Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Akatay, Ayten" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Çalışanların örgütsel kimlik algılarının vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisi
    (2008) Akatay, Ayten
    Bu çalışmanın amacı, çalışanların örgütsel kimlik algılarının örgütsel vatandaşlık davranışını ne şekilde etkilediğini ortaya koymaktır. Araştırmada üniversite görev yapan akademisyenler hedef kitle olarak seçilmiş ve dağıtılan 500 anketten 180 adedi geri alınarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda çalışanların örgütsel kimlik algılarının örgütsel vatandaşlık davranışını pozitif yönde etkilediği bulunmuştur. Ayrıca örgütsel vatandaşlığın alt boyutları tek tek modele katılarak elde edilen sonuçlar incelendiğinde örgütsel kimlik algılarının en çok örgütsel vatandaşlığın alt boyutlarından nezaket üzerinde etkili olduğu görülmektedir. Daha sonra sırasıyla sivil erdem, diğergamlık, centilmenlik boyutu üzerinde etkili olduğu ortaya konmuştur. Çalışanların örgütsel kimlik algılarının en az etkiyi verdiği boyut vicdanlılık olarak ortaya çıkmıştır. Bu sonuçların yanı sıra uygulamaya yönelik çeşitli değerlendirmeler ve öneriler sunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Dünya ve Türkiye üniversitelerinde girişimcilik eğitimi: karşılaştırmalı bir analiz
    (2010) Yelkikalan, Nazan; Akatay, Ayten; Yıldırım, Hacı Mehmet; Karadeniz, Yasin; Köse, Can; Koncagül, Öznur; Özer, Eray
    Özet Son yıllarda önemli konuların başında gelen girişimcilik, yeni iş alanlarının oluşturulmasına ve istihdam sorunlarının çözümüne önemli katkılar sağlamaktadır. Girişimcilik ruhunun oluşması ve başarılı girişimcilerin ortaya çıkmasında girişimcilik eğitimi de önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada girişimci, girişimcilik kavramları üzerinde durularak Dünya’daki ilk 100 üniversite ve Türkiye’deki devlet, vakıf üniversitelerindeki girişimcilik eğitimi; üniversitelerin internet siteleri üzerinden; girişimcilik dersi ve ders içeriği, girişimcilik merkezi ve girişimcilik topluluğu/kulübü olup olmadığı başlıkları altında içerik analiziyle incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre; Türkiye’de üniversite düzeyinde girişimcilik eğitiminin ön lisans düzeyinde yoğun olarak verildiği, dünyada ise durumun tam tersi olduğu tespit edilmiştir. Türkiye’de üniversite düzeyinde girişimcilik eğitiminin öneminin anlaşılmasıyla, dünyaya göre eksiklikler giderilerek daha özgün ve işlevsel bir yapıya kavuşturulması daha başarılı girişimcilerin yetiştirilmesi için önemli bir adım olacaktır
  • [ X ]
    Öğe
    Impact of Ambidextrous Marketing on Market and Financial Performance
    (Knowledge E, 2017) Tokgoz, Emrah; Akatay, Ayten; Ozdemir, Serkan
    Firms need ambidextrous marketing functions which is being capable of exploitation and exploration of markets. In this research, impact of ambidextrous marketing on market performance and financial peformance is revealed using Structural Equation Model (SEM). Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs) operating in information technology have been selected. For this reason, sample of the study was collected via questionnaire through 392 SME's managers and owners. According to the results of the model; marketing exploitation has significant and positive direct effect on market performance while marketing exploration has significant and positive effects on market and financial performance. When dependent variables are examined, it is revealed that market performance has significant and positive direct effect on financial performance. As a result, it is demonstrated that ambidextrous marketing has impact on market and financial peformance.
  • [ X ]
    Öğe
    Involvement with backpacking: A research on backpackers visiting Istanbul
    (Inst Tourism, 2013) Akatay, Ayten; Cakici, A. Celil; Harman, Serhat
    The concept of involvement has been used to explain individuals' emotional attachment to specific tourism destinations and different segment of consumers in tourism. However, involvement with backpacking among backpackers has not been examined. A survey was conducted in Istanbul, one of the world's largest tourist destinations. Data was collected through a questionnaire during April 2012 with 887 backpackers who stayed in hostels in Istanbul. Factor analysis showed that involvement with backpacking can be examined in four dimensions: attraction, centrality to life style, social bonding, and identity expression and affirmation. Significant differences were also found in involvement with backpacking according to age, self-definition, travel experience and number of information sources used. Our findings demonstrate that Turkey is more preferred by European backpackers at the beginning of their travel career, thus supporting the importance of the Pearce's (1993) Travel Career Ladder in tourism research.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kurumsal Sosyal Sorumluluk Anlayışındaki Değişimlerin Yönetsel İşleyişe Etkileri
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2008) Akatay, Ayten
    Today effects of changes in the understanding of corporate social responsibility are seen as increased responsible behavior by owners and managers of the companies and reflecting those behaviors in their business operations. In this manner, besides meeting economic, ethical and legislative responsibilities, in order to sustain its existence and gain competitive advantage management or managers also demonstrate effort towards increasing life quality of all components that the business has a relationship with. In other words, including social and environmental issues in business strategies is unavoidable for the success of businesses. In this regard, effects of changes in the understanding and concept of corporate social responsibility from past to present on the roles and responsibilities of managers and subjects included in business processes as a result of the decision given by the management or managers towards behaving within corporate social responsibility have been discussed in this study. Moreover, a proposal that management of corporate social responsibility should be realized by the administration of a top management that will meet the corporate social responsibility and that will have special knowledge skills and demonstrate a proactive attitude towards solving society’s basic problems has been proposed.
  • [ X ]
    Öğe
    Otel İşletmelerinde Paydaş Odaklılığın İşletme Performansı Üzerine Etkisi
    (2020) Şenerol, Hüseyin; Akatay, Ayten
    Turizm literatüründe pazar odaklılık ile ilgili birçok çalışma yapılmıştır. Bu çalışmalar müşterilerin işletmelerin odağında olması gerekliliği vurgulanmıştır. Oysa turizm sektörünün kırılgan yapısı ve sunulan paket ürünün bileşik yapısı paydaşlar arasında işbirliğini zorunlu kılmaktadır. Otel işletmelerinde paydaş odaklılığın işletme performansı üzerindeki etkilerinin belirlenmesine yönelik yapılan bu çalışmanın temel amacı, pazarlamanın odağında birçok paydaşın olması gerektiğini ortaya koymaktır. Araştırma evreni olarak Antalya ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı konaklama işletmelerioluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu işletmelerin çeşitli yönetim kademelerinde görev alan yöneticiler oluşturmaktadır. Çalışmada anket tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatiksel analiz teknikleriyle değerlendirilmiştir. Hipotezlerin doğruluğunu test etmek amacıyla oluşturan regresyon analizlerinin sonucuna göre paydaş odaklılık hem işletme performansına hem de işletme performansının alt boyutlarına olumlu ve anlamlı etkilemektedir. Ayrıca paydaş odaklılığın alt boyutlarından müşteri, tedarikçi ve hissedar odaklılığın işletme performansını olumlu ve anlamlı etkilediği tespit edilirken, yerel yönetim odaklılığın işletme performansının anlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Public Policy Influences on Academia in the European Union: A Snapshot of the Convergences Among HRM-Industrial Relations and CSR-Stakeholder Approach
    (Sage Publications Inc, 2017) Aliu, Dorian; Akatay, Ayten; Aliu, Armando; Eroglu, Umut
    The aim of this research is to examine the public policy influences on academic investigations that contain a substantial convergence among human resource management-industrial relations and corporate social responsibility-stakeholder approach by means of using bibliometric and content analyses of relevant publications in the Scopus and ScienceDirect databases. Totally, 160 publications were subject to bibliometric, cluster, and summative content analyses. In this context, this study claims that public policy in the EU influences academic investigations and scholars. The investigation draws attention to the importance of active participation of different public institutions and key stakeholders (e.g., trade unions, works councils, academic associations) that prepare a basis for collaboration, solidarity, and communication for strengthening EU social model, social dialogue, collective bargaining, and the protection of social rights. The research findings illuminate the fact that European public policies have significant effects on shaping and encouraging investigations that are considered within the scope of IR-HRM and CSR-SA. One of the most crucial recommendations of this study is that the investigations which are out of this framework can be considered quite idealistic. Therefore, researchers may attempt to publish more scientific investigations in frame of IR-HRM and CSR-SA to enhance the comprehensiveness and depth of these two clusters.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sustainable Competition and Resource-Based View in Global Markets
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2008) Alagöz, Selda; Akatay, Ayten
    Today, competition concept acquires a different meaning for companies. Too much supply and fast realization of improvements as a result of globalization and fast increase in the population of the world cause companies to lose their competitive advantage in a short time. Companies have to have some basic abilities and improve them in order to provide sustainable competitive advantage. Basic abilities are more efficient, cheaper and value-added activities according to the activities in a competitive environment. On the view of marketing, to provide a sustainable competitive advantage, companies make an integration of basic marketing abilities and physical sources in a customer centered approach and then they will have an approach which is hard to be imitated. As we named sources that provide companies a competitive advantage and customer value as "Market Based Resource"; while making a market based resource companies have to provide abilities which are hard to copy and answer customers' needs and wants with rare resources. This can give companies superiority over their competitors. In this study, we will handle the advantages of "resource-based view" in today's tough market conditions.
  • [ X ]
    Öğe
    Yöneticilerin Etik Liderlik Davranışlarının, Örgütsel Adalet ve Sinizm Üzerine Etkileri: Çanakkale İl Emniyet Müdürlüğü'nde Bir Araştırma
    (2016) Akatay, Ayten; Yücekaya, Polat; Kısat, Necmiye Çepni
    Bu çalışmada örgütlerde yönetici davranışlarının etik değerlere uygunluğunun, iş görenlerin adalet algılarına ve örgüte ilişkin geliştirdikleri tutumlara etkileri incelenmektedir. Çalışmanın amacı, emniyet müdürlüğünde görevli iş görenlerin örgütsel adalet algıları ve sinizm düzeylerini tespit etmek, yöneticilerin etik liderlik davranışlarının iş görenlerce nasıl algılandığını ve bu algının örgütsel adalet ile sinizm üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaçla Çanakkale il emniyet müdürlüğünde görevli 322 personel ile 2015 yılı Kasım-Aralık aylarını kapsayan dönemde yüz yüze anket uygulanarak veri toplanmıştır. Toplanan verilere faktör analizi, T testi, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan araştırma sonuçlarına göre yöneticilerin etik liderlik davranışları örgütsel adaleti pozitif ve örgütsel sinizmi negatif etkilemektedir. Yöneticilerin etik liderlik davranışları algısı, iş görenlerin yaş, medeni hal ve mesleki pozisyonlarına göre farlılaşırken; cinsiyet ve çalışma süresine göre farklılık göstermemektedir. İş görenlerin örgütsel adalet algıları, medeni halleri ve mesleki pozisyonlarına göre farklılaşmakta olup; sinizm algıları ise yaşlarına, medeni hallerine ve mesleki pozisyonlarına göre farklılaşmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yöneticilerin etik liderlik davranışlarının, örgütsel adalet ve sinizm üzerine etkileri: Çanakkale İl Emniyet Müdürlüğü’nde bir araştırma
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016) Akatay, Ayten; Yücekaya, Polat; Kısat, Necmiye Çepni
    Bu çalışmada örgütlerde yönetici davranışlarının etik değerlere uygunluğunun, iş görenlerin adalet algılarına ve örgüte ilişkin geliştirdikleri tutumlara etkileri incelenmektedir. Çalışmanın amacı, emniyet müdürlüğünde görevli iş görenlerin örgütsel adalet algıları ve sinizm düzeylerini tespit etmek, yöneticilerin etik liderlik davranışlarının iş görenlerce nasıl algılandığını ve bu algının örgütsel adalet ile sinizm üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaçla Çanakkale il emniyet müdürlüğünde görevli 322 personel ile 2015 yılı Kasım-Aralık aylarını kapsayan dönemde yüz yüze anket uygulanarak veri toplanmıştır. Toplanan verilere faktör analizi, T testi, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan araştırma sonuçlarına göre yöneticilerin etik liderlik davranışları örgütsel adaleti pozitif ve örgütsel sinizmi negatif etkilemektedir. Yöneticilerin etik liderlik davranışları algısı, iş görenlerin yaş, medeni hal ve mesleki pozisyonlarına göre farlılaşırken; cinsiyet ve çalışma süresine göre farklılık göstermemektedir. İş görenlerin örgütsel adalet algıları, medeni halleri ve mesleki pozisyonlarına göre farklılaşmakta olup; sinizm algıları ise yaşlarına, medeni hallerine ve mesleki pozisyonlarına göre farklılaşmaktadır.

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim