Yazar "Ayas, Nevriye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ İLE FİRMA PERFORMANSI (NİTEL PERFORMANS) VE MARKA PERFORMANSI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ(2020) Ayas, NevriyeBu çalışmanın amacı, Bütünleşik Pazarlama İletişiminin (BPİ), işletmelerinfirma performansına (nitel performans) ve marka performansına olan etkileriniincelemektir. Öncelikle konuyla ilgili literatür araştırması yapılmış ve Kısmi En KüçükKareler Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) ile bu değişkenler arasındaki ilişkiler ortayakonulmuştur. Çalışmada Çanakkale Bölgesinde turizm, enerji, imalat ve elektroniksektörlerinde faaliyet gösteren küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerden toplamda 127geçerli anket elde edilmiştir. BPİ ile nitel performans ve marka performansı arasındakiilişkiler test edilmiştir. BPİ’nin dört boyutunun ayrı ayrı nitel performans ve markaperformansı üzerindeki etkileri araştırılmış, aralarında anlamlı ilişkiler olduğu tespitedilmiştir. Sonuç olarak oluşturulan on üç hipotezden on iki tanesi desteklenmiştir.Çalışmanın literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe Enflasyon muhasebesi, fiyatlar genel seviyesi modeli ile finansal tabloların düzeltilmesi ve bir uygulama(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2002) Ayas, Nevriye; Erol, MikailÖZET Enflasyon, ekonomik bir gerçek olarak tüm dünya ülkelerini etkilemektedir. Enflasyonun en önemli niteliği bir ekonomideki yüksek fiyatlardır. Tarihi maliyetler muhasebesi muhasebenin amaçlarının farkına varılmasında yetersizdir. Bu muhasebenin en çok eleştirilen bölümü, enflasyon dönemlerinde, ölçü birimi olarak eşdeğer olmayan para birimlerini kullanmasıdır. Sonuç olarak cari kazanç (gelir) cari maliyetlerle karşılaştırılmamaktadır. Tarihi maliyetler muhasebesinin faaliyet kazancında fiyat değişimlerinin bir sonucu olarak, kazançlar ya da maliyet tasarrufları tesbit edilememektedir. Enflasyon dönemlerinde, tarihi maliyetler muhasebesinin sunduğu finansal durum tablolarında varlıklar tarihi maliyetlerle sunulmaktadır ve varlıkların cari değerlerine ait bilgi sağlanamamaktadır. Bununla birlikte tarihi maliyetler muhasebesinin sunduğu finansal tablolarda, enflasyonun etkilerinin sonuçlan görülememektedir. Fiyatlar genel durum muhasebesi modeli tarihi maliyetler muhasebesinin yetersizliğini gideren bir modeldir. Modelde, paranın satın alma gücü dikkate alınmaktadır.Öğe HİZMET ODAKLILIĞIN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ(2012) Eren, Selim Said; Ayas, NevriyeGünümüz örgütleri yoğun teknolojik, ekonomik, sosyal ve kültürel değişimlerinyaşandığı küresel rekabet ortamında faaliyet göstermektedirler ve bu değişençevrede rakiplerinden farklılaşmaya çalışmaktadırlar. Farklılaşmaları için dehizmet odaklı olmaları gerekmektedir. Hizmet odaklılık hem hizmet işletmelerihem de üretim işletmeleri için önemli bir stratejik yaklaşımdır ve örgüt iklimininbir unsurudur. Örgütler açısından rekabetçi avantaj, müşteri tatmini, müşteribağlılığı ve örgütsel büyüme hizmet odaklılıkla gerçekleştirilebilir. Bir örgütünhizmet odaklılığı çalışanların algılamalarıyla ölçülebilir. Bu çalışmanın amacıhem bireysel hem de örgütsel hizmet odaklılık literatürünü incelemek ve hizmetodaklılık kavramı hakkında yapılan önceki çalışmaları sunmaktır.Öğe Hizmet odaklılığın çalışan tutum ve davranışları üzerindeki etkisi(2015) Eren, Selim Said; Ayas, Nevriye; Eren, Müfide Şule; Akyüz, BülentBu çalışmanın amacı, bankacılık sektöründe hizmet odaklılığınçalışanların tutumları ile finansal performansa etkilerini incelemektir. Bubağlamda çalışmada, örgütsel hizmet odaklılık ile çalışanların örgütsel bağlılığı,örgütsel vatandaşlık davranışı, takım ruhu, çalışan memnuniyeti ve finansalperformans arasındaki ilişkilerin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelikolarak 9 hipotez içeren bir kavramsal araştırma modeli oluşturulmuştur.Oluşturulan hipotezler, literatürden elde edilen ölçüm araçlarından oluşan anketformu aracılığıyla Türkiye?nin çeşitli illerinde faaliyet gösteren bankalarınçalışan ve yöneticileriyle bire bir görüşme yapılarak elde edilen verilerkullanılarak yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Gerçekleştirilen istatistikselanalizler sonucunda hizmet odaklılığın söz ko nusu değişkenlerin tümü ilepozitif ilişkili olduğu görülmektedir. Buna karşın sadece örgütsel vatandaşlıkdavranışının finansal performans ile pozitif ilişkili olduğu gözlenmektedir.Öğe Hizmet odaklılığın çalışanların iş sonuçları ve örgütsel performansa etkileri : hizmet sektöründe bir alan araştırması(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Ayas, Nevriye; Eren, Selim SaidBu çalışmanın amacı, bankacılık sektöründe hizmet odaklılığın çalışanların ve müşterilerin tutum ve davranışları ile örgütsel performansa etkilerini incelemektir. Bu bağlamda çalışmada, örgütsel hizmet odaklılık ile çalışanların örgütsel bağlılığı, takım ruhu, iş tatmini, örgütsel vatandaşlık davranışı, müşteri tatmini, müşteri bağlılığı ve finansal performans arasındaki ilişkilerin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak geçmiş çalışmalara bağlı olarak 19 hipotez içeren bir kavramsal araştırma modeli oluşturulmuştur. Oluşturulan hipotezler, literatürden elde edilen ölçüm araçlarından oluşan anket formu aracılığıyla Türkiye'nin çeşitli illerinde faaliyet gösteren bankaların çalışan ve yöneticileriyle bire bir görüşme yapılarak elde edilen veriler kullanılarak yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Gerçekleştirilen istatistiksel analizler sonucunda; örgütsel hizmet odaklılık ile örgütsel bağlılık, takım ruhu, iş tatmini ve örgütsel vatandaşlık davranışı arasında pozitif yönlü ve istatistiki olarak anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Örgütsel bağlılık ile müşteri tatmini ve müşteri bağlılığı arasında anlamlı ilişki olmasına karşın, örgütsel bağlılık ile finansal performans arasındaki ilişki anlamlı değildir. Takım ruhu ile müşteri tatmini arasında pozitif ve anlamlı ilişki varken, müşteri bağlılığı ve finansal performans ile anlamlı bir ilişkisinin olmadığı görülmektedir. İş tatmininin ise müşteri tatmini, müşteri bağlılığı ve finansal performans ile anlamlı bir ilişkisi olmadığı ortaya konmuştur. Örgütsel vatandaşlık davranışı ile müşteri tatmini, müşteri bağlılığı ve finansal performans arasında anlamlı ilişkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Müşteri tatmininin müşteri bağlılığı ile olan ilişkisi pozitif yönlü ve anlamlı iken, finansal performans ile olan ilişkisi pozitif fakat anlamlı değildir. Müşteri bağlılığı ile finansal performans arasında da pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmektedir. Çalışmanın sonunda, sonuçlar, uygulamacılar ve gelecek çalışmalar için öneriler verilmektedir.Öğe KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN TÜKETİCİ ŞİKAYET DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ(2019) Ayas, NevriyeBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin gündelikyaşamlarında satın aldıkları elektronik ürünlerde kişilik özelliklerininşikâyet davranışları üzerindeki etkisini belirleyebilmektir. Literatürdenelde edilen ölçüm araçlarından oluşan anket formu kullanılarakÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesine bağlı iki meslekyüksekokulunda öğrenim gören öğrenciler üzerinde anket uygulanmışve elde edilen veriler AMOS programında yapısal eşitlik modeli ile testedilmiştir. Doldurulan anketlerden yirmi beş tanesi hatalı ve eksikolduğu için kalan üç yüz doksan iki tanesi istatistiksel analizlere tabitutulmuştur. Gerçekleştirilen analizler sonucunda beş faktör kişilikmodeli kullanılarak dışadönüklük boyutu ile şikâyet davranışı arasındaanlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki tespit edilirken, diğer boyutlar ileşikâyet davranışı arasında anlamlı ilişki bulunamamıştır. Bununyanında, dışadönüklük ve uyumluluk arasında anlamlı ve negatif yönlübir ilişki bulunurken dışadönüklük ve dürüstlük (özdisiplin) arasındaanlamlı olmayan negatif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Dışadönüklükve evhamlılık (nörotiklik) arasında anlamlı olmayan pozitif yönlü birilişki varken dışadönüklük ve açıklık arasında anlamlı ve pozitif yönlübir ilişki bulunmaktadır. Uyumluluk ve dürüstlük arasında anlamlı vepozitif yönlü bir ilişki söz konusudur. Uyumluluk ve evhamlılıkarasında anlamlı ve negatif yönlü bir ilişki varken uyumluluk ve açıklıkarasında anlamlı ve negatif yönlü bir ilişki bulunmaktadır. Dürüstlükve evhamlılık arasında anlamlı ve negatif yönlü bir ilişki varkendürüstlük ve açıklık arasında anlamlı olmayan negatif yönlü bir ilişkitespit edilmiştir. Evhamlılık ve açıklık arasında anlamlı olmayan pozitifyönlü bir ilişki bulunmuştur. Çalışmanın sonunda kısıtlar ve gelecekçalışmalar için öneriler sunulmaktadır.Öğe Marka değeri algılamalarının tüketici satın alma davranışı üzerine etkisi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2012-06) Ayas, NevriyeBu çalışmada marka değerinin algılanan boyutlarının (marka bağlılığı, algılanan kalite, marka çağrışımları, marka farkındalığı) tüketici satın alma davranışına olan etkileri incelenmektedir. Bu amaçla marka değeri algılamalarının satın alma davranışı ile olan ilişkisi, genç tüketiciler üzerinde spor ayakkabıları açısından yapılan bir araştırma ile ölçülmektedir. Yapılan çalışmada tüketici temelli marka değeri yaklaşımı esas alınmıştır. Ki-kare analizlerinde algılanan marka değeri boyutlarının hepsinin satın alma kararında etkili olduğu görülmüş ancak modelleme yapıldığında algılanan kalite boyutunun (faktör 2) ve marka farkındalığı boyutunun (faktör 3) model üzerinde dolayısı ile satın alma kararı üzerinde hiçbir etkisinin olmadığı görülmüştür. Nedensel ilişkinin kurulduğu model temelli analiz sonucunda genç nüfusun marka bir ürün satın alma kararlarında en çok marka bağlılığı ve marka çağrışımları boyutlarının etkili olduğu görülmüştür.Öğe The effect of service orientation on financial performance: The mediating role of job satisfaction and customer satisfaction(Elsevier Science Bv, 2013) Eren, Selim S.; Eren, M. Sule; Ayas, Nevriye; Hacioglu, GungorScholars and business executives have become increasingly interested in the concept of an organizational service orientation. Service excellence is a strategic priority and that service significantly affects the creation of superior value, customer satisfaction, competitive advantage, growth, and profitability. The aim of the study is to explore relationships between organizational service orientation, job satisfaction, customer satisfaction and financial performance in banking industry in Turkey. Hypotheses are developed in due course. Next, hypotheses are tested with data collected from a sample of 745 branch managers and employees of banks operating in Turkey. Using structural equation modelling (SEM), results reveal that service orientation is significantly related to job satisfaction, which in turn impacts customer satisfaction, ultimately leading to higher financial performance. Beside service orientation is directly related to customer satisfaction and also to financial performance. At the end, the research findings are discussed and also managerial implications and future research opportunities are presented.