Yazar "Kaya, Ozan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Companies responses to climate change: The case of Turkey(EuroJournals, Inc., 2008) Kaya, OzanThis study evaluates responses of companies to climate change. This evaluation based on disclosures made in annual reports and websites of 92 largest companies of Turkey from 15 sectors. To make better evaluation first climate change indices was developed and then companies responses was assessed. Results of this study shows that big scale companies achieve more responsive reactions to climate change as compared to companies in smaller scales. There was no difference between responses of private and public companies. But companies in environment sensitive sectors such as petroleum- gas, automotive and energy are more responsive to climate change than other companies. Additionally multinational companies are more sensitive than national companies.Öğe Local food in local menus: The case of Gokceada(2011) Ridvan Yurtseven, H.; Kaya, OzanThis paper attempts to determine motivations which influencing tourists' local food consumption. The study involved a multi-method approach undertaken through initiating interviews with local people to build inventory of local food of Gokceada, document review method was employed in restaurants (menus) to find out what extent local food peculiar to Gokceada take part in the menus of restaurants and finally a survey applied to visitors of the area to determine motivations which influencing their local food consumption. From the analysis five motivational factor identified; Quality of taste, authentic experience, rural development, health concern and knowledge. Quality of taste was chosen as a primary motivational factor by visitors to consume local food during their holiday. © University of the Aegean.Öğe Ölüm turizmi: Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı'nı ziyaret eden turistlerin ziyaret motivasyonlarını anlamaya yönelik bir araştırma ve sonuçları(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2006) Kaya, Ozan; Erdem, HalukÖlüm ve yıkım unsurları insanları etkilemektedir. Basit bir örnek vermekgerekirse, bir trafik kazasının yakınından geçen araç sürücüleri yavaşlayarak olayıanlamaya çalışmaktadırlar. Bununla birlikte bu etkilenme, basit bir durumolmaktan çıkmakta ve turizmin kapsamına girmektedir. Bugün ölüm ve yıkımkonusunu içeren birçok yer (Auschwita-Brkenau, The Somme, Oklahama,Gettysburg, Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı) tüm dünyadan milyonlarcaziyaretçi çekmektedir.Bu turizm ürününe gösterilen talebe bağlı olarakakademisyenlerin küçük bir grubu bu olgu üzerine çalışma yapmayabaşlamışlardır. Alanın önde gelenlerinden Foley ve Lennon (1996: 198) bu turizmçeşidini dark turizm olarak adlandırırken, Seaton (1996: 240) ölüm turizmi(thanatourism) olarak isimlendirmiş ve Blom (2005: 32)'da morbid turizmkavramını geliştirmiştir. Genel olarak bir tanımlama yapmak gerekirse ölümturizmi, gerçek ya da sembolik olarak ölüm temasının işlendiği bir yere yönelik,kısmen ya da tamamen ölümle yüzleşme arzusu ile güdülenmiş bir seyahatolgusudur (Seaton, 1996: 240). Ölüm turizmi alanları; bireysel ve toplu ölümleringerçekleştiği yerler (savaş alanları, Yahudi toplama kampları, Kennedy suikastınınyapıldığı Dallas), mezarlıklar, savaş anıtları, ölümle sonuçlanan olaylarıngerçekleştiği yerle ilgisi olmayan, sembolik ya da kanıt özelliği taşıyanmalzemelerin sergilendiği yerler (Yahudi soykırımıyla ilgili Amerika SoykırımMüzesi) olarak örneklenebilir.Müze, savaş alanı, mezar ve anıt gibi ölüm unsurunu içeren pek çok ögeyibünyesinde bulunduran Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı günümüzde;Avustralya, Yeni Zelanda ve Türk turistler tarafından yoğun bir şekilde ziyaretedilmektedir. Bu nedenle, Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı'nı ziyaret edenturistlerin ziyaret motivasyonlarını anlamaya yönelik bir araştırma yapılmıştır.Böylece, ölüm turizmi alanlarını ziyaret edenlerin ziyaret motivasyonları ortayaçıkarılacaktır.Öğe Simbiyotik Organizasyon Biçimlerinin Avantajları: Çanakkale’de Bulunan Bir Alışveriş Merkezinde Faaliyet Gösteren İşletmeler Üzerine Yapılan Bir Araştırma(Yeni Fikir Stratejik Araştırmalar Derneği, 2015) Kaya, Ozan; Harman, Serhat; Polat, Ebru Kanyılmazİşletmeler çevresel belirsizlik ve karmaşıklık ortamında hayatta kalabilmek için stratejik olarak diğer işletmelerle işbirliği yapmaktadırlar. Simbiyosis, birbirine benzemeyen iki canlının karşılıklı fayda için bir arada yaşaması olarak tanımlanmakta ve işletmelerin yaşamlarını sürdürebilmelerinde önemli bir araç olarak görüşmektedir. Yapılan çalışmada Çanakkale’de bulunan bir alışveriş merkezinde faaliyet gösteren işletmeler örnekleme dahil edilerek simbiyotik organizasyon biçimlerinin avantajları irdelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre simbiyotik organizasyon biçimlerinin sağladığı faydalar şu şekilde sıralanmaktadır; hedef pazarlara ulaşım kolaylığının getirdiği düşük maliyetler, alışveriş merkezinin imajının kullanılması, rekabet düzeyinin düşük olması, ana işletmenin alışveriş merkezinin indirimli satış günlerinde diğer işletmelerinde satışlarının yükselmesi, mevcut pazarlara göre işletmelere daha güvenli bir konum sağlanması, bilinen ve güçlü markaların bir arada olmasıyla oluşan sinerji ve yeni pazarlara giriş stratejisidir [EN] Companies cooperate with other companies strategically in order to survive and ultimately maintain their lives in environmental uncertainty and complexity. Symbiosis is defined as the coexistence of two dissimilar organisms for mutual benefit, and expressed as an important tool in terms of companies can maintain their lives. Advantages of symbiotic organisation forms are reviewed in this study with a sample of companies operating in a shopping centre located in Çanakkale. As a result of the study advantages of symbiotic organization forms are sorted as; low costs brought by the convenience of transportation to the target markets, use image of shopping centre, lower degrees of competition, increase of sales because of the discount dates of main company shopping centre , provide more protected location to the company compared with actual market, synergies captured due to the combination of known and strong brands, and new market entry strategyÖğe Sürdürülebilir rekabet avantajı ve yavaş işletmecilik : karşılaştırmalı bir araştırma(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011) Kaya, Ozan; Yurtseven, H. RıdvanKüreselleşme sermayenin, düşünce biçimlerinin ve insanların daha hareketli hale gelmesine neden olarak piyasaları daha rekabetçi konuma getirmiştir. Bu duruma paralel işletmeler daha yoğun rekabetin bulunduğu günümüz piyasalarında daha kısa zamanda, daha düşük maliyetli ve daha kaliteli ürünler üreterek yaşamlarını sürdürme çabasına girmişlerdir. Ancak Sanayi Devrimi sonrasında gelişen ve genişleyen küresel iş yapma anlayışı kapsamında ortaya çıkan doğal, ekonomik ve kültürel problemler mevcut iş yapma anlayışının sorgulanmasını gerektirmiştir. İşletmelerin de süregelen rekabet ortamında geleneksel yaklaşımların artık geçerli olmayacağının farkına varmasıyla yeni yaklaşımlara yöneldiği ve işletmeleri sürdürülebilir rekabet avantajı sağlayacak yeni yöntemleri bulmaya ittiği söylenebilir. Bu kapsamda çalışmada Yavaş Yemek felsefesi temelinde geliştirilen yavaş işletmecilik anlayışının işletme performanslarına etkisini anlamaya çalışan bir alan araştırması yapılmıştır. Türkiye'de 206 ABD'de 228 yiyecek içecek işletmesini kapsayan araştırmanın temel amacı işletmecilik anlayışına göre işletme performanslarının karşılaştırılmasıdır. Araştırma sonuçlarına göre işletmecilik anlayışı farklılığı gözetmeksizin yapılan analizlerde; daha yüksek yerel ürün ve tedarikçi kullanım oranına sahip olan, daha yüksek oranda bölgesel personel çalıştıran, sertifikaya sahip, menüde bölgesel yiyecek bulundurma oranının daha yüksek olduğu ve bölgeyi içselleştirmiş girişimcilerin işletmelerinin performanslarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Dolayısıyla bu değişkenlerin günümüz rekabet koşullarında işletmelerin performanslarıyla yakından ilgili olduğu belirlenmiştir. İşletmecilik anlayışları bakımından işletmelerin performansları değerlendirildiğindeyse yavaş işletmecilik anlayışıyla yönetilen işletmelerin daha yüksek performansa sahip olduğu görülmüştür. Bu durum yerelliği, ekonomik, sosyo-kültürel ve doğal sürdürülebilirliği esas alan yavaş işletmecilik anlayışının günümüz rekabet koşullarında işletmeler için yeni bir alternatif olduğu gerçeğini ve rekabet avantajlarının elde edilmesinde yerel boyutların önemini ortaya çıkarmıştır.Öğe Topluluk girişimciliği ve geleneksel meslekler(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2010-12) Yurtseven, H. Rıdvan; Kaya, Ozan[No Abstract Available]











