Yazar "Tabatabaeinasab, Marziyehsadat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe DETERMINING THE HALAL TOURISM CONCEPT PERCEPTIONS OF HOTEL MANAGERS IN ÇANAKKALE(2018) Diker, Oğuz; Yıldırım, Hacı Mehmet; Tabatabaeinasab, MarziyehsadatIn today's world, tourism has become an indispensable source ofincome. Halal tourism or Islamic tourism has emerged as a newphenomenon shaped by the growth of the halal industry. Researchesshow that the halal tourism market is one of the critical markets in theworld. Religion is one of the social institutions which have significanteffects on people’s manners, values, and behaviors for both individualsand the community. However, the factor motivating people to thetourism activities based on religion is piety phenomenon rather thanthe religion itself. The Halal tourism industry aims to attract touristsfrom Muslim and non-Muslim countries by offering new products andservices. This study aims to determine the perceptions of hotelmanagers in Çanakkale regarding the concept of Islamic hotel and toevaluate Çanakkale's halal tourism potential. In this purpose, data werecollected from 20 hotel managers in Çanakkale using interviews fromqualitative research methods in the study. As the target population hasbeen reached, no sampling method has been applied in the study. Inthis context, it has been planned to do interviews with the hotelmanagers through the closed ended question form composed of 16 questions based on the scale developed by Tekin and Turhan (2017). Inthis context, the opinions of the hotel managers in Çanakkale regardingthe concept of halal tourism have been obtained. According to results,Hotel managers in Çanakkale have negative perceptions about Halaltourism concept. The leading reason for the negative perceptions of thehotel managers to Halal tourism concept in Çanakkale is aboutperceiving the concept as religion-based. In this context, this so-calledtourism concept has been accepted as a “conservative” approach.Secondly, the lack of the demand for Halal tourism concept inÇanakkale tourism destination could be shown as the other reason.Öğe İranlı Turistlerin Türkiye’yi Tekrar Ziyaret Etme Niyetlerinde, Memnuniyet ve Destinasyon Hizmet Kalitesi Algılarının Etkisi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-03-31) Eşitti, Bekir; Tabatabaeinasab, MarziyehsadatTurizm sektörü ekonomik açıdan ulaştığı seviye nedeniyle dünya genelinde saygı değer bir iş alanı olarak kabul görmektedir. Bundan dolayı da ülkeler arasında turizm rekabeti ve kazanç elde etme arzusu giderek artmaktadır. İş alanı olarak yükselme gösteren turizm sektörü gelişme gösterdiği bölgeye kültürel ve sosyal açıdan katkı sağlamaktadır. Ülkelerin yaşadığı en önemli ekonomik sorun cari açıktır. Turizm sektörü ile söz konusu bölgede iş imkanının genişlemesi ve gelen turist sayısı ile cari açık azalmaktadır. Türkiye, turizm sektöründe bu artıların farkında olup; çeşitli yatırımlar gerçekleştirmekte ve turizm sektörüne büyük önem vermektedir. Bu çalışmada İranlı turistlerin seyahatlerinde Türkiye’yi tercih etme niyetleri incelenmiş olup Türkiye’yi tercih etmelerindeki faktörler belirlenerek, seyahat sırasında yaşamış oldukları sorunlara çözüm önerisi getirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Yapılan anket çalışmasıyla İranlı turistlerin beklenti ve memnuniyet düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Anketten elde edilen verilerin analizi sonucunda, katılımcıların %87,9’unun üniversite mezun oldukları görülmüştür. Katılımcıların Türkiye’de tatil yaptıkları süreleri ortalama bir hafta ve seyahatlerini de büyük oranda acenteler aracılığıyla gerçekleştirmektedir. Konaklama türü seçiminde ise; en çok her şey dahil sistem tercih edildiği anlaşılmıştır. Destinasyon Hizmet Kalitesi ve memnuniyet değişkenlerinin tekrar ziyaret etmeyi anlamlı bir şekilde etkiledikleri görülmüştür. Özellikle beş yıldızlı otellere giden İranlı turistlerin destinasyon hizmet kalitesi algısı dört ve üç yıldızlı otellere göre daha fazladır.