Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Beyazbal, Selen" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Diyalojik Benlik Teorisi ve Öğretmen Kimliği: Sistematik Derleme Çalışması
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023) Beyazbal, Selen; Şahin, Çavuş
    Öğretmen eğitiminden başlayarak, öğretmen kimliğinin mesleki gelişimde önemli bir yeri bulunmaktadır. Çalışmalarda, sıklıkla öğretmen kimliği gelişimi ve öğretmen benlik algısı üzerine çalışılmış olsa da öğretmen kimliğinde benlik gelişimine ve Diyalojik Benlik Teorisi konusunda çalışmalar sınırlıdır. Öğretmen benlik gelişimi için fırsatlar sunan Diyalojik Benlik Teorisi, öğretmenin benliğindeki değişiminden başlayarak, kimlik gelişimi için önemli katkılar sunmaktadır. Alanyazında Diyalojik Benlik Teorisi ve öğretmen kimliğine ait az çalışma bulunmasından dolayı, yürütülen amprik çalışmalarının yönelimlerin bilinmesinin hem Diyalojik Benlik hem de öğretmen kimliği çalışmaları için katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu araştırmada, Diyalojik Benlik Teorisi ve öğretmen kimliği üzerine yapılan çalışmaların araştırma yönelimleri, sonuç ve önerilerinin sistematik derleme yapılması amaçlanmıştır. Bu çalışma doğrultusunda belirlenen dahil etme ve dışlama ölçütlerine göre 19 makale ve 1 tez belirlenmiştir. Çalışmaların yönelimleri için “Araştırma Yönelim Formu” ve sonuçlar-öneriler için “Sonuç ve Öneri inceleme Formu” kullanılarak tarama yapılmıştır. Verilerin analizinde betimsel içerik analizi kullanılarak araştırmanın yönelimleri ve 8 tema altında toplanan sonuç ve önerileri raporlaştırılmıştır. Araştırmaların yönelimlerinde, yayımlanan çalışmaların ağırlıklı olarak 2021 yılına ait olduğu görülmüştür. Yayımlanan çalışmaların yöntemsel eğilimi olarak ise nitel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği görülmüştür. Çalışmaların sonuçlarının ve önerilerinin Diyalojik Benlik Teorisi, kimlik, iç benlik, dış benlik, pozisyonların çoğaltılması, öğretmen eğitimi ve stratejiler temalarına odaklandığı görülmüştür
  • [ X ]
    Öğe
    İngilizce öğretim sürecinde diyalojik pedagojinin uygulanmasına yönelik fırsat ve sınırlılıkların incelenmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018) Beyazbal, Selen; Kartal, Osman Yılmaz
    Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf İngilizce derslerinde diyalojik pedagojinin uygulanma düzeyi ile diyalojik pedagojinin uygulanmasına yönelik fırsat ve sınırlılıkları belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan çoklu durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma sürecinde, Çanakkale ilindeki demografik özellikleri farklı beş farklı okuldan 5 farklı durum betimlenmiştir. Her bir duruma ilişkin 5. sınıf İngilizce dersleri gözlemlenmiş ve öğretmenleriyle görüşme yapılmıştır. Gözlem öncesinde hazırlanan yapılandırılmış gözlem formu, kullanılmıştır. Görüşme için ise yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırmanın verileri gözlem, görüşme ve alan notları aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin analizi MAXQDA 2018 paket programıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın bulguları incelendiğinde, 5. sınıf İngilizce öğretim/öğrenme süreçlerinde üç okulun monolojik, bir okulun yarı diyalojik ve bir okulun da diyalojik eğilim gösterdiği belirlenmiştir. Bu durumların özellikleri bağlamında, diyaloji için oluşturduğu sınırlılık ve fırsatlar gözlem ve görüşme analizleriyle belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda, 5. sınıf İngilizce öğretiminde diyalojik pedagoji sınırlılıkları; geleneksel öğretim, yöntem ve tekniklerin kullanılması, öğretmen kaynaklı öğretmen-öğrenci etkileşiminin fazla olması, cevap odaklı ders sürecinin gerçekleştirilmesi, otorite temelli eğitim anlayışı, ders saatlerinin azlığı, yoğun müfredat içeriği ve yetersiz hedef dil kullanımı olduğu tespit edilmiştir. Diyalojik pedagoji fırsatları ise; öğrencilerin kendilerini rahatça ifade edecekleri ortam, destekleyici tutum ve farklı fikirlerin zenginlik olarak görülmesidir.
  • [ X ]
    Öğe
    Investigation of Dialogic Teaching Principles According to Educational Ideologies of Teacher Candidates
    (İlknur GÖKÇE, 2022) Beyazbal, Selen; Şahin, Çavuş; Kartal, Osman Yılmaz
    The study aims to investigate how teacher candidates with different ideologies differ in their use of dialogic learning principles in the dialogic teaching. The design of the study is a multiple case study in qualitative research methods. The educational ideologies of teacher candidates identify the cases of the study. The data were derived from the rubric results filled by the teacher candidates and the focus group interviews at the end of the lessons. The results showed that there is no difference in the levels of dialogic teaching principles of teacher candidates with different educational ideologies. The study is important in terms of showing how the characteristics of the dialogic principles change in teacher candidates that has albeit implicitly an ideology. Also, it shows that how participants with different educational ideologies differ in a dialogic learning environment due to their ideology.
  • [ X ]
    Öğe
    Trends and Transformations or Deformations in Teacher Training: An 18-Year Interval Study of Prospective Teachers in Türkiye
    (Özgen KORKMAZ, 2025) Yıldız, Seval Bircan Yılmaz; Kiraz, Ercan; Beyazbal, Selen
    This study aims to investigate how the demographic characteristics, social and cultural values, and motivations for pursuing a teaching career among prospective teachers in Türkiye have changed over the past 18 years. The initial study was conducted in 2006. Participants of 2006 are now experienced teachers with nearly 15 years of practice. Children who were not even born at the time of the original study are now studying their first year in teacher education programs in 2024. The main goal of this study is to identify which aspects of prospective teachers' profiles have changed over time and/or which have remained consistent. Analyzing these changes is crucial for understanding the dynamics of teacher training and societal transformations. The education system’s quality of is directly interrelated to the investments made in its teachers, therefore making the focus on teacher training essential. In countries like Türkiye strengthening teacher education and enriching the teaching profession's status is vital. Furthermore, prospective teachers' social capitals play a significant role in influencing their access to resources and opportunities. This study highlights that challenges related to teacher recruitment, training, and retention are crucial for preparing future generations to lead confidently in education. By comparing data sets of 2006 with 2024, this research discloses significant changes in prospective teachers' attitudes and trust levels, examining how these changes reflect broader educational and societal swings.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim