Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Emini, Filiz Tufan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Ankara Büyükşehir Belediyesinin E-Belediye Uygulamalarının Kamu Bürokrasisinin Sorunları Bağlamında İncelenmesi
    (2021) Erdem, Asime Dilara; Emini, Filiz Tufan
    Devletlerin işleyiş şekli olarak genel ifadesini bulan bürokrasi, devlet yapısı gelişip büyüdükçe hantallaşmış ve birçok sorunu da beraberinde getirmiştir. Bürokrasinin sorunlarının ise daha yoğun hissedilir olması teknolojinin gelişmesiyle olmuştur. 21. yüzyılda teknolojinin gelişmesiyle birlikte dünya hem ekonomik hem sosyolojik hem de yönetim açısından büyük değişimler geçirmeye başlamıştır. Gerek devletlerin merkezi yönetimleri gerek yerel yönetimler bu dönüşümden etkilenmiştir. Bürokrasinin kök salmış sorunlarının çözülebilmesi için ortaya yeni yönetim anlayışları çıkmıştır. Merkezi yönetimin yetkilerini sınırlayarak yerel yönetimlere daha fazla yetki vermeyi amaçlayan yapısı ve bürokrasinin sorunlarını çözmeye çalışan bu yeni yönetim anlayışı teknolojiyi bürokrasiye entegre ederek vatandaşların bürokratik sorunlara maruz kalmadan hızlı hizmet alabilmesinin önünü açmakta, devleti ya da yönetim mekanizmalarını daha şeffaf, hesap verebilir ve hizmet odaklı olmaya zorlamaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, yönetişimin en kolay uygulanabilir olduğu yerel yönetim birimlerinden belediyelerin bilişim teknolojilerini kullanarak halk ile arasındaki hangi bürokratik engelleri kaldırdığını tespit etmeye çalışmaktır. Buna göre çalışma özelinde Ankara Büyükşehir Belediyesi seçilmiş ve belediyenin mevcut internet sitesi incelenmiş, bilişim teknolojisi ile halkın hangi ihtiyaçlarına hızla cevap verdiği, bürokrasinin hangi sorunlarını ortadan kaldırdığı belirlenmeye çalışılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    AVRUPA BİRLİĞİ MALİ YARDIMLARININ TÜRKİYE’DE İZLENEN KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARINA ETKİSİ: ÇANAKKALE ÖRNEĞİ
    (İrfan TÜRKOĞLU, 2021) Emini, Filiz Tufan; Kalkan, Melih
    Cumhuriyetin ilan edildiği ilk yıllardan itibaren ülkenin genel ekonomisinde büyük bir pay sahibi olan tarım sektörünü ileriye götürmek ve bu alanda faaliyet gösteren kişi ve işletmeleri toplum standartlarına yakınlaştırmak için birçok girişim ve politika hayata geçirilmiştir. Hemen her dönemde mevcut hükümetler tarafından geliştirilen politika ve uygulamalara ek olarak Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne giriş müzakerelerinin başlamasıyla birlikte bu alana yeni ve farklı soluklar da eklenmiştir. Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu (TKDK), Avrupa Birliği’nin kırsal kalkınma konusunda hali hazırda aday olan ve üye olmaya aday olan ülkelere sağladığı maddi yardımların ve hibelerin ülkemizdeki koordinesi için 2008 yılında hayata geçirilen bir kurumdur. Çalışmanın temel amacı; bahsi geçen yardım ve hibelerinin Çanakkale TKDK’nın 2016 yılında geçtiği IPARD-II programı özelinde incelenmesidir. Yardımların hangi iş kollarına verildiği, hangi ilçelerin bu yardımdan faydalandığı ve başvuruların ne boyutta olduğu gibi genel noktalar sayısal veriler yardımıyla aktarılmaya çalışılmıştır. Çanakkale İl Koordinatörlüğü’nün IPARD-II programı kapsamında faaliyetleri incelendiğinde, kurumun oldukça başarılı bir grafik sergilediği açıkça görülmektedir. IPARD-II programına henüz 3 senedir geçiş yapılmış olmasına rağmen, 107 proje incelenmiş, başarılı bulunan 35 proje için 24 milyon TL’yi aşkın bir kaynak ayrılmıştır. Kabul edilen bu projelerin 5 yıla dönük her hareketi incelenerek ona göre yardımın devam etmesi, durdurulması veya iptal edilmesi sağlanmıştır. Özellikle kaynağın amacı dışında kullanılmaması için Tarım ve Orman Bakanlığı’na verilen bu kişi veya şirketlere dava açma, soruşturma yetkisi sayesinde hibe ve yardımlar amaçları doğrultusunda kullanılmış, ülke ekonomimize büyük destekler sağlamıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Belediye Hizmetlerinde Teknoloji Kültürü: Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Örneği
    (2023) Ulugöl, Sedat; Emini, Filiz Tufan
    Halka en yakın yerel yönetim birimi olan belediyeler, teknolojinin hız kazandığı günümüzde değişen ve çeşitlenen insan ihtiyaçlarına cevap verebilmek için yönetim ve hizmet sunma noktasında kendilerini geliştirmek zorunda kalmıştır. İçeriğinin ve hizmet faaliyetlerinin yeniden oluşturulduğu belediyeler, bir kültür haline gelen teknolojik gelişmeleri benimseyerek vatandaşlara daha iyi ve daha hızlı hizmet sunma arayışına girmişlerdir. Çalışma belediyelerin hizmet sunumu noktasında teknolojik gelişmeleri benimseyerek uygulamaya çalışıp çalışmadığının belirlenmesi açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmada Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’nin hizmet sunumu sürecinde teknolojik araç ve gereçlerden faydalanma durumları incelenmiştir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışma, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’nin üst düzey yöneticileriyle yapılmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin MAXQDA nitel veri analizi programında analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’nin, belediye sınırlarındaki tüm bina ve daire kapılarının takibinin yapıldığı “Adres Takip Sistemi”ni oluşturduğu görülmektedir. Ayrıca belediye, Türkiye’de ilk olma özelliği taşıyan “Akıllı Tespit Sistemi” projesini hayata geçirmiştir. Toplu taşıma araçlarının güzergahta karşılaştığı çukur ve sorunları tespit ederek ilgili birime ileten “Akıllı Tespit Sistemi” gibi çağın gelişen teknolojisine ayak uyduracak sistemleri Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi bünyesine entegre etmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    INSTITUTIONAL AWARENESS ON PEOPLE WITH DISABILITIES: THE CASE OF BALIKESIR METROPOLITAN MUNICIPALITY
    (Rating Academy, 2019) Emini, Filiz Tufan; Ayaz, Çağlar Eren
    According to the results of 2011 Population and Housing Survey of the Turkish Statistical Institute, the percentage of population with at least one disability is 6,9%. The ratio was identified as 8,5 in Balıkesir Province. People with disabilities has a large proportion within the population. Therefore, urban area must be arranged due to their needs to fulfill their daily expectations and to make sure their social participation. Delivery of services as public transport and pedestrians must be organized suitably to secure them and they must have access to all services. Such regulations are civic actions. In Turkey, municipalities are required to make annual report and to publish them every year. In this study 2015, 2016 and 2017 annual reports of Balıkesir Metropolitan Municipality were examined in terms of awareness about people with disabilities
  • [ X ]
    Öğe
    MARMARA BÖLGESİ ÜNİVERSİTELERİNİN İNOVASYON FARKINDALIĞI: MİSYON VE VİZYON BİLDİRİMLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ
    (Rating Academy, 2020) Emini, Filiz Tufan; Ayaz, Çağlar Eren
    Üniversiteler; dünyada yaşanan hızlı değişim ve dönüşüm sürecinden etkilenen kurumlar olmakla birlikte, bu değişim ve dönüşümü ortaya çıkaran kaynaklar arasında yer almaktadır. Ayrıca üniversiteler, bu değişimin sürekliliği gereği, daima kurumsal ve toplumsal değer yaratacak yenilikleri, bir başka ifadeyle inovasyonu hedeflemesi gereken kurumlardır. Örgütlerin hedefleri ile geleceğe yönelik öngörüleri ise, misyon ve vizyon bildirimleri aracılığıyla açıklanır. Örgütün tepe yönetimi tarafından belirlenen misyon ve vizyon, örgüt çalışanlarına yol gösterme ve örgütsel hedefleri benimsetme fonksiyonunu yerine getirir. Dolayısıyla örgütlerin tüm kaynaklarını örgütsel hedefler doğrultusunda kullanabilmesi için, etkili misyon ve vizyon bildirimleri bir gerekliliktir. Bu açıdan değerlendirildiğinde, üniversitelerin misyon ve vizyon bildirimlerinin, inovasyona ilişkin ifadeler içermesi beklenir. Bu noktadan hareketle çalışmanın amacı, Marmara Bölgesinde faaliyet gösteren devlet ve vakıf üniversitelerinin İktisadi ve İdari Bilimler, Siyasal Bilgiler, Sosyal Bilimler, Yönetim Bilimleri, İktisat, İşletme, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakülteleri ile İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültelerinin misyon ve vizyon bildirimlerinin inovasyon kavramı çerçevesinde karşılaştırmalı olarak analizidir
  • [ X ]
    Öğe
    Regional Development Agencies as Local Actors of Development Policies and the Case of Turkey
    (2010) Emini, Filiz Tufan; Görün, Mustafa
    Regionalism policy that is shaped around the neo-liberal approach and governance conception brought about the adoption of inductive methods by changing the deductive nature of regional development policy process, which came up with the 1929 economic crisis. The support of regional policies through the European Union's (EU) structural funds has accelerated the establishment of Regional Development Agencies (RDA) that were created by the aim of eliminating the inter-regional or intra-regional imbalances. With the EU harmonization process, Turkey also revised the implemented regional policies since planned period and the formation of RDAs became a current issue. In this study, the establishment process of RDAs in Turkey will be discussed by considering the developments in the world.
  • [ X ]
    Öğe
    TRACING INNOVATION IN VISION STATEMENTS: A STUDY ON METROPOLITAN MUNICIPALITIES IN TURKEY
    (Rating Academy, 2018) Emini, Filiz Tufan; Ayaz, Çağlar Eren
    The rapid change in the world, creates new problems and traditional methods are often inadequate to solve them. This change also takes place in the field of management and traditional management method is replaced by governance. Innovation is needed for the solution of the emerging problems in the publicservice and provision of new approaches such as citizen orientation and participation. Although the power and facilities of the government makes theimplementation of innovation in the public sector easier, there are many factors that makes this process difficult. When the positive effects of innovation on thedevelopment of countries and welfare of the society is considered, it is clear that, these preventive factors must be eliminated and innovation must be provided.From this point of view, the vision notifications, which represent the point that the institutions want to reach in the future, are an important indicator for revealingthe level of support for innovation. Vision statements of the Metropolitan Municipalities, which are located in their strategic plans published on their websites, are examined in this study [TR] Dünyada yaşanan hızlı değişim aynı zamanda, yeni sorunlar ortaya çıkarmakta, yeni sorunların çözümünde geleneksel yöntemler çoğunlukla yetersiz kalmaktadır. Bu değişim aynı zamanda yönetim alanında da gerçekleşmekte, geleneksel yönetimin yerini yönetişim anlayışı almaktadır. Gerek hizmet sunumunda ortaya çıkan sorunların çözümü, gerek vatandaş odaklılık ve katılım gibi yeni yaklaşımların gerçekleştirilebilmesi için, kamu hizmet sunumunda inovasyona ihtiyaç duyulmaktadır. Kamu sektörünün elindeki güç ve imkanlar, kamuda inovasyon gerçekleştirilmesini kolaylaştırsa da, bu süreci zorlaştıran birçok faktör de mevcuttur. İnovasyonun, ülkelerin kalkınması ve toplumun refahı üzerindeki olumlu etkileri değerlendirildiğinde, bu engelleyici faktörlerin ortadan kaldırılması ve inovasyonların önünün açılması gerekliliği açıkça görülmektedir. Bu açıdan bakıldığında, kurumların gelecekte ulaşmak istedikleri noktayı ifade eden vizyon bildirimleri, kurumda inovasyonun ne derece desteklendiğinin ortaya konması açısından önemli bir göstergedir. Bu çalışmada, Türkiye'deki Büyükşehir Belediyelerinin kurumsal web sitelerinde yer verdikleri stratejik planlarından alınan vizyon bildirimleri inovasyon bağlamında incelenmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    TÜRKİYE'DE BİLGİ EDİNME HAKKI: AÇIKLIK VE ŞEFFAFLIK
    (Rating Academy, 2018) Emini, Filiz Tufan; Ayaz, Çağlar Eren
    Bu çalışmanın konusu, Türkiye'de idarenin bilgi verme ödevi açısından durumunun, il belediyelerinin web sayfaları aracılığı ile ortaya konmasıdır. Çalışmada, Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde 51 il belediyesinin web sayfası analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, oranı değişmekle birlikte tüm il belediyelerinin web sitelerinde bilgi edinme hakkı bağlamında eksikleri olduğunu ortaya koymuştur. Bilgi edinme hakkı kapsamında kamuoyu ile paylaşılması gereken bilgi veya belgelerin çoğu, belediyeler tarafından yayımlanmamaktadır. Şeffaf ve hesap verebilir yönetim anlayışı ile bağdaşmayan bu durum, il belediyelerinde yönetimin hesap verme sorumluluğunun tam anlamıyla yerine getirilmediğini ortaya koymaktadır
  • [ X ]
    Öğe
    TÜRKİYE'DE BİLGİ EDİNME HAKKI: BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE WEB SAYFALARI ÜZERİNDEN BİR DEĞERLENDİRME
    (Rating Academy, 2018) Emini, Filiz Tufan; Ayaz, Çağlar Eren
    Bu çalışma, Türkiye'de bilgi edinme hakkının gelişimini ve geldiği son durumu 30 büyükşehir belediyesinin web sayfaları üzerinde yapılan bir inceleme üzerinden değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Elde edilen sonuçlar, bilgi edinme hakkına ilişkin yasal ve yönetsel düzenlemelerin büyükşehir belediyelerinde uygulamaya aktarılmasında sorunlar olduğunu ortaya koymaktadır. Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik hükümleri gereği web sitesinde yayımlanması gereken bilgi ve belgeler, birçok büyükşehir belediyesi tarafından yayımlanmamaktadır. Daha demokratik ve şeffaf bir yönetimden bahsedilebilmesi açısından, bilgi edinme hakkı kullanımının önündeki engeller ortadan kaldırılmalı, yasal ve yönetsel düzenlemelerin uygulamaya yansıtılması sağlanmalıdır.  [EN] This paper aims to review the evaluation and current status of right to information in Turkey through examining the websites of 30 metropolitan municipalities. The results have revealed the problems for implementation of judicatory and administrative regulations concerning right to information. The information and documents that have to be published according to the Act of Basis and Principles for Right to Information are not available on the websites of most of the metropolitan municipalities in Turkey. Obstacles to use the right to information should be eliminated and judicatory and administrative regulations should be put into practice in order to talk about more democratic and transparent administration.
  • [ X ]
    Öğe
    Türkiye’deki Afet Yönetimi Politikalarının Süreç Modeli ile Analizi
    (2021) Öztürk, Göksel; Emini, Filiz Tufan
    Küresel çevrede meydana gelen gelişmeler ve ulusal düzeyde ortaya çıkan afet kaynaklı sorunlar\rneticesinde Türkiye’deki afet yönetimi anlayışının değiştirilmesi gereği hasıl olmuş ve sistem, sorunlara\retkili cevap verebilmek için risk odaklı yaklaşım ekseninde yeniden yapılandırılmıştır. Bu noktada 1999\ryılında yaşanan depremler, yeniden yapılandırma sürecinin itici gücünü oluşturmuştur. Deprem sonucunda\roluşan olumsuzluklar o dönem itibariyle mevcut olan afet yönetimi anlayışındaki sorunların belirlenmesini\rsağlamış, hatta o döneme kadar var olan kriz odaklı politikaların yanlışlığı vahim sonuçlarla ortaya çıkmıştır.\rBu çalışmada AFAD’ın kuruluşu ve afet politikaların oluşumu süreç modeli çerçevesinde analiz edilmiştir.\rBu çerçevede ilk aşama, problemin tanımlanması ve AFAD kanununun gündeme gelmesi iken izleyen\raşamalar; AFAD politikalarının formüle edilmesi, kanunlaştırılması (2902 sayılı AFAD kanunu), kanunun\ruygulanması ve sürecin değerlendirilmesidir. Analiz sonuçları, AFAD’ın kurulması ile Türkiye’de risk odaklı\ryaklaşımın afet politikalarına yansıtıldığını, oluşturulan yeni kurumsal yapıda, risk yönetimin ağırlık\rkazandığını, üretilen politikaların bu kapsamda geliştiğini gözler önüne sermektedir. Özellikle bu değişim\reski sistemdeki yönetim karmaşıklığını çözmek adına etkin bir politika olarak değerlendirilebilir. Bu yeni\rsüreçte, afet politikalarında bütünleşik afet yönetimi unsurlarının varlığı da görülmektedir. Ortaya konulan\rpolitikalar noktasında önemli bir gelişme de afet politikalarının toplumun tüm unsurlarını içermesi; alınan\rkararlarda ve uygulama sürecinde çok aktörlü bir anlayışın benimsenmesidir. Bununla birlikte, AFAD’ın\rkurulması önemli ve başarlı bir gelişme olsa da mevzuat ve kaynak bakımından yetersizlikler birtakım\rsorunların devamına sebep olmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    YEREL YÖNETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER: YEREL YÖNETİMLERİN TANIMA VE TANITMA YÖNTEMLERİ ÜZERİNE BİR DERLEME
    (Kırklareli Üniversitesi, 2018) Emini, Filiz Tufan; Sancak, Emine
    Yönetişim ve yerel yönetişim kavramları, son yılların önemli tartışma konuları arasında yer almaktadır. Yönetişim, çok aktörlü yönetim şeklinde tanımlanmaktadır. İdarece alınacak kararlardan etkilenen tüm paydaşların karar alma sürecine katılımı, vatandaş ile yakın ilişkiler kurulması gerekliliğini de beraberinde getirmektedir. Dolayısıyla yönetişim ve yerel yönetişimin kamu kurumları ve yerel yönetimlerde başarıyla uygulanması, etkili bir halkla ilişkiler çalışmasının ürünüdür denilebilir. Bu bağlamda, kurumların tanıma ve tanıtma faaliyetlerine önem vermeleri ve bu faaliyetleri etkin bir şekilde yürütmeleri önem taşımaktadır. Vatandaş beklentilerine duyarlı olmak, genel olarak tanıma faaliyetinin kapsamına girerken, tanıtım faaliyeti ise kurumun yapısı ve faaliyetleri ile ilgili bilgi vermesini içermektedir. Bu çalışmada, yerel yönetimlerin tanıma ve tanıtma faaliyetlerini yürütürken hangi yöntemlerden yararlandıkları ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    YÖNETİŞİM MERKEZLİ KALKINMA PERSPEKTİFİNDEN YOKSULLUK KAVRAMINA BİR BAKIŞ: KOCAELİ ÖRNEĞİ
    (2020) Emini, Filiz Tufan; Kalkan, Melih
    Yoksulluk, 20. yüzyılın hâkim politikası olan kapitalizm sisteminin sebep olduğu ana sorunlardan biri olan‘eşitsizlik’, temeline bakılarak irdelenmesi gereken bir sorundur. Özellikle bu yüzyılda insanlar arasında çığ gibibüyüyen ekonomik ve sosyal eşitsizlik, hükümetlerin politikalarını etkileyen en önemli olgular arasındadır. Buçalışmada, eşitsizliğin yol açtığı ‘yoksulluk’ kavramı ile bu kavramın kent yapısı ve bölgesel kalkınma çabalarısonucu kurulan Kent Konseyleri, Kalkınma Ajanları ve yerel faktörler ile arasında olan dar ilişkisi, Kocaeliörneğiyle ortaya konulmaya çalışılmıştır. Fikir olarak sosyal eşitlik temelli, yoksulluk, adaletsizlik karşıtı birmodel olarak gün yüzüne çıkan yönetişim, bu anlayıştan koparak hali hazırda söz sahibi olan sermayesahiplerinin kamu kaynaklarını daha rahat bir şekilde kullanabilmelerini sağlayan bir hal almıştır. Kocaeli ilininörnek olarak alınmasının sebebi, bu ilin, sınırları içerisinde yer alan sanayi ağı ile Türkiye’de önemli birkonumda yer almasıdır. Çalışmada, nitel verilerden yararlanılmıştır; veri, dökümanlardan ve yapılanmülakatlardan elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, Kocaeli’de geçerli olan yapının sadece sermaye sahiplerininilerlemesinin önünü açtığına işaret etmektedir. Bu durum, ilde yönetişim modelinin sadece kavram olarak varolduğu ve uygulamaya yansıtılamadığı algısının oluşmasına yol açmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARININ MİSYON BİLDİRİMLERİNİN İNOVASYON TEMELİNDE ANALİZİ
    (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020) Emini, Filiz Tufan; Ayaz, Çağlar Eren
    Değişime öncülük edecek kurumlar arasında ilk sıralarda sayılabilecek olan yükseköğretim kurumlarının bu süreçteki rolü, kurumsal, toplumsal ve ulusal gelişim bakımından büyük önem taşımaktadır. Kurumların amaç ve hedeflerinin en genel ifadesi olan ve kurumsal faaliyetlerin yönünü belirleyen misyon bildirimleri de, bu bağlamda değerlendirildiğinde, inovasyona ilişkin kavramlar içermelidir. Bu gereklilikten hareketle, çalışma kapsamında, Türkiye’de faaliyet gösteren devlet ve vakıf üniversiteleri bünyesindeki Fakültelerin misyon bildirimleri, MAXQDA 2018 Analytics Pro paket programı aracılığı ile ilgili metinde yer alan inovasyon ile ilgili bileşenlerin tespit edilerek kodlanması suretiyle incelenmiştir. İlgili fakültelerin misyon bildirimlerinde inovasyona ilişkin kavramların hangi bağlamda kullanıldığı ve kullanım sıklıkları, devlet ve vakıf üniversiteleri bakımından karşılaştırmalı olarak analiz edilmiş ve devlet ile vakıf üniversitelerinin farklılaştıkları ve benzerlik gösterdikleri alanların ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda; ilgili fakültelerin misyon bildirimlerini yayımlamalarına ilişkin sayısal verilere, inovasyona ilişkin kavramların misyon bildirimleri içindeki kullanım alanlarına, devlet ve vakıf üniversitelerinin inovasyonu hedefledikleri alanlar bakımından benzerlik ve farklılıklarına, inovasyona ilişkin kavramların kullanım sıklıklarına ilişkin sonuçlar elde edilmiş, farklı üniversiteler bünyesindeki fakülteler arasında benzer ya da tamamen aynı içeriğe sahip misyon bildirimlerinin bulunduğu tespit edilmiştir

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim