Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Korkmaz, Halil" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 20 / 23
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    A Kano Model Classification of Tourism Faculty Students’ Service Expectations As Tourism Consumers from Night Clubs
    (Anadolu Üniversitesi, 2014) Giritlioğlu, İbrahim; Korkmaz, Halil
    There is a functionally important place of night clubs at tourism sector. Night Clubs relaxes, reduces stress level and increase holiday satisfaction of tourists during their holiday. Therefore, night clubs must identify and fulfill tourist expectations like other tourism businesses. In this context, the purpose of this study is to classify service expectations of students who are tourists at the same time, are studying tourism at Balıkesir University Tourism Faculty. In order to reach this aim, Between the dates 01.05.2013- 15.05.2013 a questionnaire application filled by 200 university students who went to a night club last year as a part of tourism activity. As a result of the research, four of the twenty two service expectations have been found as Must-be Quality while thirteen of them found One Dimensional Quality. There is only two service expectation found as Attractive Quality. At the same time in this study, various recommends have been given to managers of night clubs at tourism destination in order to meet the consumer expectations
  • [ X ]
    Öğe
    Ayvacık Deve Güreşleri Festivaline Katılan Ziyaretçilerin Profili ve MemnuniyetDüzeyleri
    (2020) Özkan, Çiğdem; Korkmaz, Halil
    Günümüzde turizm küresel ekonominin gelişmesine katkı sağlayan ana sektörlerden birisidir. Turizmde kullanılan kaynakların gelecek kuşaklara aktarımını sağlayabilmek için, sürdürülebilir turizm önemli bir turizm anlayışı olarak görülmektedir. Turizmin sürdürülebilir olabilmesi için ise bir bölgede var olan kültürel, turistik ve tarihi değerlerin farkında olunması ve korunması gerekmektedir. Destinasyonların bu anlamda ön plana çıkarabilecekleri değerlerin başında da yerel kültürel miras unsurları gelmektedir. Çanakkale’nin Ayvacık Deve Güreşleri Festivali önemli bölgenin kültürel değerlerinden biridir. Bu araştırmanın amacı Ayvacık Deve Güreşleri Festivali’ne katılan ziyaretçilerin profillerinin belirlenmesi ve bu ziyaretçilerin memnuniyet düzeylerinin tespit edilmesidir. Araştırmada 289 ziyaretçi ile veri toplama araçlarından biri olan anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunlukla erkeklerden oluştuğu, genç yaşta oldukları, lise mezunu ve üniversite mezunu katılımcıların benzer sayıda dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Ziyaretçilerin çoğunlukla geleneksel kültürü devam ettirmek istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların memnuniyet düzeylerinin yüksek olduğu, organizasyonu başarılı buldukları ve festivali dünya çapında değerli gördükleri bulunmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    ÇANAKKALE İLİ ECEABAT İLÇESİNİN EKOTURİZM POTANSİYELİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
    (TROAS Uluslararası Turizm Araştırmaları Derneği, 2020) Korkmaz, Halil; Yavaş, Barış
    Dünyada turizm ile ilgili ortaya çıkan gelişmeler, insanların yaşam biçimini ve beklentilerini etkilemiştir. Günümüzde refah seviyesinin yükselmesi sonucu insanların turizm anlayışlarında yaşanan değişmeler, ekoturizm başta olmak üzere sağlık turizmi, kongre turizmi, doğa turizmi ve kültürel turizm gibi birçok turizm çeşidini ortaya çıkarmıştır. Ekoturizm; doğayı korumayı temel alan, kırsal kesimdeki insanların kültürünü ve yaşam biçimlerini öğrenmeyi sağlayan, aynı zamanda yöre insanına ve turizme ekonomik katkılarından dolayı tercih edilen alternatif turizm çeşitlerinin başında gelmektedir. Eceabat İlçesi, savaş alanları turizminin yanısıra doğa yürüyüşleri, kuş gözlemciliği, doğa fotoğrafçılığı, tarım ve çiftlik turizmi, botanik turizmi, bisiklet turizmi, sualtı dalış turizmi gibi çeşitli olanaklara ve doğal korunan alanları ile önemli bir potansiyele sahiptir. Yerel yöneticiler, sivil toplum kuruluşları, yerel halk ile üniversitelerden akademik destek sağlanarak, bölgenin ekoturizm açısından cazibe merkezi olabilmesi için kamu ve özel sektörün desteği ile projeler yapılarak, faaliyete geçirilebilir. Reklam ve tanıtım faaliyetleri ile önce ulusal devamında ise uluslararası düzeyde bir ekoturizm merkezi olabilir. Eceabat ve köylerinde ekoturizm tam anlamıyla faaliyete geçtiğinde yüksek oranda istihdam sağlanacak ve göç verilmesinin önüne geçilecektir. Bölgenin ekoturizm için her türlü fiziki, maddi ve diğer imkanların uygun olduğu yapılan çalışmada görülmüş olup, paydaşların katılımı ile sonuca ulaşılacağı değerlendirilmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Gökçeada Destinasyon İmajının Sosyo-demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
    (2021) Kafa, Neşe; Korkmaz, Halil; Ateş, Ayşe Bozdağ
    Günümüzde destinasyonlar arasında rekabetçiliğin hızla artması, destinasyon pazarlamacılarının yeni\rbilgi arayışına girmelerine neden olmaktadır. Özellikle ziyaretçilerin destinasyon hakkındaki düşüncelerinin\rbilinmesi destinasyonun nasıl algılandığı konusunda pazarlamacılara yardımcı olmaktadır. Ziyaretçilerin\rdestinasyonla ilgili olumlu ya da olumsuz olan algılarının davranışlarını etkilediği düşünüldüğünde bu\rbilgiler, hedef pazarla ilgili derinlemesine bilginin edinilmesi olanağı sağlamaktadır. Ziyaretçilerin\rdestinasyonla ilgili davranışları ise destinasyona tekrar gelmek ve(ya) tavsiye etmek şeklinde oluşmaktadır.\rAynı zamanda ziyaretçilerin destinasyon imajı algıları sosyo-demografik özelliklerine göre değişiklik\rgösterebilmektedir. Destinasyon imajı, özellikle turist davranışlarını etkileyerek turistlerin memnuniyetini\rşekillendirmektedir. Turistlerin destinasyon imajı algılarının belirlenmesi ise, destinasyon pazarlamacılarının\rbu konuda bilgi edinmelerine yardımcı olmaktadır. Bu nedenle, destinasyon imajı konusu literatürdeki çok\rfazla çalışmada ilgi görmektedir. Yapılan çalışmada Gökçeada destinasyon imajı ile sosyo-demografik\rdeğişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Buna göre çalışmada, ziyaretçilerin sosyodemografik özelliklerinden hangilerinin destinasyon imajı algısını etkilediğinin belirlenmesine çalışılmıştır.\rYapılan çalışmada verilerin elde edilmesinde anket tekniği kullanılmış ve 2019 yılı yaz sezonunda (HaziranAğustos) Gökçeada’yı ziyaret eden toplam 257 kişiye ulaşılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 19 ile ölçülmüş,\rt-testi ve anova ile analiz edilmiştir. Araştırma neticesinde destinasyon imajının ziyaretçilerin cinsiyet ve\rmedeni durumuna göre bir farklılık yaratmadığı, yaşlarına göre ise kısmen farklılık yarattığı belirlenmiştir.\rAyrıca ziyaretçilerin mesleklerine göre destinasyon imajı boyutlarından eğlence, değer ve altyapı\rboyutlarının farklılaştığı bulunmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Gökçeada İmajının Yerli Turistlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi
    (2020) Kafa, Neşe; Korkmaz, Halil
    Son yıllarda hızla artan rekabet koşullarında destinasyon yönetimlerinin algılanan imaj konusuna önem vermeye başladığı görülmektedir. Yapılan çalışma ile Gökçeada’yı ziyaret eden turistlerin algıladıkları Gökçeada imajı unsurlarının tespit edilerek bu unsurların davranışsal niyete olan etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak iki bölümdenoluşanbiranketformukullanılmıştır.Araştırmanınörneklemini2019yılında Gökçeada’yı ziyaret eden 246 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada hipotezlerinin test edilmesi için araştırma modeline ve literatüre dayanarak gözlenen değişkenler aracılığıyla bir ölçüm kurulmuştur. Ölçüm modeline ilk olarak doğrulayıcı faktör analizi (DFA) uygulanmıştır. Ardından değişkenlerin güvenirlik katsayıları incelenmiştir. Son olarak değişkenlerin birbiriyle ilişkisinin tespit etmek amacıyla yapısal eşitlik modeli kurularak (YEM) test edilmiştir. Yapılan çalışma ile ziyaretçilerin destinasyondaki algıladıkları eğlencenin davranışsal niyetlerini pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca Gökçeada’ya gelen bireylerin ziyaretlerini “değerli” algılaması onların adayı tekrar ziyaretlerinde etkili olacağı kanaati oluşmuştur. Gökçeada destinasyonuhalkınınziyaretçilerinesunduğusıcak,samimiveduygusal deneyimin ziyaretçilerin yakınlarına tavsiye etmesine ve tekrar Gökçeada’yı ziyaret etmelerine neden olduğu söylenebilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    KAZ DAĞLARI’NIN TURİZMDEKİ EKONOMİK DEĞERİNİN SEYAHAT MALİYET YÖNTEMİ İLE BELİRLENMESİ
    (2019) Özkök, Ferah; Mercan, Şefik Okan; Yıldırım, Hacı Mehmet; Korkmaz, Halil; Sünnetçioğlu, Serdar; Ayhan, Çiğdem Kaptan
    Kaz Dağları, mitolojik, doğal, kültürel ve tarihsel açıdan önemli değerlere sahiptir. 1993 yılında Kaz Dağları’nın bir kısmı milli park ilan edilmiş ve böylece koruma altına alınmıştır. Ancak milli park alanı dışında kalan bölgede madencilik gibi üretim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesiyle turizm faaliyetlerinin gerçekleştirilebileceği alanlarda tahribatlar ve onarılamaz zararlar oluşmaktadır. Bu kaynakların korunması ve gelecek nesillere aktarılması sürdürülebilir bir bakış açısı ile mümkün olacaktır. Çalışmada, Kaz Dağları’nın turizm kaynaklarının ekonomik değerini seyahat maliyet yöntemi ile hesaplamak amaçlanmıştır. Bölgenin, turizm amaçlı kullanımının seyahat maliyet yöntemiyle ekonomik değerini belirlemek üzere soru formları hazırlanmış ve bölgeye gelen turistlerle yüz yüze görüşmeler yapılarak veriler toplanmıştır. Daha sonra kurulan regresyon modelinde Kaz Dağları bölgesi için yıllık bireysel tüketici rantı ve toplam tüketici rantı hesaplanmış ve bu rakamlar sırasıyla 3.959,46 TL ve 384.958.445,95 TL bulunmuştur. Elde edilen bu bulgulara göre ziyaretçiler Kaz Dağları bölgesini ziyaret etmek için oldukça yüksek bir maliyete katlanmaktadır ve bölgenin doğal yapısının korunması ile her geçen yıl bu miktarın daha da artacağı düşünülmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE ALGILANAN ÖRGÜT KÜLTÜR TİPİNİN ÇALIŞANLARIN SOSYAL KAYTARMA DAVRANIŞLARINI ALGILAMASINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
    (2014) Sünnetçioğlu, Serdar; Korkmaz, Halil; Koyuncu, Mustafa
    Bu çalışma otel işletmeleri çalışanlarının sosyal kaytarma davranışlarını ve bu davranışların örgüt kültürü ile olan ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma evreni İstanbul ilinde yer alan 4 ve 5 yıldızlı otellerden oluşmaktadır. Çalışma kapsamında araştırmaya katılmayı kabul eden otel işletmelerine anket formları gönderilmiş ve toplamda 316 geçerli anket geri dönüşü yapılmıştır. Elde edilen veriler Spss 20.0 programında analiz edilmiştir. Araştırma bulgularında algılanan örgüt tipinin ve örgüt kültürü boyutları olan sosyalleşme ve dayanışmanın sosyal kaytarma algısını etkileyen değişkenler olduğu saptanmıştır. Buna göre zincir ve 5 yıldızlı otel çalışanlarının bağımsız ve 4 yıldızlı otel çalışanlarına göre topluluksal kültür algılaması daha yüksektir ve topluluksal kültürlerde sosyal kaytarma davranışının daha az algılandığı görülmüştür. Ayrıca örgüt kültürü bileşenlerinden sosyalleşmeden çok dayanışma faktörünün daha çok sosyal kaytarma üzerinde önemli negatif etkisi olduğu anlaşılmıştır. Bu açıdan kollektif ve grup çalışmalarının çok önemli olduğu turizm ve otelcilik sektöründeki işletmelere özellikle dayanışma ve sosyalleşme düzeylerinin yüksek olduğu topluluksal kurum kültürü oluşturarak sosyal kaytarma gibi istenmeyen davranışların önüne geçmeleri önerilmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Kurumsal Sosyal Sorumluluk Örneği Olarak Arkeoköy Projesinin Destinasyon Gelişimine Etkisi
    (2020) Korkmaz, Halil; Büyüktepe, Hüseyin; Kahriman, Can
    Turizm bir bölgenin ekonomik, sosyal ve kültürel yönden gelişmesini sağlayan bir sektördür. Bir bölgede turizm faaliyetlerinin istenilen düzeyde yapılabilmesi için o bölgenin turizm açısından cazibe merkezi haline gelmesi ve turistik çekicilikleri bulundurması gerekmektedir. Bu açıdan Troas bölgesi olarak ifade edilen Troya Antik Kentini de içinde bulunduran bölgenin bütüncül bir cazibe unsuru haline getirilmesi gerekmektedir. Bu amaçla 2018 Troya Yılı kapsamında Troya Müzesi’nin açılışı yapılmıştır. Çalışmaların bir uzantısı olarak bölgede bulunan Tevfikiye köyünün rehabilite edilerek Troya döneminin atmosferinin yaşatılması için Opet tarafından Arkeoköy projesi hayata geçirilmiştir. Bu çalışmanın amacı Opet Arkeoköy projesinin destinasyon gelişimine olan etkilerini incelemektir. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak 13 paydaş ile yapılan görüşmeler ile veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda projenin çevresel, sosyal ve ekonomik etkilerinin görülmeye başlandığı, genellikle münferit turistlerin köyü ziyaret ettiği ve yakın gelecekte tur programlarına Arkeoköy’ün de dâhil edileceğine yönelik sonuçlar bulunmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Lisans Düzeyindeki Turist Rehberliği Öğrencilerinin Mesleki Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma
    (2015) Tolga, Özge; Korkmaz, Halil; Atay, Lütfi
    Lisans düzeyinde turist rehberliği eğitimi alan öğrencilerin sektörde kariyer yapmayı istemeleri, turizm sektörüne ve rehberlik mesleğine eğitimli işgücü sağladıkları için önemlidir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı lisans düzeyinde turist rehberliği eğitimi alan öğrencilerin sektöre ve mesleğe karşı tutumlarını ve sektörde kariyer yapma isteklerinin ölçülmesidir. Bu amaçla Balıkesir ve Çanakkale Onsekiz Mart üniversitelerinde lisans düzeyinde turist rehberliği eğitim-öğretimi alan 281 öğrenci ile anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Turist rehberliği öğrencilerinin tutumlarına ilişkin elde edilen verilere uygulanan analizler sonucunda, \"Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği\" bölümü öğrencilerinin, \"Turizm Rehberliği\" bölümü öğrencilerine göre sektördeki \"ücretler\", \"sosyal statü\" ve \"işbirliği\" boyutlarını daha olumlu değerlendirdikleri ve sektörde kariyer yapmayı daha çok istedikleri sonucuna ulaşılmıştır
  • [ X ]
    Öğe
    Müze Tanıtım Faaliyetleri ve Ziyaretçi Deneyiminin Değerlendirilmesi: Troya Müzesi Örneği
    (2019) Korkmaz, Halil; Savaşçı, Uğurkan; Aydın, Buse
    Müzeler; eğitim, öğretim ve eğlence amaçlı kullanılabilen kültürel mirasın korunmasını vetanıtılmasını sağlayan kurumlardır. Bulunduğu destinasyonda turistik bir ürün haline gelenmüzelerin sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik etkilerinin de büyük olduğu görülmektedir.Bu açıdan müzelerin turizm sektörü için büyük önem arz ettiği bilinmektedir. Bu doğrultudaçalışmanın amacı Çanakkale ilinde bulunan ve Avrupa Yılın Müzesi 2020 yılı adayı olanTroya Müzesi’nin tanıtım faaliyetlerinin ve algılanan müze deneyiminin belirlenmesidir.Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Veri toplama aracı olarakgözlem ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyleanaliz edilmiştir. Araştırma sonucunda, 2018 yılının Troya Yılı ilan edilmesinin TroyaMüzesi’nin tanıtımlarında büyük etkisinin olduğu görülmüştür. Müzenin konum, kullanımkolaylığı, bilgilendirici olması yönünden olumlu deneyim sağladığı ve Troya Ören Yeri’nindaha iyi anlaşılmasına katkı sağladığı tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Otel işletmelerinde yeşil pazarlama uygulamalarının rekabet avantajına etkisi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2016) Korkmaz, Halil; Atay, Lütfi
    Sanayi devrimi sonrasında kitle üretiminin ve tüketiminin artması doğal kaynakların aşırı kullanımına neden olmuştur. Bu süreç beraberinde küresel ısınma, çölleşme ve hava kirliliği sorunları ortaya çıkarmıştır. Bu sorunlara karşı 1970'li yıllarda başlayan çevreci hareketi giderek ivme kazanmıştır. Bu gelişmeler ile birlikte tüketici ve devlet gibi paydaşların baskıları sonucunda işletmeler yeşil yani çevreye duyarlı işletmecilik faaliyetlerine yönelmişlerdir. Kısaca, bu faaliyetlerin pazarlama iletişimi ile tüketici ve diğer paydaşlara duyurulmasına da yeşil pazarlama denilmektedir. Turizm faaliyetlerinde yeşil işletmeciliğin temsilcisi yeşil otellerdir. Bu tezin amacı, otel işletmelerinin yeşil pazarlama faaliyetlerinin rekabet avantajına etkisinin belirlenmesi ve rekabet avantajının sonucunda işletmenin kurumsal itibarı, pazar performansı ve finansal performansına etkilerinin tespit edilmesidir. Ayrıca araştırma kapsamında, rekabet yoğunluğuna ve pazar değişim hızına göre yeşil pazarlamanın rekabet avantajına etkisinin farklılık gösterip göstermediğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda yeşil pazarlama ve rekabet avantajına ilişkin literatür incelenmiştir. İncelemenin sonucunda belirtilen etkilerin tespiti amacıyla değişkenleri temsil edeceği düşünülen ölçekler ulusal ve uluslararası literatürden derlenmiştir. Anket yöntemiyle Aralık 2015 - Mart 2016 döneminde 501 otel işletmesinin yöneticisi ile görüşülerek veriler toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin değerlendirilmesinde istatistik paket programlarından yararlanılmıştır. Bu kapsamda yapısal bir model kurulmuştur. Çalışma sonucunda yeşil pazarlama uygulamalarının otel işletmelerin kurumsal itibarını arttırdığı ve işletmelere rekabet avantajı sağladığı tespit edilmiştir. Rekabet avantajının ise işletmelerin pazar performansını ve finansal performansını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Otel İşletmelerinde Yeşil Pazarlama ve Çevre Sertifikalarının Değerlendirilmesi
    (Aksaray Üniversitesi, 2017) Korkmaz, Halil; Atay, Lütfi
    Sanayi devrimi sonrasında kitle üretiminin ve tüketiminin artması doğal kaynakların aşırı kullanımına neden olmuştur. Bu süreç beraberinde küresel ısınma, çölleşme ve hava kirliliği sorunları ortaya çıkarmıştır. Bu sorun- lara karşı 1970’li yıllarda başlayan çevreci hareketi giderek ivme kazanmıştır. Bu gelişmeler ile birlikte tüketici ve devlet gibi paydaşların baskıları sonucunda işletmeler yeşil yani çevreye duyarlı işletmecilik faaliyetlerine yönelmişlerdir. Kısaca, bu faaliyetlerin pazarlama iletişimi ile tüketici ve diğer paydaşlara duyurulmasına da yeşil pazarlama denilmektedir. Turizm faaliyetlerinde yeşil işletmeciliğin temsilcisi yeşil otellerdir. Bu araş- tırmanın amacı, otel işletmelerinin yeşil pazarlama faaliyetlerinin belirlenmesi ve çevre sertifikalarının pazar performansına etkilerinin tespit edilmesidir. Bu kapsamda hazırlanan anket formu Aralık 2015 - Mart 2016 döneminde 501 otel işletmesinin yöneticisi ile yüz yüze ve telefon aracılığıyla görüşülerek doldurulmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin değerlendirilmesinde istatistik paket programlarından yararlanılmıştır. Ça- lışma sonucunda otellerin uyguladıkları yeşil pazarlama düzeylerinin işletmelerin sınıfına ve sahipliğine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Bununla birlikte otel işletmelerinin çevre sertifikası sahip olup olmamaları- nın pazar performanslarını etkilemediği bulunmuştur.  [EN] The increase of mass production and consumption in the post-industrial revolution has led to overuse of natu- ral resources. Along with this process has revealed global warming, desertification and air pollution problems. The environmental movement against these problems had started in the 1970s gradually gained momentum. Businesses have turned to green with these developments so environmentally conscious business activities as a result of pressure from stakeholders such as consumers and government. In short, these activities used in marketing communications to communicated to consumers and other stakeholders also called green marke- ting. Green hotels are examples of the green businesses in tourism. The aim of this research is to identify green marketing activities and to determine the effects of environmental certification in hotels to market performance. Data was collected through December 2015 to March 2016 with survey method from 501 hotel managers face by face or by telephone. Statistical package programs were used to evaluate the data collected. As a result of study, the level of green application in hotels shows difference in hotel classification and ownership. In addition, mar- ket performance of hotels do not differ by belonging an environmental certification. 
  • [ X ]
    Öğe
    Residents’ Perception of Overtourism, Tourism Impacts and Economic Dependence in Gökceada Island
    (Springer Singapore, 2022) Kafa, Neşe; Korkmaz, Halil
    The aim of this study is to identify and investigate local inhabitants’ perceptions of tourism’s socio-cultural effects in Gökceada, Turkey. A total of 273 Gökceada residents were included in the study. From June through December 2019, survey questionnaires were used to collect data for the study in Gökceada. Eight questions about tourism’s contribution to Gökceada inhabitants, as well as a 23-item scale measuring residents’ perceptions of tourist impacts, were included in the survey’s 24 questions. According to the findings of the study, inhabitants of Gökceada see particular positive and bad consequences of tourism in their village. The supply of jobs, increased personal incomes, stimulation of the local economy, and better security in the destination region are only a few of the beneficial effects of tourism. The majority of inhabitants of Gökceada want to see development tourism grow in the future. As a result, the paper will aid local government and tourism planners in bolstering local support for tourism. © The Editor(s) (if applicable) and The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Singapore Pte Ltd. 2021.
  • [ X ]
    Öğe
    The Effects of Social Media and Micro Celebrities on Touristic Purchase
    (TROAS Uluslararası Turizm Araştırmaları Derneği, 2022) Oktay, Zeynep Ceren; Korkmaz, Halil
    Social media permeates every aspect of human life and includes individuals of all ages. It attracts people as an instant news source and the rapid realization of interaction between individuals or masses. Social media has emerged with various social networking platforms as a result of the development of the internet as Web 2.0 in our daily lives. These platforms, which increase and develop with the development of technology, give people the opportunity to have a space where they can express themselves more easily. At the same time, they have started to follow individuals called micro-celeb who they think to be like themselves and interact with their posts. This attracted the attention of businesses and they started to advertise these people who are followed on social platforms. The internet, which has become a part of human life, as well as social media has become an attractive area for promoting touristic places and products. It is a remarkable feature that with social media it is easy to reach the masses. In this study, it was tried to measure the effects of social media and its micro-celebs on people's decision-making processes with the help of a survey study. According to the results, the effect of social media on people is seen
  • [ X ]
    Öğe
    Tourism Stakeholder's Perspective on Tourist Guidance Profession Image: The Case of Canakkale
    (Elbeyi PELİT, 2021) Korkmaz, Halil; Gökdemir, Sinan; Göç, Ayten Ceren; Demir, Beste
    Purpose and Importance: With widely accepted values of assertive professions under the law, each profession has its own image. The purpose of this research is to determine the perception of the professional tourist guiding profession through the eyes of the stakeholders in the tourism sector in Çanakkale.Methodology: Qualitative research methods were used in the research. Semi-structured interview technique was used as data collection technique. In this context, face-to-face interviews were held with 19 tourism stakeholders residing in Çanakkale between January 25 and February 1, 2020. The obtained data were subjected to content analysis and descriptive analysis.Findings: In the research it was determined that patience and strong communication stand out among their professional qualities while the most prominent personality traits of tourist guides were perceived as friendliness and leadership. It was observed that the participants found the tourist guiding profession as attractive due to being liberal and the high income level.Originality/Value: This study is carried out to determine the tourist guide image perception from the perspective of tourism stakeholders. According to the results of the study, it is aimed to compensate more easily and quickly the aspects that the guides deem lacking in themselves. In addition, the study is important for tourist guides to see their strengths and use them in terms of promotion and service marketing. Not just for tourist guides, the research is also important for chambers and Turkey Tourist Guide Association (TUREB) in terms of providing information about tourist guides profession image. It is thought that it will contribute to the literature since there is no similar study in the literature
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Troya Müzesi Elektronik Ziyaretçi Yorumlarının Hizmet Özellikleri, Memnuniyet ve Tavsiye Açısından İncelenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-03-31) Korkmaz, Halil
    Günümüzde turistlere yeni ve farklı bir deneyim sunmak için kültürel miras unsurlarının ön plana çıkarıldığı görülmektedir. Müzeler kültürel mirasın korunması ve kültürel amaçlarla tanıtılmasını sağlayan yapılardır. Bu işlevlerinden dolayı müzeler bulundukları destinasyonlarda turizmi destekleyici çekicilik unsurları haline gelmektedir. Bazı müzeler ise kendi başlarına bir turizm ürünü olup turistlerin destinasyonu ziyaretlerinde motivasyon kaynağı olmaktadır. Ancak diğer hizmet endüstrilerinde olduğu gibi turizminde yaşanan kalite sorunları turizm doi.org/10.32958/gastoria.708307 Yayın Bilgileri Kabul tarihi: 14.01.2020 Yayın tarihi: 31.03.2020 Yazar Bilgileri ORCID: *0000-0002-6795-9289 Email: * halilkorkmaz@comu.edu.tr gelişmesini etkilemektedir. Kültürel mirasın yönetim sürecinde yaşanacak aksamalar kalitenin düşmesine ve turistlerin hizmetlerden memnuniyetinin azalmasına neden olacaktır. 2018 Troya Yılı’nda Çanakkale’de açılan ve 2020 yılı Avrupa Yılın Müzesi yarışması finaline kalan Troya Müzesi bölge turizmi açısından önemli bir çekiciliktir. Bu çalışmanın amacı Troya Müzesini ziyaret eden kişilerin müze hakkında paylaşımları incelenerek algıladıkları hizmet özelliklerinin, motivasyonlarının, memnuniyet ve tavsiye niyetlerinin ortaya çıkarmaktır. Bu kapsamda Google haritalar ve yorumlarda 10 Ekim 2018 ile 31 Ocak 2020 arasında Troya Müzesi’ne yönelik 1.347 adet ziyaretçi değerlendirme ve yorumu incelenmiştir. Araştırma sonucunda ziyaretçilerin müzeden memnuniyetlerinin yüksek olduğu ve başkalarına tavsiye ettikleri görülmüştür. Müze hizmet özelliklerinden müzenin mimarisinin, müzede sergilenen koleksiyon ve eserlerin, teknoloji kullanımı, sunum şekli ve bilgi içeriğinin ön plana çıktığı tespit edilmiştir. Ayrıca Troya Müzesi’nin Troya Ören Yeri’nin anlaşılmasını kolaylaştırdığı ve ziyaretçilerin Troya kültürü ile kahramanlarını gözünde canlandırılmasını sağladığı bulunmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Turist Rehberlerinin Sorunları Üzerine Nitel Bir Araştırma: Çanakkale Örneği
    (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, 2019) Büyüktepe, Hüseyin Süleyman; Gökdemir, Sinan; Korkmaz, Halil
    Türkiye’de turist rehberleri, destinasyonların tanıtımında ve turistlerin tur deneyimlerinde kilit bir role sahiptir. Ayrıca turizm alanında rehberler önemli saha çalışanlarıdır. Turist rehberliği mesleği fiziksel çaba gerektiren, emek yoğun bir meslek olduğundan turist rehberleri mesleklerini icra ederken birçok sıkıntıyla karşılaşmaktadır. Turist rehberleri çalışma saatlerinin esnekliği, sezonluk çalışma, denetimlerin aksatılması sonucunda kaçak rehberlik faaliyetlerinin olması, meslekten kaynaklanan sağlık problemleri, seyahat acentalarının rehberler üzerinde baskı kurması sonucunda rehberlerin psikolojik, sosyal, fiziki ve yönetsel anlamda birçok sıkıntılarının olduğu görülebilmektedir. Bu çalışmanın amacı Çanakkale Bölgesel Turist Rehberleri Odası’na (ÇARO) kayıtlı turist rehberlerinin Çanakkale ve bölgesinde karşılaştıkları bölgesel sorunların tespit edilmesidir. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden örnek olay deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak belirlenen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla 13 katılımcıdan veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda bölgedeki rehberlerin en çok kaçak rehberlik, alan kılavuzluğu, taban ücret ve denetimlerin eksikliği ile bölgede lavabo ve tuvalet, otopark, dinlenme tesisi imkânlarının eksikliği, yoğunluk kontrolünün sağlanamaması gibi sorunlarla karşılaştıkları görülmektedir.  [EN] Tourist guides in Turkey, play a key role in the promotion of destinations and the experiences of tourists. Also tourist guides are important field workers. As tourist guidance is a labor-intensive profession that requires physical exertion, tourist guides face many difficulties. The aim of this study is to determine the regional challenges encountered by members of Canakkale Regional Tourist Guides' Chamber (CARO) in Canakkale. In this study, single case study, which is a qualitative research design, was used. Data was collected from 13 participants through a semi-structured interview form, which was determined as data collection tool. As a result of the study, it is seen that the guides in the region mostly face problems such as leak guidance, field guidance, base wage and lack of inspection, lack of facilities sink and toilet, car parking, rest area, and lack of density control.
  • [ X ]
    Öğe
    TURİST REHBERLİĞİ EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN KARİYER ALGILARI: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ TURİZM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ
    (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, 2021) Gökdemir, Sinan; Korkmaz, Halil; Bozdoğan, Sedat; Kahraman, Dilara
    Turist rehberliği mesleğini diğer meslek gruplarından ayıran özellikleri bulunmaktadır. Bu nedenle turist rehberliği eğitimini alan öğrenci grubunun meslek hakkındaki kariyer algılarını tespit etmek ve onların yaşadığı sorunların çözümüne kaynak sağlayabilmek önemlidir. Bu sebeple araştırmanın amacı lisans düzeyinde turist rehberliği eğitimi alan öğrencilerin; kariyer algılarını belirlemek, bu algıların boyutlarını belirlemek ve boyutların demografik özelliklerine göre farklılıklarını incelemektir. Buradan yola çıkarak veriler, 2019/2020 eğitim öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm Fakültesi lisans eğitimi alan öğrencilerden anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda turist rehberliği mesleği kariyer algısı için dört boyut belirlenmiştir. Katılımcıların demografik özellikleriyle kariyer algısının faktör boyutları arasında belirlenen farklılıklar yorumlanmıştır. Çalışmanın sonucuna göre turist rehberliği mesleğini isteyerek seçenlerin seçmeyenlere göre kariyer algılarının daha olumlu yönde olduğu, öğrencilerin yaşı arttıkça mesleğin çalışma koşulları hakkında daha kesin algıya sahip olduğu, meslek lisesi eğitimi alan öğrencilerin genel lise alanlara göre mesleğin cazibe unsurlarında daha düşük bir algıya sahip oldukları ve son sınıfa gelen öğrencilerin mesleki kariyerinde çalışma bölgesi olarak diğer sınıflara göre daha fazla bilgi sahibi olduğundan yakın bölgeleri seçtiği ve buna göre planlama yaptığı ortaya çıkmaktadır. Araştırmayla elde edilen bulgular doğrultusunda sonuçlara bağlı olarak çeşitli öneriler sunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin turistik tüketici kapsamında gece kulüplerinden beklentilerinin kano modeli'ne göre sınıfandırılması
    (2014) Giritlioğlu, İbrahim; Korkmaz, Halil
    Turizm sektöründe gece kulüplerinin fonksiyonel ola-rak önemli bir yeri bulunmaktadır. Gece kulüpleri,tatilleri esnasında turistleri önemli derecede rahatlata-rak, stres düzeylerini azaltmakta ve tatil memnuniyet-lerini arttırmaktadır. Bundan dolayı turistlerin diğerturizm işletmelerinde olduğu gibi gece kulüplerindenbeklentilerinin tespit edilmesi ve bu beklentilerin karşı-lanması gerektiği düşünülmektedir. Bu bağlamda yapı-lan çalışmanın amacını aynı zamanda turistik tüketiciolan, turizm eğitimi alan üniversite öğrencilerinin gecekulüplerine yönelik hizmet beklentilerinin Kano mode -line göre sınıfandırılması oluşturmaktadır. Bu amacıngeçekleştirilebilmesi için Balıkesir Üniversitesi TurizmFakültesinde öğrenim gören ve son bir yıl içerisindeturizm faaliyetlerine katılıp bu sürede gece kulüpleriniziyaret eden 200 öğrenciye 01.05.2013- 15.05.2013 ta-rihleri arasında anket uygulaması gerçekleştirilmiştir.Yapılan araştırmanın sonucunda gece kulüplerine yö -nelik tespit edilen yirmi iki hizmet beklenti önermesi-nin dördü Kanonun temel hizmetler grubuna girerken,on üçü beklenen hizmetler sınıfına girdiği tespit edil-miştir. Kanonun heyecan verici hizmetler sınıfına girenönerme sayısı ise iki olmuştur. Yapılan bu araştırmadaaynı zamanda turistik bölgelerde faaliyet gösteren gecekulübü yöneticilerine, müşteri beklentilerini daha iyikarşılayabilmeleri için çeşitli öneriler sunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    TURİZM İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI SEÇİM SÜRECİ VE KARİYER GÜNLERİ
    (Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2021) Şahin, Bayram; Kafa, Neşe; Korkmaz, Halil
    Günümüz rekabet koşullarında işletmelerin etkinlik ve verimliliği nitelikli personel istihdamına bağlıdır. Bunun için işletmeler de üniversitelerde düzenlenen kariyer günleri ile nitelikli personel ihtiyacını temin etmeye başlamışlardır. Çalışmanın amacı Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi tarafından düzenlenmekte olan İstihdam ve Kariyer Günleri etkinliklerine katılan turizm işletmeleri çalışanlarının demografik özelliklerinin belirlenmesi ve etkinlikle ilgili algı ve memnuniyet düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde normallik sınamasına göre, t testi, anova ve tukey testleri kullanılmıştır. Ayrıca katılımcıların demografik özellikleri ile kariyer günlerine yönelik algıları ve katılımcıların kariyer günlerinden memnuniyet düzeyleri ile kariyer günlerine yönelik algıları arasında anlamlı bir farklılığın bulunduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre kariyer günlerine katılanların %60’ının lisans mezunu oldukları, %80’inin turizm eğitimi aldıkları, %50’sinin iş tecrübesinin 10 yıldan fazla olduğu ve %66’sının İstihdam ve Kariyer Günleri etkinliklerinden çok memnun oldukları belirlenmiştir.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim