Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gümüş, Murat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Business Excellence and Organizational Commitment in Seasonal Hotels
    (2006) Gümüş, Murat; Hamarat, Bahattin
    Bu çalışma hizmet sunumunda sezonluk personelin sorun olduğu sezonluk otellerde örgütsel bağhlık ve iş mükemmelliği arasındaki önemli bağı belirlemeye çalışmaktadır. Kadrolu ve sezonluk yönetici ve çalışanların kendi firmalarına yönelik algısal farkları var sayılarak söz konusu grupların maliyet bazlı bağlılık düzeyleri ve iş mükemmellik algıla­rı yüz yüze görüşme yoluyla araştırılmıştır. Gruplar arasındaki farklar t-testi, Varyans Analizi ve çoklu karşılaştırma testlerinden Tukey Honestly Significance Difference test (T-HSD) ile sınanmıştır. Gruplar arasındaki bağı netleştirmek ve bir harita oluşturmak için uyum analizi kullanılmıştır. Bulgular maliyet bazlı bağlılık açısından iş mükemmelliği al­gısının fark yarattığını, kadrolu personel ve yöneticilerin bağlılık düzeylerinin daha yük­sek olduğunu göstermiştir. Sezonluk otellerin yöneticileri daha iyi başarı göstermek ve ra­kiplerine üstünlük sağlamak için tüm iş gücüne değer vermeli, tüm personeli dikkate al­malı ve iş mükemmelliği yaratmalıdırlar.
  • [ X ]
    Öğe
    ÇEVRECİ SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİNİN TÜRKİYE’DEKİ ZİNCİR OTEL İŞLETMELERİNİN ÇEVRE POLİTİKALARINA ETKİLERİ
    (2018) Çoban, Ömer; Gümüş, Murat; Hamarat, Bahattin
    İşletmelerin çevre politikası oluşturma sürecinde paydaşlarının görüş ve fikirleri önem taşımaktadır. Yaşanan gelişmelere bağlı olarak çevreci sivil toplum örgütleri işletmelerin önemli paydaşlarından biri haline gelmiş ve çevre uygulamaları ve çevre politikası üzerinde söz hakkına sahip olmaya başlamıştır. Bu örgütler ve konaklama işletmeleri arasındaki ilişki ve etkileşimin işletmelerin çevre politikası üzerindeki etkisinin ortaya konulması, çevre politikasını yeni oluşturacak işletmelere yön göstermek açısından önem taşımaktadır. Çalışmada çevreci sivil toplum örgütlerinin zincir otel işletmelerin çevre politikalarına etkileri araştırılmıştır. Veriler anket tekniği ile Türkiye'de faaliyet gösteren 156 zincir otel işletmesinin orta ve üst düzey yöneticilerinden yüz yüze görüşülerek toplanmıştır. Verilerin analizi için ordinal (sıralı) lojistik regresyon (OLOGREG) kullanılmış ve bu amaçla 4 adet model kurgulanmıştır. Araştırma sonucunda zincir otel işletmelerinin çevreci sivil toplum örgütleriyle kurdukları ilişki ve etkileşimin çevre politikası üzerinde rol oynadığı belirlenmiştir
  • [ X ]
    Öğe
    DOES EMOTIONAL LABOUR BE A REASON OF ALIENATION? AN EXAMPLE OF TOURISM SECTOR WORKERS
    (Rating Academy, 2019) Kurt, Zeylan; Hamarat, Bahattin; Gümüş, Murat
    In this research the relations between the dimensions of emotional labor and alienation (self-estrangement and alienation from the work) of employees in tourism firms were investigated. The data were obtained by questionnaire method. Structural Equation Modelling was conducted to search causal relationships between latent variables. The model was applied to the data obtained from 252 employees and statistically significant results were found. It was found that there is a significant relationship between the surface acting behaviors of workers and their alienations to work in tourism enterprises however, no significant relationship was found between the surface acting behaviors of workers and their self-estrangement. Similarly, a statistically significant relationship was found between the deep acting behaviors of workers and the alienations from the work, but no significant relationship was found between deep acting and self-estrangement of employees
  • [ X ]
    Öğe
    Ege bölgesindeki 4-5 yıldızlı otel işletmelerinde örgüt kültürünün iş değerlerinin dönüşümüne etkileri
    (2013) Özkan, Şeyda Çiğdem; Gümüş, Murat
    Günümüzde modern işletmelerde salt örgüt kültürünün yaratılması yetmemekte bunun yanında örgüt çalışanlarının örgüt kültürünü benimsemesi ve kültüre uygun tutum, davranış, duygulanım ve beklenti sergilemesi gerekmektedir. Çalışanın sahip olduğu iş değerleri ile örgüt kültürü arasındaki güçlü bağ işletmeye olan sadakati arttırmakta bunun sonucunda iş değerlerinde dönüşüm gerçekleşmektedir. Bu kapsamda çalışmada amaç, Ege Bölgesindeki 4- 5 yıldızlı otel işletmelerinde örgüt kültürünün iş değerlerinin dönüşümüne etkilerini araştırmaktır. Araştırmada, otel işletmelerinde çalışanların algılarına ulaşabilmek için anket yöntemi kullanılmıştır. Analiz sürecinde; frekans dağılımı, standart sapma, aritmetik ortalama, bağımsız çift örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Pearson Korelâsyon katsayısı yoluyla verilerin analizi ve ilişkiler hakkında bilgi elde edilmiştir. Bulgulara göre, 4- 5 yıldızlı otel işletmeleri dayanışma ve sosyalleşme düzeyi yüksek örgüt kültürüne sahip olup, örgüt kültürünün iş değerlerinin dönüşümünde etkisinin olduğu görülmüştür. Kadın çalışanların erkek çalışanlara kıyasla Uygun Çalışma Saatleri konusuna, öte yandan erkek çalışanların kadın çalışanlara kıyasla Gelir konusuna daha çok önem verdiği sonucuna ulaşılmıştır. İşletmede çalışma yılı arttıkça iş değerlerine verilen önemin arttığı ve çalışma yılı ile iş değerleri dönüşümü arasında olumlu bir ilişkinin olduğu, işletmedeki pozisyon yükseldikçe iş değerleri dönüşümünün gerçekleştiği bulunmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Factor analysis on service attributes of Canakkale municipality
    (2002) Gümüş, Murat; Köleoğlu, Nilay
    Owing to the customer‐oriented service endeavours, firms, either private or public, need to improve service offerings by determining the demands of their target groups. Exploring the current ratings of customer expectations and customer perceptions on specific service attributes provides a tool for management in order to improve the service quality of the firm. Within this context, this study aims at determining the current service quality level of Canakkale municipality. The research instrument was prepared by adapting SERVQUAL and SERVPERF partly. One new question was added to see the suggestions of the people for getting high quality and highly satisfying service. The instrument was carried out on 256 participants who live in Canakkale and pay their bills for the services offered to them. Overall, the quality and satisfaction levels are average. Education for managers and service personnel is the main proposal for the improvement in service quality and consumer satisfaction.
  • [ X ]
    Öğe
    Sürdürülebilir Destinasyon Yönetimi, Sürdürülebilir Bozcaada: Bir Model Önerisi
    (2014) Doğan, Mustafa; Gümüş, Murat
    Destinasyon yönetim modelleri bu araştırmanın temel inceleme alanı olup, bu alanda literatür taraması yapılmış ve önemli modeller analiz edilmiştir. Sürdürülebilir turizm ve destinasyon kavramları; adalar için geliştirilen sürdürülebilir destinasyon yönetimi modelleriyle beraber değerlendirilmiştir. Çalışmanın alan araştırması için, paydaşlardan anket, görüşme ve destinasyondan doğrudan gözlem yöntemleriyle elde edilen veriler, SPPS ve LISREL paket programları yardımıyla analiz edilmiştir. Bulgulardan yola çıkarak Bozcaada'nın sürdürülebilir destinasyon yönetimi için \"asma\" modeli geliştirilmiştir. Bu amaçla sürdürülebilirliğin önündeki engeller, sorunlar ve buna ilişkin çözüm yolları, kurumsal yapılarıyla birlikte öngörülmüştür Model, Bozcaada için hem sürdürülebilir turizme geçiş, hem de ideal sürdürülebilir destinasyon yönetimini önermektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    The diversity perception and the attitudes of employees: A study on human resource professionals and hotel workers
    (2010) Tüz, Melek V.; Gümüş, Murat
    Küreselleşmeye bağlı olarak, sosyal ortamlarda, özel olarak işyerinde farklılık konusu çeşitli fırsatları ve tehditleri taşımaktadır. Bu bağlamda, mevcut çalışmanın amacı, işletmelerde farklılık algılarını ve farklılık iklimini belirlemektir. Bu sınırlama içerisinde, çalışmada bireyin farklılıktan ne anladığı sorusuna yanıt aranmış olup, iş gruplarında ve iş dışındaki genel sosyal ortamlarda önemli farklılık faktörleri sorgulanmıştır. Insanlar, benzer insanların oluşturduğu homojen grupların ve benzer olmayan insanların oluşturduğu heterojen (farklılık içeren) grupların avantajlarına ve dezavantajlarına nasıl bakmaktadırlar?. Genel farklılık algılaması nedir? Bu sorular ulusal düzlemde test edilmiştir, zira farklılık konusunda yapılan araştırmaların büyük çoğunluğu, kültürlerarası ve uluslararası düzlemde yapılmaktadır. Bu araştırmanın özgünlüğü, çeşitli alt kültürlerin mevcut olduğu bir kültür içinde genel farklılık algısının incelenmesidir. Sonuçlar, karşılaştırılan gruplar arasında anlamlı farklılıklar olduğunu göstermektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Turizm lisans öğrencilerinin duygusal emek deneyimlerinin kariyer tercihlerine etkileri
    (2013) Duran, Erol; Gümüş, Murat
    Bu çalışmanın amacı, turizm öğrencilerinin staj dönemlerinde yaşadıkları duygusal etkileşimlerin kariyer tercihlerine etkisini bir yapısal model üzerinden belirlemektir. Staj dönemi duygusal deneyimleri, öğrencilerin turizm işlerinin kendi duygusal yönlerine uygun olup olmadığının farkına varmaları açısından önemlidir. Turizm öğrencilerinin staj döneminde karşılaştıkları duygusal emek deneyimlerinin kariyer tercihlerine etkileri altı gizil yapı ve altı hipotezden oluşan bir model ile sınanmıştır. Bu kapsamda Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yükseokulu’nda öğrenim gören 163 katılımcıdan elde edilen veriler analiz edilmiştir. Elde edilen verilere LİSREL 8,54 yapısal eşitlik paket programı aracılığıyla doğrulayıcı faktör analizi ve yol analizi başarıyla uygulanmıştır. Sonuçlar turizm öğrencilerinin kariyer tercihlerinin turizm sektöründe karşılaştıkları duygusal emek deneyimlerinden yoğun olarak etkilendiğini göstermektedir
  • [ X ]
    Öğe
    Yabancı Yöneticilerin Etkili Kültürlerarası Uyumlarına Yönelik Bir Değerlendirme
    (2004) Gümüş, Murat
    Ulusal sınırların ötesine açılarak büyümek zorunluluğundaki işletmelerin yabancı kültürlerde görevlendirecekleri yöneticileri doğru seçmeleri ve hazırlamaları gerekmektedir. Yabancı yöneticilerin kültürel uyumları kültürlerarası farklılıkları etkili şekilde yönetmeleri ve işletme hedeflerine ulaşmaları açısından çok önemlidir. Uyum sorununun aşılmasında, iş, iş dışı yaşam ve yöneticinin bu kültürün üyeleriyle ilişkisi üç uyum boyutu olarak kabul görmektedir. Yöneticilerin ailelerinin uyumu da bu süreçte gözardı edilmemelidir. Başarılı dış görevlendirmeler için yabancı kültüre ilişkin yetiştirme çabaları, kültür şokuyla baş etme ve etkili kültürlerarası iletişim kurma becerileri yöneticilere ve ailelerine sunulmalıdır.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim