Yazar "Karatay, Ramazan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2005 ve 2013 yılı fen dersi öğretim programlarının karşılaştırılması(2013) Karatay, Ramazan; Timur, Serkan; Timur, BetülBu araştırmanın amacı, 2005 ve 2013 yılı fen öğretim programlarınınkarşılaştırılması olarak belirlenmiştir. Araştırmada doküman inc elemeyöntemi kullanılmıştır ve veri kaynağı olarak Milli Eğitim Bakanlığıtarafından 2005 yılında uygulamaya konulan Fen ve Teknoloji Dersi 5 -6-7ve 8. sınıflar ve 2013 yılında uygulamaya konulan Fen Bilimleri dersi 5 -6-7ve 8. sınıflar öğretim programları kullanılmıştır. Öğretim programları,programdaki ders saatleri, kazanım sayıları, konu alanı ve üniteler,öğrenme -öğretme yaklaşımları ve fen okuryazarlığı açısındankarşılaştırılmıştır. 2013 öğretim programı ile birlikte kazanım sayılarınınyaklaşık %65 oranında azaltıldığı, konu alanları içerisinde bulunanünitelerden bir kısmının isminin değiştirildiği ve ayrılan ders saatisürelerinde değişikliklere gidildiği görülmüştür. 2005 öğretimprogramındaki fen ve teknoloji okuryazarı yerine 2013 öğretimprogr amında fen okuryazarı kavramı kullanılmış ancak tanımlamada pekbir farklılık meydana gelmemiştir. 2005 fen öğretim programındaöğrenme -öğretme sürecinde yapılandırmacı yaklaşımın vurgulandığıancak, 2013 öğretim programında araştırma-sorgulamaya dayalıöğrenme -öğretme stratejisinin aktif olarak kullanılması gerektiği üzerindedurulmuştur.Öğe 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretim programı ünite konularına yönelik bilimsel süreç becerileri testinin geliştirilmesi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2012) Karatay, Ramazan; Doğan, FatihAraştırmanın genel amacı ilköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programı ünite konularına yönelik bilimsel süreç becerilerini ölçen geçerli ve güvenilir '7. Sınıflara Yönelik Bilimsel Süreç Becerileri Testi (BSBT-7)' geliştirmektir. Ayrıca alt amaç olarak, BSBT-7 puanlarının cinsiyet, okul fen ve teknoloji dersi notları, anne- baba eğitim durumları, dershaneye kayıtlı olma durumları ve kaynak kullanımları arasındaki ilişki araştırılmıştır.Bu amaç kapsamında, çoktan seçmeli 43 maddelik bir soru havuzu oluşturulmuştur. Kapsam geçerliliği için uzman görüşü alınmış ve uzmanların görüşleri doğrultusunda 37 soruluk bir test ile pilot uygulamaya geçilmiştir. Pilot uygulama örneklemden farklı ve Çanakkale Merkez ilçede bulunan 100 ilköğretim 7. sınıf öğrencisi ile yürütülmüş ve ardından madde analizi, yapı geçerliğini kontrol için faktör analizi ve güvenirlik için iç tutarlık analizi yapılmıştır.Madde analizi ardından güçlük indeksi 0.6'dan küçük ve ayırt ediciliği 0.2'den küçük 5 soru testten çıkarılmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda birden fazla faktörde yüksek yük değerine sahip olan 1 madde testten çıkarılmış ve son halde testte kalan 31 maddenin teste ilişkin varyansın %54.93'ünü açıklayan 7 faktör altında toplandığı görülmüştür. Asıl uygulama öncesi yapılan eşdeğer yarılar analizi sonuçlarına göre formlar arası korelasyon 0.706 ve KR 20 katsayısı 0.885 olarak saptanmıştır.Asıl uygulama, Çanakkale ili Merkez ilçede bulunan 4 ilköğretim okulunda 168 tane 7. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Örneklem içerisinde yer alan 38 kişiye ayrıca ölçüt bir test uygulanmıştır ve bu grubun BSBT-7 puanları ile ölçüt puanları arasındaki korelasyon 0.732 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca testin iç tutarlılığına tekrar bakılmış ve formlar arası korelasyon 0.705 ve iki kısım için de genel alfa değeri 0.825 ve 0.826 olarak bulunmuştur.Ayrıca, BSBT-7 puanlarının okul fen ve teknoloji dersi notlarına, baba eğitim durumlarına ve dershaneye kayıtlı olma durumlarına göre anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır (p<.05). BSBT-7 puanlarında, cinsiyete, anne eğitim durumuna ve kaynak kullanımına göre anlamlı bir farklılık saptanmamıştır (p>.05).Anahtar kelimeler: Bilimsel Süreç Becerileri, Test Geliştirme, Geçerlik, GüvenirlikÖğe Determination of Attitudes of Preservice Teachers Towards Laboratory Practices(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014) Karatay, Ramazan; Doğan, Fatih; Şahin, ÇavuşThis study aims to determine the attitudes of preservice teachers towards laboratory practices. The participants of the study, conducted by means of screening model, were preservice teachers of Science and Classroom Teaching; and “Attitude Scale towards Laboratory Practices” of 69-item Likert-type was utilized in the study. The sample of the study was composed of 216 preservice teachers. The data obtained were examined descriptively; and t-Test was utilized for the relations between the data and variables. The attitudes of the preservice teachers towards laboratory practices were found to be positive in general. When the subdimensions of the scale were analyzed, it was found that the attitudes towards the general goals and permanence of laboratory practices as well as towards the reports or notes were high. However, the attitudes towards the preparations, manuals, processing, and physical conditions of laboratory practices were found to be lower. In respect to the sub-problems analyzed, the attitudes towards laboratory practices were found out not to show any significant change in terms of the gender and the departments of preservice teachers.