Yazar "Akkaya, Gülnur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hastanede Çalışan Hemşirelerin İş Güvenliği(2018) Akkaya, Gülnur; Atay, SelmaAmaç: Bu çalışma hastanede çalışan hemşirelerin iş güvenliği durumlarının belirlenmesi amacıylayapılmıştır. Yöntem: Kesitsel ve tanımlayıcı olarak yapılan bu çalışmanın örneklemini, devlet ve üniversitehastanesinde çalışan toplam 272 hemşire oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında, hemşirelerin özelliklerinibelirleyen form ve hastanede çalışan sağlık personeli için iş güvenliği ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 21.0programında, sayı yüzde, ortalama kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırma bulgularına göre,hemşirelerin % 61.5’i iş güvenliğine ilişkin tebliğden haberi olmadıklarını belirtmişlerdir. Hemşirelerin %61.5’içalıştıkları kurumda iş güvenliği uzmanı olup olmadığını bilmediklerini, %52.3’ü kurumlarında çalışangüvenliğine ilişkin komite olduğunu belirtmiştir. Hastanelerde iş güvenliği ölçeği toplam ve alt boyutlar bazındapuan ortalamalarına bakıldığında ise; 2.16±0.98 ve 3.96±1.48 aralığında değişmiştir. Sonuç: Araştırmada,kurumlarda orta düzeyde bir iş güvenliğini sağlanabildiği bulunmuştur. Mesleki hastalıklar ve şikâyetler alt ölçeği,yönetsel destek ve yaklaşımlar alt ölçeği boyutunda ise, ortalamanın altında bulunmuştur.Öğe Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitim Stresini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi(2018) Akkaya, Gülnur; Babacan Gümüş, Aysun; Akkuş, YelizAmaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik lisans öğrencilerinin eğitimstresini etkileyen faktörlerin belirlenmesidir.Yöntem: Tanımlayıcı tipte yapılan bu çalışma iki farklı üniversitedehemşirelik lisans programına devam eden 585 öğrenci ile yapılmıştır.Verilerin toplanmasında “Sosyo-Demografik Özellikler Bilgi Formu”ve “Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS 20.0istatistik programında analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesindesayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizive korelasyon analizi kullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin uygulama stres puanı ortalaması 30.45±8.48,akademik stres puanı 30.79±8.09, toplam stres puanı 61.25±15.74olarak saptanmıştır. Uygulama stres puanı kız öğrencilerde, okulunfiziki koşullarından memnun olmayanlarda, hemşirelik bölümünütercih etmekte kararsız olanlarda anlamlı düzeyde daha yüksektir(p<0.05). Akademik stres puanı kız öğrencilerde, batıda yer alan okulunöğrencilerinde, okulun fiziki koşullarından memnun olmayanlardave hemşirelik müfredatından hiç memnun olmayanlarda anlamlı düzeydedaha yüksek olduğu bulunmuştur (p<0.05).Sonuç: Çalışmanın yapıldığı her iki okulda fiziksel koşulların düzenlenmesi,hemşirelik bölümlerinin daha etkin tanıtılması ve müfredatlarınıntekrar gözden geçirilmesi önerilmektedir.