Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bedel, Emine Ferda" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    An Examination of Locus of Control, Epistemological Beliefs and Metacognitive Awareness in Preservice Early Childhood Teachers
    (Edam, 2012) Bedel, Emine Ferda
    This study aims to explore the locus of control, epistemological beliefs and metacognitive awareness levels of preservice early childhood education teachers and to determine the interrelations among these variables. 206 teacher candidates have been asked to fill out Rotter's Internal-External Locus of Control Scale, Central Epistemological Beliefs Scale and Metacognitive Awareness Scale. The statistical analyses revealed that there were meaningful correlations between Locus of Control and the first two factors of Central Epistemological Beliefs Scale, namely, Belief in Supernatural Powers, and Belief in Superstitious Rituals; and between Metacognitive Awareness and the last two factors of Central Epistemological Beliefs Scale, namely, Belief in Science as a Source of Knowledge, and Belief in a Rational Society. Another important finding was that Belief in Supernatural Powers and Belief in Superstitious Rituals were important predictors of Locus of Control.
  • [ X ]
    Öğe
    İş doyumu, Meslektaş İlişkileri ve Okul İdaresi Desteği: Okul Öncesi Öğretmenleri Üzerinde Bir Araştırma
    (2017) Bedel, Emine Ferda; Eser, Şükran
    Bu araştırmada, iş doyumu, meslektaş ilişkileri algısı, idareci desteği algısı ve bazı kişisel özellikler (hizmet yılı, yaş, okulun bulunduğu yer ve eğitim düzeyi) arasındaki ilişkiler, okul öncesi öğretmenlerinden oluşan bir örneklem grubunda incelenmiştir. Araştırmaya Türkiye'nin batısındaki bir ilde görev yapmakta olan 138 öğretmen katılmıştır. Araştırma bulguları, iş doyumu ile meslektaş ilişkileri algısı (r=.29, p<.01) ve idareci desteği algısı (r=.36, p<.01) arasında olumlu yönde anlamlı ilişkiler olduğuna işaret etmektedir. Ek olarak, meslektaş ilişkileri ve kişisel özelliklerden oluşan bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken olan iş doyumu üzerindeki etkisini inceleyen bir çoklu doğrusal regresyon analizi de uygulanmıştır. Bu analizin sonucuna göre, sadece meslektaş ilişkileri algısı ve idareci desteği algısı değişkenlerinin iş doyumunun anlamlı yordayıcıları olduğu görülmüştür. Bağımsız değişkenler birlikte iş doyumu puanlarındaki varyansın %17'sini açıklamaktadırlar.
  • [ X ]
    Öğe
    Okul Öncesi Öğretmen Adaylarında Akademik Ertelemenin Yordanmasında Bilinçli Farkındalık ve Üstbilişsel Farkındalığın Rolü
    (2017) Bedel, Emine Ferda
    Bu çalışmanın amacı, birinci sınıftaki okul öncesi öğretmen adaylarının akademik erteleme eğilimleri ile bilinçli farkındalık, toplam üstbilişsel farkındalık ve onun alt boyutları olan üstbilişsel bilgi ve üstbilişsel düzenleme arasındaki ilişkileri saptamaktır. 145 okul öncesi öğretmen adayına akademik erteleme, bilinçli farkındalık ve üstbilişsel farkındalık ölçekleri uygulanmıştır. Yapılan korelasyon analizleri, akademik erteleme ile bilinçli farkındalık (r=-0.47, p<.01), toplam üstbilişsel farkındalık (r=-0.40, p<.01), üstbilişsel bilgi (r=-0.40, p<.01) ve üstbilişsel düzenleme (r=-0.44, p<.01) arasında negatif yönde anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir. Bilinçli farkındalık, üstbilişsel bilgi ve üstbilişsel düzenlemenin bağımsız, akademik erteleme eğiliminin bağımlı değişken olarak ele alındığı regresyon analizi sonucunda ise bilinçli farkındalık ve üstbilişsel düzenleme puanlarının akademik erteleme eğilimi puanlarındaki varyansın %37'sini açıkladığı bulunmuştur. Bu sonuçlara göre, bilinçli farkındalık, toplam üstbilişsel farkındalık, üstbilişsel bilgi ve üstbilişsel düzenleme puanları düştükçe akademik erteleme eğilimi artmaktadır ve üstbilişsel düzenleme ve bilinçli farkındalık değişkenleri akademik erteleme eğilimini anlamlı düzeyde yordamaktadır
  • [ X ]
    Öğe
    OKUL ÖNCESİ VE BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARINDA BİLİŞÜSTÜ FARKINDALIK VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARIN İNCELENMESİ
    (2013) Bedel, Emine Ferda; Çakır, Mustafa
    Bu çalışmanın amacı okul öncesi ve biyoloji öğretmen adaylarının bilişüstüfarkındalık düzeyleri ile epistemolojik inançlarını belirlemek ve gruplar arası farklılıklarıincelemektir. Bu araştırmaya okul öncesi eğitimi ve biyoloji eğitimi anabilim dallarındaöğrenim gören toplam 286 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenadaylarından Merkezi Epistemolojik İnançlar Ölçeği ve Bilişüstü Farkındalık Envarıterinidoldurmaları istenmiştir. Oksal, Şenşekerci ve Bilgin (2006) tarafından geliştirilenEpistemolojik İnançlar Ölçeği alt faktörden oluşmaktadır: Bilgi kaynağı olarak bilimeinanç, rasyonel topluma inanç, batıl ritüellere inanç ve doğaüstü güçlere inanç. Öğrencilerinbilişüstü farkındalık düzeylerini saptamak amacıyla ise SchraW ve Sperlinğ-Dennison(1994) tarafından geliştirilen Metacognitive Awareness Inventory'nin Türkçeye uyarlarımışformu olan Üstbilişsel Farkındalık Envanteri kullanılmıştır. Ölçek, bilişin bilgisi ve bilişindüzenlenmesi olmak üzere temel alt boyuttan oluşmaktadır. Elde edilen verilerinanalizinde betimsel teknikler ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Bulgular,epistemolojik inançlar konusunda okul öncesi ve biyoloji öğretmen adayları arasındasadece batıl ritüellere inanç alt boyutunda fark olduğunu ortaya koymuştur. Buna göre,biyoloji öğretmen adaylarının batıl ritüellere inanç puanları anlamlı bir oranda dahayüksektir. Bu iki grup öğrencinin bilişüstü farkındalık puanları üzerinde yapıları analizleregöre ise, genel bilişüstü farkındalık ve diğer alt boyutlarda, biyoloji eğitimi öğretmenadaylarının lehine olmak üzere, anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Preschool Teachers' Use of Digital Technologies for Educational Purposes: Documentation, Assessment, Parent Participation and Communication
    (Istanbul Aydin University, 2024) Acar, Serenay Başalev; Bedel, Emine Ferda
    This research aims to examine the digital technologies and applications used by preschool teachers for educational purposes in terms of documentation, assessment, parent communication and participation. A qualitative study was designed and semi-structured interviews were conducted with 11 preschool teachers employed in Istanbul. The data was analyzed with the content analysis technique, and as a result, four main themes emerged: general use of technology for educational purposes, storage and sharing, assessment, parent participation and communication. Findings show that digital technologies offer benefits such as educational content, children's active participation, the opportunity to monitor and review, sharing and storing documents for a long time, making children's learning visible, peer learning, gamification, content diversity, increased participation, and instant and easy communication. On the other hand, reservations such as lack of materials and equipment, misuse, pedagogical difficulties, and challenging attitudes and demands of parents were also expressed. The findings were discussed in the light of related research and practices in the literature. In particular, attention was drawn to the integration of the use of digital technology for educational purposes in early childhood education in the dimensions of documentation, assessment and parent participation and communication, and the need for integrity among these dimensions
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Voices from the field: Integrating e-portfolios in early childhood education
    (Springer, 2024) Bedel, Emine Ferda; İnce, Sema; Acar, Serenay Başalev
    Digital technologies are increasingly integrated into early childhood education (ECE), prompting discussions regarding their potential benefits and drawbacks. Research has shown that technology designed for children's developmental needs can enhance learning and development, while also improving communication between parents, teachers, and children. However, issues like access, equity, ethics, and teacher workload require careful consideration. This qualitative study explores the expected outcomes of integrating e-portfolios into ECE through one-on-one interviews with key stakeholder groups. After gathering general opinions, the participants were asked to provide detailed feedback on how the application affects children, teachers, and parents. In addition to revealing a diverse range of voices regarding the implementation of e-portfolios, this study aims to utilize the information gathered from participants for informed decision-making, offering valuable insights for the improved e-portfolio design and implementation. The study involved 34 Turkish participants from five stakeholder categories: ECE and primary school teachers, faculty members from ECE and primary school education departments, and parents. Results revealed that e-portfolios were viewed as highly beneficial, providing permanent and comprehensive documentation, facilitating data transfer to subsequent schooling levels, enabling multidimensional assessment, promoting child-centred practices, improving communication, enhancing reflective thinking and digital skills, and allowing resource utilization. However, participants raised concerns about workload, documentation gaps, and ethical issues. While e-portfolios hold promise for integrating digital technologies into ECE, current teacher education may lack sufficient training in key areas like digital literacy, documentation, assessment, and ethics. Further education in these areas can help ensure effective implementation and positive outcomes.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim