Yazar "Aydemir, Burhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Otelcilik ve Turizm Yönetimi Dergilerinde Yayınlanan Girişimcilik Araştırmalarının Gelişimi (2007-2015)(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-06) Aydemir, Burhan; Ortay, SerhanGirişimci, kâr ve zarar riskini göze alıp sahip olduğu sermayeyi yatırıma dö- nüştürerek mal veya hizmet üreten/pazarlayan kişidir. Turizm girişimcisi, tüm riskleri göze alarak turizm sektöründe başarılı bir işletme kurma yeteneğine sahip olduğunu düşünen kişidir. Lan Li, Tourism Management dergisinde 2008 yılında yayınlanan ‘A Review of Entrepreneurship Research Published in the Hospitality and Tourism Management Journals’ isimli makalesinde, 1986-2006 yılları arasında önde gelen yedi Otelcilik ve Turizm Yönetimi Dergisinde yayınlanmış olan ‘Girişimcilik İle İlgili Makaleleri’ incelemiştir. Bu çalışma, Lan Li’nin 2008 yılında yayınlanmış olan araştırmasının devamı niteliğindedir. Bu çalışmada, 2007 ile 2015 yılları arasında önde gelen Turizm Yönetimi Dergilerinde yayımlanan girişimcilik makalelerinin zaman içerisinde nasıl bir çizgi izlediğini anlaşılması amaçlanmıştır. Nitel olarak gerçekleştirilen bu çalışma ile 2007-2015 yılı arasında aynı dergilerde yayınlanan ‘Girişimcilikle ile İlgili Makaleler’ incelenmiştir. Elde edilen veriler, nicel yöntemler kullanılarak orijinal çalışmanın yöntemine uygun olarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak önde gelen Turizm Yönetimi Dergilerinde ‘Turizm ve Girişimcilik’ konusunu ele alan yeterli sayıda bir çalışmanın olmadığı tespit edilmiştir.Öğe Turizm Sektöründe Destinasyon Pazarlaması Üzerine Bir Yaklaşım Önerisi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2019-10-31) Dülgaroğlu, Oğuzhan; Aydemir, Burhan; Avcıkurt, CevdetÇağımızda destinasyonlar turizm etkinliklerinin gerçekleştirilebildiği, turistik açıdan oldukça önemli alanlardır. Bu çalışmanın amacı, destinasyon pazarlaması konusunda yapılan alanyazın çalışmalarına yeni bir yaklaşım önerisi getirmektir. Destinasyonların benzer turistik ürünlere sahip oldukları düşünüldüğünde, bir destinasyonun pazarlanması titizlik gerektiren bir süreç olarak ele alınabilir. Destinasyon pazarlaması ile ilgili yazında, destinasyonda genellikle SWOT analizi yapılarak arz kaynaklarının incelendiği, ancak destinasyona gelebilecek talebin arz kaynakları kadar dikkate alınmadığı görülmektedir. Çalışmada; bundan sonra yapılacak olan destinasyon pazarlaması çalışmalarında arz ile birlikte talebin de dikkate alınması gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca destinasyonların daha verimli pazarlanabilmesi adına yeni bir yaklaşım önerilmiştir. Bu çalışma nitel nitelikli bir araştırma olmakla birlikte, ikincil veri kaynaklarından doküman incelemesi ve uzman görüşünden yararlanılarak hazırlanmıştır.Öğe Yerel yiyecek-içecek girişimcilerinin yavaş yemek hareketi açısından değerlendirilmesi: Aydın Yenipazar örneği(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2014-12) Aydemir, Burhan; Özdemir, Sami SonatBu araştırma ile, Türkiye’deki yavaş şehir destinasyonlarından biri olan Aydın ili, Yenipazar ilçesinde faaliyet gösteren yerel yiyecekiçecek girişimcileri olarak pide ürünü sunan işletmelerin, faaliyetlerinde yavaş yemek ilkelerini gözetip gözetmedikleri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Mevcut on işletmenin sekizi ile yapılan görüşme sonucu elde edilen bulgulara göre, işletmelerin büyük çoğunluğu yavaş yemek hareketinin misyonuna ilişkin temel kriterlere uygun olarak; kullandıkları ürünlerin geleneksel tohum ve yem kullanılarak elde edilmesine önem vermekte, yerel ürünlerle tüketicilerde yeme zevkini uyandırmakta ve müşterilerin üretim süreçlerine dahil olmasına imkan tanıyacak şartları sunmaktadırlar.