Yazar "Kana, Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 41
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Transcendental Phenomenological Study of Teachers' Self-efficacy Experiences(Franco Angeli, 2013) Eryaman, Mustafa Y.; Kocer, Omer; Kana, Fatih; Sahin, Esin Y.This phenomenological study explored the nature of the self-efficacy phenomenon as experienced by three teachers of Turkish as a Foreign Language (TFL). A transcendental phenomenological inquiry design was used to explore the meaning ascribed to self-efficacy by teachers. Data were collected through one-on-one interviews. The data were analyzed in accordance with the guidelines of Moustakas' phenomenological approach. Seven main themes emerged from the lived experiences of teachers regarding their perceptions of the self-efficacy. The findings of the study indicated that teacher self-efficacy could also be conceptualized in an alternative framework as a socio-cultural, relational, emotional, social psychological and moral accomplishment.Öğe Argümantasyona dayalı dil eğitimi yaklaşımının Türkçe öğretmeni eğitiminde uygulanmasına yönelik karma gömülü deneysel çalışma(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013) Kana, Fatih; Şahin, Abdullah; Günel, MuratArgümantasyona dayalı dil eğitimi uygulamaları, fen bilimleri eğitiminde yaygın olarak kullanılmaya başlanan "Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ)" yaklaşımının dil eğitimine adapte edilmesi yoluyla yapılmaktadır. ATBÖ yaklaşımı yapılandırmacılığı esas alan, araştırma-sorgulama ve düşünme becerilerini geliştirmeyi içerisinde barındıran, ders içerisinde dört temel dil becerisinin etkin kullanımını sağlayan bir yaklaşımdır. Bu yaklaşım sayesinde programların hedeflediği düşünen, araştıran, sorgulayan bireyler yetiştirme hedefine uygun bir yaklaşımdır. Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmeni yetiştirmede ATBÖ yaklaşımını dil eğitmi sürecine adaptasyonu ile Argümantasyona dayalı Dil Eğitimi (ADE) sürecinde öğretmen adaylarının akademik başarılarını, derse yönelik tutumlarını, öğretmenlik mesleğine yönelik özyeterlik inançlarını, üst düzey düşünme becerilerini etkileyip etkilemediğini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda Türkçe eğitimi bölümünün 3. Sınıfında yer alan Özel Öğretim Yöntemleri I-II dersinde, güz ve bahar yarıyıllarında 28 hafta, 256 ders saati uygulama yapılmıştır. Uygulama sürecinde öğretmen adayları öğrenen ve öğreten olarak yer almışlardır. Araştırmada, literatürde en etkili araştırma yöntemlerinden kabul edilen karma araştırma yöntemi (Mixed method) kullanılarak, hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırma, karma araştırma desenlerinden Karma Gömülü Deneysel Desenle desenlenmiştir. Ulusal düzeyde yapılan araştırmalar ve özel olarak Türkçe Eğitimi Bölümü'nde yapılan lisansüstü tezler incelendiğinde bu desenin alanyazında kullanılan ilk örneği olduğu anlaşılmaktadır. Araştırmada deneysel uygulamanın öğrenme üzerindeki etkilerini saptamak için nicel araştırma yöntemlerinden "ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen" kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye'nin batısında yer alan bir üniversitede öğrenimine devem eden Türkçe Eğitimi Bölümü üçüncü sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada bir deney, bir kontrol olmak üzere iki grup bulunmaktadır. Deney grubunda ADE yaklaşımının etkileri incelenirken, kontrol grubunda ise öğretmen merkezli öğretim yönteminin ağırlıkta kullanıldığı şekliyle dersler devam etmiştir. Uygulama sürecinde dört nicel, altı nitel olmak üzere toplam 10 farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma sürecinin başından sonuna kadar kamera kaydı alınmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde betimsel istatistikler, Tekrarlanan Ölçümlü Deneme Düzeni, ANCOVA ve regresyon analizi kullanılmıştır. Nitel veriler üzerinde ise hem betimsel hem de içerik analizi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel ve nitel bulgular incelendiğinde ADE yaklaşımının öğretmen adaylarının akademik başarılarını, özyeterlik inançlarını, derse yönelik tutumlarını ve üst düzey düşünme becerilerini etkiledikleri görülmektedir. Uygulama sürecinde öğrencilerden alınan nitel bulgular göz önünde bulundurulduğunda uygulanan ADE yaklaşımı sayesinde derslerin zevkli geçtiği, yapılandırmacılığı temel aldığı, öğretmenlik mesleği için mükemmel bir ders olduğu deney grubunda yer alan öğretmen adayları tarafından vurgulanmıştır. Araştırma sonucunda nitel ve nicel veri toplama araçlarından elde edilen bulgular göz önünde bulundurularak ADE yaklaşımının ülkemizin ihtiyaç duyduğu, öğretim programlarımızın hedeflediği öğretmen adayları yetiştirebilme konusunda başarılı bir yaklaşım olduğu söylenebilir. Bu yaklaşım sadece öğretmen eğitiminde değil, Türkçe derslerinde de uygulanarak toplumda düşünen, araştıran, sorgulayan bireylerin etkili bir şekilde yetiştirilmesi sağlanabilir.Öğe Assessment of Emotional Literacy Levels of Students Learning Turkish as a Foreign Language(Karabuk Univ, 2018) Uzan, M. Furkan; Kana, FatihThe aim of this research is to determine the level of emotional literacy skills of learners who learn Turkish as a foreign language and to examine them according to various variables. For this purpose, emotional literacy general and subscale skills levels of the students learning Turkish as a foreign language have been determined. It was investigated whether the emotional literacy skills of the students who learned Turkish as a foreign language showed a statistically significant difference according to the variables of sex, nationality and Turkish Language acquisition level. After this process, students who learned Turkish as a foreign language were interviewed and their views on emotional literacy were taken and interpreted. As a result of the research, it was determined that the general skill levels of emotional literacy of the students who learned Turkish as a foreign language were in the medium level. It has been determined that students who learn Turkish as a foreign language have difficulties in expressing their feelings and understanding the expressed emotions. And also it has been determined that they are weak in terms of vocabulary. It has been achieved that students who learn Turkish as a foreign language thinking emotional literacy skills are necessary for language teaching.Öğe EFFECTS OF COMPUTER-BASED VISUAL MATERIALS USING TO THE SUCCESS IN TEACHING TURKISH AS A FOREIGN LANGUAGE(Bilim Eğitim Kültür Akademi Derneği, 2015) Şahin, Esin Yağmur; Kana, FatihAim of the this study to investigate of foreign students who learn Turkish as a foreign language "Repetition" issues related to the teaching of the effect of computer assisted instruction. Under investigation the researcher are made an experimental study with Turkish learned 20 students on a week-long located in a province in western Turkey. The data were analyzed by the Mann-Whitney U test. The findings of the research study computer-aided teaching were concluded to be effective in teaching Turkish as a Foreign Language. According to the results of the research, it is thought that taking computer training for teachers who teach Turkish as a foreign language contributes student’s success in Turkish langauges learningÖğe HİNDİSTAN'DA YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN GENÇ-YETİŞKİNLERİN ÖĞRENME GEÇMİŞLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ(2012) İşcan, Adem; Yağmur, Esin Şahin; Varışoğlu, Behice; Kana, Fatih; Şengül, KübraBu çalışmada Hindistan'da yabancı dil olarak Türkçe öğrenengenç-yetişkin öğrencilerin dil öğrenme geçmişlerinin yaş ve ulus gibibazı değişkenlerin temel alınarak araştırılması amaçlanmaktadır.Böylece Hindistan'da Türkçenin yabancı dil olarak öğrenilmesi ile ilgilidurum ortaya konulmaya çalışılmıştır. Öğrencilerin bildikleri dillerindağılımı gösterilmiştir. Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenHindistan'daki öğrencilerin bildikleri yabancı diller sıralamasındaTürkçenin durumuna yer verilmiştir.Çalışma betimsel araştırma yöntemlerinden tekil tarama tekniği(ilişkisiz) kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Hindistan'da Türkçeöğrenen yabancı uyruklu 110 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmadakiveriler, Buran'ın (2008) \"Kırgızistan'daki Dillerin Edinilme ve ÖğrenilmeSüreçleri\" konusunda yapmış olduğu çalışmadaki verilerdenesinlenerek araştırmacılar tarafından oluşturulan anket yoluylatoplanmıştır.Araştırmada elde edilen veriler SPSS 16.0 veri analizi programındaçözümlenmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre Hindistan'daTürkçenin İngilizceden sonra en çok öğrenilmek istenen yabancı dilolduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin dil geçmişleri incelendiğindeHintçe ve İngilizce dışında en az iki yabancı dil daha bildikleri ortayaçıkmaktadır. Yabancı dil öğrenme sürecini yönlendiren etmenler vardır.Bu etmenler arasında biyolojik koşulları, bilişsel ve duygusal etkenleri,öğretim metodu, sosyal ve çevresel etkenleri sayabiliriz. Bu etkenlerışığında bakıldığında Hindistan'da dil öğretiminin bu etkenlerdenolumlu olarak etkilendiği sonucu çıkmaktadır. Bu durum aslındastratejik olarak gelişen Hindistan'ın dil öğrenme konusunda ne kadarileride olduğunun göstergesidir.Öğe Investigation of Preservice Teachers’ Speech Anxiety with Different Points of View(International Association of Educators, 2015) Kana, FatihThe purpose of this study is to find out the level of speech anxiety of last year students at Education Faculties and the effects of speech anxiety. For this purpose, speech anxiety inventory was delivered to 540 pre-service teachers at 2013-2014 academic year using stratified sampling method. Relational screening model was used in the study. To explain the relationships among data in the study, frequency and percentage analysis, t-test, ANOVA, regression analysis and structural equation modelling were used. It is seen that preservice teachers have speech anxiety problems when they have to speak during their teaching activities, when they are demanded to speak all of a sudden, when their speech is interrupted, when they consider that they do not have different points of view and when they cannot balance their speech speed. Preservice teachers use their body language as they are giving speech, and they have less anxiety when they have eye-contact with their audiences, when are talking about themselves and when they are talking about the people they do not know. When preservice teachers’ speech anxiety was investigated with regards to their departments, preservice English teachers and Turkish teachers were found to have higher levels of speech anxiety compared to preservice preschool teachers. When the findings obtained with this study were examined, it was found that, as presercice teachers’ speech anxiety increases, their desire to participate in the activities also increaseÖğe INVESTIGATION OF THE VIEWS OF PRE-SERVICE TURKISH TEACHERS IN TERMS OF SPEED READING(2021) Geçgel, Hulusi; Kana, Fatih; Akkaş, İlknur YalçınThe aim of this study is to reveal the views of pre-service Turkish teachers in terms of the speed reading. To that extent, case study design was adopted in the research. The study group consists of 85 3rd and 4th grade pre-service teachers from a state university in the West of Turkey. A semi-structured interview form was used as a data collection tool in the research. The descriptive analysis method was used in the data analysis of the research. Accordingly, speed reading is a requisite in Turkish teacher education. Most of the pre-service teachers consider speed reading as an essential ability. Some participants stated that they had a high concentration level when reading. The participants claim that speed reading will improve their exam performance, allow them to save time and, to read more books, and it will also contribute them in their future professions.Öğe Millî Kültür Teması Öğretimi Bağlamında Üç Anadolu Efsanesi Adlı Eserin İncelenmesi(2020) Geçgel, Hulusi; Kana, FatihBu araştırmada Üç Anadolu Efsanesi adlıeserin Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yeralan millî kültürümüz teması açısındanincelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitelaraştırma yöntemlerinden dokuman incelemeyöntemi kullanılmış olup elde edilen verilerbetimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir.Araştırmada çalışılan eser Yaşar Kemal’in ÜçAnadolu Efsanesi adlı eseridir. Kitap“Köroğlu’nun Meydana Çıkışı, Karacaoğlan,Alageyik” adlı üç bölümden meydana gelir. YaşarKemal, âşık tarzı halk hikâyeciliği geleneğindenbeslenen bir yazardır. Anadolu’nun sözlügelenekteki efsane ve destanları onu yakındanilgilendirmiş, hikâyeciliğinin temelkaynaklarından birini oluşturmuştur. Üç AnadoluEfsanesi gerek içerik gerekse dil ve üslupözellikleri yönüyle bu kaynaktan üretilen bireserdir. Eserlerde gelenek görenek ağırlıklı millikültür unsurları bulunmuştur. “Millî kültürümüz”teması, her sınıf düzeyinde işlenmesi zorunlu üçtemadan biridir. “Üç Anadolu Efsanesi” adlı eser,“millî kültürümüz” teması ve bu temayla ilgilikonu önerileri doğrultusunda incelenmiştir.İnceleme sonucunda eserin halk anlatılarındanoluşan metinleriyle, ortaokul düzeyi “millîkültürümüz” temasının işlenişinde etkili biröğretim materyali olarak kullanılabileceği, öğretimprogramında bu temayla ilgili verilen konuönerileri bakımından oldukça zengin bir içeriğesahip olduğu belirlenmiştir.Öğe Motivations for choosing teaching as a career: a perspective of pre-service teachers from a Turkish context(Springer, 2013) Yuce, Kemal; Sahin, Esin Y.; Kocer, Omer; Kana, FatihAs teaching is a nation-building profession, the career motivations of pre-service teachers are worth exploring. This study examines the career motivations of 283 Turkish pre-service teachers who have chosen teaching as a career. Accordingly, they were asked questions about deciding to teach, career perceptions, and major expectations. A profile of the participants was then developed by analyzing their responses in quantitative and qualitative ways as being descriptive, statistical, and inductive steps. It is seen that extrinsic, altruistic, and intrinsic motivations all play a role when individuals choose teaching as a career. In addition, although altruistic motives are very dominant for females, mercenary-based extrinsic motives are dominant for males. Associatively, teaching is further desired as a first profession by females. In light of the findings, we give suggestions for teacher training institutions and policy makers.Öğe Necessity of raising Turkish language teachers as a foreign language and proposal for a bachelor’s degree(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-09) Kana, Fatih; Boylu, Emrah; Başar, UmutIn the last decade, a significant rise has been seen in Turkish language teaching as a foreign language and new disciplines such as “Turkish teaching to Turkic speakers” and “Turkish teaching to bilingual Turkish children “ has emerged. Moreover, Turkish is being taught as a foreign language in Turkish language centers at universities and special courses in almost all the cities in Turkey, and also more than 40 Turkish Cultural Centers established by Yunus Emre Institute and Turkology departments abroad. Qualified teachers is import in Turkish teaching like all the other branches of teaching. However, today the strong need for Turkish teachers are satisfied by the teachers with different backgrounds. Even it is observed that teachers with different backgrounds ranging from foreign language graduates to philology graduates are teaching Turkish. It is a known fact that Turkish and Turkish Literature Education departments are not specially designed for Turkish teaching to foreigner or Turks living abroad. Despite the fact that the teacher needs were attempted to be satisfied by certificate programs in universities for the last few years, the quality of these certificate programs are seriously questioned. Therefore, considering the current needs, educating Turkish teachers as a foreign language is becoming a must rather than a need. In this sense, the aim of this work is to present a proposal for an undergraduate program for “Turkish Teaching as a Foreign Language Major Field” to raise qualified Turkish teachers as a foreign language. Moreover some proposals are presented to solve the current problems in the field.Öğe ÖĞRETMEN ADAYLARININ COVİD-19 PANDEMİ KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ(2021) Güven, Bülent; Kana, Fatih; Kırat, EmelBu araştırmada Covid-19 virüsününü Dünya çapında gösterdiği yayılım sonrasında öğretim sürecinde hızlı bir şekilde geçiş yapılan uzaktan eğitim uygulamalarına ve Covid-19 Pandemi kavramına yönelik öğretmen adaylarının algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırmaya gönüllü katılım sağlayan öğretmen adaylarına araştırmanın alt amaçlarına uygun olarak hazırlanan görüşme formu uygulanarak veriler toplanmıştır. Bireysel görüşme formu aracılığıyla gerçekleştirilen veri toplama sürecinde elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Belirlenen ilişkiler sonucu öğretmen adaylarının bu sürece ilişkin zihin imgelerini virüs tanımlamalarına bağlı olarak daha çok teşhis kategorisi boyutunda oluşturdukları, bununla birlikte salgın sürecini duyuşsal ve küresel boyutta ifade ettikleri belirlenmiştir. Benzer şekilde oluşturulan metaforlar bağlamında ifadelerin yayılma, yıkıcı ve küresel etkiler üzerine kurulu olduğu görülmektedir. Dünya çapında hızlı ve çok sayıda alanda etkili olan bu kriz durumunun sosyal yaşam üzerinde önemli değişikliklere yol açtığı görüşlerde etkin şekilde belirtilmiştir. Uzaktan eğitim sürecinin daha ön planda olduğu bu süreçte teknoloji kullanımı, yaşanan sorunlara yönelik çözüm odaklı yaklaşımların kazanılması gereken temel nitelikler olduğu belirlenmiştir.Öğe ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜRK DİLİNİN SORUNLARI ÜZERİNE DÜŞÜNCELERİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI(2013) Yağmur, Esin Şahin; Gürlek, Mehmet; Kana, FatihAraştırmanın amacı Türkçe Eğitimi Bölümünde son sınıfa gelmiş öğretmen adaylarının Türk dilinin sorunları ile ilgili düşüncelerini tespit etmek ve varsa sorunlara çözüm önerileri getirmektir. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden araştırmanın yapısına uygun olarak durum çalışması deseni kullanılmıştır. Nitel durum çalışmasının en büyük özelliği bir durumun derinlemesine araştırılmasına olanak sağlamasıdır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler içerik analizi tekniklerinden kategorisel içerik analizi yaklaşımıyla analiz edilmiştir. Araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünde okuyan 13 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Her bir öğretmen adayıyla gönüllülük esasına dayalı görüşülmüştür. Araştırmanın örneklem grubu olasılık temelli örnekleme alma yöntemine göre belirlenmiştir. Bu örnekleme yönteminde, örnekleme dâhil olma konusunda eşit şansa sahip bireylerin; bir evrenden evreni temsil edebilme büyüklüğüne sahip ve tamamen rastgele yöntemle bir örnekleme seçilmesi öngörülmektedir. Araştırmanın bulguları incelendiğinde görüşleri alınan öğretmen adayları Türk dilinde birden çok sorun olduğunu ifade etmektedirler. Araştırmanın sonucunda öğretmen adayları, öğrenim süreçleri boyunca Türk diliyle ilgili yaşadıkları ve gözlemledikleri sorunları ifade etmişlerdir. Öğretmen adaylarına göre, Türkçenin bir bilim dili olarak görülmemesi Türkçenin en önemli sorunu olarak gözükmektedir. Öğretmen adayları, Türkçede terim sorununun olduğunu düşünmekte ve ortak bir terim anlayışının olmamasına dikkat çekmektedirler. Bunun yanısıra öğretmen adaylarının en çok dil bilgisi öğretimiyle ilgili sorunların üzerinde durdukları gözlemlenmiştir.Öğe Öğretmen Adaylarının Okuma Motivasyonları ve Sosyal Medyaya Özgü Epistemolojik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2020) Geçgel, Hulusi; Kana, Fatih; Öztürk, Nazife Esra; Akkaş, İlknur YalçınBu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının okuma motivasyonu düzeyleri ve sosyal medyaya özgü epistemolojik inançları arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunda Türkiye’nin batısında yer alan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 209 Türkçe öğretmeni adayı yer almaktadır. Araştırmada Çelik (2019) tarafından geçerliği ve güvenirliği yapılmış Sosyal Medyaya Özgü Epistemolojik İnançlar Ölçeği ve Yıldız, Yıldırım,AteşveÇetinkaya(2013)tarafındangeçerliğivegüvenirliğiyapılmışYetişkinOkumaMotivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Veriler, betimsel istatistik analizleri, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), korelasyon analizi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının genel olarak bilgi sahibi olmak ve merak duygusunu gidermek, keyifli zaman geçirmek, bakış açısını değiştirmek, sözvarlığınızenginleştirmekiçinkitapokuduklarıgörülmektedir.Öğretmenadaylarınınokumamotivasyonlarıyla sosyal medyaya ilişkin epistemolojik inançları arasında genel olarak pozitif ve anlamlı bir ilişkinin bulunduğu görülmektedir.Öğe ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACI EĞİTİM ANLAYIŞI(2015) Kana, FatihBu çalışmanın amacı eğitim fakültesi son sınıf öğretmen adaylarının yapılandırmacı eğitim anlayışı hakkındaki görüşlerini tespit etmektir. Yapılandırmacı eğitim anlayışı öğretmenin öğretim sürecinde rehber olduğu, öğrencilerin ise yaparak yaşayarak kendilerini ifade ettikleri bir süreçtir. Yapılandırmacı eğitim anlayışı düşünmeyi ve anlamayı ön planda tutmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla son sınıf öğretmen adaylarıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Öğretmen adaylarından elde edilen veriler kategorik içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının yapılandırmacı eğitim anlayışını tam olarak kavrayamadıkları, yapılandırmacı eğitim anlayışıyla davranışçı eğitim anlayışını karıştırdıkları tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının yapılandırmacı eğitimle ilgili uygulamada sorun yaşadıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarının Okul Deneyimi ve öğretmenlik Uygulaması derslerinde yaptıkları gözlemlerinde okulda görevli öğretmenlerin yapılandırmacı eğitim anlayışının yerine davranışçı eğitim anlayışıyla ders işledikleri tespit edilmiştir. Yapılandırmacı eğitim anlayışının öğretmen adayları tarafından tam olarak kavranabilmesi için öğretmen eğitiminde uygulamalara daha çok yer vermek gerekmektedir.Öğe Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersinde Eğitim Bilişim Ağı'nın Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşlerine Yönelik Bir Durum Çalışması(2016) Kana, Fatih; Saygılı, DamlaBu araştırmanın amacı Türk dili ve edebiyatı dersi eğitim-öğretim sürecinin etkililiğinin arttırılması için Eğitim Bilişim Ağı'nın (EBA) kullanılmasıyla ilgili ortaöğretim öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda bir değerlendirme yapmaktır. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Türkiye'nin batısında yer alan bir ilde 2012 yılından beri Fatih Projesi kapsamında eğitim veren, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bir liseden seçilen ortaöğretim öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırmada öğrencilerin Türk dili ve edebiyatı dersinde yaşadıkları sorunlara ve EBA'nın ders üzerindeki etkilerine değinilmiştir. Öğrenciler, genellikle Türk dili ve edebiyatı dersinde yabancı sözcüklerin ve ezbere dayalı ifadelerin sıklıkla bulunması nedeniyle öğrenme güçlüğü yaşamaktadır. Öğrenci görüşlerine göre Eğitim Bilişim Ağı, dersi görsel ve işitsel içeriklerle eğlenceli hale getirerek öğrenmeyi kalıcılaştırmaktadır. Alanyazın incelendiğinde Türk dili ve edebiyatı dersinde EBA'nın kullanıma yönelik bir çalışma olmadığı görülmüştürÖğe ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA BECERİSİNİ GELİŞTİRMESİNDE METİN TÜRLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2019) Güngör, Abdullah; Kana, FatihBu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin okuma becerisi kazanmasında metin türünün etkisini ortaya koymaktır. Çalışmaya Karabük ilinin Eflani ilçesinden tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen beş ortaokul öğrencisi katılmıştır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasının kullanılmış olduğu bu çalışmada, verilerin analizi için geliştirilen sorular araştırmacı tarafından 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı okuma becerileri dersi kazanımlarından hareketle ve uzman görüşleri alınarak oluşturulmuştur. Elde edilen veriler “bütüncül tek durum araştırması”na göre analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda katılımcıların algı düzeyleri ile yine katılımcılar tarafından okunan metin türleri ile arasında anlamlı yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca örneklem grubundaki öğrencilerin, okuduklarını anlama oranları ve bu doğrultuda metne yönelik sorulara verdikleri cevapların okunan metin türüne göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Özellikle fabl ve tiyatro metinleri başta olmak üzere genel anlamda öğrencilerin olay çevresinde gelişen edebi metinleri daha iyi anladığı ve bu metinlere yönelik olarak geliştirilen sorulara daha anlamlı cevaplar verdikleri görülmektedir. Çalışma sonucunda ulaşılan bulgular ilgili literatürle karşılaştırılarak tartışılmıştırÖğe Ortaokul Öğrencilerinin Üstbiliş Okuma Stratejileri Farkındalık Düzeyleri(2014) Kana, FatihBu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin okuma stratejileri üstbilişsel farkındalık düzeylerini belirlemek ve öğrencilerin üstbiliş okuma strateji kullanım düzeyleriyle yaş, cinsiyet, kitap okuma, Türkçe dersinde aldıkları not ortalaması, ailelerin okuma düzeyleri arasındaki ilişkiler tespit etmektir. Bu araştırmada betimsel tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu tesadüfi örneklem seçme yöntemiyle oluşturulmuştur. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitim öğretim yılı birinci döneminde İstanbul'da öğrenim görmekte olan 5. ve 6. sınıf 350 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilere araştırmanın amacıdoğrultusunda Öztürk (2012)'ün Türkçeye uyarladığı okuma stratejileri üstbilişsel farkındalık envanteri uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere SPSS 20 programıyla t-testi, regresyon ve ANOVA analizleri yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin üstbilişsel strateji kullanmalarıyla yaş, cinsiyet, kitap okuma, ders başarıları, aile okuma düzeyi değişkenleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuşturÖğe ORTAOKUL TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ANAHTAR YETKİNLİKLER AÇISINDAN İNCELENMESİ(2021) Kana, Fatih; Kiler, BaranBu araştırmada ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin ve etkinliklerin, Türkçe dersi öğretim programında yer alan yetkinlikler bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını 2020 yılı itibariyle Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda okutulan Türkçe ders kitapları oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada ele alınan eserler, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi tarafından oluşturulan ve Türkçe dersi öğretim programında da yer alan 8 anahtar yetkinliğe göre incelenmiştir. Elde edilen bulguların geçerliği ve güvenirliği, doğrudan alıntılar ve farklı uzman görüşleriyle sağlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre yetkinliklerin, tüm sınıf düzeylerinde metinlere kıyasla daha çok etkinlikler üzerinden gerçekleştiği görülmüştür. Bunun yanı sıra kitaplarda yer alan yetkinlikler arasında dengeli bir dağılımın gerçekleşmediği tespit edilmiştir. Genel olarak metin ve etkinlik düzeyinde ana dilde iletişim yetkinlikleri, sosyallik ve vatandaşlık yetkinlikleri, öğrenmeyi öğrenme yetkinlikleri, kültürel farkındalık ve ifade yetkinlikleri ön planda yer alırken dijital yetkinlikler, inisiyatif alma/ girişimcilik yetkinlikleri ve yabancı dillerde iletişim yetkinlikleri en az sayıda yer verilen yetkinlikler olmuştur.Öğe The Evaluation of the Student’s Views About Feedback at the Teaching of Turkish as a Foreign Language(Bilim Eğitim Kültür Akademi Derneği, 2018) Kaptı, Melahat; Kana, FatihThis study tries to evaluate the views of the foreign students –who came to Turkey to learn Turkish and study Turkish at the Universities Turkish Teaching Centers (TÖMER) -about the feedback aiming the development of their writing skill which is one of the four basic skills. At this study which focuses on determining what kind of development they achieve when they get feedback during their learning processes, it has been used descriptive survey method. Feedback scale has been applied on the foreign students who attend courses at the Turkish Teaching Research and Application Centres (TÖMER). At the research, the correlation between the students` answers to the feedback scale and the variables like age, sex, marriage status, current level of knowledge of Turkish and country of origin of the students had been investigated. Related to all these, when feedback aiming to developing their writing skills had been provided, the contribution of the feedback and whether they want the feedback or not had been evaluated. The sample of the study consists of 200 foreign national students who attend at the courses of B1, B2, C1 levels at Universities on spring term and on the fall term. The study is conducted by analysing the data which were taken from the IBM SPSS 23.0 statistical package program. For the analyses of the data which we get from the study it has been used frequency, percentage, median, t-test and oneway analysis of variance. When we look at the results of the study, feedback has a positive contribution on the writing activities. The students stated that when they get feedback their interest in the lesson increased and they were motivatedÖğe The views of pre-service teachers on the skill of accurately, aesthetic and effective using of Turkish language: A case study(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015) Kana, FatihThe aim of this study is to determine the views of pre-service Turkish teachers towards the skill of effective and aesthetic using of Turkish language. A case study design within qualitative research was adopted for this research. Typical case sampling within purposeful sampling methods was adopted in this study. From the western of Turkey 28 female and 19 male university students studying in fourth grade Turkish language teaching program participated to this research as research sampling in 2013-2014 semester. The data were collected in the last week of 2013-2014 spring semester of 2013-2014. A semi-structured interview form was adopted in this research as to determine the views of pre-service Turkish teachers towards the skill of effective and aesthetic using of Turkish language, and the observation in the courses of school experience. The obtained data were analyzed by content analysis. It was clearly seen that pre-service Turkish teachers could not attach importance to the skill of effective and aesthetic using of Turkish language and gain enough this skill. They also mentioned that conventional teaching model had been pursued in the courses though the introduction of constructivist educational approach since 2005.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »