Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Atalay, Muhammet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    An Ontology Based Approach for Next Generation Customer Relationship Management Systems
    (İsmail SARITAŞ, 2020) Tiryaki, Ali Murat; Atalay, Muhammet
    Customer relationship management - CRM systems aim to increase customer satisfaction and loyalty to the company through actions that can be performed by monitoring and analyzing customer behaviours for companies. In these systems, the data obtained from different sources such as sales process, service, and call center are interpreted by the CRM experts as a whole, and the necessary action is taken for the customer. With the rapid progress in information technologies, the diversity of channels that are used to collect data, the size and dynamism of the data have increased. This situation has made it impossible for experts to wholly interpret big-size data from a wide variety of sources in a short period of time. In the CRM area, there is a need for technologies that automatically integrate the data obtained from several sources and can interpret it semantically. In this study, an ontology-based approach is proposed, which allows automatic semantic interpretations on the data obtained from different sources. Based on the proposed approach, a tool has been developed that can unify data from different CRM systems in a common format and make customer-centric interpretations of this data. The tool continuously monitors the systems it is integrated with, and when it detects the conditions defined by the users on the data, it can automatically perform the actions determined by the users. The tool developed was experienced by integrating a CRM system of a company and the evaluation results obtained in this process were discussed.
  • [ X ]
    Öğe
    Ontoloji tabanlı bir müşteri yönetimi sisteminin geliştirilmesi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016) Atalay, Muhammet; Tiryaki, Ali Murat
    Geleneksel MİY (Müşteri İlişkileri Yönetimi), müşterilerin takip edilmesi için gerekli olan her türlü bilginin yapısal bir şekilde tutulmasını tanımlamakta ancak, bu yöntemde anlamlandırma yapılamamaktadır. Ontoloji tabanlı bir müşteri ilişkileri yönetimi (MİY) sisteminin geliştirilmesi ile geleneksel MİY sistemlerinde bulunmayan müşterilerin sadakati, müşteri davranışları, müşterinin motivasyonu ve müşterinin karakteri gibi anlamsal bilgilerin doğrudan çıkarılması sağlanmaktadır. Tez kapsamında, ontoloji tabanlı bir müşteri yönetimi sisteminin geliştirilmesi hedeflenmiştir ve MİY sistemlerine anlamsal (ontolojik) bir yaklaşım sunacak model oluşturulmuştur. Bu amaçla hazırlanan Kaynak Tanımlama Çerçevesi (Resource Description Framework - RDF), geleneksel müşteri ilişkileri yönetimi sistemleri üzerindeki yapısal bilgilere uygulanarak müşteri ve ilişkili konularda toplanan tüm verilerin anlamlı hale getirilmesi hedeflenmiştir. Ayrıca, MİY sistemlerinde veriler dağıtık halde bulunabilmektedir. Dağıtık veriler kendi içinde tutarlı bir ontoloji içermesiyle beraber bir araya geldiklerinde yeni anlamlar da barındırabildikleri görülmüştür. Bu kapsamda, dağıtık verilerin bir araya gelmesiyle ortaya çıkardıkları yeni anlamlar üzerinde de durulmuştur. Veriler, klasik MİY üzerinde bulunan nesnelerin, üçlü saklama modeli (triple) oluşturularak anlamlandırılmıştır. Ontoloji kurallarının uygulandığı bir altyapı oluşturulmuştur. Bu altyapı hem klasik MİY modelinde bulunmayan anlamları içermekte hem de sonradan oluşturulabilecek kurallar kümesiyle yeni anlamların çıkmasını sağlayacaktır.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim