Yazar "Açar, Seçil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim sosyal bilgiler dersinde gözlem gezisi uygulamasının öğrencilerin eleştirel düşünme becerisine ve çevre duyarlılığına etkisi(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Açar, Seçil; Demir, Mehmet Kaan“İlköğretim Sosyal Bilgiler dersinde gözlem gezisi uygulamasının öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine ve çevre duyarlılıklarına etkisi var mıdır?” sorusunun problem olarak alındığı bu deneysel araştırmanın çalışma grubunu Çanakkale ili Ayvacık ilçesi Küçükkuyu beldesi Fernur Sözen İlköğretim Okulu 2008–2009 eğitim öğretim yılı 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için Demir (2006) tarafından geliştirilen eleştirel düşünme ölçekleri ile araştırmacı tarafından geliştirilen çevresel duyarlılık ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin eleştirel düşünme ölçeği ve çevresel duyarlılık ölçeği öntest ve sontestten aldıkları puanlar SSPS 10.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, · Deney grubu öğrencilerinin gözlem gezisi uygulaması sonucunda eleştirel düşünme becerilerinde anlamlı düzeyde yükselme olmuştur. · Kontrol grubu öğrencilerine öğretmen kılavuz kitabına uygun öğretim sonucunda öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. · Deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri sontest toplam puanları karşılaştırıldığında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. · Deney grubu öğrencilerinin gözlem gezisi uygulaması sonucunda çevresel duyarlılıklarında anlamlı düzeyde yükselme olmuştur. · Kontrol grubu öğrencilerine öğretmen kılavuz kitabına uygun öğretim sonucunda öğrencilerin çevresel duyarlılıklarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. · Deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin çevresel duyarlılık sontest toplam puanları karşılaştırıldığında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmustur. Araştırma sonucunda öğretmenlere, velilere, araştırmacılara ve Milli Eğitim Bakanlığı’na gözlem gezisi uygulamasının yapılması için gerekli olanak ve kolaylıkların sağlanması ve etkisinin araştırılması, eleştirel düşünebilen ve çevreye duyarlı öğrenciler yetiştirmek için çeşitli uygulamaların yapılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.Öğe Kaynaştırma eğitimi konusunda tecrübeli sınıf öğretmenlerinin görüşleri(2011) Demir, Mehmet Kaan; Açar, SeçilBu araştırma öğretmenlik hayatı süresince en az bir kaynaştırma öğrencisi olan sınıf öğretmenlerinin bu konudaki tecrübelerini yansıtmak ve görüşlerini almak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla Çanakkale ilinde ulaşılabilen ve kaynaştırma öğrencisi olan 151 sınıf öğretmeni içerisinden öğretmenlik hayatı boyunca en az bir kaynaştırma öğrencisine öğretmenlik yapmış olan 45 sınıf öğretmeninin tamamıyla görüşme yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, veri toplama tekniği olarak da yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda sınıf öğretmenlerine kaynaştırma uygulamasını destekleyip desteklemedikleri, bu durumun nedenleri, yaşadıkları sorunların neler olduğu ve önerileri sorulmuştur. Araştırma sonucunda görüşme yapılan 45 sınıf öğretmeninin 31’ i (%68,89) kaynaştırma eğitimini desteklemediğini ifade etmiştir.Öğe The Response of Apseudopsis latreillii (Milne-Edwards, 1828) (crustacea, tanaidacea) to environmental variables in the Dardanelles(2014) Ateş, A. Suat; Katağan, Tuncer; Sezgin, Murat; Açar, SeçilTanaid, Apseudopsis latreillii (Milne- Edwards, 1828) Akdeniz Ekosisteminin yumuşak zeminlerindeki yaygın bir krustase türüdür ve hem temiz hem de kirli çevrelerde ortaya çıkar. Bu çalışmanın amacı Çanakkale Boğazınınyumuşak zeminlerinde gözlenen çevresel değişkenlere tanaid, A. latreilleinin duyarlılık durumunu belirlemektir. İstasyonlardaki A. latreillii bolluğu çalışma alanında sedimentteki organik madde ve çevresel değişkenler karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Çalışma boyunca toplam 1406 Apseudopsis latreillii bireyi kaydedilmiştir. A. latreillii nin en yüksek baskınlık değeri (b=%30,37) sedimentteki organik madde miktarının %25,50±12,09 olduğu Kepez Limanı için bulunmuştur. Örnekleme mevsimlerine göre en yüksek baskınlık değeri Ağustos 2008 (organik madde %21,7±7,99) için %56,75ti. Sedimentteki en yüksek kum oranı (%99,59) Eceabat örnekleme noktasında bulunmuştur. En yüksek pozitif ilişki (r=0.349, P<0,05) sitelerde ölçülen çakıl içeriği (%) ile toplam bolluk (birey.0,09 m-2) arasında gözlemlenmiştir.