Yazar "Cevahir, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Algoritmik Düşünme Yeterliliği ile Problem Çözme Becerisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Örneği(2020) Demir, Ümit; Cevahir, HakanBu araştırma, programlama temelleri dersi almış olan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Bilgisayar Teknolojileri bölümüöğrencilerinin algoritmik düşünme yeterlilikleri ile problem çözme becerilerini saptayarak bu iki yeterlilik arasındaki ilişkiyisaptamak gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, betim-sel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmakapsamında Hepner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen Taylan (1990) tarafından Türkçe’ye uyarlaması yapılan problemçözme envanteri ile araştırmacılar tarafından geliştirilen algoritma bilgi testi kullanılmıştır. Geliştirilen başarı testinin önuygulama güvenirlik katsayısı 0,70 olarak saptanmıştır. Çalışmanın örneklemini Çanakkale / Türkiye'de bulunan bir Mesleki veTeknik Anadolu Lisesinde öğrenimlerini sürdürmekte olan Bilişim Teknolojileri alan öğrencileridir. Araştırma sonucunda; bilişimteknolojileri alan öğrencilerinin algoritmik düşünme (ortalama 100 üzerinden=51,33) ve problem çözme becerilerinin (ortalama210 üzerinden=141,66) düşük olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin algoritmik düşünme yeterliliklerinin programlama temelleridersi notlarına göre farklılaştığı (X2=18,925; p<0,05), cinsiyet (U=315,50, p>0,05) ve matematik dersi notuna göre isefarklılaşmadığı (X2=5,531 p>,05) bulunmuştur. Problem çözme becerilerinin ise cinsiyet (U=248; p>0,05), matematik (X2=6,266;p>0,05) ve program-lama temelleri (X2=1,734; p>0,05) dersine göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Algoritma başarısı ile problemçözme becerisi arasında ise pozitif yönde orta düzeyde (r=0,326) anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.Öğe Çalışılmış örnekler ile programlama öğretiminde geleneksel öğretim materyali ile artırılmış gerçeklik destekli animasyonlu öğretim materyalinin etkisinin karşılaştırılması(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017) Cevahir, Hakan; Özdemir, MuzafferBu çalışma ile, programlama öğretiminde Artırılmış Gerçeklik (AG) teknolojisi ile hazırlanmış animasyon tabanlı çalışılmış örnekler (AGAÇÖ) kullanımının geleneksel kağıt tabanlı çalışılmış örnekler (GÇÖ) kullanımına göre akademik başarı, motivasyon ve tutuma olan etkisi araştırılmıştır. Araştırma, yarı deneme modellerinden "Eşitlenmemiş Kontrol Gruplu Model" ile desenlenmiştir. Araştırma için gerekli ölçmeler, gruplara deney öncesi ve deney sonrası yapılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2015-2016 ve 2016-2017 eğitim öğretim yıllarında Çanakkale Merkez Mehmet Akif Ersoy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin Bilişim Teknolojileri alanında okuyan ve "Programlama Temelleri" dersini alan ikinci sınıf öğrencileri (N=94) oluşturmaktadır. Araştırmada hem nicel hem de nitel veriler toplanmıştır. Nitel veriler ile nicel verilerden elde edilen bulguların desteklenmesi amaçlanmıştır. Nicel veri toplama araçlarından birisi araştırmacı tarafından geliştirilen bir başarı testidir. Başarı testi, katılımcılara ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin motivasyonları Kutu ve Sözbilir (2011) tarafından geliştirilen "Öğretim Materyalleri Motivasyon Anketi" yardımıyla, AG kullanımına yönelik tutumları ise Küçük, Yılmaz, Baydaş ve Göktaş (2014) tarafından geliştirilen "AG Tutum Ölçeği" yardımıyla ölçülmüştür. Nitel veriler ise araştırmacı tarafından geliştirilen bir görüşme formu yardımıyla toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, AGAÇÖ ile öğrenen öğrencilerin GÇÖ ile öğrenenlere göre hem akademik başarılarında hem de motivasyon düzeylerinde önemli bir artış olduğu görülmüştür. AGAÇÖ kullanarak öğrenen öğrencilerin son-test başarı puanları ile tutum düzeyleri arasında ise yüksek düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bunlara ek olarak, AGAÇÖ kullanımına yönelik elde edilen nitel bulguların öğrencilerin akademik başarı ve motivasyon düzeylerine ilişkin bulguları destekler nitelikte olduğu görülmüştür.Öğe Çevrimiçi Öğrenme Motivasyon Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2018) Özbaşı, Durmuş; Cevahir, Hakan; Özdemir, MuzafferAraştırmanın amacı, Chen ve Jang (2010) tarafından İngilizce olarakgeliştirilmiş olan bir Çevrimiçi Motivasyon Ölçeğini Türkçe’yekazandırmaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır.Uyarlama sürecinde ölçek, öncelikle İngilizce’den Türkçe’ye çevrilmiş vebeş uzman tarafından her iki dilde çeviri uyumu kontrol edilmiştir. Dahasonra ölçeğin orijinal ve Türkçe formları hem İngilizce hem de Türkçe'yehakim olan üçüncü sınıf İngilizce öğretmenliği öğrencilerine 20 gün ara ileuygulanmıştır. Ölçeğin Türkçe ve İngilizce formlarından elde edilenkorelasyonları, yedi alt boyut için 0.43-0.68 aralığında hesaplanmıştır.Ölçeğin yapı geçerliğini test etmek amacıyla yapılan Doğrulayıcı FaktörAnalizi bulgularına göre, RMSEA değeri 0.08 olarak hesaplanırken kikare/sddeğeri ise 5.64 olarak hesaplanmıştır. Diğer uyum indeks değerleride 0.82 ile 0.91 aralığında elde edilmiştir. Türkçe ’ye uyarlanan ölçeğin heralt boyutu için hesaplanan iç tutarlık katsayıları ise 0.60 ile 0.90 arasındadır.Elde edilen bulgulara göre, Türkçe’ye uyarlanan çevrimiçi motivasyonölçeğinin orijinal halinin Türk kültüründe de benzerlik gösterdiği ve ölçeğinbu uyarlanmış şekli ile de kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır.Öğe The Effect of Animation-Based Worked Examples Supported with Augmented Reality on the Academic Achievement, Attitude and Motivation of Students towards Learning Programming(Ozgen Korkmaz, 2022) Cevahir, Hakan; Özdemir, Muzaffer; Baturay, Meltem HuriThis study examines the effect of using animation-based worked examples (ARAWEs) that are prepared using Augmented Reality (AR) technology instead of using traditional paper-based worked examples (TWEs) on the achievement, motivation, and attitude of high school students during their programming education. The research was designed through the “Nonequivalent Control Group Model”, one of the quasi-experimental models. The participants consisted of second year students (N=94) who were taking the “Basics of Programming” course in the Department of Information Technologies a vocational and technical Anatolian high school in Turkey. An achievement test was applied to the participants as pre-test and final test. Motivation of the students was measured by means of the “Instructional Materials Motivation Survey” developed by Kutu and Sözbilir (2011), and participant attitudes towards using AR was measured by means of the “AR Attitude Scale” developed by Küçük, Yılmaz, Baydaş and Göktaş (2014). According to the results, both the achievement and motivation levels of the students studying on ARAWEs increased significantly compared to those studying on TWEs. There was a high level of correlation between the final test scores and the attitude levels of the students studying on ARAWEs. Considering that instructional materials containing animation-based worked examples prepared using AR technology increase students' interest and motivation in the subject, their use in lessons that include teaching problem solving skills, such as mathematics, physics, and chemistry, can be implemented in future studies. © 2022, Ozgen Korkmaz. All rights reserved.