Yazar "Kutlu, Salih Ziya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Avrupa'da yükselen aşırı sağ: Fransa ve Danimarka ülke örnekleri(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2013) Kutlu, Salih Ziya; Bozatay, Şeniz AnbarlıAvrupa'da aşırı sağ ideolojinin yayılmaya başladığı ve siyasal alanda belirleyici olduğu savı üzerine kurulan çalışmada, bu ideolojinin kavramsal ve tarihsel temelleri incelenmiştir. 1970 sonrası milliyetçilik ve faşizm gibi düşüncelerin yanına, yabancı düşmanlığı, İslamofobi, göçmen ve çokkültürlülük karşıtlığını ekleyen aşırı sağın, gücünü arttırmasının nedenleri açıklanmıştır. Konu ile ilgili günceliğin korunması, ideolojinin gündelik hayata etkilerinin görülmesi, göçmenlerin maruz kaldığı şiddet olaylarına karşı farkındalık yaratılması ve 2000 sonrası artış görülen futbol sahalarındaki ırkçılık olaylarına dikkat çekilmesi noktasında örnek olay incelemeleri yapılmıştır. Fransa ve Danimarka ülkeleri özelinde incelenen aşırı sağın, bu ülkelerdeki tarihsel gelişimi, ülkelerde yer alan aşırı sağ partilerin göçmenlere ve çokkültürlülüğe bakış açıları, söylemleri ve bu düşünceyi oya çevirme potansiyelleri hakkında değerlendirmeler yapılmıştır. Aşırı sağ ideolojinin popülist tavrı, kitleleri harekete geçirme kabiliyeti ve yasadışı örgütlenmelere sahip oluşu, zaman zaman ölümle sonuçlanan bazı şiddet olaylarının yaşanmasına neden olmuştur. Aşırı sağ ideoloji, Avrupa coğrafyasında siyasal temsil hakkı elde ettiği her dönemde krizlerin ya da devrimlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. En bilinen örnekleri Fransız İhtilali, I. ve II. Dünya Savaşları olan bu kriz dönemleri bazı kötü uygulamalara neden olmuştur. 1980 sonrası tekrar siyasal arenada görünür hale gelen aşırı sağ partiler,Öğe Cittaslow: Sürdürülebilir Kalkınma Ekseninde Bir Değerlendirme(2014) Şahin, İsmail; Kutlu, Salih ZiyaSürdürülebilirlik, ekosistemdeki yenilenemez kaynakların gelecek nesillere aktarılabilmesi için, insanoğlunun ekosistem üzerindeki olumsuz etkilerinin sistemin taşıma kapasitesinin üzerine çıkmayacak düzeyde tutulması olarak tanımlanmaktadır. Yüzyıllardır uygulanan kalkınma politikaları dünya üzerinde düzeltilmesi zor olan sorunlara neden olmuştur. Sürdürülebilir kalkınma ekonomik kalkınma ile çevrenin korunması ilkeleri arasında uzlaşmanın sağlanması ile ortaya çıkmaktadır. Son 30 yılda ortaya çıkan sürdürülebilir kalkınma yaklaşımı bu sorunları çözme iddiasındadır. Yerel kalkınmada amaç; yöresel dinamiklerin harekete geçirilerek yerel toplulukların fizikî, ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasal alanlarda sürdürülebilir kalkınma ilkelerine uygun olarak gelişiminin sağlanmasıdır. Cittaslow Kentler Birliği, doğal ve yerel değerlerin korunması ile kalkınma anlayışını savunmaktadır. Bu iki kavram birbiriyle ilintili olarak günümüz kalkınma yaklaşımına farklı bir bakış açısı kazandırmışlardır. Bu tanımlardan hareketle kentlerin sürdürülebilirliğini sağlamak için farklı yaklaşımlar geliştirilmiştir. Bu çerçevede çalışmada, sürdürülebilir kalkınma, yavaş hareketi, SlowFood ve Cittaslow hakkında bilgi verilmiştir.Öğe KALKINMA AJANSLARININ YERELDE MERKEZİLEŞME BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BATI AKDENİZ, DOĞU ANADOLU, FIRAT VE GÜNEY MARMARA KALKINMA AJANSLARI ÖRNEĞİ(2018) Kutlu, Salih Ziya; Görün, MustafaKalkınma ajansları bölgesel kalkınmadan sorumlu yeni kurumlar olarak aşağıdan-yukarıyabir anlayışı benimsemektedir. Dolayısıyla merkezileşme yerine yerelleşmeyidesteklemektedir. Çalışmanın amacı, merkeziyetçi geleneğe sahip olan Türkiye’de,yeni bir yönetim anlayışın temsilcisi olan kalkınma ajanslarının, merkez-yerel ikilemindehangi yönde hareket ettiğini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerikullanılmıştır. Araştırma deseni olarak örnek olay incelemesi seçilmiş ve örneklemolarak Batı Akdeniz, Doğu Anadolu, Fırat ve Güney Marmara Kalkınma Ajanslarıbelirlenmiştir. Araştırma verilerinin elde edilmesinde ise doküman incelemesi yöntemikullanılmıştır. Bu amaçla, örneklem olarak belirlenen kalkınma ajanslarının faaliyetraporları incelenmiştir. Ajansların faaliyet raporları, ajanslara ilişkin kanuni düzenlemelerinincelenmesiyle oluşturulan tema-alt tema sistemiyle kodlanmış ve kodlamaneticesinde elde veriler analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, “Türkiye’de kurulan kalkınmaajanslarında merkezi aktörlerin belirleyiciliği, yerel aktörlere göre daha fazladır”önermesi ile karşılaştırılmıştır. Yapılan karşılaştırma sonucunda, ajans kararlarındamerkezin belirleyiciliğinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Ajansların dahaetkin çalışabilmesi için merkezin belirleyiciliğinin azaltılıp yerel aktörlerin aktif halegetirilmesi gerekmektedir.Öğe Kalkınma Ajanslarında Merkezi ve Yerel Unsurların Etkisi: Kalkınma Ajanslarının Türkiye Uygulaması Üzerine Bir Değerlendirme(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-10-30) Kutlu, Salih Ziya; Görün, Mustafa1970 sonrası dönemde bölgesel kalkınma politikalarının giderek daha popüler bir hal alması, bölge ölçeğinde kurumsallaşma çabalarının ortaya çıkmasına neden olmuştur. İlk olarak 1933 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde kurulan kalkınma ajansları, bu kurumsallaşma çabalarının Avrupa’daki yansıması olarak karşımıza çıkmaktadır. Kamu-özel-sivil işbirliğini yerelde gerçekleştirmeye çalışan ajanların Türkiye’de kurulması ise 2006 yılına rastlamaktadır. Literatür taraması şeklinde oluşturulacak çalışmada, merkeziyetçi yönetim anlayışının hakim olduğu Türkiye’de, temel felsefesi yerel yönetişimi gerçekleştirmek olan kalkınma ajanslarının, idari ve mali yapısı ile işlemlerinde merkezi yönetimin etkisi araştırılacaktır. Bu amaçla Türkiye’de kurulan 26 ajansın idari yapılanması, bütçesi ve Kalkınma Bakanlığı ile olan ilişkisi incelenecektir.Öğe Kalkınma Ajanslarının Yerelde Merkezileşme Bağlamında İncelenmesi : Batı Akdeniz, Doğu Anadolu, Fırat ve Güney Marmara Kalkınma Ajansları Örneği(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-11-29) Kutlu, Salih Ziya; Görün, MustafaKalkınma ajansları bölgesel kalkınmadan sorumlu yeni kurumlar olarak aşağıdan-yukarıya bir anlayışı benimsemektedir. Dolayısıyla merkezileşme yerine yerelleşmeyi desteklemektedir. Çalışmanın amacı, merkeziyetçi geleneğe sahip olan Türkiye’de, yeni bir yönetim anlayışın temsilcisi olan kalkınma ajanslarının, merkez-yerel ikileminde hangi yönde hareket ettiğini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma deseni olarak örnek olay incelemesi seçilmiş ve örneklem olarak Batı Akdeniz, Doğu Anadolu, Fırat ve Güney Marmara Kalkınma Ajansları belirlenmiştir. Araştırma verilerinin elde edilmesinde ise doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bu amaçla, örneklem olarak belirlenen kalkınma ajanslarının faaliyet raporları incelenmiştir. Ajansların faaliyet raporları, ajanslara ilişkin kanuni düzenlemelerin incelenmesiyle oluşturulan tema-alt tema sistemiyle kodlanmış ve kodlama neticesinde elde veriler analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, “Türkiye’de kurulan kalkınma ajanslarında merkezi aktörlerin belirleyiciliği, yerel aktörlere göre daha fazladır” önermesi ile karşılaştırılmıştır. Yapılan karşılaştırma sonucunda, ajans kararlarında merkezin belirleyiciliğinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Ajansların daha etkin çalışabilmesi için merkezin belirleyiciliğinin azaltılıp yerel aktörlerin aktif hale getirilmesi gerekmektedirÖğe Regional development in Turkey: An evaluation on development plans(Peter Lang AG, 2021) Kutlu, Salih Ziya; Fırat, EmineRegional development is one of the main problem areas in the world as well as in Turkey. Turkey, has implemented various policies to solve interregional and intraregional development problems. In this process from General Inspectorates to Development Agencies, many projects were tried to be implemented. Development Plans, which started to be created with the development of the central planning approach and the establishment of the State Planning Organization (SPO) in the post-1960 period, have become one of the basic factors in ensuring regional development. The increasing of regional disparities, changes in regional development concept and Turkey's relations with the European Union, has led to a change in the regional policies implemented in the country. Meanwhile, in this chapter, the concept of regional development, how the concept of region discussed in Turkey and the initiatives to establish the district administration are mentioned. The aim of the chapter is to determine how development plans affect regional development policies. Therefore, after the explanations about the region, how the notion of regional development is handled in Development Plans has been examined and evaluated. It was concluded that the factors included in the development plans were sufficient to ensure regional development, but the implementation could not be achieved at the desired grade due to reasons such as economic insufficiencies, political power changes, problems arising from legal regulations and the regions inability to attract investors at the desired grade.Öğe Siyasette Kadın Temsili Açısından 30 Mart 2014 Yerel Seçimi Sonuçlarının Çanakkale İli Örneğinde Değerlendirilmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014) Anbarlı Bozatay, Şeniz; Kutlu, Salih ZiyaTürkiye’de kadın haklarının evrensel standartlara ulaştırılması çabaları, siyasette kadın temsili açısından düşünüldüğünde, toplumsal cinsiyet farklılıklarının yol açtığı eşitsizliği giderememektedir. Kadınların siyasette temsili konusundaki sınırlılıklar, cinsiyet hiyerarşilerinin farklı görünümlerinden yalnızca birisidir. Kadın kotası ve pozitif ayrımcılık gibi söylemlere rağmen, kadınlar hala yeterli düzeyde temsil edilememektedir. Çalışmada bu tezi doğrulamak amacıyla, 30 Mart 2014 Yerel Seçimi sonuçları Çanakkale örneğinde değerlendirilmektedir. Çalışmanın sorunsalının sınanması amacıyla, Çanakkale 30 Mart 2014 Yerel Seçimi sonuçları ve aday listeleri tablolar halinde değerlendirilmeye tabi tutulmuş, Merkez ve ilçe belediyeler açısından, belediye başkanlığı adaylığı, il genel meclis üyeliği adaylığı ve belediye meclis üyeliği adaylıklarında kadınların hangi oranlarda temsil edildiği incelenmiştir. Her üç adaylık grubu için siyasi partilerin gösterdiği kadın aday sayıları ve kazanan kadın aday sayıları da çalışmaya dâhil edilmiştir. Çanakkale örneğinde, Merkez ve ilçe belediyelerinde belediye başkanlığı ve il genel meclisi üyeliğinde kadınların temsil şansı elde edememiş olması, temsil konusundaki “yokluk durumu” tezini doğrulamaktadır. Çanakkale açısından seçim sonuçları, kadın adayların yerel siyasetteki varlığının sembolik bir değer taşıdığı izlenimi vermekte olup, bu durumun Türkiye genelindeki sonuçlarla da örtüştüğü söylenebilir. Gerek akademik çevre gerekse kamu yönetiminde, yerel siyasette kadın temsiline ait sorunların toplumsal cinsiyet odaklı bir yaklaşımla aşılması önerilmektedir.Öğe Yerelde merkezileşme bağlamında kalkınma ajansları: Batı Akdeniz, Doğu Anadolu, Fırat ve Güney Marmara kalkınma ajansları örneği(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2018) Kutlu, Salih Ziya; Görün, MustafaYeni kamu yönetimi anlayışı ve yeni bölgesel kalkınma politikalarının uygulanışı yeni kurumsal yapıların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu kurumlar içinde en önemlilerinden biri, 2006'da Türkiye'de kurulan kalkınma ajanslarıdır. Kalkınma ajansları bölgesel kalkınmadan sorumlu yeni kurumlar olarak aşağıdan-yukarıya bir anlayışı benimsemektedir. Dolayısıyla merkezileşme yerine yerelleşmeyi desteklemektedir. Çalışmanın amacı, merkeziyetçi geleneğe sahip olan Türkiye'de, yeni bir yönetim anlayışın temsilcisi olan kalkınma ajanslarının, merkez-yerel ikileminde hangi yönde hareket ettiğini belirlemektir. Ayrıca, ajansların merkez ve yerelle ilişki kurma biçimleri ve bu ilişki biçimlerinin ajans özelinde nasıl farklılaştığı çalışma kapsamında araştırılacak diğer konulardır. Çalışmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma deseni olarak örnek olay incelemesi seçilmiş ve örneklem olarak Batı Akdeniz, Doğu Anadolu, Fırat ve Güney Marmara Kalkınma Ajansları belirlenmiştir. Araştırma verilerinin elde edilmesinde ise doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Bu amaçla, örneklem olarak belirlenen kalkınma ajanslarının faaliyet raporları incelenmiştir. Ajansların faaliyet raporları, 5449 sayılı kanunun incelenmesiyle oluşturulan tema-alt tema sistemiyle kodlanmış ve kodlama neticesinde elde veriler analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, "Türkiye'de kurulan Kalkınma Ajanslarında merkezi aktörlerin belirleyiciliği, yerel aktörlere göre daha fazladır" önermesi ile karşılaştırılmıştır. Yapılan karşılaştırma sonucunda, ajansların merkezle daha yakın bir ilişkiye sahip olduğu ve ajans kararlarında merkezin belirleyiciliğinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Ajansların daha etkin çalışabilmesi için merkezin belirleyiciliğinin azaltılıp yerel aktörlerin aktif hale getirilmesi gerekmektedir.