Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ayer, Zeynep" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    DÖRDÜNCÜ SANAYİ DEVRİMİ (SANAYİ 4.0) İLE BİRLİKTE MESLEKLERDE OLASI DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜM
    (2020) Akgül, Hanife; Ayer, Zeynep
    Sanayi 4.0 kavramı ilk defa 2011 yılında Almanya’da düzenlenen Hannover Fuarı’ndaki‘sanayideki gelişmeler’ konulu konferansında kullanılmıştır. Sanayi 4.0, 18. yüzyıldanbu yana gelişimini sürdüren sanayi devrimlerinin son aşaması olan Dördüncü SanayiDevrimi’ni ifade etmektedir. Birinci Sanayi Devriminden itibaren bütün sanayidevrimleri tüm sektörleri derinden etkileyerek ekonominin genelinde köklü yeniliklereneden olmuştur. Günümüzde hakkında konuşulmakta olunan ve kısa bir süre sonra tümtoplumların ekonomik, sosyal ve siyasal hayatlarında köklü değişikliklere neden olacağıöngörülen Dördüncü Sanayi Devrimi de üretimden bilişime, iletişimden eğitime kadarbirçok farklı sektörde etkili olacaktır. Sanayi 4.0 sürecinde akıllı fabrikaların üretimegirmesi ile üretimde maliyetlerin önemli oranda düşeceği, verimliliğin yükseleceği, ürünve hizmet kalitenin artacağı beklenmektedir. Bununla birlikte Sanayi 4.0 sürecininbaşlamasıyla birlikte istihdam konusu başta olmak üzere ekonomik, sosyal ve siyasalalanlarda birtakım olumsuz gelişmelerin de yaşanacağı tartışılmaktadır. Sanayi 4.0süreciyle birlikte yapay zekaya sahip akıllı makinalara (siber fiziksel sistemlere) dayalı üretimin devreye girmesiyle birlikte, mevcut bir çok mesleğin ortadan kalkacağı, varlığıdevam edecek mesleklerin ise büyük oranda değişim ve dönüşüm yaşayacağıöngörülmektedir. Bu çalışmada Sanayi 4.0 süreciyle birlikte mevcut mesleklerdeyaşanması öngörülen değişim ve dönüşüm konusunu incelemek ve analiz etmekamaçlanmıştır. Çalışmada önce; Birinci Sanayi Devrimi’nden günümüze kadar Sanayi4.0’ın gelişimine ortam hazırlayan koşullar incelenmektedir. Sonra; ekonomide mevcutolan meslekler, sektörel bazda analiz edilmektedir. Daha sonra ise; bireylerin meslekseçimlerinde etkili olan faktörler incelenmektedir. Son olarak; Sanayi 4.0 sürecindedeğişim ve dönüşüme uğraması öngörülen meslekler ile yeni ortaya çıkacak mesleklerdeistihdam edilecek iş gücünün niteliklerinin tespitine yönelik araştırma ve kurgulamayapılmaktadır. Çalışmada literatür tarama, betimleme ve kurgulama yöntemlerikullanılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    EXAMINING THE IMPACT OF INDUSTRY 4.0 ON EDUCATION
    (Rating Academy, 2020) Akgül, Hanife; Ayer, Zeynep
    Industry 4.0 is the concept that has been on the agenda for nearly a decade; but other than those closely involved in the issue, it is a little-known concept yet. Industry 4.0, which expresses the Fourth Industrial Revolution, promises to make production with smart factories and digital Technologies with almost no need for labor. Nowadays, when the technology develops quite fast, people's daily life styles change. In occupational groups where technology use is intense, there are differentiations in the way people express their feelings not only in business or academic life but also in private life. In order to capture Industry 4.0, it is necessary to design, develop and produce technology in every field. However, in addition to production, it is important to train qualified labor force who can use this new technology. Taking into account that daily ordinary work will be undertaken by artificial intelligence initially, it is better to understand that education is not limited to school for individuals who want to continue to play a role in economic life, and the importance of continuing to learn in different fields for individuals who continue to study. Exactly at this point, the education sector appears as an area that needs to be studied in detail under Industry 4.0. Within the scope of Industry 4.0, which is also very important besides the knowledge, an education policy which gives importance to creative thought and which is based on lifelong learning should be designed. In this study, it is aimed to discuss the effects and consequences of Industry 4.0 in the education sector. Fictional analysis and case study were used as the method of study
  • [ X ]
    Öğe
    Gazetecilik Sektörünün Geleceğine Yönelik Genel Değerlendirme
    (Eğitim Bilimleri Araştırmaları Derneği, 2019) Ayer, Zeynep; Akgül, Birol
    Gazete, geleneksel gazeteciliğin en çok tercih edilen araçlarından biridir. Türkiye’de ilk gazete 17. yüzyılda basılmış ve 2000’li yıllara dek gelişimini sürdürmüştür. 1970’lerde internetin ortaya çıkması ve 1990’larda gazetelerin internet üzerinden erişilebilir olmasıyla, basılı gazetelere olan talep önemli derecede azalmıştır. Teknolojinin gelişmesi, bilgiyi daha kolay ulaşılabilir hal getirmiştir. Böylece internet tabanlı araçlarla bilgiye ulaşmak daha çok tercih edilmeye başlanmıştır. Genç kuşak başta olmak üzere toplum, önce televizyon ve radyo, son dönemde de internet üzerinden ulaştığı haberi gazetedekine tercih etmeye başlamıştır. Haberleşme, böylece, farklı bir boyut kazanmıştır. İletişimin dijital araçlarla yapılması, haber kaynaklarının, yani medya araçlarının da dijitalleşmesini gerekli kılmıştır. Dört ana bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümünde bir medya aracı olan gazetenin tanımı yapılmış ve gelişim süreci ele alınmıştır. İkinci bölümde gazetecilik, mesleki anlamda analiz edilmiştir. Üçüncü bölümde geleneksel gazetecilik ve dijital gazetecilik (internet gazeteciliği) kavramları tanımlanmış ve karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Son bölümde ise, gazeteciliğin geleceğine yönelik değerlendirme ve öngörülere yer verilmiştir. Çalışmada literatür tarama ve kurgulama yöntemleri kullanılmıştır. 
  • [ X ]
    Öğe
    Gazetecilikte Artırılmış Gerçeklik Kullanımının Haber Kavramı Üzerinden Değerlendirilmesi
    (Mehmet MARANGOZ, 2020) Akgül, Birol; Kılıç, Ebrar Feyza; Ayer, Zeynep
    Geçmişten gelen birikim ve yeni fikirlerin üretimiyle hız kesmeden ilerleyen teknolojik gelişmeler, dördüncü sanayi devrimi tartışmalarını ortaya çıkarmıştır. Sanayi 4.0’ın sanayileşmiş her sektörü değişime çekeceği konusu, faydaları ve zararları açısından ele alınmaktadır. Gazete işletmelerinin de medya sektörü içinde değerlendirilmesi, gazetelerin, gazetecilerin ve haber kavramının bu değişime ayak uydurmasının kaçınılmaz olarak görülmesinin bir göstergesidir. Bu çalışmanın amacı; geleneksel basılı gazetelerin teknolojiyle beraber değişimleri ve Sanayi 4.0 ile tanışması sonucu ortaya çıkan ve çıkabilecek ihtimallerin haber kavramı üzerinden değerlendirilmesi, haberin gerçeklik ilkesine ne gibi etkiler yaratabileceğini tartışmaktır. Bununla birlikte, çalışma, geleceğin gazetelerine ve araştırmacılara farklı bir bakış açısı sunmayı hedeflemektedir. Çalışmanın içeriği; haber kavramının geçmişi ve teknolojiyle ne gibi değişimlere uğradığı, gazetecilikte Sanayi 4.0 ile artırılmış gerçeklik kullanımının haber kavramı üzerinden değerlendirilmesi olarak seçilmiştir. Veri toplama tekniği olarak literatür taraması kullanılmıştır. Araştırma yöntemi olarak ikincil verilerden yararlanılarak üçüncül verilere ulaşılmış ve dördüncül verilere dayalı kurgusal analiz yapılmıştır.Bu makale için 30-06-2021 tarihinde bir düzeltme yayınlandı. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gipad/issue/62726/956036  [EN] Technological developments, which progress without pausing with the experiences from the past and the productions of the new ideas, brought out the discussions of the fourth industrial revolution. The issue that Industry 4.0 will bring every industrialized sector to change is addressed in terms of its benefits and harms. The appraisement of the newspaper businesses within the media industry is an indicator of the consideration of newspapers, journalists, and the concept of news keeping up with this change as inevitable. The purpose of this study is to evaluate the possibilities of traditional print newspapers with technology and their introduction to Industry 4.0 through the concept of news, and to discuss the effects of news on the principle of reality. Moreover, the study aims to present a different perspective to future newspapers and researchers. The content of the study was chosen as the history of the news concept and the changes it has undergone with technology, the evaluation of the use of Industry 4.0 and augmented reality in journalism over the concept of news. Literature review was used for data collection. As a research method, tertiary data were obtained by using secondary data and fictional analysis based on quaternary data was employed.An Erratum to this article was published on 30 June 2021. https://dergipark.org.tr/en/pub/gipad/issue/62726/956036 
  • [ X ]
    Öğe
    KARİYER GELİŞİMİ BAĞLAMINDA SANAYİ 4.0’IN MESLEK SEÇİMİNE ETKİSİNE YÖNELİK BİR ANALİZ
    (2020) Akgül, Hanife; Ayer, Zeynep
    Sanayi 4.0 kavramı, 18. yüzyılda İngiltere’de Birinci Sanayi Devrimi ile başlayanve sanayi devrimlerinin günümüzde ulaştığı son aşaması olarak kabul edilenDördüncü Sanayi Devrimi’ni ifade etmektedir. Sanayi 4.0’ın, sanayi sektörü baştaolmak üzere ekonomideki tüm sektörleri etkisi altına alması, siber fizikselsistemlere ve yapay zekaya (akıllı makinalara) dayalı yeni mesleklerin ortayaçıkması, insana duyulan ihtiyacın oldukça azalması ve nitelikli işgücününpiyasada kalabileceği bir süreç olması beklenmektedir. Sanayi 4.0 süreciylebirlikte, mesleklerin yapı ve işleyişinde meydana gelecek değişim ve dönüşümünhem bireysel, hem toplumsal hem de ekonomik alanda büyük etkileri olacaktır.Mevcut durumda; eğitim sistemi aksaklıkları, olumsuz çevre koşulları, ülkeninekonomik ve teknolojik gelişmişlik düzeyi vb. gibi faktörlerin etkilerinden dolayızaten zor olan kariyer planlaması ve meslek seçimi konuları Sanayi 4.0 süreciylebirlikte bireyler için daha da karmaşık hale gelecektir. Bu çalışmada; Sanayi 4.0sürecinde, bireylerin kariyer planlaması ve meslek seçimi yaparkenmesleklerdeki değişim ve dönüşümün olası etkilerinin araştırılmasıamaçlanmıştır. Betimsel araştırma yöntemlerinden; literatür tarama vekurgulama yöntemlerinin kullanıldığı çalışmada, önce Sanayi 4.0’ın gelişimi veortaya çıkmasında etkili olan koşullar incelenmiştir. Ardından, kariyer kavramıve meslek seçimi konuları analiz edilmiştir. Son bölümde ise; kariyer evreleribağlamında Sanayi 4.0’ın çocuklarda, gençlerde ve yetişkinlerde kariyergelişimine etkilerinin tespitine yönelik araştırma ve kurgulama yapılmıştır.Çalışmadaki araştırma verilerine göre; sanayi 4.0 sürecinde, mevcut mesleklerden bir kısmının teknolojik gelişmeye bağlı olarak ortadan kalkacağı,buna karşılık şu anda mevcut olmayan yeni mesleklerin ortaya çıkacağı, varlığınıdevam ettirecek mesleklerin de değişime uğrayacağı tespit edilmiştir. Bütün buveriler sonucunda sanayi 4.0 sürecinin meslekleri, meslek seçimini ve kariyergelişimini önemli ölçüde etkileyeceği beklenmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Mobil gazeteciliğin, gazetecilik sektörünün ekonomik yapısında dönüştürücü etkisi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021) Ayer, Zeynep; Akgül, Birol
    İnsan, çevresiyle iletişim içinde olan bir varlıktır. İletişim, insanlık tarihiyle paralel bir seyir izlemiştir. Dönemin mevcut şartlarına göre, farklı yöntem ve araçlar kullanılarak, insan çevresiyle iletişim kurmuştur. İletişimde kullanılan araç ve gereçler, teknolojinin gelişmesine paralel olarak değişmiş ve dönüşmüştür. Son yıllarda gazetecilik sektöründe internet tabanlı iletişim araçları kullanılmaktadır. Günümüzde, mobil gazetecilik adı altında, birtakım dijital ve sanal iletişim kanalları, gazetecilik sektörüne entegre olmaktadır. Bu çalışmada, mobil gazeteciliğin, gazetecilik sektörünün ekonomik yapısında dönüştürücü etkilerini tartışmak amaçlanmıştır. Çalışmada, literatür taraması ve kurgulama yöntemleri bir arada kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, mobil gazeteciliğin, gazetecilik sektörünün ekonomik etkinlik, verimlilik ve karlılığı üzerinde olumlu etkiler bırakacağı kanaatine varılmıştır. İstihdam üzerindeki etki ele alındığında, çalışan sayısının azalacağı; ancak nitelikli işgücüne duyulacak ihtiyacın artması sonucunda, istihdamın kalitesinin artacağı öngörülmüştür. Sektörel anlamda, mobil gazeteciliğin sektöre tanıtacağı teknolojik yeniliklerin, sektörde baştan aşağı değişim ve dönüşüm sürecini başlatması beklenmektedir. Mobil gazeteciğin başta etik konular olmak üzere barındırdığı risklerin ve olası dezavantajların, gerekli tedbirler alındığında asgari seviyeye indirilebileceği düşünülmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Restructuring of manufacturing sector regarding industry 4.0
    (Peter Lang Publishing Group, 2018) Akgl, Birol; Ayer, Zeynep
    Industry 4.0, known as “Internet of things”, is a term related to high technology and innovation. After essential industrial revolutions occurring at industry sector, countries have had to accommodate themselves to global changes and make new policies in order to keep the persistence of their competitive power under the condition of increasing competition. With Industry 4.0, as the latest of these new policies, which came to spotlight around 2011, it’s aimed to reduce production time, cost, and energy required for production while increasing the amount of production and quality. Industry 4.0, which first has emerged in Germany, has become a strategic issue being spoken and studied in many countries of the world including Turkey over time. The manufacturing sector has emerged as a key sector of economic growth and development, especially during the aftermath of 2008 economic crisis and beyond. Within the Industry 4.0, which points out to a process in which objects are pretty much able to be produced at the optimal level by coordinating each other independent of humans, the importance of the manufacturing sector in the economy has been increasing over time. In this framework, the structural transformation appropriate to the innovations brought by the manufacturing sector in Industry 4.0 has a critical prescription in terms of increasing the competitive power of the countries. In order for this transformation to take place, scholars, researchers, and policymakers need to work on comprehensive and feasible development programs. Structuring policies provide positive contributions to economic growth when the right tools are selected and applied in line with the needs of the country. In this study, it has been aimed to discuss the new policies to be implemented regarding the restructuring of the manufacturing sector according to Industry 4.0. © Peter Lang GmbH.
  • [ X ]
    Öğe
    Sanayi 4.0 Sürecinde Medyada Sektörel Dönüşüm
    (2018) Akgül, Birol; Ayer, Zeynep
    Bu çalışmada, özellikle makinelerin birbiriyle olan yeni iletişim metotlarını ve bu çerçevede insanların bilgi alabilmek ve süreci takip edebilmek adına kullanabileceği yeni yöntemleri göz önüne alarak medya sektörünün dördüncü sanayi devrimi kapsamında hangi konumda olacağı ve nasıl bir şekilde değişeceği üzerinde durulmuştur. Sanayi 4.0’ın, imalat ve hizmet sektörü başta olmak üzere, günlük hayatın pek çok alanında yeniliklere sebep olacağı dikkate alındığında, medya sektöründe de önemli değişimler yaşanması; sektörün teknolojinin ağırlıkta olduğu bir gelişim göstermesi beklenmektedir. Bu çerçevede dördüncü sanayi devriminin getireceği yeniliklerin insanlara doğru bir şekilde aktarılması, bilgi kirliliğinin önlenmesi ve medya sektöründe yeniden yapılanmanın en etkin şekilde sağlanması; medya sektörünün yeni dijital dünyaya uyum sağlaması için neler yapıldığı ve yapılması gerektiği analiz edilmektedir. Bilgi bolluğunun yaşanacağı Sanayi 4.0 döneminde doğru olan ve haber kaynağı kabul edilebilecek türdeki verilerin seçilebilmesi için veri gazeteciliği çalışmalarının yapılması tavsiye edilmektedir. Aynı zamanda veri gazeteciliği ile birlikte, okurun haber yapma sürecine dahil olması beklenmektedir. Gazetecilik sektörüne yönelik yapay zekanın tasarlanması, medyanın Sanayi 4.0’a uyumu sürecinde atılması gereken bir diğer önemli adım olarak görülmektedir. Yapay zekanın medyada kullanılması, Sanayi 4.0’ın kişiye özel üretim kriterinin medyada kişiye özel haber olarak yorumlanmasının önünü açacaktır. Buna ek olarak Sanayi 4.0’ın sunacağı teknik altyapıda istihdam edilecek nitelikli işgücünü yetiştirmek için, iletişim fakülteleri başta olmak üzere, eğitim politikasında değişim başlatılmalıdır. Medya okuryazarlığı ve yeni medya derslerinin verilmesi, modern medya araçlarının kullanılması ile yükseköğrenim kurumlarında dönüşümün başlaması faydalı olacaktır. Çalışmada hem basılı hem de görsel medyadaki değişim incelenmekte, sektörde meydana gelen gelişmelerden örnekler ile Türk ve dünya medyasının süreç içerisinde nerede olduğu ele alınmaktadır. Çalışmanın yöntemi olarak; literatür taraması, örnek olay incelemesi ve kurgulama yöntemleri birlikte kullanılmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    THE CHANGE IN THE MANAGEMENT STRUCTURE OF MEDIA INSTITUTIONS IN THE FOURTH INDUSTRIAL REVOLUTION (INDUSTRY 4.0) PROCESS
    (Rating Academy, 2020) Akgül, Birol; Ayer, Zeynep
    Industry 4.0 refers to the latest development of industry, which began in the 18th century in England. In this period, the industrial sector, which has passed through three important stages with the use of steam power, electricity and computer in industry, is facing the fourth stage, called Industrial 4.0, or the Fourth Industrial Revolution, with the emergence of the concept of i the Internet of things ”. The fact that objects reach the internet and communicate with other devices, in other words, objects become “smart objects Nes has brought the concept of the Internet of objects into the agenda. Intelligent objects have a place in daily life; The mechanization of production in the agricultural, industrial and service sectors is thus interpreted as minimizing the need for human beings. The situation shows that there will be radical changes in the working principles of the sectors. The change in the production method and the need for human beings bring the questions about how the management structures of the enterprises will continue. It is envisaged that the mechanization of Industry 4.0 will be highly effective on the service sector, which is a labor-intensive sector, and the enterprises operating in the sector. In this study, it is aimed to discuss the possible changes in the management structures of the organizations operating in the media sector which are sub-sectors of the service sector during the Industry 4.0 process. In the study, the concept of Industry 4.0 was first defined and its scope was analyzed. Then media organizations and management structures were examined. Finally, evaluations and projections regarding the possible change of the management structure of media organizations within the scope of Industry 4.0 are given. Literature review and editing methods were used in the study

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim