22 programı kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım göstermemesi nedeniyle analizler Spearman Brown Sıra Farkları Korelasyon Katsayısı, Mann Whitney U Test, Kruskal Wallis Test gibi non-parametrik teknikler ile yapılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, katılımcıların okuma kaygısı ölçeği alt boyutları incelendiğinde katılımcıların okuma sürecini planlama ve okumayı destekleyen unsurlar alt boyutlarında düşük puanlara yığıldıkları okuduğunu anlama ve çözümleme boyutunda ise ortanın üzerinde puan aldıkları belirlenmiştir. Türkçe dersi akademik başarı düzeyi ile gerek okuma kaygısı ölçeğinin toplam puanı ve gerekse alt boyutlarının hiçbiri ile anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir. Araştırma bulgularına dayalı olarak cinsiyete, aile gelir düzeyine ve öğrencilerin en son ne zaman kitap okuduğuna göre okuma kaygısının boyutlarında anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Hem anne ve hem de baba eğitim durumuna göre göre okuma kaygısı ölçeğinin sadece “okuduğunu anlama ve çözümleme” alt boyutunda anlamlı farklılık tespit edilmiş olup, diğer boyutlarda anne ve baba eğitim düzeyine göre anlamlı farklılık belirlenmemiştir. Anne ve babanın evde kitap okuma durumuna göre okuma sürecini planlama, okuduğunu anlama ve çözümleme boyutlarında anlamlı bir farklılık belirlenmiş olup, okumayı destekleyen unsurlar alt boyutu ile okuma kaygısı toplam puanlarında anlamlı farklılık belirlenmemiştir. Araştırma bulgularına dayalı olarak okuma kaygısını azaltmaya yönelik eğitsel çalışmalar düzenlenmesi ve rehberlik yapılması önerilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Self-Directed Learning, Academic Achievement and Motivation: A Meta- Analytical Study
    (University of Alberta, 2023) Yurdal, Mustafa Onur; Toraman, Çetin
    This study is a meta-analytical examination of the relationships between academic achievement, motivation, and self-directed learning. It aims to review scientific studies investigating how selfdirected learning readiness relates to both motivation and academic achievement to find a common effect level and to synthesize the study results. According to the meta-analytical results, it can be seen that academic achievement increases in line with an increase in the level of selfdirected learning readiness. The results reveal that the relationship between self-directed learning and both motivation and academic achievement, which are two important indicators of the educational process, constitutes an important structure. It is recommended that relational studies conducted at the K-12 level of the relationship between self-directed learning and motivation should be compared with the results of this study through a separate meta-analysis. © 2023 The Governors of the University of Alberta.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The analysis of emergency medicine professionals' occupational anxiety during the COVID-19 pandemic
    (Pharmamed Mado Ltd, 2021) Akman, Canan; Çetin, Murat; Toraman, Çetin
    Objectives: People worldwide have experienced anxiety during the COVID-19 pandemic including healthcare professionals. News about the number of deaths and cases shared on social media has also increased the anxiety. Anxiety is described as an emotional state in which a feeling of weakness is experienced during preparation for perceived risk; it also includes fear. In our study, the occupational anxiety levels of emergency medicine professionals were compared based on various variables (institution, years of experience, number of daily emergency patient cases in the institution, etc.). Methods: The study was conducted with 168 emergency medical professionals from 5 different countries. The COVID-19 outbreak was ongoing while data was being collected, and the study was approved by the Clinical Research Ethics Committee provided that the data were collected online. Research data were obtained in June, July, and August 2020. One of the two sub-factors in the scale is physical, physical, and life anxiety factor. There are 12 items in this sub-factor: The lowest possible score is 12, and the highest score is 60. The other sub-factors are the work environment, employees, equipment, and environmental factors. Results: Accessibility to personal protective equipment during the COVID-19 pandemic caused a difference in bodily, physical, and vital anxiety levels (P < 0.05). Gender, chronic disease before COVID-19 status, marital status, years of experience, overtime work during the COVID-19 pandemic, and SARS-COV-2 contagion status during the treatment process did not cause any difference in bodily, physical, and vital anxiety levels (P > 0.05). The place of work caused a significant difference in the level of bodily, physical, and vital anxiety (P < 0.05). Years of experience in the profession caused a significant difference in the level of anxiety regarding work atmosphere, employee, PPE, and environmental factors (P < 0.05). During the COVID-19 pandemic, overtime work during the COVID-19 pandemic caused a significant difference in the level of anxiety related to work atmosphere, employee, equipment, and environmental factors (P < 0.05). Conclusions: During the COVID-19 pandemic, the emergency service working hours caused a significant difference in the anxiety levels related to work atmosphere, employees, equipment, and environmental factors. During the COVID-19 pandemic, access to personal protective equipment caused a difference in anxiety levels. As a result, the anxiety level of the emergency medicine professionals who are in the front line in the hospitals should be treated, and they should be provided psychological and behavioural support.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The effect of social interaction on decision making in emergency ambulance teams: a statistical discourse analysis
    (BioMed Central Ltd, 2023) Tekin, Murat; Uysal, İbrahim; Toraman, Çetin; Akman, Canan; Aytuğ Koşan, Ayşen Melek; Postacı, Emine Sevinç
    Introduction: This study examined the effects of social interaction, cognitive flexibility, and seniority on the correct response among emergency ambulance teams during case intervention. Methods: The research, structured with the sequential exploratory mixed method, was conducted with 18 emergency ambulance personnel. The approach process of the teams working on the scenario was video recorded. The records were transcribed by the researchers, including gestures and facial expressions. Discourses were coded and modeled with regression. Results: The number of discourses was higher in groups with high correct intervention scores. As the level of cognitive flexibility or seniority increased, the correct intervention score tended to decrease too. Informing has been identified as the only variable that positively affects the correct response to the emergency case, especially in the first period, which is directed toward case intervention preparation. Conclusion: Within the findings of the research, it is recommended that activities and scenario-based training practices that will increase the intra-team communication of the emergency ambulance personnel should be included in the medical education and in-service training.
  • [ X ]
    Öğe
    THE GREAT BARRIER TO TEACHING PROFESSION: TECHNICISM, RETHINKING THE MEANING OF PROFESSIONALISM THROUGH TEACHERS’ EXPERIENCE
    (2022) Toraman, Çetin; Korkmaz, Güneş
    Teaching as a profession requires professional training, knowledge, hands-on practice,\rcertain competences to raise individuals who will shape the future of the society. Therefore,\rteachers should adopt key roles for societal transformation. In this study, we aimed to explore\rthe meaning of teaching profession based on teachers’ professional experiences. We adopted\ra phenomenological research design focusing on the experiences of the participants and the\rphenomena that result from their experiences. The participants are 50 teachers working at\rprimary, secondary and high schools in Turkey. We collected the data using a semi-structured\rinterview form and we used inductive content analysis. At the end of the analysis, two themes\remerged “teacher as a professional” and “teacher as a technician”. The results of the study\rwill be of importance to raise awareness about these two major concepts in teaching\rprofession and help us rethink the current roles of teachers for the society.
  • [ X ]
    Öğe
    THE RELATIONSHIP OF ACADEMICIANS WITH TECHNOSTRESS LEVELS AND JOB SATISFACTION IN THE COVID-19 PROCESS
    (2022) Toraman, Çetin; Aktan, Osman
    The aim of this research is to determine the technostress levels experienced by academicians who carry out distance education activities during the COVID- 19 process and to examine the relationship between this stress level and job satisfaction. The research is a relational comparison type of research. The participants of the research consisted of 1450 academicians working in different disciplines, determined according to the purposeful sampling method. Technostress scale, job satisfaction scale and open-ended question form were used as data collection tools in the research. Descriptive statistics, multiple linear regression, MANOVA and inductive content analysis were used in the analysis of the data. According to the research findings, it was determined that academicians were exposed to intense technology use in distance education during the COVID-19 process, their workload increased, and this situation negatively affected the private lives, work performance and job satisfaction of academicians. It has been determined that the job satisfaction of academics with higher seniority and title, working at public universities that provide distance education during the COVID-19 process, was higher. In the study, it was determined that gender, type of institution in which academicians work, title and seniority from the main effects, and their interaction made a significant difference on the level of technostres of academicians. According to the results of the research, it has been determined that distance education negatively affects private life in the COVID-19 period, however, it has some useful aspects with difficulties in practice. Based on the results of the research, it is recommended to improve the online learning and technology literacy skills of academicians, to run some of the courses in universities with distance education to be ready for online and emergency distance education, and to improve the employment conditions of academicians working in private universities.
  • [ X ]
    Öğe
    Türkiye’deki Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Yönelik Görüşleri
    (2019) Erdol, Tuba Acar; Özen, Fatmanur; Toraman, Çetin
    Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de eğitim fakültelerinde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyeteşitliğine yönelik görüşlerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler bakımından karşılaştırılmasıdır. Araştırmadanedensel karşılaştırma yöntemi kullanılmış ve katılımcılarının belirlenmesinde İstatistiki Bölge BirimleriSınıflamasının birinci düzeyi esas alınmıştır. Her bölgeden bir devlet üniversitesinin (toplam 12) örneklemkapsamına alındığı araştırmada veriler Gözütok, Toraman ve Acar-Erdol (2017) tarafından geliştirilmiş olanToplumsal Cinsiyet Eşitliği Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde Mann Whitney U Testi ve KruskalWallis Testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmen adaylarının kadını erkeğe bağımlı kılan ve erkeği üstüngören anlayışlarının orta düzeyde olduğunu, sınıf düzeyi arttıkça görüşlerinin olumsuza yöneldiğini; toplumsalcinsiyetle ilişkili görüşlerinin okudukları bölüm, yaşadıkları bölge, ebeveynlerinin öğrenim düzeyi gibideğişkenlerden etkilendiğini göstermektedir. Kültürün yeni nesillere aktarılmasında kuşkusuz öğretmen en önemlifigürlerden biridir. Öğretmen adaylarının, toplumsal cinsiyete ilişkin olumsuz görüşlere sahip olması, hattagörüşlerinin eğitim fakültesinde bulundukları süreden olumsuz etkileniyor olması, gelecekte de toplumsal cinsiyeteşitsizliğinin öğretmenlerce sunulan eğitim yoluyla pekişeceği ihtimaline işaret etmektedir. Bu kapsamda araştırmasonuçları diğer araştırma sonuçları ile birlikte tartışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Bilişsel Esneklik Düzeyleri, Öğrenme Yaklaşımları ve Kullandıkları Öğrenme Stratejileri (Çanakkale Örneği)
    (2020) Toraman, Çetin; Koşan, Ayşen Melek Aytuğ; Yurdal, Mustafa Onur
    Amaç: Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin bilişsel esneklikdüzeyleri, öğrenme yaklaşımları ile kullandıkları öğrenme stratejilerinibelirlemek, bunlar arasındaki ilişkileri incelemek; öğrencilerin öğrenme,öğretme ve sınavlara yönelik görüşlerini belirlemektir.Gereç ve Yöntem: Araştırmada açımlayıcı desen karma araştırmayöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında öğrencilerinbilişsel esneklik düzeyleri, öğrenme yaklaşımları ve kullandıklarıöğrenme stratejileri incelenmiş ve aralarındaki ilişkiler belirlenmiştir.Araştırmanın nitel kısmında bilişsel esneklik, öğrenme yaklaşımları veöğrenme stratejileri ölçeğinden öğrencilerin elde ettikleri puanlar gözönünde bulundurularak, bu ölçeklerden yüksek ve düşük puan alan herdönemden iki öğrenci olmak üzere toplam on iki öğrenci odak grupolarak belirlenmiş ve bu öğrencilerle görüşme gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın nicel kısmında tıp fakültesi dönem I’den dönem VI’ya 626 öğrenci, nitel kısımda iseodak grupta yer alan 12 öğrenci araştırma grubunu oluşturmuştur.Veriler, Martin ve Rubin tarafından geliştirilmişAltunkol tarafından Türkçeye uyarlanmışolan “Bilişsel Esneklik Ölçeği”; Batı, Tetik veGürpınar tarafından Türkçeye uyarlanmış olan“Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği”; Çelikkayatarafından geliştirilmiştir öğrenme stratejileriölçeğiyle elde edilmiştir.Bulgular: Araştırma sonucunda tıp fakültesiöğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyininyüksek olduğu, derin ve yüzeysel öğrenmeyaklaşımına sahip olmakla birlikte derinöğrenme yaklaşımlarının yüzeysel öğrenmeyaklaşımlarından bir miktar yüksek olduğu,sosyo-duyuşsal, anlamlandırma, tekrar vedikkat öğrenme stratejilerinin her birindenyararlandıkları belirlenmiştir. Erkeklerinyüzeysel öğrenme eğilimi kadınlardanyüksektir. Kadınlar dikkat öğrenme stratejisinierkeklerden daha çok kullanmaktadır. Çalışmadayer alan öğrenciler, sınavların kendilerininöğrenme düzeylerini ölçmediğini, sınavlarınonları “bilgiyi ezberlemeye” yönlendirdiğinibelirtmiştir.Sonuçlar: Derin öğrenme yaklaşımı ile yüzeyselöğrenme yaklaşımının bir arada yüksek miktardakullanılması bir çelişki gibi görünse de odakgrup görüşmeleri göstermiştir ki; eğitim sistemiöğrencilere bazı mesajlar vermektedir: “Derinöğrenmeye çalışırsan sınıfı geçebileceğingaranti değil, ancak gereken bilgileri ezberlersendurum net: Başarı!”. Bilişsel esneklik arttıkçasosyo-duyuşsal öğrenme stratejisi kullanımıda artmaktadır. Derin öğrenme yaklaşımıarttıkça sosyo-duyuşsal öğrenme stratejisi,anlamlandırma öğrenme stratejisi ve tekraröğrenme stratejisi kullanımı artmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Tıp Fakültesi ve Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerinin Anatomi Dersi Ödevlerinde Kaynak Kullanımı
    (2022) Çan, Mehmet Ali; Toraman, Çetin
    Amaç: Tıp fakültesi ve diş hekimliği fakültelerinin 1 ve 2. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin\ranatomi dersi kapsamında verilen ödevlerini hazırlama aşamasında kullandıkları kaynak çeşitliliklerini\raraştırmak, kaynak tiplerinden yola çıkarak ödev hazırlama konusundaki yaklaşımlarını fakülteler ve\reğitim yıllarını göz önüne alarak karşılaştırarak değerlendirmektir.\rYöntem: Bu araştırmada Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Diş Hekimliği\rFakültesinde 2020-2021 Eğitim Yılında öğrenim gören 1 ve 2.sınıf öğrencilerinin hazırladığı ödevler\rkullanılmıştır. Ödevlerde kullanılan kaynaklar; ulusal ve uluslararası indekslere giren makaleler olmak\rüzere iki alt grubu bulunan makaleler, yurtiçi veya yurtdışı kaynaklı özel ya da kurumsal olarak\rhazırlanmasına göre dört alt grup içeren web siteleri, Ders kitabı, atlas ve\rders notu olmak üzere üç alt grup içeren ders materyali ve herhangi bir gruba\rsokulamayanların yer aldığı diğer olmak üzere dört ana başlık altında\rsınıflandırılmıştır. Elde edilen veriler karşılaştırılarak öğrencilerin ödev\rhazırlama konusundaki yaklaşımları değerlendirilmiştir.\rBulgular: Çalışmada 150 tıp fakültesi (59 birinci sınıf, 91 ikinci sınıf) ve\r154 diş hekimliği fakültesi (78 1.sınıf, 76 2.sınıf) olmak üzere toplam 304\röğrencinin (187 kız, 117 erkek) hazırladığı 404 ödev kullanılmıştır. Bu ev\rödevlerinde 756’sı (%21,98) makale, 1751 (%50,88)’i web sayfası, 842’si\r(%24,47) ders materyali ve 92’si (%2,67) diğer olmak üzere toplam 3441\rkullanılan kaynak incelenmiştir. Öğrencilerin hazırladığı ödevlerde\rkullandıkları kaynak sayıları incelendiğinde tıp fakültesi 1.sınıf\röğrencilerinin en fazla makale kullandığı, tıp fakültesi 2.sınıf öğrencileri ile diş hekimliği fakültesi 2. sınıf\röğrencilerinin en fazla web sayfası kullandığı, diş hekimliği fakültesi 1.sınıf öğrencilerinin ise en çok web\rsayfası ve ders materyallerini kaynak olarak kullandığı tespit edilmiştir. Veriler karşılaştırıldığında tıp\rfakültesi öğrencilerinin diş hekimliği fakültesi öğrencilerine göre daha fazla uluslararası (p: 0,0001) ve\rulusal (p: 0,003) makale kullandığı gözlenmiştir. Tıp fakültesi öğrencilerinin daha çok kurumsal web\rsitelerini kullandıkları tespit edilmiştir (p: 0,0001). Ödevlerde ders materyallerinin kullanımı diş hekimliği\röğrencilerinde daha fazla olmaktadır (p: 0,035, p: 0,010).\rSonuç: Kanıta dayalı tıp uygulamaları ile ilgili bilgilerin eğitimin erken döneminde verilmesi bu bilgilerin\rkullanımını artırmaktadır. Tıp fakültesi öğrencileri ödevlerinde kaynak olarak uluslararası ve ulusal makaleleri diş hekimliği fakültesi öğrencilerine göre daha fazla kullanmaktadırlar. Diş hekimliği fakültesi\röğrencileri ödevlerinde kaynak olarak web sayfalarını ve ders materyallerini Tıp fakültesi öğrencilerine\rgöre daha fazla kullanmaktadırlar.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim