Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Eren, Duygu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Hotel Star Ratings And Perceptions Of Servant Leadership And Service Quality Provided By Front-Line Service Workers In Four-And Five-Star Hotels In Turkey An Exploratory Study*
    (2014) Burke, Ronald J.; Koyuncu, Mustafa; Ashtakova, Marina; Eren, Duygu; Çetin, Hayrullah
    This research examined employee perceptions of servant leadership provided by their supervisors/managers and employees' reports of service quality provided to clients by their hotels by front line workers employed in four- and five -star hotels in Turk ey. Data were collected from 221 front -line employees, a 37% response rate, 104 work ing in four-star hotels and 93 work ing in five-star hotels, using anonymously completed questionnaires. Consistent with other research on front-line work ers, respondents were generally young, had relatively short organizational tenures, and had high school educations. Previously developed and validated measures of servant leadership (Liden, Wayne, Zhao & Henderson, 2008) and service quali ty (Parasuraman, Zeithaml & Berry, 1998) were used and both were found to be highly reliable in this study. Respondents work ing in five -star hotels reported lower levels of servant leadership with respondents work ing in four - and five=tar hotels indicating similar levels of service quality.
  • [ X ]
    Öğe
    Otel İşletmeciliğinde Pazar Yönlülük ve Pazar Yönlülük-Performans İlişkisi Üzerine Bir Araştırma ve Sonuçları
    (2005) Çakıcı, A. Celil; Eren, Duygu
    Pazar yönlülük, pazarlama anlayışının uygulanması olarak kabul edilmektedir. Yönetsel açıdan ele alındığında, pazar yönlülüğün (1) bilginin toplanması, (2) bilginin yayımı ve (3) tepkinin oluşturulması boyutları bulunmaktadır. Türkiye’de faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin pazar yönlülüklerini, pazar yönlülükleri ile performansları arasındaki ilişkiyi tespit etmek üzere, 2002 yılında bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada orijinali Kohli ve Jaworski (1990) tarafından geliştirilen MARKOR ölçeğini biraz daha geliştiren Matsuno, Mentzer ve Rentz’in (2000) yeni ölçeği kullanılmıştır. Türkçe’ye çevrilen ölçek, otel işletmeciliğine uyarlanmıştır. Araştırma sonunda, yıldız sayısı (dört ve beş) ve yönetim türü (zincir, grup ve bağımsız) bakımından otel işletmelerinin pazar yönlülüklerinin farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca, pazar yönlülük ile performans arasında istatistiki açıdan anlamlı pozitif yönde bir ilişki belirlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Servant leadership and perceptions of service quality provided by front-line service workers in hotels in Turkey Achieving competitive advantage
    (Emerald Group Publishing Ltd, 2014) Koyuncu, Mustafa; Burke, Ronald J.; Astakhova, Marina; Eren, Duygu; Cetin, Hayrullah
    Purpose - The aim of this article is to examine the relationship of service employees perceptions of servant leadership provided by their supervisors/managers and employee's reports of service quality provided to clients by their hotels. Design/methodology/approach - Data were collected from 221 frontline employees, a 37 per cent response rate, working in four- and five-star hotels in Cappadocia, Turkey. Previously developed and validated measures of servant leadership (Liden et al., 2008) and service quality (Parasuraman et al., 1988) were used and both were found to be highly reliable in this study. Findings - Respondents were generally young, had relatively short organizational tenure and had high school educations. Respondents having longer organizational tenures and those working in five-star hotels reported lower levels of servant leadership. Longer tenured employees, and males, rated some dimensions of service quality lower as well. Service employees reporting higher levels of servant leadership from their supervisors/managers generally indicated higher levels of service quality. Research limitations/implications - Some limitations should be noted. First, all data were collected using respondent self-reports, raising the limited possibility of response set tendencies. Second, the sample, while reasonably large, may not be representative of all hotel employees in Turkey. Third, all properties were located in one region of Turkey and may not be representative of hotel employees in other regions of the country. Practical implications - First, organizations could select individuals exhibiting higher levels of servant leadership potential based on indications that these individuals are interested in developing long-term relationships with staff and co-workers and in helping them become more skilled in doing their jobs. Selection can also be augmented by servant leadership training (Fulmer and Conger, 2004). Supervisors/managers could be coached to help them develop their staff and help them meet their unique goals (Raelin, 2003). Finally, workplace cultural value supportive of both servant leadership and service quality can be identified, modeled by senior level managers, supported and rewarded. Originality/value - Most studies focus on defining and measuring servant leadership or service quality. This study investigates the relationship between servant leadership and service quality.
  • [ X ]
    Öğe
    Türkçe Eğitiminde Dijital Yetkinlik Kavramının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
    (2020) Geçgel, Hulusi; Kana, Fatih; Eren, Duygu
    Dünyada ve Türkiye’de devam eden COVİD 19 salgını süresince araştıran, düşünen, üreten bireyinyanı sıra dijital yetkinliğe sahip bireylerin önemi ortaya çıkmıştır. Özellikle öğrencilerin okulagidememesi ve derslerin uzaktan yapılması süresince, teknolojik donanım eksikliği, içerik eksikliğive bireylerin dijital yetkinlik eksikliği ön plana çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı ortaokulöğrencilerinin dijital yetkinlik becerileriyle ilgili öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu amaçdoğrultusunda araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin batısında yer alan bir devlet ortaokulunda görev yapanöğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın veri analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. OkullardaFATİH projesinden dolayı etkileşimli tahtaların yeteri kadar bulunduğu ama bilgisayarların ihtiyacıkarşılayacak düzeyde ve dijital çağa uygun olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin proje merkezli değilde sınav merkezli yetiştiği, bu yüzden teknolojik araçlara yönelmede problem yaşandığıgörülmüştür. Dünyayı etkisine alan COVİD 19 salgını sürecinde öğretmen ve öğrencilerin dijitalyetkinlikler açısından yetiştirilmesi gerektiği görülmüştür. Bu araştırmada dijital yetkinlikaçısından öğretmenlerin, öğrencilerin, programların ve kitapların yeniden değerlendirilmesigerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim