Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Diker, Oğuz" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Bibliometric evaluation of research on museology as a carrier of culture
    (2024) Aykaç, Emre; Diker, Oğuz
    This research aims to examine and bibliometric analyze works published in various disciplines in the international literature, which are considered to play an important role in the field of museology. Articles, conference papers, books, and other publications related to museology are targeted to be examined and analyzed within specific parameters. The Web of Science (WOS) database was utilized on July 01, 2023, to scan scientific publications. The scanning process was conducted using the \"title\" tab with the keywords \"Museology\" and \"Muselogy.\" As a result of the scan, 1551 academic publications were reached. The VOSviewer software was used for bibliometric analysis and visualization. Research on museology was examined within parameters such as publication years, types of publications, institutions, authors, sources, countries, languages, citations, and keywords. The research revealed that the majority of research on museology has been conducted in recent years, articles being the most common type of publication, the United States being the country with the highest number of publications, and English being the most frequently used language. It was observed that articles related to museology were mostly published in the journal \"Muzeologia a Kulturne Dedicstvo Museology and Cultural Heritage,\" with \"Gray Clive\" identified as the author with the highest number of publications in this field. The institution with the most research was determined to be \"Comenius University Bratislava.\" It was also noted that the majority of citations related to museology were made in recent years, and the most commonly used keyword was \"museology.\" When examining the number of publications over the years, it can be said that research on museology has increased over time. With these results, it can be concluded that the study provides detailed information on the development process of museology.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çanakkale İlindeki 4 ve 5 Yıldızlı Otel Çalışanlarının Yönetim Tarzı Algılarının Tükenmişlik Düzeyleri Üzerine Etkisi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-03-13) Aldoğan Şenol, Funda; Diker, Oğuz; Atay, Lütfi
    Tükenmişlik, çalışma hayatında hem bireysel performansı hem de örgüt performansı olumsuz yönde etkileyen bir sendromdur. Tükenmişlik sendromu yaşayan çalışanlar, kendilerine atfedilen sorumlulukları yerine getirmemekte ve müşterilere karşı tutumlarında olumsuz davranışlar sergilemektedir. Bireysel motivasyon başta olmak üzere takım ve grup motivasyonları, çalışanların işe ve örgüte bağlılıkları, devamsızlık, işe geç kalma, kaytarma, işten ayrılma niyeti ile işten ayrılma gibi örgütsel faktöre doğrudan etki eden tükenmişlik sendromu yöneticiler için pozitif performansın sağlanması adına çözümlenmesi gereken temel sorunlardan birisidir. Bu çalışmanın amacı otel çalışanlarının algıladıkları yönetim tarzları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Çanakkale ilindeki 4 ve 5 yıldızlı otellerde çalışan 411 katılımcıya anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre algılanan demokratik ve paternalist yönetim tarzlarının otel çalışanlarının tükenmişlik düzeyini azalttığı, otoriter ve tam serbesti yönetim tarzlarının ise otel çalışanlarının tükenmişlik düzeyini arttırdığı belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak algılanan yönetim tarzları ile çalışanların tükenmişlik düzeyi arasında anlamlı bir ilişkinin söz konusu olduğu görülmektedir. Otel işletmelerinde çalışanların motivasyon düzeylerinin yüksek olması örgütsel bağlılıklarının, verimliliklerinin ve iş tatminlerinin artmasına yardımcı olacaktır. Yöneticilerin bu nedenlerden dolayı çalışanlarının tükenmişlik düzeylerini en aza indirmek amacıyla olumlu yönetim tarzları sergilemesi gerekmektedir. Bu araştırma Çanakkale ilinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel çalışanları üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda araştırmanın dâhil edilmediği diğer illerde ve konaklama işletmelerinde daha derinlemesine araştırmaların yapılması ve yapılacak araştırmalar arasında karşılaştırma yapma olanağı sunması açısından ilgili kişi, kurum ve kuruluşlar açısından faydalı olacaktır. Ayrıca çatışma yönetim tarzı, paylaşımcı yönetim tarzı gibi araştırmada yer almayan yönetim tarzlarının otel çalışanlarının tükenmişlik düzeyleri üzerine etkisi gelecek araştırmalarda yer alabilir
  • [ X ]
    Öğe
    DETERMINING THE HALAL TOURISM CONCEPT PERCEPTIONS OF HOTEL MANAGERS IN ÇANAKKALE
    (2018) Diker, Oğuz; Yıldırım, Hacı Mehmet; Tabatabaeinasab, Marziyehsadat
    In today's world, tourism has become an indispensable source ofincome. Halal tourism or Islamic tourism has emerged as a newphenomenon shaped by the growth of the halal industry. Researchesshow that the halal tourism market is one of the critical markets in theworld. Religion is one of the social institutions which have significanteffects on people’s manners, values, and behaviors for both individualsand the community. However, the factor motivating people to thetourism activities based on religion is piety phenomenon rather thanthe religion itself. The Halal tourism industry aims to attract touristsfrom Muslim and non-Muslim countries by offering new products andservices. This study aims to determine the perceptions of hotelmanagers in Çanakkale regarding the concept of Islamic hotel and toevaluate Çanakkale's halal tourism potential. In this purpose, data werecollected from 20 hotel managers in Çanakkale using interviews fromqualitative research methods in the study. As the target population hasbeen reached, no sampling method has been applied in the study. Inthis context, it has been planned to do interviews with the hotelmanagers through the closed ended question form composed of 16 questions based on the scale developed by Tekin and Turhan (2017). Inthis context, the opinions of the hotel managers in Çanakkale regardingthe concept of halal tourism have been obtained. According to results,Hotel managers in Çanakkale have negative perceptions about Halaltourism concept. The leading reason for the negative perceptions of thehotel managers to Halal tourism concept in Çanakkale is aboutperceiving the concept as religion-based. In this context, this so-calledtourism concept has been accepted as a “conservative” approach.Secondly, the lack of the demand for Halal tourism concept inÇanakkale tourism destination could be shown as the other reason.
  • [ X ]
    Öğe
    Effective leadership types and balanced leadership
    (Peter Lang AG, 2019) Diker, Oğuz
    [No abstract available]
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Gökçeada’nın Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31) Temeloğlu, Erdem; Diker, Oğuz; Aksu, Murat; Sayılır, Ecevit
    Çekicilik ve destinasyon çekiciliği kavramları literatürde destinasyon tercihlerinden, destinasyon imajına kadar birçok kavram ile ilişkilendirilmektedir. Gökçeada sahip olduğu turizm potansiyeli ile özellikle yaz dönemleri için popüler destinasyondur. Diğer bütün destinasyonlarda olduğu gibi Gökçeada turizm destinasyonunun çekicilik unsurlarının belirlenmesi de ziyaret sürekliliği açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı Gökçeada turizm destinasyonunu ziyaret eden misafirlerin, ziyaret nedenini oluşturan destinasyon çekicilik unsurlarının belirlenmesidir. Bu amaç bağlamında 184 yerli turist üzerine destinasyon çekiciliğini belirlemeye yönelik 17 soruluk bir ölçek ile uygulama yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Gökçeada destinasyonunun doğal kaynakları ile doğal kaynaklar temelli turizm unsurlarının ziyaret tercihlerinde cazibe unsuru oluşturduğu tespit edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Restoran Girişimciliğinde Etnosentrizmin Etkisi: Safranbolu Örneği
    (2022) Cankül, Duran; Diker, Oğuz; Uslu, Ayşe Nur
    Etnosentrizm; dahil oldukları kendi gruplarını evrenin merkezi gibi gören, farklı grupları ait\rolduğu grubun bakış açısıyla gören, kültürel anlamda kendi gruplarına benzeyen kişileri\rsorgulamadan kabul ederken benzemeyen kişileri ise reddeden insanlar için genel bir\reğilimi ifade etmektedir. Bunun yanında etnosentrizm ürünlerin üretiminde ve satın\ralınmasında etkili olan bir kavramdır. Etnosentrizmin restoran girişimciliğine ne şekilde\retki ettiğini tespit etmeyi amaçlayan bu çalışmada, nitel araştırma yaklaşımlarından yüz\ryüze görüşme yöntemi kullanılmıştır. Görüşme yöntemiyle elde edilen verilerin analizinde\rbetimleyici analiz tekniği kullanılmıştır. Görüşmeler Safranbolu’da faaliyet gösteren 11\rrestoran işletmecisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda restoran menülerinde\rSafranbolu yöresel yemeklerinin yer aldığı, mutfaklarında Safranbolu kültürünü yansıtan\rahşap, bakır, çömlek, kiremit gibi araç gereçleri kullanıldığı, restoranların tasarımında da\rSafranbolu kültürünü yansıtan ögelere yer verildiği görülmüştür. Restoranların logo, reklam\rve tanıtımlarında Safran çiçeği, Safranbolu evleri gibi Safranbolu kültürünü yansıtan\rfigürlere yer verildiği, satın alınan helal sertifikalı olmasına dikkat edildiği tespit edilmiştir.\rSatın alınan gıda ürünlerinin ve ekipmanların tercihinde etnosentrik eğilim gösterilmekte,\rçoğunlukla coğrafi işaretli ve yerli ürünler tercih edildiği sonucuna ulaşılmıştır. Yemek bir\raracı unsur olarak kullanılmış, yemekle birlikte destinasyonun tanıtılmasının da ön plana\rçıktığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Somut Olmayan Kültürel Miras ile İlişkisi Bağlamında Etnik Turizm
    (2019) Diker, Oğuz
    Etnik çeşitlilik ve etnik kültürlerin otantik yanları insanlar için çekiciolmuştur. Bu çekicilik etnik kültürler ile kültürel öğeleri deneyimlemeyeyönelik seyahatleri ortaya çıkarmıştır. Etnik turizm olarak adlandırılan buseyahatler, etnik grupların yaşam tarzları, örf, adet, gelenek ve göreneklerinideneyimleme amacıyla gerçekleştirilen seyahatler olarak tanımlanmaktadır.İlgili çalışmalar, etnik turizmin somut olmayan kültürel miras ile doğrudanilişkili olduğu sonucunu ortaya koymaktadır. Bu çalışmada etnik turizmkavramı tanımlanarak, somut olmayan kültürel miras ile olan ilişkileriincelenmiştir. Kültür turizminin bir türü olarak etnik turizm, etnik gruplaraait somut olmayan kültürel mirasın korunması ve gelecek nesillereaktarılmasında önemli bir yere sahiptir. Fakat plansız etnik turizmfaaliyetleri ise somut olmayan kültürel mirasın zarar görmesi, özgündeğerlerin yitmesi ve yok olması sonuçlarını doğurmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    THE USE OF IMPORTANCE- PERFORMANCE ANALYSIS (IPA) IN EVALUATING BOZCAADA DESTINATION’S SERVICE QUALITY
    (2018) Diker, Oğuz; Yıldırım, Hacı Mehmet; Aksu, Murat
    The purpose of this study is the importance of significance-performance analysis in determiningthe service quality in destinations. Research was conducted regarding domestic tourists in thedestination of Bozcaada in Turkey. The survey was conducted on the related sample group via the SPAscale, which was tested in terms of reliability and validity, and used in a similar study. In Bozcaada,while (I) informing, (T) transportation, and (S) shopping factors were given high averages ofsignificance by the visitors, they were placed in the “concentrate here” strategy zone since theirperformance averages were low. On the other hand (A) accommodation, and (H) health and hygienewere positioned on “possible overkill” strategy zone since they had lower significance averages.Elements such as time and cost are among the main limitations of this study. Because of Bozcaada’sgeographic features, it is difficult to generalize the significance- performance analyses in thisdestination. That is why re-application of the study in different seasons, on visitors with differentnationalities, and a comparison of the results will be important for a better understanding of theelements that affect the service quality perception. The data obtained from the research will be importantregarding the elements that tourists, who are visiting Bozcaada, attach importance to and affect fromthe performance. On the other hand, the obtained data will reveal the current situation about theperception of tourists pertaining to the service presented in Bozcaada, and thus enable the furtherevaluation of which strategies to focus on.
  • [ X ]
    Öğe
    TURİZM KAYNAKLI SOYLULAŞTIRMA TÜRÜ OLARAK “TURİZM SOYLULAŞMASI” ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR İNCELEME
    (2022) Şahintepe, Aysu; Diker, Oğuz
    Turizm soylulaşması kavramı, kent içerisindeki turizm hareketlerinin ve yatırımlarının yarattığı orta ve üst sınıf hissi nedeniyle ortaya çıkan fiziksel, ekonomik ve sosyo-kültürel etkileri ifade etmek üzere açıklanmaktadır. İyileştirme süreçleri 1970’li yıllardan beri kentleri önemli ölçüde etkilemiştir. Bu süreçler arasında “soylulaştırma” 1973’lü yıllardan itibaren Amerika’nın kuzeydoğusu ve Batı Avrupa’dan başlayarak, dünya çapında bir yayılım gösteren bir olgu olmuştur. Bu hızlı yayılımdan kaynaklı olarak, soylulaştırma sadece mahalle ya da küresel ölçekte değil, kentler ve kırsal bölgelerde de kendini göstermiş ve yeni soylulaştırma türleri ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda, turistik hareketliliklerin kent içi dinamiklerde önemli bir belirleyici olması “turizm soylulaşması” kavramını tetiklemiştir. Bu çalışmanın amacı, soylulaştırılmış alanlar ile örtüşme eğiliminde olan turizm soylulaşması kavramını açıklamaktır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, turizm hareketliliklerinin fiziksel değişim süreciyle birlikte, ekonomik ve sosyal yapıdaki etkilerini göstermekte ve yerinden edilmenin boyutlarını belirlemektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Yiyecek İçecek İşletmeleri Çalışanlarının Yöneticilerinde Algıladıkları Liderlik Davranışı ile İşten Ayrılma Niyetleri Arasındaki İlişki
    (2019) Cinnioğlu, Hasan; Atay, Lütfi; Diker, Oğuz
    Özellikle emek yoğun, personel devir hızının fazla ve üretimle tüketimin eş zamanlı olduğu yiyecekiçecek işletmelerinde çalışanların işten ayrılma niyetleri işletmelerin başarısı üzerinde önemli biretkiye sahiptir. Bu nedenle işletme yöneticilerinin işletmenin amaçlarını yerine getirirken, işletmeleraçısından oldukça önemli bir konu olan çalışanların işten ayrılma niyetlerini azaltıcı liderlikdavranışları sergilemesi gerekmektedir. Bu araştırmanın temel amacı yiyecek içecek işletmeleriçalışanlarının yöneticilerinde algıladıkları etkileşimci ve dönüşümcü liderlik davranışları ile iştenayrılma niyetleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amacı gerçekleştirmeye yönelik önceliklikonuyla ilgili ayrıntılı literatür taraması yapılmış ve daha sonra amaçlı örneklem yöntemi kullanılarakİstanbul’da faaliyet gösteren turizm işletme belgeli 1. sınıf yiyecek içecek işletmelerindeki toplam 491çalışandan anket tekniği ile bilgi toplanmıştır. Anket tekniği sonucunda elde edilen verilerinanalizinde; faktör analizi, yüzde ve frekans analizi, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre dönüşümcü liderlik ile işten ayrılma niyeti arasında negatif, etkileşimciliderlik ile işten ayrılma arasında ise pozitif yönlü ilişkiler tespit edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Yüksek Etkili Öğrenme Modelinin Turizm İşletmeleri Açısından Kavramsal Olarak İncelenmesi
    (2017) Diker, Oğuz
    Örgütsel öğrenme, işletmeler açısından çevreyi kontrol edebilmek ve çevreye uyum sağlamak adına büyük öneme sahiptir. Çevreye uyum sağlayabilmek ve çevresel şartları kontrol edebilmek, işletmelerin yaşam sürdürülebilirliğinin anahtarıdır. Turizm işletmeleri gibi hareketli çevrelere sahip işletmelerde bu oldukça stratejik bir konudur. Öğrenme için gerekli olan bilgi edinimi, bilgi yönetimi ve bilginin kullanılması yalnızca etkili öğrenme modellerinin kullanımı ile mümkün olmaktadır. Bu araştırmada amaç turizm işletmeleri açısından örgütsel öğrenmenin öneminin ortaya konulması ile yüksek etkili öğrenme modelinin turizm işletmeleri açısından uygunluğunun araştırılmasıdır. Yapılan incelemelerde örgütsel öğrenmenin turizm işletmelerinde performans artışı, örgütsel bağlılık gibi yapısal, müşteri sadakati, rekabet üstünlüğü gibi pazara yönelik avantajları olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Önemi tespit edilen örgütsel öğrenmeye yönelik turizm işletmeleri için araştırılması önerilen modelin insan kaynaklarını önemseyen, dinamik, bürokratik prosedürleri ön görmeyen tiplerinin turizm işletmeleri için fonksiyonel, bürokratik, insan kaynağını önemsemeyen ve statik, tiplerinin ise fonksiyonel olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim