Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Buluk, Buket" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 15 / 15
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    A Different Way of Increasing the Variety of Wellness and Health Tourism: Cupping Therapy (Hijama)
    (2020) Buluk, Buket; Güzel, Tülay
    Individuals travel locally and globally in order to find alternative treatments which are less-toxicand more beneficial to their health and wellness. Cupping therapy is based on the principle that differentsized cups create a vacuum effect on the skin and increase the blood flow in the area to a high level. Thus,while increasing the amount of oxygen and blood in the tissues, the excretion of toxins and carbon dioxidethrough the lymph is accelerated. Despite the popularity of western system of medicine, cupping therapystarted to attract great attention in Turkey as a traditional and complementary medicine system to improve thequality of people's life. It is also a source of attraction for wellness and health tourism. In this context, thepresent study aims to examine the effectiveness of Cupping Therapy (CT) on health-seeking travelers in thesample of visitors who have had cupping therapy at least once in their life. The findings of the studyindicated that the participants who visited the thermal facilities to have CT considered the CT as analternative and complementary treatment method without side effects. The participants also indicated that CTmade them feel good and healthy. From this point of view, it can be said that CT positively affectsindividuals' perception of physical and psychological health and increases people's health and general qualityof life. Based on the study results, with the reason of cupping therapy has very common knowledge anddemand within Turkey, it can also be said that CT is a different way of increasing the variety of wellness andhealth tourism
  • [ X ]
    Öğe
    Ekoturistlerin Beklenti ve Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Turistik Ürün Pazarlaması Bağlamında Bir Çalışma
    (2022) Buluk, Buket
    Bu çalışmada, turistik ürün pazarlaması bağlamında Çanakkale destinasyonunu ziyaret eden ekoturistlerin, destinasyonu ziyaret etmeden önceki beklenti ve ziyaretlerinden sonraki memnuniyet düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 1 Haziran-1 Eylül 2020 tarihleri arasında Çanakkale destinasyonunda trekking, dağcılık, kamping, su altı dalışı, ata binme, yamaç paraşütü gibi ekoturizm faaliyetlerine katılan yerli ve yabancı ekoturistlere 350 adet anket uygulanmıştır. Ulaşılan veriler neticesinde, ekoturizm aktivitelerine katılım aracılığıyla sosyal ve ekonomik hareketliliğe katkıda bulunan ekoturistlere ilişkin “ekoturizm faaliyetlerinin çeşitlendirilmesi”, “doğa bilinci düzeylerinin arttırılması” ve “ekoturizm kaynak değerlerinin korunarak kullanılması” unsurlarına yönelik öneriler geliştirilmiştir. Araştırma sonuçlarının turizm sektöründe sürdürülebilir gelişime ve bölgenin rekabet düzeyinin arttırılmasına yönelik alınacak stratejik kararlar açısından Çanakkale ili özelindeki destinasyon yönetimlerine ve destinasyon pazarlamacılarına katkı sağlamasının yanı sıra; ulusal, bölgesel ve yerel düzeyde ekoturizm farkındalığının arttırılmasına da katkıda bulunacağı düşünülmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    İÇSEL PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİNDE İŞ TATMİNİNİN ARACI ROLÜ: BEŞ YILDIZLI KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ
    (2018) Eşitti, Bekir; Buluk, Buket
    İçsel pazarlama, bir örgütün müşterilerini iç ve dış müşteriler olarak ayırması ve çalışanlarına dış müşterilerleaynı önemi vermesidir. Müşteriler kadar önem gören çalışanların iş tatminlerinin ve doğal olarak işperformanslarının artması beklenmektedir. Bu bağlamda çalışma; içsel pazarlama, iş tatmini ve iş performansıarasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamıştır. Çalışma kapsamında oluşturulan anket formu, Antalya ilininManavgat, Alanya ve Kemer bölgelerinde yer alan beş yıldızlı konaklama işletmeleri çalışanlarınauygulanmıştır. Anket formunun oluşturulmasında, Foreman ve Money (1995) tarafından geliştirilmiş olan içselpazarlama ölçeği, Weiss ve arkadaşlarına (1967) ait Minnesota iş tatmini ölçeği ve Stevens ve arkadaşlarına(1978) ait iş performansı ölçeklerinden yararlanılmıştır. İçsel pazarlama faaliyetlerinin iş performansıüzerindeki etkisinde iş tatmininin aracı rolünün bulunup bulunmadığı, Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) yardımı iletest edilmiştir. Analiz sonuçları, içsel pazarlama faaliyetleri ile iş tatmini ve iş performansı arasında istatistikselolarak olumlu bir ilişkinin bulunduğunu ve içsel pazarlama faaliyetlerinin iş performansını arttırdığını ortayakoymuştur. Ayrıca, içsel pazarlama ile iş performansı arasındaki ilişkide, iş tatmininin aracı rolünün bulunduğugörülmüştür. Bu sonuçlar, içsel pazarlama faaliyetlerinin, konaklama işletmeleri çalışanlarının işperformanslarını olumlu yönde etkilediğini ve iş tatmininin bu etkiyi arttırdığını göstermektedir. Sonuç olarakçalışma, alanyazına katkıda bulunmakla beraber, konaklama işletmeleri yöneticilerine ve araştırmacılarabirtakım önerilerde bulunmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Koronavirüs (Covid-19) Sürecinde İç Turizmin Talepleri ve Turizm İşletmeleri Yöneticilerinin İç Turizme Yönelik Bakış Açılarının İncelenmesi*
    (2021) Buluk, Buket
    Bu çalışmada, Covid-19 sürecinde Türkiye iç pazarının turizme yönelik talepleri ve turizm\rişletmeleri yöneticilerinin Covid-19 süreci ve sonrasına ilişkin iç pazara ve turizme yönelik bakış\raçıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın verileri 15 Mart-01 Mayıs 2020 tarihleri arasında\r650 yerli katılımcıdan ve Antalya ve Bodrum’da yer alan 20 turizm işletmesi yöneticisinden\rçevrimiçi olarak toplanmıştır. Araştırmanın öne çıkan bulgularına bakıldığında “Tüm seyahat\rkısıtlamalarının 15 Haziran’da kaldırıldığını varsayarsak ne kadar kısa sürede uçuş içeren bir\ryurt içi seyahate çıkardınız?” sorusuna 650 katılımcının %31,5 oranındaki kayda değer bir\rbölümünün “hemen” tatile çıkmaya hazır olduğu görülmüştür. Bu kapsamda çalışmada, iç\rpazarın turizm talebi göz önüne alınarak turizm yöneticilerinin iç pazara gereken önemi vermesi\rve fiyatların iç pazarın yararlanabileceği şekilde revize edilmesi gerektiği önerilmiştir. Öte\ryandan turizm işletmeleri yöneticilerinin kriz ortamı geçince de otel fiyatlarının hemen\rarttırılmasının doğru olmadığını ve iç pazara gereken değerin verilmesi gerektiğini belirttikleri\rgörülmüştür. Elde edilen sonuçların, 2020 yılı itibariyle önümüzdeki birkaç sezonunu Covid-19\rgölgesinde geçireceği öngörülen turizm sektörü için Türkiye’deki turizm uygulayıcılarına yol\rgöstereceği düşünülmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Öğrencilerin Geleceğinde Kariyer Günleri Etkinliklerinin Rolü: Turizm İşletmeciliği ve Rehberlik Lisans Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
    (2018) Eşitti, Bekir; Buluk, Buket
    Çalışmanın temel amacı, turizm işletmeciliği ve rehberlik lisans öğrencilerinin, istihdam ve kariyer günleri etkinliklerine bakış açıları ve kariyer planlamayla ilgili algılamalarını belirlemektir. Bu kapsamda çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ve Akdeniz Üniversitesi Turizm fakültelerinde lisans eğitimi alan 420 lisans öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. 29 Şubat- 1 Mart 2016 tarihleri arasında nicel araştırma yöntemi uygulanarak veriler anket tekniği ile elde edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin, kariyer kararlarında istihdam ve kariyer günleri etkinliklerinin yeterli düzeyde yönlendirici olduğu, öğrencilerin kariyer kararlarını vermelerinde öğretim elemanlarının da etkili bir rol üstlendiği görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin istihdam ve kariyer günlerinde maddi kaygılarla kariyer olanaklarını değerlendirdikleri ve erkek öğrencilerin içtepisel kararlara katılımlarının kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Sonuç olarak istihdam ve kariyer günlerinin, turizm öğrencilerinin kariyerlerini planlamalarında yeterli bir farkındalık oluşturduğu ve öğrenciler tarafından önemsendiği görülmüştür.
  • [ X ]
    Öğe
    Online seyahat acenteleri aracılığıyla seyahat satın almada turist memnuniyeti: İstanbul örneği
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016) Buluk, Buket; Boz, Mustafa
    Bilgi ve iletişim teknolojileri sonucunda ortaya çıkan internet, diğer endüstrilerde olduğu gibi seyahat endüstrisini de etkilemiş ve seyahat acenteleri arasındaki rekabeti çevrimiçi alana taşımıştır. Tüketicilerin tatil ve seyahat rezervasyonlarında interneti daha aktif bir şekilde kullanmaya başlamasıyla birlikte seyahat acenteleri de interneti her geçen gün daha etkin bir şekilde kullanmak zorunda kalmış ve pazarlama faaliyetlerini online platformlarda sürdürmeye başlamışlardır. Bu durum, pazarlama faaliyetlerini online olarak sürdüren seyahat acenteleri açısından web sitesi kalitesinin de önemini artırmıştır. Klasik seyahat acentelerinin internet ortamında faaliyet gösteren bir türü olarak tanımlanan online seyahat acenteleri, daha az maliyetle daha hızlı bir şekilde daha fazla müşteriye ulaşma imkanı sunması sebebiyle günümüzde interneti seyahat endüstrisi açısından göz ardı edilemeyecek bir teknoloji yeniliği haline getirmiştir. Bu çalışmada amaç, seyahat satın almada klasik seyahat acentelerine kıyasla online seyahat acentelerini tercih eden tüketicilerin memnuniyet faktörlerini belirlemek ve her bir faktörün klasik seyahat acentelerine kıyasla ne derece memnuniyet sağladığını ölçmektir. Çalışmada ayrıca, online seyahat acentelerinin web sitelerinin taşıması gereken hizmet kalitesi kriterlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma için Szimensky ve Hise (2000)'in geliştirdiği E-memnuniyet Ölçeği ve Barnes ve Vidgen (2002) tarafından geliştirilen Web Kalitesi Ölçeği aracılığıyla bir anket formu oluşturulmuştur. Oluşturulan anket formu tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi aracılığıyla 2015 Temmuz-Aralık ayları arasında, İstanbul ilini ziyaret eden 530 yerli ve yabancı turiste yüzyüze görüşme yöntemiyle uygulanmıştır. Çalışma sonucunda, katılımcıların demografik değişkenlerine göre e-memnuniyet düzeylerinin ve web sitesi hizmet kalitesi kriterlerine yönelik bakış açılarının farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca, web kalitesi ile katılımcıların e-memnuniyetleri arasında pozitif yönlü bir ilişkinin bulunduğu belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları literatüre katkı sağlamakla birlikte, turizm ve seyahat endüstrisi pazarlamacıları açısından da önem taşımaktadır. Anahtar Kelimeler: Online seyahat acenteleri, Klasik seyahat acenteleri, Turist memnuniyeti, Turizm, İstanbul
  • [ X ]
    Öğe
    SOSYAL MEDYANIN KULLANIM AMAÇLARI: ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ
    (2017) Buluk, Buket; Eşitti, Bekir; Boz, Mustafa
    İletişim teknolojilerinde hızla yaşanan gelişmeler, internet kullanımında ciddi artışlar sağlayarak kişilere fikir ve düşüncelerini ifade edebilecekleri, her konuda paylaşım yapabilecekleri bir alan sunmuştur. Sosyal medya adı verilen bu alan, kişi, grup ve kurumları bir araya getirerek bir etkileşim yaratması açısından büyük bir öneme sahiptir. Yapılan alanyazın taramasında sosyal medya üzerine üniversite öğrencilerine yönelik birçok çalışmanın mevcut olduğu ancak çalışan personel açısından bu tür bir çalışmanın yapılmadığı gözlemlenmiştir. Bu bağlamda; bu araştırmanın temel amacı, üniversite çalışanlarının sosyal medya kullanım alışkanlıklarını ve nedenlerini ortaya koymaktır.Yazına dayalı geliştirilen anketle Çanakkale 18 Mart üniversitesinde çalışan akademik ve idari personele 350 anket uygulanmış, bunlardan 295 geçerli veri elde edilmiştir. Veri analizleri sonucunda sosyal medyanın üniversite çalışanları için önemli bir sosyalleşme ve bilgi edinme aracı olduğu görülmüştür. Ayrıca sosyal medyada bir marka hakkında yapılan olumlu ve/veya olumsuz yorumların satın alma niyeti açısından etkili olduğu saptanmıştır
  • [ X ]
    Öğe
    Statü temelli turizm tüketimi davranışında materyalizm, kültürel değerler ve kişilik özelliklerinin rolü
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020) Buluk, Buket; Erdem, Sabri Haluk
    Bu tez çalışmasının amacı, statü temelli turizm tüketimi davranışı üzerinde etkili olan unsurların belirlenmesidir. Çalışmada ayrıca, alanyazından hareketle statü temelli turizm tüketimi davranışı ile ilişkili olduğu düşünülen materyalizm, kültürel değerler ve kişilik özellikleri unsurlarının, statü temelli turizm tüketimi davranışını nasıl etkilediğini saptamak amaçlanmıştır. Çalışmada son olarak, turistlerin tanımlayıcı özellikleri (cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim seviyesi, mesleki durum, aylık gelir, uyruk) doğrultusunda statü temelli turizm tüketimi davranışlarının farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın ilk iki bölümünde yer alan kavramsal kısmın ardından üçüncü bölümde, Türkiye'yi ziyaret eden ve 2018 Dünya Lüks Otel Ödülleri kapsamında İstanbul ve Antalya illerinde ödül almış 10 otel işletmesinde konaklama yapan 650 yerli ve yabancı turiste yönelik bir araştırma yer almaktadır. Çalışmadan elde edilen veriler doğrultusunda, katılımcıların büyük bir çoğunluğunun statü temelli turizm tüketimi davranışı eğiliminde oldukları ve bu davranış eğiliminin kültürel değerler ve kişilik özellikleri unsurlarından etkilendiği tespit edilmiştir. Ayrıca, statü temelli turizm tüketimi davranışı, kültürel değerler ve kişilik özellikleri değişkenleri arasında orta kuvvette ve pozitif yönde bir ilişki saptanmıştır. Son olarak, katılımcıların statü temelli turizm tüketimi davranışlarının yaş, eğitim seviyesi, mesleki durum, aylık gelir ve uyruk değişkenlerine göre farklılık gösterdiği görülmüştür. Çalışma sonuçlarının turizm alanyazınına katkı sağlamakla birlikte, konaklama işletmeleri yöneticileri ve diğer turizm uygulayıcılarına pazarlama kampanyalarında kullanabilecekleri veriler sağlaması ve etkili pazarlama stratejileri geliştirmelerine yönelik fikir sağlaması bağlamında da ayrıca önem arz ettiği düşünülmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Statü Temelli Turizm Tüketimi Davranışında Materyalizm, Kültürel Değerler ve Kişilik Özelliklerinin Rolü
    (2021) Buluk, Buket; Erdem, S. Haluk
    Bu çalışmada, alanyazından hareketle statü temelli turizm tüketimi davranışı ileilişkili olduğu düşünülen materyalizm, kültürel değerler ve kişilik özellikleri faktörlerinin, statütemelli turizm tüketimi davranışını nasıl etkilediğini tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmadaayrıca, turistlerin tanımlayıcı özellikleri doğrultusunda statü temelli turizm tüketimidavranışlarının farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada, 2018 DünyaLüks Otel Ödülleri kapsamında İstanbul ve Antalya illerinde ödül almış 10 otel işletmesindekonaklama yapan 650 turiste yönelik bir saha çalışması mevcuttur. Çalışmanın sonuçları,katılımcıların büyük bir çoğunluğunun statü temelli turizm tüketimi davranışı eğilimindeolduklarını ve bu davranış eğiliminin kültürel değerler ve kişilik özellikleri unsurlarındanetkilendiğini göstermiştir. Ayrıca, statü temelli turizm tüketimi davranışı, kültürel değerler vekişilik özellikleri değişkenleri arasında orta kuvvette ve pozitif yönde bir ilişki saptanmıştır. Sonolarak, katılımcıların statü temelli turizm tüketimi davranışlarının yaş, eğitim seviyesi, meslekidurum, aylık gelir ve uyruk değişkenlerine göre farklılık gösterdiği görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Statü Temelli Turizm Tüketimine Teorik Bir Bakış
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-10-31) Buluk, Buket; Erdem, Sabri Haluk
    Turizm yazınında, seyahat tercihlerinin çoğunlukla statüye göre modellendiği yönündeki araştırmaların varlığına rağmen, konu ile ilgili yapılan yazın taraması sonucunda statüye dayalı turizm tüketimine yönelik çalışmaların yabancı yazında birkaç çalışma ile sınırlı kaldığı görülürken; Türkçe yazında ise konuya yönelik teorik ya da ampirik bir çalışmaya rastlanmamıştır. Yapılan araştırmalar, turistlerin konforsuz bir seyahat veya fiziksel zorluklara hazır olmamaları pahasına dâhi olsa, gerçekleştirmek istedikleri faaliyetlerin kendilerine statü ve prestij kazandıracak olması nedeniyle birtakım turistik faaliyetlere katılabileceklerini göstermiştir. Dünyadaki artışına paralel olarak, ülkemizde de lüks turizm destinasyonlarındaki, türlerindeki ve lüks segmentteki konaklama işletmelerindeki artış da göz önüne alınarak; statü temelli turizm tüketimi konusunun teorik anlamda ele alınmasının, özellikle yerli yazındaki boşluğu doldurması ve konu ile ilgili ileride yapılacak ampirik çalışmalara kaynak oluşturması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Çalışmanın ayrıca, turizm pazarlamacılarına ve destinasyon yöneticilerine de lüks turistik ürünler konusunda etkili pazarlama stratejileri geliştirmeleri açısından fikir verebileceği düşünülmektedir
  • [ X ]
    Öğe
    Turistlerin Alışveriş Merkezlerinde Hizmet Algıları: İstanbul'da Bir Araştırma
    (2016) Buluk, Buket
    Çalışma, İstanbul'u en çok ziyaret eden Alman turistlerin, İstanbul ilinde yer alan alışveriş merkezlerinde çalışan satış elemanlarının hizmet kalitesini ölçmesi ve hizmet kalitesini oluşturan kriterlerden hangilerine ne derece önem verdiklerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır (TÜROFED 2015/2: 32). Ayrıca, Alman turistlerin alışveriş merkezi çalışanlarından bekledikleri hizmet kalitesi ile algıladıkları hizmet kalitesi arasındaki farklılıkları belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma için SERVQUAL ölçeğinden yararlanılarak bir anket formu oluşturulmuş ve oluşturulan anket formları 400 Alman turist ile yüz yüze görüşülerek tamamlanmıştır. Çalışmanın sonucunda Alman turistlerin, İstanbul ilinde yer alan alışveriş merkezlerinde çalışan satış elemanlarından algıladıkları hizmet kalitesinin \"güleryüzlülük, nezaket, yardımseverlik, tüketici ihtiyaçları ile ilgilenme ve hediye paketleme becerisi\" alt boyutları doğrultusunda hizmet beklentilerine göre daha yüksek çıktığı, öte yandan satış elemanlarının kendilerine karşı yardımsever ve dostça davranmalarına rağmen özellikle yabancı dil konuşamamalarının ise \"Almanca konuşma becerisi ve bilgi verme becerisi\" alt boyutları doğrultusunda hizmet kalitesinin beklentilerinin altında kalmasına neden olduğu görülmüştür.
  • [ X ]
    Öğe
    Türkiye’nin Gastronomi Turizmi Logosunun Belirlenmesi
    (2021) Aydın, Bülent; Buluk, Buket; Eşitti, Bekir; Kızıldemir, Duygu Efe
    Gastronomi turizmine olan talep, yıllar içerisinde artış göstererek büyük bir pazar halini almıştır. Bu pazar, turistik destinasyonlar için de önemli bir rekabet alanı haline gelmiştir. Dolayısıyla bu pazara hitap edebilmek ve rekabette avantaj sağlamak için ülkeler tarafından da çalışmalar yapıldığı bilinmektedir. Türkiye de gastronomi destinasyonu olmaya çalışan ve bu yönde çalışmalar yapan ülkelerden biridir. Gastronomi destinasyonu algı ve imajını yansıtan önemli araçlardan biri de logodur. Bu araştırmadaki amaç, turizmin paydaşlarından biri olan ve gastronomi alanında çalışmalar yapan akademisyenlerin, Türkiye’nin mevcut turizm logosuna yönelik tutum ve düşüncelerini belirlemek ve gelecekte tasarlanacak gastronomi temalı bir logo için beklentilerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda gastronomi alanında çalışmalar yürüten akademisyenlerden nitel veri toplama teknikleri kullanılarak veriler toplanmış ve analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmada beş araştırma sorusunun cevabı aranmış ve elde edilen bulgular buna göre sunulmuştur. Sonuç olarak, mevcut turizm logosunun değişmesi ve yeni bir logonun bulgular ışığında tasarlanmasının gerekliliği ortaya çıkmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    TÜRKİYE’NİN GASTRONOMİ-KÜLTÜR TEMALI TURİZM LOGOSUNUN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
    (2023) Aydın, Bülent; Eşitti, Bekir; Kızıldemır, Duygu; Buluk, Buket
    Bu araştırmanın amacı, Türkiye’nin gastronomi-kültür temalı logosunu tasarlamak ve uygun logoya ulaşmaktır. Bu kapsamda çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanılmasına fırsat veren “karma araştırma yöntemi” tercih edilmiştir. Öncelikle, nitel araştırma verilerine dayanarak 16 adet logo tasarlanmıştır. Logo tasarımları belirli bir süreç içerisinde, uygun programlar ve teknikler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel kısmında ise Likert tipi bir ölçüm ile anket tekniği kullanılarak sahada tasarlanan logolar üzerinden turistlere logo tercihleri sorulmuştur. Sonuç olarak tasarlanan logolar içerisinde A12, A15 ve A8 numaralı logoların en çok tercih edilen logolar olduğu belirlenmiştir. Çalışmada ayrıca, Türkiye’nin ziyaret edilme sıklığı ile logoların tercih edilme durumu arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı da test edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Türkiye’ye Yönelik Dış Turizm Potansiyelinin Panel Çekim Modeli İle Analizi
    (2018) Buluk, Buket
    Bu araştırmada, 2016 yılında Türkiye’yi ziyaret eden turistlerden elde edilen yatay kesit verileri kullanılarakpanel çekim modeli aracılığıyla Türkiye’nin dış turizm potansiyelini tespit etmek ve bu potansiyeli mevcutturizm pazarları dışındaki farklı pazarlar için de geliştirmek amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda, Türkiye’yiziyaret eden turist sayısının, gelinen ülkenin ekonomik gelişmişliği faktöründen olumlu, ülkenin uzaklığı faktöründen ise olumsuz yönde etkilendiği tespit edilmiştir. Turistlerin geldikleri ülkenin nüfus açısından büyükolması faktörünün ise turist akımı üzerinde bir etkisinin bulunmadığı saptanmıştır. Ayrıca, turistlerin geldikleriülkenin Türkiye ile birtakım bağlarının (tarihi, kültürel, etnik) veya ortak sınıra sahip olması faktörünün turistrakamları üzerinde artırıcı, ülkenin bir Müslüman ülkesi olması faktörünün ise gelen turist rakamlarını azaltıcıbir etkide bulunduğu görülmüştür. Araştırma, Türkiye’yi belirli ülkelerin ziyaret ettiği ve belirli turizm aktivitelerinin gerçekleştirildiği ülke imajından kurtarabilmesi, Türkiye’nin turist akımını etkileyen faktörleri belirlemesive bu doğrultuda da Türkiye’nin dış turizm potansiyelinin tespit edilmesi bağlamında önem taşımaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    ZİYARETÇİLERİN DESTİNASYON İMAJI ALGILARININ ETKİNLİKLERE KATILIMA ETKİSİ: ÇANAKKALE BİSİKLET TURU ÖRNEĞİ
    (2017) Yıldırım, Hacı Mehmet; Buluk, Buket; Atay, Lütfi
    Ziyaretçilerin destinasyon imajı algılarının, etkinliklere katılımlarına etkisini tespit etmeyi amaçlayan bu çalışmada, bisiklet turu etkinliği kapsamında 25-26 Mart 2017 tarihleri arasında Çanakkale ilini ziyaret eden 283 ziyaretçiye yüz yüze anket uygulanmıştır. Araştırmada, ziyaretçilerin bisiklet turuna katılım amaçlarını ölçmeye yönelik kullanılan tutum ve davranış ölçeği, Öter ve Özdoğan'ın (2005) çalışmalarından; destinasyon imajı algısını belirlemeye yönelik ölçek ise Bolton ve Drew (1991), Buhalis (2000), Bigne vd. (2001), Tian-Cole vd. (2002), Sirakaya, Petrick, ve Choi'nin (2004) çalışmalarından yararlanılarak uyarlanmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen veriler; t testi, varyans analizi ve çok değişkenli regresyon analizlerine tabi tutulmuştur. Verilerin analizi sonucunda, destinasyon imajı algılarının, bisiklet turu etkinliklerine katılımı genel anlamda olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarının, destinasyon yöneticileri ve pazarlamacıları açısından faydalı olması beklenmektedir

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim