Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aktan, Ebru Kerem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Erken Çocukluk Dönemi 'Barış' Değerine Evrensel Bir Bakış I
    (2006) Kamaraj, Işık; Aktan, Ebru Kerem
    Erken çocukluk döneminde (0-8 yaş) kazandırılabilecek sosyal değerlerden birisi de “barış”tır. Barışın somutlaştırılması, elle tutulur, değerli, öğrenmeye değer ve uğruna çabalanması gereken bir şey olarak öğrencilere sunulması gerekmektedir. Eğitim, çeşitli nedenlerle ortaya çıkan şiddetin ve şiddet kültürünün etkisinin azaltılması ya da bunun çoğalması ve şiddet karşıtı barış kültürünün oluşturulmasında temel faktördür. Bu amaçtan yola çıkarak, insanlık değerlerinden “barış” temasının, okul öncesi dönemde ele alınmasının, en az diğer eğitim kademeleri kadar önemli olduğu düşüncesinden hareket ederek bu araştırma planlanmıştır. Farklı ülkelerde okul öncesi eğitim alanında çalışan kişiler (öğretmenler, idareciler, akademisyenler, sivil toplum gönüllüleri, vb.) araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmanın veri toplama aşamasında, kişisel, mesleki ve barış eğitimi ile ilgili kişilerin bilgi düzeyini ve uygulamalarını tespit etmeye yönelik, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş 10 adet sorudan oluşan bir ‘görüşme formu’ kullanılmıştır. Uygulama, 01 Mayıs 2005-30 Temmuz 2005 tarihleri arasında yürütülmüştür. Araştırma verilerinin analizinde, öncelikle içerik analizi yapılarak anahtar kelimeler tespit edilmiştir. Araştırmanın devamında daha detaylı bir, ”İçerik analizi” yapılarak, önce anahtar kelimeler, daha sonra bunlara bağlı olarak kavramlar ve temalar oluşturulacaktır. Araştırmacılar tarafından hazırlanmakta olan “Barış Eğitimi Programı”nda, bu araştırmanın bulgularından yola çıkarak elde edilen anahtar kelimeler temel alınacaktır.
  • [ X ]
    Öğe
    Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarının İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma: İstanbul İli Örneği
    (2005) Aktan, Ebru Kerem; Cömert, Dilfiruz
    Araştırmada, okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin, İstanbul ilindeki okul öncesi eğitimin sorunlarına ilişkin görüşlerini öğrenmek amacıyla, araştırmacılar tarafından bir anket formu geliştirilmiştir. İstanbul ili ve ilçelerindeki Milli Eğitim Bakanlığı 'na ve Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumuna bağlı resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumları ile üniversiteye bağlı uygulama okullarında görev yapmakta olan 305 okul öncesi eğitim öğretmeni, araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Uygulama, 2003-2004 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi içerisinde şubat-haziran ayları arasında yürütülmüştür. Araştırmanın bulguları incelendiğinde araştırmaya katılan okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin \"Çok Önemli\" gördükleri sorunlar sırasıyla, %7l,8 ile Kendini Gerçekleştirme ve Yenileme birinci sırada, %67,2 ile Yönetim ve Yöneticiler ikinci sırada, %64,6 ile Program üçüncü sırada yer almaktadır. Öğretmenlerin birinci sırada katılmak istedikleri hizmetiçi eğitimin konusu %52,6 ile Çocuğu Tanıma Teknikleri 'dir.
  • [ X ]
    Öğe
    Siirt İlinde Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarının Tespitine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
    (2006) Aktan, Ebru Kerem; Cömert, Dilfiruz
    Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimin, program, denetim, mevzuat ve özlük hakları, fiziksel çevre, yönetim ve yöneticiler, sınıf yönetimi, personel, finansman, anne-babalar, kendini gerçekleştirme ve yenileme açısından Siirt ilindeki sorunlarını belirleyerek öneriler geliştirmektir. Araştırmada, okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin, Siirt ilinde okul öncesi eğitimin sorunlarına ilişkin görüşlerini öğrenmek amacıyla, araştırmacılar tarafından bir anket formu geliştirilmiştir. Siirt ili ve ilçelerinde Millî Eğitim Bakanlığına ve Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumuna bağlı resmî ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 180 okul öncesi eğitim öğretmeni, araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Uygulama, 2003-2004 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi içerisinde nisan-mayıs ayları arasında yürütülmüştür. Araştırmanın bulguları incelendiğinde araştırmaya katılan okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin “Çok Önemli” gördükleri sorunlar sırasıyla, %77.8 ile Anne-Babalar 1. sırada, %71.7 ile Fiziksel Çevre 2. sırada, %65.6 ile Program 3. sırada yer almaktadır. Öğretmenlerin “Hiç Önemli” görmedikleri sorunlar sırasıyla, %2.8 ile Yönetim ve Yöneticiler ve Sınıf Yönetimi 1. sırada, %2.2 ile Yaygınlaşma 2. sırada, %1.7 ile Finansman 3. sırada yer almaktadır. Öğretmenler, 1. sırada katılmak istedikleri Hizmet-içi eğitimin konusu olarak %36.5 ile Çocuğu Tanıma Teknikleri’ni belirtmişlerdir.
  • [ X ]
    Öğe
    Türkiye'de Okul Öncesi Eğitimin Sorunları ve Çözüm Önerileri
    (2005) Aktan, Ebru Kerem; Cömert, Dilfiruz
    Araştırmanın amacı, “Türkiye’de okul öncesi eğitimin sorunlarına” ilişkin durum tespiti yaparak öneriler geliştirmektir. Türkiye genelinde görev yapan 1760 okul öncesi öğretmeni, çalışma grubunu oluşturmuştur. Bulgulara göre öğretmenlerin “Çok Önemli” gördükleri sorun Fiziksel Çevre, “Hiç Önemli” görmedikleri sorun ise Denetimdir. Öncelikle katılmak istedikleri Hizmet-içi Eğitimin konusu Çocuğu Tanıma Teknikleri iken, Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarını, katılmayı en az istedikleri Hizmet-içi Eğitim çalışması olarak belirtmişlerdir. Bulgular ışığında ailelerin bilinçlendirilmesi, gerekli alanlarda destekleyici önlemlerin alınması, öğretmen ve yöneticilerin Hizmet-içi Eğitim almaları, erken çocukluk dönemi eğitimine yönelik yönetmeliklerin ve standartların yeniden değerlendirilerek eğitimin yaygınlaştırması için farklı modeller geliştirilmesi önerilmektedir.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim