Yazar "Tohumcu, Sevil Atalay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ayvalık Zeytin Müzesi Sergileme Şekillerinin İncelenmesi(2023) Tohumcu, Sevil Atalay; Saatçi, GencayBu çalışmada Ayvalık Zeytin Müzesi’nin sergileme şekillerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında; müze görevlisinden müzenin kuruluş amacı, ekipman temin şekli, müzenin tanıtımı konusunda neler yapıldığı ve önemine dair bilgiler alınmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden birincil veri toplama tekniği olarak yapılandırılmış görüşme sorularından ve gözlem tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda müzede durağan sergileme şekillerinin tercih edildiği, dinamik sergileme şekillerinin tercih edilmediği görülmüştür. Durağan sergileme şekillerinden stant üzeri sergileme ve bilgi panoları kullanılmaktadır. Stant üzeri sergilemede zeytin üretimi ve zeytinyağı elde edilmesi sürecinde kullanılmış olan araç gereçlere yer verilirken, bilgi panoları aracılığı ile zeytincilik kültürüne yönelik bilgi verildiği tespit edilmiştir. Müze imkanlarına bakıldığında ise ziyaretçilere yönelik ikramlıklar, satış alanı ve kafeterya bulunurken etkinlik alanının ve otoparkının olmadığı görülmektedir.Öğe Geographical indications and gastronomic value sustainability: Sherbets(Peter Lang AG, 2024) Tohumcu, Sevil Atalay; Saatçi Savsa, GencayÖğe TEMAS HİPOTEZİ KAPSAMINDA SPA ÇALIŞANLARININ KÜLTÜLERARASI YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ(2022) Saatçi, Gencay; Tohumcu, Sevil Atalay; Demirbulat, Özge GüdüBu çalışmanın amacı, temas hipotezi kapsamında SPA çalışanlarının kültürlerarası yeterliliklerinin incelenmesi ve görüşlerinin tespit edilmesidir. Çalışma kapsamında nitel araştırma yöntemlerinden birincil veri toplama tekniği olarak yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği tercih edilmiştir. Çalışma verileri, 2022 yılı Nisan ayı içerisinde Çanakkale ilinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otellerde çalışan SPA çalışanlarından yüz yüze görüşülerek toplanmıştır. Katılımcılar ile yapılan görüşmeler 15-20 dakika arasında gerçekleştirilmiş olup, not alma tekniği tercih edilmiştir. Veri toplamak amacı ile oluşturulmuş olan yarı-yapılandırılmış görüşme formu üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, katılımcılara yönelik demografik sorular; ikinci bölümde, kültürlerarası yeterlilik; üçüncü bölümde ise, temas durumlarını tespit etmeye yönelik sorular yer almaktadır. Çalışma kapsamında katılımcılara yöneltilen sorular “Kültürlerarası Yeterlilik Düzeyi” ve “Temas Hipotezi” boyutları altında oluşturulmuştur. Her iki boyuttaki sorulara katılımcıların genel anlamda olumlu yanıtlar vermiş oldukları tespit edilmiştir. Türk kültürüne uyum sürecinde yaşamış oldukları zorluklar olarak genel anlamda “mutfak kültürlerinin farklılığından kaynaklı kullanılan baharatların ülkemizde zor bulunması”, “iletişim konusu” ve “komşuluk ilişkileri” olarak ifade edilmiştir.Öğe TURİST KAVRAMINA İLİŞKİN TURİZM ÇALIŞANLARININ METAFORİK ALGILARININ İNCELENMESİ(2023) Saatçi, Gencay; Tohumcu, Sevil AtalayAraştırmanın amacı turizm çalışanlarının turistlere yönelik bakış açılarının metafor aracılığı ile tespit edilmesidir. Araştırmanın amacı doğrultusunda “Turizm çalışanları turist kavramı için hangi metaforları kullanmıştır?” ve “Kullanılan metaforların ortak özellikleri incelendiğinde hangi kavramsal kategoriler altında toplanmıştır?” şeklinde araştırma soruları belirlenmiştir. Araştırmada veriler iki bölümden oluşan görüşme formu ile elde edilmiştir. Görüşme formunun ilk bölümü katılımcıların demografik verilerine yönelik sorulardan oluşmaktadır. İkinci bölümde ise, “Turizm misafirleri......gibidir; çünkü ..........” ifadesinde katılımcıların boş bırakılan yerleri doldurmaları istenmiştir. Araştırma konaklama işletmelerinde çalışan 55 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler Nisan 2022-Haziran 2022 tarihleri arasında toplanmıştır. Katılımcılara formu doldurmaları için 10 dakika süre verilmiştir. Araştırma sonucunda 36 farklı metafor elde edilmiştir. Elde edilen metaforlar “İlişkisel Unsur”, “Hayvan Unsuru”, “Varlık Unsuru”, “Çekicilik Unsuru”, “Tehlike Unsuru”, “Verilen Önem Unsuru”, “Yiyecek Unsuru” ve “Ekonomik Unsur” olarak sekiz kategori altında toplanmıştır. İlişkisel unsur kategorisi, en çok metafor üretilen kategori olarak tespit edilmiştir.











