Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Açar, Seçil" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    EXPERIENCED CLASSROOM TEACHERS’ OPINIONS ON INCLUSIVE EDUCATION
    (Kastamonu Üniversitesi, 2011) Demir, Mehmet Kaan; Açar, Seçil
    The aim of this research was to receive the opinions of classroom teachers who had had at least one inclusion student in their classrooms during their professional lives. For this purpose, among 151 classroom teachers who had inclusion students in the city of Çanakkale, interviews were conducted with 45 classroom teachers who had educated at least one inclusion student during their teaching lives. The qualitative research method was employed in the research, and semi-structured interviews was used as the data collection tool. In line with the research objective, the classroom teachers were asked if they support the application of inclusion or not with its reasons, about the problems they encounter and their suggestions. 31 68,89% of 45 participant classroom teachers stated that they do not support inclusive education
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlköğretim sosyal bilgiler dersinde gözlem gezisi uygulamasının öğrencilerin eleştirel düşünme becerisine ve çevre duyarlılığına etkisi
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Açar, Seçil; Demir, Mehmet Kaan
    “İlköğretim Sosyal Bilgiler dersinde gözlem gezisi uygulamasının öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine ve çevre duyarlılıklarına etkisi var mıdır?” sorusunun problem olarak alındığı bu deneysel araştırmanın çalışma grubunu Çanakkale ili Ayvacık ilçesi Küçükkuyu beldesi Fernur Sözen İlköğretim Okulu 2008–2009 eğitim öğretim yılı 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için Demir (2006) tarafından geliştirilen eleştirel düşünme ölçekleri ile araştırmacı tarafından geliştirilen çevresel duyarlılık ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin eleştirel düşünme ölçeği ve çevresel duyarlılık ölçeği öntest ve sontestten aldıkları puanlar SSPS 10.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, · Deney grubu öğrencilerinin gözlem gezisi uygulaması sonucunda eleştirel düşünme becerilerinde anlamlı düzeyde yükselme olmuştur. · Kontrol grubu öğrencilerine öğretmen kılavuz kitabına uygun öğretim sonucunda öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. · Deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri sontest toplam puanları karşılaştırıldığında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. · Deney grubu öğrencilerinin gözlem gezisi uygulaması sonucunda çevresel duyarlılıklarında anlamlı düzeyde yükselme olmuştur. · Kontrol grubu öğrencilerine öğretmen kılavuz kitabına uygun öğretim sonucunda öğrencilerin çevresel duyarlılıklarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. · Deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin çevresel duyarlılık sontest toplam puanları karşılaştırıldığında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmustur. Araştırma sonucunda öğretmenlere, velilere, araştırmacılara ve Milli Eğitim Bakanlığı’na gözlem gezisi uygulamasının yapılması için gerekli olanak ve kolaylıkların sağlanması ve etkisinin araştırılması, eleştirel düşünebilen ve çevreye duyarlı öğrenciler yetiştirmek için çeşitli uygulamaların yapılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Kaynaştırma eğitimi konusunda tecrübeli sınıf öğretmenlerinin görüşleri
    (2011) Demir, Mehmet Kaan; Açar, Seçil
    Bu araştırma öğretmenlik hayatı süresince en az bir kaynaştırma öğrencisi olan sınıf öğretmenlerinin bu konudaki tecrübelerini yansıtmak ve görüşlerini almak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla Çanakkale ilinde ulaşılabilen ve kaynaştırma öğrencisi olan 151 sınıf öğretmeni içerisinden öğretmenlik hayatı boyunca en az bir kaynaştırma öğrencisine öğretmenlik yapmış olan 45 sınıf öğretmeninin tamamıyla görüşme yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, veri toplama tekniği olarak da yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda sınıf öğretmenlerine kaynaştırma uygulamasını destekleyip desteklemedikleri, bu durumun nedenleri, yaşadıkları sorunların neler olduğu ve önerileri sorulmuştur. Araştırma sonucunda görüşme yapılan 45 sınıf öğretmeninin 31’ i (%68,89) kaynaştırma eğitimini desteklemediğini ifade etmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Sınıf Eğitimi Alanında Gerçekleştirilen Doktora Tezlerinin Öneriler Bölümünün Betimsel Analizi
    (Temel Eğitim Derneği, 2024) Çınar, Tansu; Açar, Seçil; Sarıalai, Anıl Doğukan; Demir, Mehmet Kaan; Taşkın, Çiğdem Şahin
    Bu çalışmada, Sınıf Eğitimi alanında hazırlanan doktora tezlerinin öneriler bölümünü çeşitli değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada, 2005-2023 yılları arasında 17 farklı üniversitede hazırlanan 398 doktora tezinden elde edilen 4.653 öneri incelenmiştir. Öneriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen "Tez-Öneri Değerlendirme Formu" kullanılarak değerlendirilmiştir. Betimsel analiz kullanılarak elde edilen sonuçlar tablolar halinde düzenlenmiştir. Bulgular, Gazi Üniversitesinde hazırlanan tezlerin en yüksek öneri sayısına sahip olduğunu göstermektedir. Tezlerde en çok gelecekte yapılacak araştırmalar için önerilerde bulunulurken yürütülen araştırmanın sınırlılıklarına yönelik önerilerin, incelenen kriterler açısından en az sayıda öneride bulunulan kategori olduğu görülmektedir. Bulgularda, MEB en fazla öneri alan yetkili kurum olarak öne çıkmaktadır. Öğretmenlerin ise en fazla öneri sunulan grup olduğu görülmüştür. Tez başına düşen öneri sayısı genellikle 6 ile 10 arasındadır. İncelenen tezlerin çoğunda öneriler bölümünün araştırmacılar tarafından hazırlanan formda yer alan kriterlerin tamamını içermediği görülmüştür

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim