Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demir, Mehmet Kaan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 20 / 55
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    2005 Social Studies Curriculum's Effects on Students' Critical Thinking Skills
    (2008) Demir, Mehmet Kaan
    Problem Durumu: Eleştirel düşünme Türkiye’ de 1980’ li yıllardan itibaren çalışılan bir konu olmasına rağmen dünyanın bazı ülkelerinde bin yılları bulan bir çalışma geçmişine sahiptir. Eğitimde eleştirel düşünmeye verilen önem de buna paralel bir durum göstermektedir. Eleştirel düşünme, öğrencilere ilköğretim çağından itibaren kazandırılması gereken bir beceri durumundadır. Bu gereklilik dünyada yaşanan son gelişmeler doğrultusunda içinde bulunduğumuz yüzyılda 20. yüzyıldan daha da fazla artmıştır. 21. yüzyılda düşünen, sorgulayan, alternatifler üreten, olaylara farklı açılardan yaklaşmasını bilen kısaca eleştirel düşünen bireylerinvatandaşların varlığı her ülke için olduğu gibi Türkiye için de önemlidir. Türkiye’ de 2005 yılında gerçekleştirilen öğretim programlarındaki değişiklikle ilköğretim programları değiştirilmiştir. Sosyal bilgiler öğretim programı da bu programlar arasındadır ve eleştirel düşünmeye teorik bazda da olsa diğer programlara göre en çok yer veren, önem veren program durumundadır. Aynı zamanda 1998 Sosyal Bilgiler Programı’ nın eleştirel düşünmeye yeni programdan daha az önem verdiği de bu duruma ilave olarak belirtilebilir. Teorik olarak böyle bir farklılığa sahip olan 2005 Sosyal Bilgiler Programı’ nın uygulama bazında da öğrenciler üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturup oluşturmadığı incelenmeye değer bir problem durumundadır. Çünkü son yıllarda eğitimde yapılan en önemli reform olarak adlandırılan program değişikliklerinin etkisinin program uygulamasının ilk yıllarından itibaren incelenmesi gerekmektedir. Araştırmanın Amacı: Bu araştırmada Türkiye’ de 2005 yılında uygulamaya konan sosyal bilgiler öğretim programının öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın temel amacı 1998 Sosyal Bilgiler Programı sonucu elde edilen eleştirel düşünme becerilerinin 2005 Sosyal Bilgiler Programı sonucu nasıl bir durumda olduğunu belirlemektir. Böylece öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin “uygulanan öğretim programı” değişkenine göre 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı lehine anlamlı bir farklılık oluşturup oluşturmadığı ortaya çıkarılmış olacaktır. Araştırmanın Yöntemi: Bu araştırma, betimsel nitelikte bir araştırma olup, tarama modelleri esas alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma Ankara il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında yapılmıştır. Araştırmada random olarak seçilen 20 ilköğretim okulundan 432’ si devlet okulu öğrencisi ve 180’ i özel okul öğrencisi olmak üzere 612 öğrenciye ulaşılmıştır. Çalışma grubunu oluşturan 612 öğrenciye araştırmacı tarafından geliştirilen eleştirel düşünme ölçekleri bir yıl arayla iki defa uygulanmıştır. Ölçekler, Delphi Projesi’nde uzmanların konsensüsüyle belirlenen eleştirel düşünme beceri alanlarına (analiz, değerlendirme, çıkarım, yorumlama, açıklama ve öz düzenleme) göre geliştirilmiş, istatistiksel olarak geçerlik ve güvenirlikleri sağlanmıştır. İlk uygulama ilköğretim dördüncü sınıfta bulunan öğrencilere öğretim yılının son ayında (1998 Sosyal Bilgiler Programı’ nın son uygulama yılında) yapılırken ikinci uygulama ilköğretim beşinci sınıf öğrencisi olmuş aynı öğrencilere yine öğretim yılının son ayında (2005 Sosyal Bilgiler Programı’ nın ilk uygulama yılında) yapılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıfta aynı okula devam eden öğrencilerin çalışmaya katılması uygun görülmüştür. Verilerin analizinde ise bu iki süreçte elde edilen verilerin birbirleriyle anlamlı bir farklılığa sahip olup olmadığını ortaya çıkarmak için ilişkili örneklemler için t-testi yapılmıştır. Araştırmanın Bulguları: Analiz, değerlendirme, çıkarım, yorumlama, açıklama ve öz düzenleme ölçekleri uygulanarak elde edilen verilerden 2005 yılında geliştirilen Sosyal Bilgiler Programı’ nın öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin tümünde becerileri geliştirici bir etki yaptığı görülmüştür. 1998 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı uygulanan öğrencilerin eleştirel düşünme-analiz becerilerinin aritmetik ortalaması “6,41” iken aynı öğrencilere 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı uygulandığında eleştirel düşünme-analiz becerilerinin aritmetik ortalaması “6,68” e yükselmiştir. 1998 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı uygulanan öğrencilerin eleştirel düşünme- değerlendirme becerilerinin aritmetik ortalaması “6,28” iken aynı öğrencilere 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı uygulandığında eleştirel düşünme-değerlendirme becerilerinin aritmetik ortalaması “6,93” e yükselmiştir. 1998 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı uygulanan öğrencilerin eleştirel düşünme-çıkarım becerilerinin aritmetik ortalaması “5,48” iken aynı öğrencilere 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı uygulandığında eleştirel düşünme-çıkarım becerilerinin aritmetik ortalaması “6,36” ya yükselmiştir. 1998 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı uygulanan öğrencilerin eleştirel düşünme-yorumlama becerilerinin aritmetik ortalaması “5,91” iken aynı öğrencilere 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı uygulandığında eleştirel düşünme-yorumlama becerilerinin aritmetik ortalaması “6,40” a yükselmiştir. 1998 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı uygulanan öğrencilerin eleştirel düşünme-açıklama becerilerinin aritmetik ortalaması “5,35” iken aynı öğrencilere 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı uygulandığında eleştirel düşünme-açıklama becerilerinin aritmetik ortalaması “5,93” e yükselmiştir. 1998 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı uygulanan öğrencilerin eleştirel düşünme-öz düzenleme becerilerinin aritmetik ortalaması “16,00” iken aynı öğrencilere 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı uygulandığında eleştirel düşünme-öz düzenleme becerilerinin aritmetik ortalaması “16,92” ye yükselmiştir. Yani öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinin tümü “uygulanan öğretim programı” değişkenine göre 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı lehine anlamlı bir farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın Sonuçları ve Önerileri: Araştırma sonucunda bütün eleştirel düşünme beceri alanlarında teorik olarak olduğu gibi pratikte de 2005 Sosyal Bilgil
  • [ X ]
    Öğe
    A Qualitative Evaluation of Instructors’ Exam Questions at a Primary Education Department in terms of Certain Variables
    (International Association of Educators, 2012) Demir, Mehmet Kaan; Eryaman, Mustafa Yunus
    The purpose of this qualitative research study is to analyze instructors’ exam questions at a Primary Education Department in terms of the exam’s period, the comprehensibility of the instructions, cognitive level, and the appropriateness to the critical thinking. This qualitative study is based on document analysis method. 100 randomly selected exam papers and 1665 questions asked in these exams are analyzed by three experts in the field. The results conclude that the exam questions are generally at knowledge level in terms of cognitive domain and they are not appropriate to critical thinking
  • [ X ]
    Öğe
    An analysis of graduate theses on early childhood education: The case of Turkey
    (T&K Academic, 2018) Öztürk, Yasemin Abalı; Demir, Mehmet Kaan
    The primary concern of this study is to reveal the general tendencies (genders of the authors/supervisors, change in the number of graduate theses by year, number of research problems-results-suggestions, focal points, the corpus by research models/methods, data collection meth-ods/tools, and population/sample group) of graduate on early childhood education in Turkey between 2005 and 2017. The sampling of the present research study consists of 182 graduate theses. The study relies on the retrieval of the desired data by document analysis through a systematic examination of the available theses by using a thesis examination form developed by the researchers. The results revealed that 85% of the authors were female and almost half of the supervisors were assistant professors and moreover 59% of the supervisors were female. The study also showed that a great majority of the examined theses contained 0-10 research problems, results and suggestions. It was also figured out in the study that the focal point of the thesesis majorly qualifications of preschool teachers, characteristics and tendencies of parents, effects of different approaches/methods on early childhood education, characteristics of children in early childhood education or at preschool age. It was observed that 68.1% of graduate theses were quantitative studies and that the least employed research method was observation (0.5%), case study (1.1%), interview (1.6%) and phenomenological method (1.6%), while the most frequently administered data collection tool, accounting for 65%, was questionnaire. © IEJEE.
  • [ X ]
    Öğe
    Dik Temel Yazı ve Bitişik Eğik Yazı Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
    (2017) Arcagök, Serdar; Kobak, Gizem; Demir, Mehmet Kaan; Şahin, Çavuş
    Araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının dik temel yazı ve bitişik eğik yazı kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2016-2017 öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı'ndaki öğretmen adayları (15 erkek, 15 kız)oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme türlerinden biri olan ölçüt örnekleme türü kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma verilerinin modelleştirilmesinde ise NVivo nitel veri analiz programı kullanılmıştır. Araştırma bulgularının analizinde katılımcıların dik temel yazı kullanımına yönelik görüşlerinin bitişik eğik yazıya göre daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır
  • [ X ]
    Öğe
    DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN EKRAN OKUMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
    (2016) Macit, İbrahim; Demir, Mehmet Kaan
    Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin ekran okuma beceri düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmaya Çanakkale ilinde bulunan dört ilkokuldan toplam 102 öğrenci katılmıştır.Araştırma verileri Obalar (2009) tarafından geliştirilen Okuma Becerisi Ölçeği ve araştırmacılar tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Ekran Okuma Tercih Düzeyleri Ölçeği ile toplanmıştır.Araştırmada farklı ortamlarda tek tek öğrencilere aynı düzeyde olan farklı metinler ekrandan okutulmuş, 2 gözlemci okuma becerilerini değerlendirmiş ve aynı öğrencilere Ekran Okuma Tercih Düzeyleri Ölçeği uygulanarak veriler elde edilmiştir.Verilerin analizi SPSS 21.0 programı ile gerçekleştirilmiştir.Verilerin analizi alt amaçlar doğrultusunda gerçekleştirilmiş olup betimsel analizler için frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma sonuçları betimsel istatistikler olarak kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre ekran okuma tercih düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık göstermediği ve ekran okuma beceri düzeylerinin ise cinsiyet değişkenine göre kız öğrenciler lehine anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür. Öğrencilerin %82,4'ünün ekran okumayı orta düzeyde tercih ettiği ve öğrencilerin %47,2'sinin de ekran okuma becerilerinin kısmen yeterli düzeyde olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin haftalık kitap okuma süreleri ile ekran okuma tercihi arasında anlamlı bir ilişki bulunamamış, haftalık kitap okuma süreleri ile ekran okuma becerileri arasında ise pozitif yönde, düşük düzeyde anlamlı ilişki ortaya çıkmıştır.Öğrencilerin haftalık bilgisayar kullanma süreleri ile ekran okuma tercihleri ve ekran okuma becerileri arasında ise anlamlı bir ilişki ortaya çıkmamıştır
  • [ X ]
    Öğe
    Dört yıl arayla ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sınıf öğretmenlerinin demokratik davranışlar sergileme sıklığına ilişkin görüşleri
    (2010) Demir, Mehmet Kaan
    Öğrencilerin içsel motivasyonlarıyla öğretmen davranışları arasında açık bir ilişki olduğu bilinmektedir. Demokratik davranış sergileyen öğretmenler öğrencilerden daha yüksek sıklıkta dönüt alabilmekte ve öğrencilerin içsel motivasyonunu geliştirmeyi destekleyen bir ortam oluşturabilmektedirler. Öğretmenler demokratik davranışlar sergiledikçe öğrenciler yüksek düzeyde içsel motivasyona sahip olmaktadırlar. Bu araştırmada ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sınıf öğretmenlerinin demokratik davranışlar sergileme sıklığına ilişkin görüşleri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Bu doğrultuda araştırmacı tarafından geliştirilen Sınıf Öğretmeni Demokratik Davranış Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma Ankara il merkezinde 20 ilköğretim okulunda 2002 ve 2006 yıllarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi 20 ilköğretim okulundan oranlı küme örnekleme yapılarak tespit edilmiştir. Araştırmaya 2002 yılında 1011 öğrenci, 2006 yılında da 682 öğrenci dâhil edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcı sınıf ortamı oluşturma, demokratik iletişim ortamı oluşturma ve eşitlikçi davranış sergileme boyutlarında 2002 yılı ilköğretim beşinci sınıf öğrencileri, öğretmenlerini 2006 yılı öğrencilerinden anlamlı düzeyde daha olumlu değerlendirirken; öğrenci haklarına saygılı olma boyutunda ise 2006 yılı ilköğretim beşinci sınıf öğrencileri, öğretmenlerini 2002 yılı öğrencilerinden anlamlı düzeyde daha olumlu değerlendirmişlerdir.
  • [ X ]
    Öğe
    Evaluation of Classroom Teachers' Views on Classroom Design
    (Maarif Mektepleri, 2023) Gönül, Almina; Demir, Mehmet Kaan
    The main purpose of the research is to examine the general view of the classroom working in primary schools in Çanakkale on classroom design. One of the qualitative research methods, phenomenology execution and execution center consists of 41 classroom teachers working in primary schools in Çanakkale city center in the 2020-2021 academic year. Online and face-to-face interviews were conducted with the classroom teachers participating in the research, in line with the permissions obtained and on a voluntary basis. For the purpose of collecting the clusters of the research, the semi-obtained interview formula produced by the expert opinion and realizing the relevant literature was used. It was informed that the data obtained during the interviews will be kept confidential and recorded. After the interviews, the audio recordings were transferred to the computer environment. Content analysis technique was used to analyze the research data. The findings were modeled with the NVivo package program. According to the research group, in the classroom design, the owner of the classroom; It has been reached to people who give importance to physical elements and among these elements, the spread of the layout in the classroom, the readiness of the students should be taken into account at the beginning of the educational elements that can be described as another element of the classroom, and they especially draw attention to the dimensional environment elements and layout in the ideal classroom design. Existing classroom environments; the opinions of the classroom teachers were mostly not taken in its creation, does not support its own educational philosophy and goals, has a positive effect on teacher-student communication, allowing flexible physical arrangement, that they find appropriate for the course contents specified in the curriculum and the activities envisaged to be carried out, It has been reached that they need to be enriched with learning areas (interest corners)
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Evaluation of the Acquisition of Skills Directly Offered in the Fourth Grade Course of Social Studies
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015) Çiçekliyurt, Zerrin Tuğçe; Demir, Mehmet Kaan
    The aim of this study is to reveal to what extent the fourth grade students in the primary schools in the city of Çanakkale have acquired the skills directly offered in the course of Social Studies. The study is a descriptive study since it aims to reveal the situation as it exists. The study was carried out by means of general screening model. The population of the study consists of fourth grade students at the primary schools in the city of Çanakkale. The "Scale of Directly Offered Skills" of 48 questions that is developed by the researchers and used to measure 8 directly offered skills was utilized in the study as the data collection tool. The selection of samples was performed by means of random sampling in the population. A total of 397 fourth grade students were selected in the study. Statistical Package for the Social Sciences (SPSS-22) program was used in the data analysis. The study utilized the techniques of frequency, percentage, and independent samples t-Test methods. That the students marked scores close to the maximum possible score in all of the 8 directly offered skills planned to be acquired by students in the course of social studies, indicates that these skills have been acquired by the students. In terms of achievement in social studies course, there has been a significant difference in favor of the students with high achievement in social studies course in all of the areas of 8 directly offered skills.
  • [ X ]
    Öğe
    Evde Eğitim Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
    (Sabri SİDEKLİ, 2019) Susam, Birol; Demir, Mehmet Kaan; Şahin, Çavuş
    Sağlık durumu nedeniyle tedavi gördüğü sürece okuluna devam edemeyen öğrenciler gerekli şartlara uymaları halinde evde veya hastanede eğitim görmektedir. Evde eğitim görmek isteyen öğrencilerin velilerinin tedavi gören öğrencinin en az 12 hafta okuluna devam edemeyeceğini gösteren sağlık raporu ile bölgesinde bulundukları rehberlik ve araştırma merkezlerine başvurmaları gerekmektedir. Evde eğitim hizmetinin baş aktörü olan öğretmenler süreci doğrudan yönetmekle görevlidirler. Evde ya da hastanede öğrenciye birebir eğitim vermeleri, öğretmenleri bu konunun en önemli bilgi kaynağı haline getirmiştir. Bu araştırma, sağlık durumlarının el vermemesi nedeniyle eğitimlerine evde veya hastanede devam eden öğrencilerin derslerinde görevli öğretmenlerin evde eğitim hizmeti hakkındaki görüşlerinin incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma çalışma grubu İstanbul ili Kadıköy ilçesinde hizmet veren Kadıköy Rehberlik ve Araştırma Merkezine kayıtlı olan öğrencilerin evde veya hastanede eğitim derslerinde görevli 10 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden “olgubilim” desende planlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından ilgili araştırmalar incelenerek ve uzman görüşü alınarak hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış soru formları kullanılarak yüz yüze görüşme yapılarak toplanmıştır. Toplanan veriler, içerik analiz tekniği ile değerlendirilerek anlamlı hale getirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, evde ve hastanede eğitim hizmetinde görevlendirilen öğretmenlerin bu uygulamayı çok faydalı bulmaktadırlar. Öğretmenler evde eğitim hizmetini değerlendirdiklerinde; teknolojiye ulaşmada sıkıntı yasladıklarını, öğrencilerin tedavi sürecinde olmasından dolayı ders motivasyonunun olumsuz etkilediğini, öğrencinin tedavisi için derse sık sık ara verilmesi ve görevlendirilen öğretmenlerin şartlarının iyileştirilmesi konularında da görüş bildirmişlerdir. Evde eğitim hizmetinde görevli öğretmenlere teknolojik altyapıyı sunmak amacıyla ARGE çalışmaları yapılması, öğrencilerin evde eğitimde kullanılacak öğretim programlarının öğrenciye uygun olacak şekilde esnek hale getirilmesi, ders saatlerinin öğrencinin tedavi gördüğü kuruluştan bilgi alarak düzenlenmesi ve evde eğitimde görevlendirilen öğretmenlerin ulaşımlarının sağlanması konusunda iyileştirmeler yapılması önerilmektedir
  • [ X ]
    Öğe
    Examination of English Theses Written on “Critical Thinking” in Türkiye between 2000-2021
    (Sabri SİDEKLİ, 2023) Korkut, Duygu; Şatıroğlu, Şeyda; Sarıalai, Anıl Doğukan; Demir, Mehmet Kaan
    The aim of the research is to evaluate the master's and doctoral theses written in English on critical thinking in our country according to various criteria. Postgraduate theses were accessed from the website of the Council of Higher Education by writing "critical thinking" in the thesis scanning part. In the study, 57 theses, which were written between the years 2000-2021 and have permission to be published, were analyzed by content analysis method. Data were analyzed using SPSS. According to the results obtained, these studies, most of which are master's theses, are mostly carried out with female researchers, the theses are mostly consulted by male faculty members, professor doctor faculty members provide thesis advisory more than others and it has also been observed that more studies are carried out on critical thinking especially in Middle East Technical and Çukurova Universities on the basis of universities, and in the Central Anatolia Region on a regional basis. In addition, considering the years when the theses were made, it has been concluded that more theses were made between 2015-2021, it was preferred more to have three-person thesis juries, the number of pages between 101-200 and titles consisting of 11-20 words, also, there are more theses with 0-5 sub-problems, more students' opinions are taken, the sample size is mostly between 0-5 and there are studies conducted with the mixed method.
  • [ X ]
    Öğe
    EXPERIENCED CLASSROOM TEACHERS’ OPINIONS ON INCLUSIVE EDUCATION
    (Kastamonu Üniversitesi, 2011) Demir, Mehmet Kaan; Açar, Seçil
    The aim of this research was to receive the opinions of classroom teachers who had had at least one inclusion student in their classrooms during their professional lives. For this purpose, among 151 classroom teachers who had inclusion students in the city of Çanakkale, interviews were conducted with 45 classroom teachers who had educated at least one inclusion student during their teaching lives. The qualitative research method was employed in the research, and semi-structured interviews was used as the data collection tool. In line with the research objective, the classroom teachers were asked if they support the application of inclusion or not with its reasons, about the problems they encounter and their suggestions. 31 68,89% of 45 participant classroom teachers stated that they do not support inclusive education
  • [ X ]
    Öğe
    FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN LABORATUVAR ORTAMLARINDA KARŞILAŞTIKLARI İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ Özge ÜSTÜN
    (2015) Üstün, Özge; Demir, Mehmet Kaan
    Bu çalışmada, 4+4+4 değişiklikleriyle sonradan ilkokul ve ortaokul olarak yapılandırılan ilköğretim okullarında görev yapan Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin laboratuvar ortamlarında karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin görüşleri araştırılmıştır. Araştırmanın verileri Çanakkale ili merkez, ilçe ve köylerindeki ilköğretim okullarında görev yapan 96 Fen ve Teknoloji dersi öğretmeninden toplanmıştır. Yöntem olarak betimsel yöntemin seçildiği bu araştırmadan elde edilen bulgulara göre; Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin laboratuvar ortamlarında en çok karşılaştıkları istenmeyen davranışlar şunlar olmuştur: laboratuvar çalışmasını boş geçen bir ders olarak görme, gerekli malzemeleri eksik getirme veya hiç getirmeme, ders sırasında ilgi çekmeye çalışma, zamansız not tutma çabaları, güvenlik kurallarına uymama, çalışmaların günlük hayatta işe yaramadığını düşünme, çalışmalara karşı ilgisiz olma, zil çalmadan çıkmak için hazırlanma ve laboratuvarda amaçsız dolaşma, cep telefonu kullanma, derse geç gelme, kasıtlı olarak yerlere bir şeyler atarak almaya çalışma, öğretmen ve arkadaşlarının taklidini yapma.
  • [ X ]
    Öğe
    GÖREVE YENİ BAŞLAYAN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MESLEĞE UYUM SORUNLARININ İNCELENMESİ
    (Milli Eğitim Bakanlığı, 2021) Kara, Nisa; Demir, Mehmet Kaan
    Bu araştırmanın amacı, göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum sorunlarını ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve 5 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ise 2018 yılı Temmuz atamasında en çok sınıf öğretmeni atamasının yapıldığı Şanlıurfa, Van, Ağrı, Şırnak ve Mardin illerinde göreve yeni başlayan 40 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada bulgular, içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Bulgular, NVivo paket programı ile modellenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum süreçlerinde hizmet öncesi eğitimlerini teorik olarak almaları fakat edindikleri bilgileri uygulama konusunda yetersiz kalmalarından dolayı etkisiz buldukları görülmüştür. Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum süreçlerinde kıdemli meslektaşları ve okul yöneticilerini etkili buldukları saptanmıştır. Yaşadıkları uyum sorunları çerçevesinde göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin eğitim fakültesindeki öğretim elemanlarına en çok; dersleri uygulamalı olarak işlemeleri, öğretmen adaylarına ise; kendilerini Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin imkân ve koşullarına hazırlamaları gerektiği konularında öneriler sunmuşlardır.
  • [ X ]
    Öğe
    İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi
    (2012) Demir, Mehmet Kaan
    Bu araştırma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünde öğrenim gören ikinci sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarını ölçmeyi amaçlayan betimsel nitelikteki bu çalışmaya 150 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada Oksal, Şenşekerci ve Bilgin (2006) tarafından geliştirilen Merkezi Epistemolojik İnanç Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançlarının orta düzeyde bulunduğu anlaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının cinsiyet ve öğretim türü değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı, bununla birlikte Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersi alan öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının dersi henüz almamış öğretmen adaylarına oranla anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dört İşlem Problemlerini Çözerken Yaptıkları Matematiksel Hatalar
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-03) Ekici, Betül; Demir, Mehmet Kaan
    Bu çalışmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin dört işlem problemlerini çözerken yaptıkları matematiksel hataları matematiksel dil becerileriyle birlikte incelemektir. Çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Çanakkale ili Bayramiç ilçesindeki üç ilkokulda öğrenim göre dördüncü sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu ise bu öğrenciler arasından çalışma kriterlerine uygun, çalışmaya katılmaya gönüllü ve veli izni olan 7 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama tekniği olarak, White (2005) dört işlem sorularının Türkçeye uyarlama çalışması yapılmıştır. Araştırmanın uyarlama çalışması tamamlandıktan sonra, bu on adet dört işlem sorusu tüm dördüncü sınıflara uygulanmıştır. Ardından bu öğrenciler arasından asıl çalışmaya katılmaya gönüllü öğrencilerden 7’si ile Newman Hata Analizi prosedürlerine göre uygulama gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre 4. sınıf öğrencileri okumada, okuduğunu anlamada ve okuduklarını kendi cümleleriyle ifade etmekte sıkıntı yaşamaktadırlar. Çok kötü yazmakta ve kendi yazılarını okumakta bile güçlük çekmektedirler. Soruyu tam olarak anlayamadıklarından çözüm için uygun bir yol oluşturamamakta hatta bazen problemin içinde gördükleri sayılarla kendilerine işlem yarattıkları gözlenmiştir. Dört işleme hâkim olmamaları da işlem hatası yapmalarına sebep olabilmektedir. Özellikle çarpma işlemi yapmaktan kaçınmakta oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KÂĞITTAN OKUMA BECERİLERİ İLE EKRAN OKUMA TERCİH DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
    (2016) Macit, İbrahim; Demir, Mehmet Kaan
    Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kâğıttan ve ekrandan okuma beceri düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmaya Çanakkale ilinde bulunan dört ilkokuldan toplam 102 öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri Obalar (2009) tarafından geliştirilen Okuma Becerisi Ölçeği ve araştırmacılar tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Ekran Okuma Tercih Düzeyleri Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmada farklı ortamlarda tek tek öğrencilere aynı düzeyde olan farklı metinler kağıttan okutulmuş, 2 gözlemci okuma becerilerini değerlendirmiş ve aynı öğrencilere Ekran Okuma Tercih Düzeyleri Ölçeği uygulanarak veriler elde edilmiştir. Verilerin analizi SPSS 21.0 programı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi alt amaçlar doğrultusunda gerçekleştirilmiş olup betimsel analizler için frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma sonuçları betimsel istatistikler olarak kullanılmıştır. İlişki analizleri için Pearson korelasyon testinin, cinsiyet değişkenine göre farklılık analizleri için bağımsız örneklem t-Testinin, haftalık kitap okuma süresi değişkenlerine göre farklılık analizleri için Kruskall Wallis H testi kullanılmıştır.Anlamlılık düzeyi (p), 05 olarak alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ekran okuma tercih düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık göstermediği ve kağıttan okuma beceri düzeylerinin ise cinsiyet değişkenine göre kız öğrenciler lehine anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür. Öğrencilerin % 82,4'ünün ekran okumayı orta düzeyde tercih ettiği ve öğrencilerin % 49'nun da kağıttan okuma becerilerinin kısmen yeterli düzeyde olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerin haftalık kitap okuma süreleri ile ekran okuma tercihi arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Ayrıca öğrencilerin ekran okuma tercihleri ile kâğıttan okuma becerileri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır
  • [ X ]
    Öğe
    İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ DÜZENLEME, MOTİVASYON, BİLİŞ ÜSTÜ BECERİLERİ İLE MATEMATİK DERSİ BAŞARILARININ ARASINDAKİ İLİŞKİ
    (Dokuz Eylül Üniversitesi, 2016) Demir, Mehmet Kaan; Budak, Hatice
    Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarıları ile öğrencilerin öz düzenleme stratejilerini, biliş üstü becerilerini ve motivasyonlarını aralarındaki etkileşimle birlikte belirlemektir. 2014-2015 eğitim öğretim yılı Bitlis ilinden rastgele seçilmiş dört ilkokulun dördüncü sınıf öğrencileri bu araştırmanın örneklemini oluşturmuş olup, yöntem olarak yordayıcı korelasyon yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın veri analizinde Pearson Korelasyon Analizi ve çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulguya göre öğrencilerinin öz düzenleme stratejileri, matematik motivasyon ve biliş üstü beceri düzeyleri ile akademik başarıları arasında bir ilişki vardır. Elde edilen diğer bulgu ise motivasyonun, öz düzenlemenin ve bilişin akademik başarıyı yordamasıdır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Investigation of the problems of adaptation to the occupation among recently appointed primary school teachers
    (T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, 2021) Kara, Nisa; Demir, Mehmet Kaan
    Bu araştırmanın amacı, göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum sorunlarını ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve 5 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ise 2018 yılı Temmuz atamasında en çok sınıf öğretmeni atamasının yapıldığı Şanlıurfa, Van, Ağrı, Şırnak ve Mardin illerinde göreve yeni başlayan 40 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada bulgular, içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Bulgular, NVivo paket programı ile modellenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum süreçlerinde hizmet öncesi eğitimlerini teorik olarak almaları fakat edindikleri bilgileri uygulama konusunda yetersiz kalmalarından dolayı etkisiz buldukları görülmüştür. Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğe uyum süreçlerinde kıdemli meslektaşları ve okul yöneticilerini etkili buldukları saptanmıştır. Yaşadıkları uyum sorunları çerçevesinde göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin eğitim fakültesindeki öğretim elemanlarına en çok; dersleri uygulamalı olarak işlemeleri, öğretmen adaylarına ise; kendilerini Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin imkân ve koşullarına hazırlamaları gerektiği konularında öneriler sunmuşlardır
  • [ X ]
    Öğe
    Kaynaştırma eğitimi konusunda tecrübeli sınıf öğretmenlerinin görüşleri
    (2011) Demir, Mehmet Kaan; Açar, Seçil
    Bu araştırma öğretmenlik hayatı süresince en az bir kaynaştırma öğrencisi olan sınıf öğretmenlerinin bu konudaki tecrübelerini yansıtmak ve görüşlerini almak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla Çanakkale ilinde ulaşılabilen ve kaynaştırma öğrencisi olan 151 sınıf öğretmeni içerisinden öğretmenlik hayatı boyunca en az bir kaynaştırma öğrencisine öğretmenlik yapmış olan 45 sınıf öğretmeninin tamamıyla görüşme yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, veri toplama tekniği olarak da yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda sınıf öğretmenlerine kaynaştırma uygulamasını destekleyip desteklemedikleri, bu durumun nedenleri, yaşadıkları sorunların neler olduğu ve önerileri sorulmuştur. Araştırma sonucunda görüşme yapılan 45 sınıf öğretmeninin 31’ i (%68,89) kaynaştırma eğitimini desteklemediğini ifade etmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Öğretim Programlarının Değişimi Üzerine Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
    (Sabri SİDEKLİ, 2020) Susam, Birol; Demir, Mehmet Kaan
    Eğitim sistemleri teknolojinin gelişmesi ve bilgiye ulaşmanın kolaylaşması gibi nedenlere bağlı olarak güncellenmeye ve değişmeye daha fazla ihtiyaç duymaktadır. Eğitim sistemlerinin değişmesi ve güncellenmesine bağlı olarak eğitimin kılavuzu olan öğretim programları da değişmektedir. Öğretim programlarının uygulayıcısı olan öğretmenler program değişikliklerinden doğrudan etkilenmektedir. Öğretim programlarının değişimi üzerine sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Samsun ilindeki ilkokullarda görev yapan 21 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak anlamlı hale getirilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bulguların modellenmesinde NVİVO paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerine göre; öğretim programları bireyin ve toplumun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olmalı, bilimsel ve teknolojik gelişmelere dayanarak program değişikliği yapılırken kültürel ve milli değerlerin de göz önünde bulundurulmalıdır. Program değişikliği sürecine öğretmenlerin yeterince dahil edilmediği ve yapılan program değişikliklerine yeterince olumlu bakılmadığı anlaşılmaktadır. Program değişikliği yapılma sebeplerinin MEB üst kadrosu görüşlerine dayandırıldığı, sık program değişiklikleri yapıldığı ve değişikliklerin ülkenin ihtiyacı olan insan niteliğinin karşılamaya uygun olmadığı öğretmenlerce değerlendirilmektedir
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • »

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim