Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Eşitti, Bekir" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 20 / 29
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    AN INVESTIGATION ON THE CARBON FOOTPRINT OF CANAKKALE’S TOURISM
    (Rating Academy, 2018) Eşitti, Bekir; Duran, Erol
    The vehicles used by tourists during their travels contribute significantly to the fossil fuel emission rates of tourism destinations. Canakkale destination's tourism has grown exponentially in recent years with various incentives and promotion initiatives. When tourism-related emissions are reduced in developing destinations, the carbon footprint of tourism, in general, can be reduced. The carbon footprint is the largest component of the total ecological footprint on a global scale. In order to better understand the carbon foodprint, this study tried to determine the situation related to one of the developing destinations. Also, the study contributes to the knowledge about carbon footprints of tourists in the literature. The results indicated a significant increase in carbon emissions due to the inadequacy of the public transport system, although there had been a certain amount of contraction in terms of the time spent by the traveling tourists in Çanakkale. In particular, the travel of tourists with their own vehicles increases the carbon emission rate. Furthermore, it is seen that tourists do not consider Çanakkale destination within the scope of environmental concerns or climate change policies
  • [ X ]
    Öğe
    Batıdan Doğuya Yavaş Seyahat: Doğu Ekspresinin Kars’ın Sürdürülebilir Turizm Gelişimine Etkisi
    (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2019) Buluk, Buket; Eşitti, Bekir
    Bu çalışmada, Doğu Ekspresi ile seyahat eden turistlerin sürdürülebilir turizm hakkındaki düşüncelerini, turizm aktiviteleri kapsamında katıldıkları etkinlikleri ve Kars’ın sürdürülebilir turizm açısından durumu hakkındaki görüşlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri, Ocak-Şubat 2018 ayları arasında, Doğu Ekspresi ile Ankara’dan Kars’a ve Kars’tan Ankara’ya seyahat eden turistler ile yüz yüze yapılan görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Çalışma sonucunda, Doğu Ekspresi ile seyahat eden turistlerin, sürdürülebilir turizm bilincine sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca, turistlerin büyük çoğunluğunun, Kars’ı ziyaret etmeden önce Kars hakkındaki bilgileri ile Kars’tan dönüş yolundaki bilgileri arasında önemli farklılıkların olduğu görülmüştür. Turistler, Kars’ta gerçekleştirdikleri turizm aktiviteleri kapsamında sırasıyla; Kars mutfağını deneyimleme, Sarıkamış’ta kayak, Çıldır gölünde atlı kızak turu, Ani Harabeleri gezisi, ozanları dinleme gibi kültürel ve doğal turizm faaliyetlerine katıldıklarını beyan etmişlerdir. Çalışma sonuçları, Doğu Ekspresi turistlerinin Kars’ta katıldıkları faaliyetler ve yerel değerlerin koruması yönündeki duyarlılıklarının, Kars’ın sürdürülebilir turizmini olumlu yönde etkilediğine işaret etmektedir. 
  • [ X ]
    Öğe
    Bir Netnografya Bakışı ile Helal Turizm Deneyimi
    (2018) Eşitti, Bekir
    Turizm aktivitelerinde, turistlerin inançlarını rahatça yaşayabilecekleri helal konseptte olan tesisleri tercih etme istekleri giderek artmaktadır. Bu yönde turistlerin artan istek ve beklentilerini ele alan çalışmalar, helal turizm konseptinin, altyapısının ve personelinin geliştirilmesinde sektörün yöneticileri, pazarlamacıları ve kural koyucular için önemli bir bilgi kaynağıdır. Çalışma kapsamında turistlerin istek ve beklentileri keşifsel bir tasarım ile nitel araştırma yöntemlerinden netnografya metodu kullanılarak araştırılmıştır. Netnografi sahası belirlenmesinde helal turizm tüketicileri tarafından yoğun içerik yaratılan web siteleri incelenmiştir. Çalışmada Crescent (Hilal) sistemine üye işletmelerde helal turizm deneyimi yaşamış tüketicilerin helal turizm kriterlerine yönelik görüşleri olumlu, nötr ve olumsuz referanslar olarak kategori edilmiş ve öne çıkan yorumlar direkt alıntılar yapılarak aktarılmıştır. Sonuç olarak Crescent sistemine üye işletmelerde helal turizmi deneyimleyen turistlerin genel olarak olumlu referanslarda bulundukları görülmüştür. Az olmakla beraber, olumsuz referansların işletmelerin yapısal sorunlarından, özellikle rekreasyon alanından kaynaklandığı görülmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    BİREY-ÖRGÜT UYUMUNUN ÖRGÜTSEL İNOVASYON ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: YİYECEK-İÇECEK İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
    (2017) Eşitti, Bekir; Erdem, S Haluk
    Günümüz şehir ortamında turizm aktivitelerinde bulunan insanlar çeşitli nedenlerle zamanlarının önemli bir kısmını dışarıda geçirmekte ve bu süre boyunca genellikle yeme-içme ihtiyacını karşılamak amacıyla yiyecek-içecek işletmelerini tercih etmektedir. Bu nedenle yiyecek-içecek işletmeleri turizm sektöründe önemli bir paya sahiptir. Birey-örgüt uyumu yiyecek-içecek işletmeleri gibi insan gücüne dayalı işletmeler için öncelikli sağlanması gereken önemli bir konudur. Bu çalışma ile yiyecek-içecek işletmelerinde birey-örgüt uyumunun durumu ele alınmaktadır ve birey-örgüt uyumunun örgütsel inovasyon üzerindeki etkileri saptanmaktadır. Araştırmada, birey-örgüt uyumunu ölçmek amacıyla Cable ve Judge (1996) tarafından geliştirilen bir ölçek kullanılmıştır. Örgütsel inovasyonu ölçmek için ise Ottenbacher ve Harrington (2010) tarafından geliştirilen yirmi sekiz ifadeli Yeni Hizmet Gelişimi (NSD) ölçeği kullanılmıştır. İstanbul ilinde bulunan turizm belgeli yiyecek-içecek işletmeleri çalışanları örnekleminde toplanan verilerle yapılan analizler sonucunda, örgütsel inovasyonun boyutları arasında ve örgütsel inovasyon ile birey-örgüt uyumu arasında anlamlı ve pozitif yönlü ilişkilerin bulunduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca birey-örgüt uyumu, örgütsel inovasyonu pozitif yönlü ve anlamlı bir şekilde etkilemektedir
  • [ X ]
    Öğe
    ÇANAKKALE'YE TURİSTLERİ ÇEKME: TROYA YILININ POTANSİYEL ETKİLERİ VE BEKLENTİLER
    (Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2018) Eşitti, Bekir; Buluk, Buket
    Bu çalışmanın amacı, Çanakkale’ye turist çekme beklentileri ve Çanakkale'nin sürdürülebilir büyümesi üzerinde Truva Yılı’nın potansiyel etkilerini tespit etmektir. Bu bağlamda, Troya Yılı kapsamında gerçekleştirilen etkinlikler ve tanıtım faaliyetleri değerlendirilmiştir. Çalışma kapsamında ayrıca, paydaşlarla ve Troya yılı etkinliklerine katılan yerli ve yabancı turistlerle görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler yarı yapılandırılmış yüz yüze derinlemesine görüşme yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda ilk olarak, 2018’in Troya Yılı ilan edilmesi ile beraber 2018’in ilk yarısında Çanakkale’ye olan ulusal ve uluslararası ilginin arttığı söylenebilir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar ayrıca, yerel paydaşların, 2018 Troya Yılı’nın Çanakkale’nin turizmine olumlu etkisi konusunda çok ümitli olduklarını ve bu yönde çalışmaya devam ettiklerini göstermektedir. Katılımcılar, yılın ilk yarısında “Troya Yılı”nın bölge turizmini, turist sayısını, gelirlerini ve turizm paydaşlarının koordinasyonunu artırdığını belirtmişlerdir. Bununla beraber, 2018 Troya yılı kapsamında yerel paydaşların ulusal hükümet tarafından desteklenmeye devam ettiği de görülmektedir. Bu desteğin, yerel paydaşların birleşmesinde ve yerel turizmin canlanmasında önemli bir belirleyici olduğu söylenebilir. Son olarak, bu canlanmanın sürdürülebilirliği için, ulusal ve yerel birliğin korunması ve uzun vadeli büyüme planlarının yapılması gerektiği vurgulanabilir [EN] The purpose of this study is to determine the potential effects and expectations of ‘The Year of Troy’ on attracting tourists and sustainable growth of Canakkale. In accordance with these purposes, promotional activities and events carried out within the scope of ‘The Year of Troy’ were evaluated. In addition, interviews were held with stakeholders and national-international tourists participating in the events. Interviews were conducted face-to-face by applying a semi-structured in-depth method. As a result, it can be said that the interest of Canakkale in the national and international area has increased remarkably in the first half of the year with the declaration of 2018 as the Year of Troy. Local stakeholders are very hopeful about the positive impact of ‘The Year of Troy’ on Canakkale’s tourism and are continuing to work in this direction. It is also seen that the local stakeholders continue to be supported by the national government. It can be said that this support is an important determinant in the unification of local stakeholders and the revival of local tourism. It is necessary for national and local unity to be maintained and long-term growth plans to be carried out for the sustainability of this revival.
  • [ X ]
    Öğe
    Citta Slow Şehirlerde Yerel Halkın Earth Markete Yaklaşımı: Gökçeada Destinasyonu Örneği
    (2015) Eşitti, Bekir; Demir, Damla Harputluoğlu
    Slow Food yiyecek kültürü, üretim ve dağıtımdaki homojenleşmenin önlenmesi, dolayısıyla kültürel kimliğin korunması, ekonomik büyüme ve endüstriyel üretime dayalı küresel kapitalizme karşı bir harekettir. Cittaslow ise Slow Food (Yavaş Yemek) felsefesini küçük kentlerin tasarım ve planlamasında kullanmayı amaçlayan uluslararası bir ağdır. Bu bağlamda Earth Market, Slow Food prensiplerine göre oluşturulmuş çiftçi pazarlarının uluslararası bir ağıdır. CittaSlow şehirlerde yerel halkın Earth Markete yaklaşımını ölçmeyi amaçlayan bu çalışmada Gökçeada destinasyonu örneği ele alınmıştır. Gökçeada Türkiyedeki dokuz CittaSlow sehirden biri olup aynı zamanda dünyada 35., Türkiyede 2. Earth Markete ev sahipliği yapacaktır. Araştırma bir nitel araştırma formatında olup, yarı yapılandırılmış görüşme formu düzenlenerek yapılan derinlemesine görüşmeler, alandaki gözlemler ve doküman incelemesi ile çeşitleme sağlanmış, betimleyici analiz ile veriler analiz edilmiştir. Sonuç olarak, yerel halkın genel olarak CittaSlow oluşumunu benimsediği ve Earth Market projesine olumlu baktıkları saptanmış ancak Earth Market projesi hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları görülmüştür.
  • [ X ]
    Öğe
    Destinasyon Pazarlama, Destinasyon Çekiciliği ve Turizm Gelişimi Aracı Olarak Hüzün Turizmi: Ankara İli Örneği
    (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2023) Yılmaz, Hilal; Eşitti, Bekir
    Hüzün turizmi kültürel ve tarihi varlıklarımızı ürüne dönüştürmek ve turist çekmek açısından önemli bir turizm türüdür. Destinasyonların yönetilmesinde bu turizm türünün kullanılması turizmin kalkınması açısından fayda sağlamaktadır. Çalışmanın literatür kısmında destinasyon pazarlaması, destinasyon çekiciliği, turizm gelişimi ve hüzün turizmi konuları ele alınmıştır. Bu çalışmanın amacı destinasyon pazarlaması, destinasyon çekiciliği ve turizmin gelişimi bağlamında ziyaretçilerin hüzün turizmine yönelik bakış açılarını belirlemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Toplamda 533 veri elde edilmiştir. Bunlardan 83 tane anket geçersiz veya eksik olması nedeniyle çıkarılmış ve 450 adet anket analize tabi tutulmuştur. Bulgular katılımcıların verilerine göre destinasyon pazarlaması, destinasyon çekiciliği, turizm gelişimi ve hüzün turizminin birbiriyle ilişki olduğunu ve birbirlerini etkilediklerini göstermiştir. Ayrıca çıkan sonuca göre katılımcıların çoğunluğu hüzün turizmi kavramını bilmemektedir. Katılımcıların çoğunluğu hüzün turizminin destinasyon pazarlama, destinasyon çekicilik ve turizm gelişimi aracı olarak kullanılabileceğini düşünmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Duygusal Emek ve İşte Var Olamamanın Yenilik Yönetimine Etkisi: İstanbul İlindeki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma
    (Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, 2023) Eşitti, Bekir; Özdemir, Cemile
    Araştırma, otel işletmelerindeki işgörenlerin duygusal emek ve işte var olamama düzeylerinin yenilik yönetimine etkisini incelemektedir. Bu kapsamda öncelikle duygusal emek, işte var olamama ve yenilik yönetimi arasındaki ilişki ele alınmaktadır. İkinci olarak ise işte var olamamanın duygusal emek ve yenilik yönetiminin boyutları üzerindeki etkisi değerlendirilmektedir. Araştırmanın verileri anket tekniği ile elde edilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre işte var olamama, duygusal emek ve yenilik yönetimini olumlu yönde etkilemektedir. Bu çalışmaya göre işletmeler işgörenlerinin duygusal emek ve işte var olamama düzeylerinin farkında olmalıdır. Söz konusu farkındalığı sağlayan işletmelerin işgörenlerinin duygularını anlama, yeniliği yönetme ve sektörde öncü olma bakımlarından başarılı olacakları söylenebilir. Böylece işletmeler olumlu bir kültürel yapı da oluşturacaklardır. Bununla beraber kendisinin duygularının farkında olan işgörenlerin işte var olamama sorununa karşı daha dayanıklı olacakları ifade edilebilir
  • [ X ]
    Öğe
    Evcil Hayvanlarla Seyahat Üzerine Bir Çalışma
    (Karabük Üniversitesi, 2021) Batıbeki, Sedef Ece; Eşitti, Bekir
    İnsanlar ve hayvanlar arasındaki ilişki geçmişten günümüze farklı boyutlar kazanarak gelmiştir. Değişen aile yapısının da etkisiyle günümüzde pek çok insan evcil hayvanlarını ailelerinin birer üyesi olarak görmekte ve günlerinin büyük bir bölümünü onlarla geçirmektedirler. İnsanlar, hayatlarının her alanına dahil ettikleri bu dostlarından turistik seyahatlerinde de ayrılmak istememekte ve birçoğu evcil hayvanlarını da bu seyahatlere dahil etmek istemektedirler. Bu bağlamda çalışmada evcil hayvan sahiplerinin evcil hayvanla seyahate ilişkin düşünceleri ve bu seyahatler esnasında yaşadıkları zorluklara değinilmektedir. Çalışma, sektörde var olan evcil hayvanla yapılan seyahatler konusunda yaşanan sorunları ortaya çıkarması bakımından önemlidir. Çalışmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak evcil hayvan sahibi turistlerle yapılan görüşmeler sonucunda toplanmış olup, bu veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda, katılımcıların çoğunluğunun evcil hayvanla seyahate ilişkin düşüncelerinin olumsuz olduğu, ulaşım ve konaklama gibi turizmin ana bileşenlerindeki mevcut kısıtlamalar, çevredeki insanların tepkileri ve evcil hayvanlarının kedisinden kaynaklanabilecek sıkıntılar nedeniyle evcil hayvanla seyahat etmekten çekindikleri görülmüştür.
  • [ X ]
    Öğe
    İÇSEL PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİNDE İŞ TATMİNİNİN ARACI ROLÜ: BEŞ YILDIZLI KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ
    (2018) Eşitti, Bekir; Buluk, Buket
    İçsel pazarlama, bir örgütün müşterilerini iç ve dış müşteriler olarak ayırması ve çalışanlarına dış müşterilerleaynı önemi vermesidir. Müşteriler kadar önem gören çalışanların iş tatminlerinin ve doğal olarak işperformanslarının artması beklenmektedir. Bu bağlamda çalışma; içsel pazarlama, iş tatmini ve iş performansıarasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamıştır. Çalışma kapsamında oluşturulan anket formu, Antalya ilininManavgat, Alanya ve Kemer bölgelerinde yer alan beş yıldızlı konaklama işletmeleri çalışanlarınauygulanmıştır. Anket formunun oluşturulmasında, Foreman ve Money (1995) tarafından geliştirilmiş olan içselpazarlama ölçeği, Weiss ve arkadaşlarına (1967) ait Minnesota iş tatmini ölçeği ve Stevens ve arkadaşlarına(1978) ait iş performansı ölçeklerinden yararlanılmıştır. İçsel pazarlama faaliyetlerinin iş performansıüzerindeki etkisinde iş tatmininin aracı rolünün bulunup bulunmadığı, Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) yardımı iletest edilmiştir. Analiz sonuçları, içsel pazarlama faaliyetleri ile iş tatmini ve iş performansı arasında istatistikselolarak olumlu bir ilişkinin bulunduğunu ve içsel pazarlama faaliyetlerinin iş performansını arttırdığını ortayakoymuştur. Ayrıca, içsel pazarlama ile iş performansı arasındaki ilişkide, iş tatmininin aracı rolünün bulunduğugörülmüştür. Bu sonuçlar, içsel pazarlama faaliyetlerinin, konaklama işletmeleri çalışanlarının işperformanslarını olumlu yönde etkilediğini ve iş tatmininin bu etkiyi arttırdığını göstermektedir. Sonuç olarakçalışma, alanyazına katkıda bulunmakla beraber, konaklama işletmeleri yöneticilerine ve araştırmacılarabirtakım önerilerde bulunmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    İRANLI TURİSTLERİN TÜRKİYE’Yİ TEKRAR ZİYARET ETME NİYETLERİ ÜZERİNE MEMNUNİYET VE DESTİNASYON HİZMET KALİTESİ ALGILARININ ETKİSİ
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021) Tabatabaeinasab, Marziyehsadat; Eşitti, Bekir
    Turizm sektörü ekonomik açıdan ulaştığı seviye nedeniyle dünya genelinde saygı değer bir iş alanı olarak kabul görmektedir. Bundan dolayı da ülkeler arasında turizm rekabeti ve kazanç elde etme arzusu giderek artmaktadır. İş alanı olarak yükselme gösteren turizm sektörü gelişme gösterdiği bölgeye kültürel ve sosyal açıdan katkı sağlamaktadır. Ülkelerin yaşadığı en önemli ekonomik sorun cari açıktır. Turizm sektörü ile söz konusu bölgede iş imkanının genişlemesi ve gelen turist sayısı ile cari açık azalmaktadır. Türkiye, turizm sektöründe bu artıların farkında olup; çeşitli yatırımlar gerçekleştirmekte ve turizm sektörüne büyük önem vermektedir. Bu çalışmada İranlı turistlerin seyahatlerinde Türkiye’yi tercih etme niyetleri incelenmiş olup Türkiye’yi tercih etmelerindeki faktörler belirlenerek, seyahat sırasında yaşamış oldukları sorunlara çözüm önerisi getirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Yapılan anket çalışmasıyla İranlı turistlerin beklenti ve memnuniyet düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Anketten elde edilen verilerin analizi sonucunda, katılımcıların %87,9’unun üniversite mezun oldukları görülmüştür. Katılımcıların Türkiye’de tatil yaptıkları süreleri ortalama bir hafta ve seyahatlerini de büyük oranda acenteler aracılığıyla gerçekleştirmektedir. Konaklama türü seçiminde ise; en çok her şey dahil sistem tercih edildiği anlaşılmıştır. Destinasyon Hizmet Kalitesi ve memnuniyet değişkenlerinin tekrar ziyaret etmeyi anlamlı bir şekilde etkiledikleri görülmüştür. Özellikle beş yıldızlı otellere giden İranlı turistlerin destinasyon hizmet kalitesi algısı dört ve üç yıldızlı otellere göre daha fazladır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İranlı Turistlerin Türkiye’yi Tekrar Ziyaret Etme Niyetlerinde, Memnuniyet ve Destinasyon Hizmet Kalitesi Algılarının Etkisi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-03-31) Eşitti, Bekir; Tabatabaeinasab, Marziyehsadat
    Turizm sektörü ekonomik açıdan ulaştığı seviye nedeniyle dünya genelinde saygı değer bir iş alanı olarak kabul görmektedir. Bundan dolayı da ülkeler arasında turizm rekabeti ve kazanç elde etme arzusu giderek artmaktadır. İş alanı olarak yükselme gösteren turizm sektörü gelişme gösterdiği bölgeye kültürel ve sosyal açıdan katkı sağlamaktadır. Ülkelerin yaşadığı en önemli ekonomik sorun cari açıktır. Turizm sektörü ile söz konusu bölgede iş imkanının genişlemesi ve gelen turist sayısı ile cari açık azalmaktadır. Türkiye, turizm sektöründe bu artıların farkında olup; çeşitli yatırımlar gerçekleştirmekte ve turizm sektörüne büyük önem vermektedir. Bu çalışmada İranlı turistlerin seyahatlerinde Türkiye’yi tercih etme niyetleri incelenmiş olup Türkiye’yi tercih etmelerindeki faktörler belirlenerek, seyahat sırasında yaşamış oldukları sorunlara çözüm önerisi getirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Yapılan anket çalışmasıyla İranlı turistlerin beklenti ve memnuniyet düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Anketten elde edilen verilerin analizi sonucunda, katılımcıların %87,9’unun üniversite mezun oldukları görülmüştür. Katılımcıların Türkiye’de tatil yaptıkları süreleri ortalama bir hafta ve seyahatlerini de büyük oranda acenteler aracılığıyla gerçekleştirmektedir. Konaklama türü seçiminde ise; en çok her şey dahil sistem tercih edildiği anlaşılmıştır. Destinasyon Hizmet Kalitesi ve memnuniyet değişkenlerinin tekrar ziyaret etmeyi anlamlı bir şekilde etkiledikleri görülmüştür. Özellikle beş yıldızlı otellere giden İranlı turistlerin destinasyon hizmet kalitesi algısı dört ve üç yıldızlı otellere göre daha fazladır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İş değerlerinin iş-aile-iş çatışması, iş tatmini ve işten ayrılma niyetine etkileri: Konaklama işletmelerinde bir araştırma
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2016) Eşitti, Bekir; Koyuncu, Mustafa
    Bu tez çalışması iş değerleri bakış açısıyla konaklama işletmeleri çalışanlarının iş-aile-iş çatışması, iş tatmini ve işten ayrılma niyeti arasında var olabilecek ilişkileri ve etkileri incelemektedir. Ayrıca çeşitli sosyo-demografik değişkenlerle tez kapsamında yer alan konulara detaylı olarak bakılmıştır. İlk bölümde yer alan kavramsal kısmın ardından ikinci bölümde İstanbul ilinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin çalışanları üzerine sorgulanan ilişkilere yönelik bir araştırma yer almaktadır. Araştırmanın İstanbul ilinde yapılmasının nedeni İstanbul ilinin turizm ve konaklama kapasitesinin yüksek olması ve gün geçtikçe bu kapasitenin yükselmeye devam etmesidir. Çalışanların iş değerlerinin belirlenmesinde Elizur (1984) tarafından geliştirilen "İş Değerleri" ölçeğinden yararlanılmıştır. Çalışanların iş-aile-iş çatışması yaşama düzeylerini ölçmek için Netemeyer, Boles ve McMurrian (1996) tarafından geliştirilen "İş-Aile Çatışması" ve "Aile-İş Çatışması" ölçekleri; iş tatminini ölçmek için Brayfield ve Rothe'un (1951) geliştirdiği ve Yoon ve Thye'nin (2002) kısalttığı 5 maddelik genel "İş Tatmini" ölçeği ve işten ayrılma niyetini ölçmek için ise Carson ve Bedeian (1994) tarafından geliştirilen 3 maddelik "İşten Ayrılma Niyeti" ölçeğinden yararlanılmıştır. Genel olarak katılımcılar iş değerleri ölçeğinde yer alan ifadeleri 'önemli' bulmuş ve iş tatminine 'katılım' yönünde cevap vermişlerdir. İş aile iş çatışmasını ve işten ayrılma niyetini ise 'kararsızlık' yönünde cevaplamışlardır. İlgili literatüre bakılarak oluşturulan araştırma modeli, korelasyon analizi ve iki Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) yardımıyla iş değerleri ile işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkide iş tatmininin ve iş aile iş çatışmasının aracılık (mediatör) rollerinin var olduğu görülmüştür. Ayrıca analizler sonucunda iş değerleri, iş aile iş çatışması, iş tatmini ve işten ayrılma niyetinde bazı sosyo-demografik değişkenler açısından farklılaşma gözlemlendiği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: İş Değerleri, İş Aile İş Çatışması, İş Tatmini, İşten Ayrılma Niyeti, Konaklama İşletmeleri
  • [ X ]
    Öğe
    Konaklama İşletmelerinde Dışlanma, İş Gerilimi, Bağlılık İhtiyacı ve İş Performansı İlişkisi: Lider Üye Etkileşiminin Aracı Rolü
    (2018) Eşitti, Bekir
    Bu çalışma, konaklama işletmeleri çalışanlarının iş hayatlarında yaşadıkları dışlanma, iş gerilimi ve bağlılık ihtiyaçlarının iş performansları üzerindeki etkisi ve lider-üye etkileşiminin bu değişkenler arasındaki aracılık rolünü belirlemek amacıyla tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul ve Çanakkale’de yer alan beş yıldızlı konaklama işletmelerinde çalışan personel oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, çalışanların işyerinde yaşadıkları dışlanmanın, iş geriliminin ve hissettikleri bağlılık ihtiyacının iş performanslarını olumsuz etkilediği tespit edilmiştir. Yapısal eşitlik analizi neticesinde lider üye etkileşiminin, çalışanların işyerinde yaşadıkları dışlanmanın ve iş geriliminin iş performansları üzerindeki negatif etkisinde kısmi aracı rolü üstlendiği görülmüştür. Neticede, konaklama işletmelerine lider üye etkileşimi yaklaşımı dikkate alınarak çalışanlar ve yöneticiler arasındaki etkileşimi teşvik etmeleri önerilmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE İŞ DEĞERLERİNİN İŞTEN AYRILMA NİYETİNE ETKİLERİ: İŞ-AİLE-İŞ ÇATIŞMASININ ARACI ROLÜ
    (2018) Eşitti, Bekir
    Değerlerin çeşitli türleri arasında, iş değerleri genellikle bir bireyin işle ilgili geniş bir yelpazedeki tutum ve davranışlarının merkezi belirleyicisi olarak görülmekte ve çalışmalarının çeşitli yönlerine işgören tarafından verilen göreceli önemi ifade etmektedir. İnsanların hayatındaki iki önemli odak noktasından biri ailesi diğeri ise işleridir. Bu iki odak noktasının beklentileri her zaman uyumlu olmayabilir. Bu çalışmada beklentiler arasındaki uyumsuzluk iş-aile-iş çatışması olarak ele alınmakta, iş değerleri bakış açısıyla konaklama işletmeleri çalışanlarının iş-aile-iş çatışması, iş tatmini ve işten ayrılma niyeti arasında var olabilecek ilişkiler, etkiler incelemekte ve çalışmanın literatüre katkı sağlaması amaçlanmaktadır. Çalışmanın araştırma evreni olarak İstanbul ilinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı konaklama işletmelerinin çalışanları seçilmiş ve Kasım 2015- Şubat 2016 tarihleri arasında düzenlenen anket formu uygulanmıştır. Genel olarak katılımcılar iş değerleri ölçeğinde yer alan ifadeleri ‘önemli’ bulmuş ve iş tatminine ‘olumlu’ yönde cevap vermişlerdir. İş-aile-iş çatışmasını ve işten ayrılma niyetini ise ‘kararsızlık’ yönünde cevaplamışlardır. Ayrıca çalışmada iş değerleri ile işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkide iş-aile-iş çatışmasının aracılık (mediatör) rolünün var olduğu görülmüştür.
  • [ X ]
    Öğe
    KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE MOBBİNG - ÖRGÜTSEL GÜVEN İLİŞKİSİ: ÇANAKKALE İLİNDE BİR ARAŞTIRMA
    (Selcuk University, 2015) Eşitti, Bekir; Akyüz, Bülent
    Konaklama sektöründe takım çalışmasının önemi ve iş yerinde çalışanlar arasında görülen farklılıkların artması nedeniyle örgütsel güven işin akışı ve sürekliliği için kilit rol oynamaktadır. Örgütsel güven çalışanları motive eden önemli değerlerden biridir. Çalışanların örgütsel güveni, örgüt içerisinde kurdukları ilişkilerde pozitif beklenti içinde olmalarını ifade eder ve çalışanların işletmeye karşı olan tutumlarını pozitif yönde etkiler. Örgütsel güven algısı ölçülürken yönetici, iş arkadaşları ve örgütün kendisinden oluşan örgütsel güvenin boyutları ve işyerindeki temel odak birimler arasında ayrım yapmak önemlidir. Örgütsel güven seviyesi yüksek olan örgütler daha başarılı, yeni koşullara ve durumlara ayak uyduran, yenilikçi işletmelerdir. Mobbing psikolojik şiddet psikolojik yönden istenmeyen tavır ve davranışlarla iş görenin rahatsız edilmesidir. İşletmede bir çalışanın sürekli ve sistematik olarak en az altı ay boyunca bir ya da birden fazla çalışan tarafından saldırgan davranışlara hedef haline getirilmesiyle mobbing meydana gelmektedir. Ortaya çıkarılamayan ya da ters tepki almaktan çekinildiği için sessiz kalınan bu durum iş görene hem fiziksel hem de ruhsal anlamda onarılması güç zararlar vermekte ve örgütsel güveni de olumsuz etkilemektedir.Bu bağlamda çalışmanın amacı, konaklama işletmeleri çalışanlarını etkileyen mobbing sorununun işgörenler tarafından algılanma durumunu ortaya koyarak mobbing ile örgütsel güven arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu yönde bir anket hazırlanmış ve Çanakkale’de bulunan konaklama işletmeleri çalışanlarına uygulanmıştır. Mobbing’i ölçmek için Leymann’ın Psikolojik Terör Envanteri LIPT ve örgütsel güveni ölçmek için Omarov 2009 tarafından düzenlenen Örgütsel Güven Ölçeğinden yararlanılmıştır. Elde edilen veriler istatiksel paket programı ile analiz edilmiştir. Analizlerin neticesinde, mobbing ve örgütsel güven ölçeklerinin ayrı ayrı üç boyut altında toplandığı ve örgütsel güven ile mobbing arasında ters yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Çalışmanın genel sonucuna bakıldığında; konaklama işletmelerinde çalışan katılımcıların örgütsel güven algılarının yüksek ve buna bağlı olarak bu çalışanların mobbing algı düzeylerinin ise düşük olduğu saptanmıştır. Ayrıca, üç ve beş yıldızlı konaklama işletmelerinde çalışan katılımcıların yöneticilerine ve çalıştıkları örgüte dört yıldızlı konaklama işletmelerine göre daha az güvendiği dikkat çekici bir sonuçtur
  • [ X ]
    Öğe
    Konaklama İşletmelerinde Psikolojik Sözleşme İhlali ve Örgütsel Özdeşleşmenin Sonuçları: Eşitlik Duyarlılığının Aracı Rolü
    (2018) Eşitti, Bekir
    Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmeleri çalışanlarının psikolojik sözleşme ihlali ve örgütsel özdeşleşmealgılarının duygusal bağlılık ve iş performansı üzerindeki etkilerini açıklamaya çalışmak ve psikolojik sözleşmeihlali ile iş performansı arasındaki ilişkide eşitlik duyarlılığının aracı rolünü incelemektir. Örnekleme yöntemi olarak tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak, İstanbulve Antalya illerindeki beş yıldızlı konaklama işletmeleri çalışanlarına 2017 Ocak-Mart ayları içerisinde anketuygulanmıştır. Çalışmada, değişkenler arasındaki etkileri ölçmek amacıyla yapısal eşitlik modelinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, psikolojik sözleşme ihlalinin çalışanların eşitlik duyarlılığını, duygusal bağlılığını, örgütsel özdeşleşme ve iş performansını olumsuz yönlü etkilediği tespit edilmiştir. Örgütsel özdeşleşmeninise konaklama işletmeleri çalışanlarının iş performansını artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışma ile ayrıca,psikolojik sözleşme ihlalinin, iş performansına olumsuz etkisi üzerinde eşitlik duyarlılığının kısmi aracı rolünün varlığı saptanmıştır. Bununla birlikte eşitlik duyarlılığının duygusal bağlılık üzerinde anlamlı bir etkisininolmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    KORONAVİRÜS (COVİD-19) SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİMİN TURİZM LİSANS ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
    (Rating Academy, 2020) Buluk, Buket; Eşitti, Bekir
    Bu çalışmada Covid-19 sürecinin internet tabanlı uzaktan eğitimi zorunlu kılması sebebiyle bu eğitim yöntemi hakkında turizm öğrencilerinin görüşlerinin tespit edilmesi ve buradan hareketle internet tabanlı uzaktan eğitim sisteminin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışmanın verileri, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Turizm Fakültesi lisans eğitimi bahar dönemi uzaktan eğitim ders süreci olan 21 Mart-24 Nisan 2020 içerisindeki süreçte toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinin kısa sürede hayata geçirdiği uzaktan eğitim ders sistemini turizm lisans öğrencilerinin büyük çoğunluğunun (yaklaşık %86’sının) takip edebildiği görülmüştür. Özellikle erkek öğrencilerin uzaktan eğitim derslerini daha etkili buldukları ve memnuniyetlerinin daha fazla olduğu dikkat çekmektedir. Bununla birlikte araştırmaya katılan öğrencilerin uzaktan eğitim ders memnuniyetleri üzerinde verilen destek hizmetlerinin, öğrenme koşullarının, uzaktan eğitimde değerlendirme sisteminin, program etkililiğinin ve bu yeni sistem için öğrencilerin kişisel uygunluklarının önemli belirleyiciler olduğu görülmektedir. Çalışma kapsamında üniversitelere ve çeşitli kamu ve özel paydaşlarına birtakım önerilerde bulunulmuştur. Özellikle Yüksek Öğretim Kurumuna (YÖK), yerel internet tabanlı uzaktan eğitim sisteminin alt yapısını oluşturması önerilmektedir
  • [ X ]
    Öğe
    Öğrencilerin Geleceğinde Kariyer Günleri Etkinliklerinin Rolü: Turizm İşletmeciliği ve Rehberlik Lisans Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
    (2018) Eşitti, Bekir; Buluk, Buket
    Çalışmanın temel amacı, turizm işletmeciliği ve rehberlik lisans öğrencilerinin, istihdam ve kariyer günleri etkinliklerine bakış açıları ve kariyer planlamayla ilgili algılamalarını belirlemektir. Bu kapsamda çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ve Akdeniz Üniversitesi Turizm fakültelerinde lisans eğitimi alan 420 lisans öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. 29 Şubat- 1 Mart 2016 tarihleri arasında nicel araştırma yöntemi uygulanarak veriler anket tekniği ile elde edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin, kariyer kararlarında istihdam ve kariyer günleri etkinliklerinin yeterli düzeyde yönlendirici olduğu, öğrencilerin kariyer kararlarını vermelerinde öğretim elemanlarının da etkili bir rol üstlendiği görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin istihdam ve kariyer günlerinde maddi kaygılarla kariyer olanaklarını değerlendirdikleri ve erkek öğrencilerin içtepisel kararlara katılımlarının kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Sonuç olarak istihdam ve kariyer günlerinin, turizm öğrencilerinin kariyerlerini planlamalarında yeterli bir farkındalık oluşturduğu ve öğrenciler tarafından önemsendiği görülmüştür.
  • [ X ]
    Öğe
    RESTORAN İŞLETMELERİNDE ETİK LİDERLİK VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK: SERVİS İKLİMİNİN ROLÜ
    (2019) Eşitti, Bekir
    Restoran işletmelerinin karşılaştığı zorluklardan en önemlisi, çalışanları iyi bir serviseteşvik etmektir. İyi servis, uygun servis ikliminin yaratılmasına bağlıdır. Çalışanlar,güvenilir yöneticileri gözlemleyerek normları ve uygun davranışları öğrenirler. Etikdavranışların yöneticiler tarafından kurumsallaştırılması, iyi bir servis iklimi ve çalışanlarınkendilerini örgütün bir parçası olarak görmesi için önem kazanmaktadır. Bu çalışmanınamacı etik liderlik, örgütsel bağlılık ve servis iklimi konularını restoran işletmeleribağlamında değerlendirmek ve servis ikliminin örgütsel bağlılık üzerinde aracı değişkenrolünü araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, İstanbul ilinde faaliyet gösteren turizmişletme belgeli birinci sınıf restoran işletmeleri çalışanlarından anket formları aracılığıylaveri toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları, servis ikliminin bir boyutu olarak yöneticidesteğinin örgütsel bağlılık üzerinde doğrudan önemli bir etkisini ortaya koymaktadır.Ayrıca etik liderlik servis iklimini de olumlu yönde etkilemektedir. Etik liderlik restorançalışanlarının örgütsel bağlılığını artırmakta ve servis olumlu iklimi bu etkiyigüçlendirmektedir.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim