Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Eren, Selim Said" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Compulsive buying tendencies through materialistic and hedonic values among college students in Turkey
    (Elsevier Science Bv, 2012) Eren, Selim Said; Eroglu, Filiz; Hacioglu, Gungor
    Compulsive buying behaviour which is generally thought to be an uncontrollable chronic tendency to buy beyond someone's needs or financial limits out of control is a new shopping phenomenon from which millions of consumers and even countries have been suffering due to its awful consequences. In such a consumer society, it becomes one of the new normal consumer behaviour even though it has been classified as abnormal consumer behaviour. Further, college students represent a profitable market and also identifying their compulsive buying tendencies through their materialistic and hedonic values, found as two of the most important determinants for compulsive buying is crucial for estimating future shopping behaviours. This study investigates the compulsive buying tendencies through materialistic and hedonic values among college students in Turkey. Data were collected from 861 students enrolled in different universities in Turkey. The hypotheses were tested using structural equation modelling, and significant direct effects of both materialism and hedonism on compulsive buying are found. Finally, the limitations of the study and the suggestions for future research will be presented.
  • [ X ]
    Öğe
    Firmanın ihracat yetkinliklerinin ihracat performansına etkisi
    (2014) Kaplan, Mustafa; Eren, Selim Said
    Bu çalışmanın amacı firma çalışanlarının bilgi ve deneyiminin, firmanın ihracatdeneyiminin, firmanın ihracat pazar bilgisinin, ihracat bağlılığının, pazarlama planlamayetenekleri ve ihracat performansı üzerindeki etkilerini ve pazarlama planlama yetenekleriile ihracat performansı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada ileri sürülmüş olanhipotezleri test etmek amacıyla otomotiv yan sanayinde faaliyet gösteren 153 firmadanyapılandırılmış anket ile toplanan veriler analiz edilmiştir. Araş tırma sonucunda, firmaçalışanlarının bilgi ve deneyimi, firmanın ihracat deneyimi, firmanın ihracat pazar bilgisi,firmanın ihracat bağlılığının pazarlama planlama yetenekleri ve ihracat performansı ilepozitif olarak ilişkili olduğu görülmektedir. Bunun yanı sıra, pazarlama planlamayetene ğinin de ihracat performansı ile pozitif ilişkili olduğu görülmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Firmanın İhracat Yetkinliklerinin İhracat Performansına Etkisi
    (Dokuz Eylül Üniversitesi, 2014) Kaplan, Mustafa; Eren, Selim Said
    Bu çalışmanın amacı firma çalışanlarının bilgi ve deneyiminin, firmanın ihracat deneyiminin, firmanın ihracat pazar bilgisinin, ihracat bağlılığının, pazarlama planlama yetenekleri ve ihracat performansı üzerindeki etkilerini ve pazarlama planlama yetenekleri ile ihracat performansı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada ileri sürülmüş olan hipotezleri test etmek amacıyla otomotiv yan sanayinde faaliyet gösteren 153 firmadan yapılandırılmış anket ile toplanan veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, firma çalışanlarının bilgi ve deneyimi, firmanın ihracat deneyimi, firmanın ihracat pazar bilgisi, firmanın ihracat bağlılığının pazarlama planlama yetenekleri ve ihracat performansı ile pozitif olarak ilişkili olduğu görülmektedir. Bunun yanı sıra, pazarlama planlama yeteneğinin de ihracat performansı ile pozitif ilişkili olduğu görülmektedir
  • [ X ]
    Öğe
    HİZMET ODAKLILIĞIN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ
    (2012) Eren, Selim Said; Ayas, Nevriye
    Günümüz örgütleri yoğun teknolojik, ekonomik, sosyal ve kültürel değişimlerinyaşandığı küresel rekabet ortamında faaliyet göstermektedirler ve bu değişençevrede rakiplerinden farklılaşmaya çalışmaktadırlar. Farklılaşmaları için dehizmet odaklı olmaları gerekmektedir. Hizmet odaklılık hem hizmet işletmelerihem de üretim işletmeleri için önemli bir stratejik yaklaşımdır ve örgüt iklimininbir unsurudur. Örgütler açısından rekabetçi avantaj, müşteri tatmini, müşteribağlılığı ve örgütsel büyüme hizmet odaklılıkla gerçekleştirilebilir. Bir örgütünhizmet odaklılığı çalışanların algılamalarıyla ölçülebilir. Bu çalışmanın amacıhem bireysel hem de örgütsel hizmet odaklılık literatürünü incelemek ve hizmetodaklılık kavramı hakkında yapılan önceki çalışmaları sunmaktır.
  • [ X ]
    Öğe
    Hizmet odaklılığın çalışan tutum ve davranışları üzerindeki etkisi
    (2015) Eren, Selim Said; Ayas, Nevriye; Eren, Müfide Şule; Akyüz, Bülent
    Bu çalışmanın amacı, bankacılık sektöründe hizmet odaklılığınçalışanların tutumları ile finansal performansa etkilerini incelemektir. Bubağlamda çalışmada, örgütsel hizmet odaklılık ile çalışanların örgütsel bağlılığı,örgütsel vatandaşlık davranışı, takım ruhu, çalışan memnuniyeti ve finansalperformans arasındaki ilişkilerin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelikolarak 9 hipotez içeren bir kavramsal araştırma modeli oluşturulmuştur.Oluşturulan hipotezler, literatürden elde edilen ölçüm araçlarından oluşan anketformu aracılığıyla Türkiye?nin çeşitli illerinde faaliyet gösteren bankalarınçalışan ve yöneticileriyle bire bir görüşme yapılarak elde edilen verilerkullanılarak yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Gerçekleştirilen istatistikselanalizler sonucunda hizmet odaklılığın söz ko nusu değişkenlerin tümü ilepozitif ilişkili olduğu görülmektedir. Buna karşın sadece örgütsel vatandaşlıkdavranışının finansal performans ile pozitif ilişkili olduğu gözlenmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Küçük ve orta boy işletmelerde (kobi) örgütsel öğrenme ve yenilik performansı ilişkisinin genel performansa etkileri
    (2013) Eren, Selim Said; Gül, Hasan; Tokgöz, Emrah
    Bu çalışmada işletmelerdeki örgütsel öğrenmenin genel performans üzerindeki etkisinde yenilik performansının aracılık rolü yapısal eşitlik modeli (YEM) yardımıyla incelenmiştir. Bu amaçla hazırlanan soru anketi, Türkiyenin farklı illerinde faaliyet gösteren küçük ve orta büyüklükteki işletmelere (KOBİ) uygulanmıştır. Elde edilen 480 adet anket sonuçlarına göre; örgütsel öğrenme, yenilik performansı ve genel performans arasında anlamlı ve pozitif ilişkiler vardır. Ayrıca, yenilik performansı, örgütsel öğrenme ve genel performans arasındaki ilişkide aracılık rolü oynamaktadır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Stratejik esneklik ve pazar dinamizminin girişimsel pazarlama odaklılığa etkisi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2012-12) Eren, Selim Said
    Girişimsel pazarlamanın özellikle küçük ölçekli işletmeler için uygun olduğu fikrinden hareketle, bu çalışmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli üretim işletmelerindeki stratejik esnekliğin ve içinde bulundukları pazarın dinamizminin girişimsel pazarlama ile ilişkilerinin araştırılmasıdır. Bu amaca yönelik olarak stratejik esneklik ve pazar dinamizmi ile girişimsel pazarlamanın boyutları arasındaki ilişkilere yönelik hipotezler oluşturulmuştur. Öne sürülen hipotezlerin test edilmesi için literatürden elde edilen ölçüm araçları kullanılarak oluşturulan yapılandırılmış anket ile verilerin toplandığı saha çalışması yapılmıştır. Verilerin toplaması için Türkiye’de faaliyet gösteren KOBİ yöneticileriyle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır ve bu yolla 537 KOBİ yöneticisinden toplanan veri analiz edilmiştir. Firmalarda stratejik esneklik seviyesi arttıkça firmaların girişimsel pazarlama yönelimlerinin arttığı, fakat firmanın içinde bulunduğu pazarın dinamizminin bu ilişkiyi güçlendirmediği bulunmaktadır. Çalışmanın sonunda araştırmanın sınırlılıkları ve gelecek çalışmalar için öneriler sunulmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Young consumers' attitudes toward American products
    (Elsevier Science Bv, 2013) Eren, Selim Said
    The aim of the study is to analyze the effects of young Turkish consumers' ethnocentrism and animosity toward USA and consumers' product judgment about and willingness to buy American products. Hypotheses are tested with data gained from a field survey of a sample of 277 university students studying in Turkey. Path analyzes results reveal that ethnocentrism and consumers' animosity does not have remarkable effect on product judgment, but ethnocentrism and consumers' animosity rather than product judgment are good predictors of willingness to buy products originating from USA. At the end, the research findings are discussed and also managerial implications and future research opportunities are presented.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim