Yazar "Şahin, Çiğdem Taşkın" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Epistemolojik inançlar: Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını yordayıcı bir değişken(2012) Şahin, Çiğdem TaşkınBu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme yaklaşımlarının yordayıcısı olarak epistemolojik inançlarını incelemek amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı olarak, veriler Schommer (1990) tarafından geliştirilen ve Deryakulu ve Büyüköztürk (2002) tarafından Türkçeye uyarlanan Epistemolojik İnanç Ölçeği ile Biggs, Kember ve Leung (2001) tarafından geliştirilen ve Önder ve Beşoluk (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan Düzenlenmiş İki Faktörlü Çalışma Süreci Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 214 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma bulguları öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarına ilişkin Öğrenmenin Çabaya Bağlı Olduğuna İnanç faktörünün Derin Öğrenme yaklaşımını anlamlı olarak yordadığını ve Tek Bir Doğrunun Var Olduğuna İnanç faktörünün ise Yüzeysel Öğrenme yaklaşımını anlamlı olarak yordadığını göstermektedir. Buna ek olarak, araştırmanın amacı kapsamında, öğretmen adaylarının Epistemolojik İnanç ve Düzenlenmiş İki Faktörlü Çalışma Süreci ölçeklerine ait puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini incelemek amacıyla verilere t testi uygulanmıştır. Bulgular; kız ve erkek öğretmen adaylarının benzer öğrenme yaklaşımına sahip olmasına rağmen; kız öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının erkeklerinkinden daha gelişmiş olduğuna dikkati çekmektedir.Öğe Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi yeterlik inançları(2010) Hacıömeroğlu, Güney; Şahin, Çiğdem TaşkınÖğretmen yeterlik inancı, öğretmenlerin öğrenci performansını etkilemeye yönelik becerilerine ilişkin inançları olarak tanımlanmaktadır. Birçok araştırmacı öğretmen inancı ile alan bilgisinin öğretmen yetiştirmede önemli bir yer tutmasına rağmen öğretmen adayı yetiştirme üzerine odaklanan araştırmaların bu konuyu yeterince ele almadığını vurgulamaktadır (Enochs, Smith and Huinker, 2000). Bu sebeple, araştırmada Enochs ve ark. (2000) tarafından geliştirilen Matematik Öğretimi Yeterlik İnanç Ölçeği’ni Türkçe’ye uyarlamak ve sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine ilişkin yeterlik inançlarını belirlemek amaçlanmıştır. Ölçeğin uyarlanmış halinin 17 maddeden oluştuğu ve ölçeği oluşturan faktörlerin dağılımının özgün halinden farklı olduğu görülmektedir. Ölçeğin Cronbach alfa iç tutarlık katsayısı 0,712 ve Pearson korelasyon katsayısı ise (r= 0,714 ve p=0,001) olarak belirlenmiştir. DFA ve AFA sonuçları ölçeğin geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu göstermektedir. Adayların ölçeğe yönelik görüşlerinin cinsiyetlerine, öğrenim düzeyi ve başarı notuna göre farklılaşmadığı; ancak, ‘Etkili Öğretimde Öğretmenin Rolü’ faktörünün kız öğretmen adaylarının lehine farklılaştığı görülmektedir.Öğe Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenme-Öğretme Sürecinde Materyal Kullanımlarının Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Dayalı Olarak İncelenmesi(2015) Aksoy, İffet Tokgöz; Şahin, Çiğdem TaşkınTeknolojik gelişmelerdeki baş döndürücü hız, toplumda yaşayan bütün bireyleri doğrudan etkilediği gibi toplumsal değişimin sürekliliğini sağlayan öğretmenlere de ayrı bir sorumluluk yüklemiştir. Sağlıklı ve verimli bir öğrenme-öğretme sürecinin planlanıp uygulanmasından sorumlu olan öğretmenlerden, teknolojik gelişmeleri yakından takip etmekle kalmayıp aynı zamanda teknolojik gelişmelerin öğrenme-öğretme sürecinde etkili bir biçimde kullanmaları beklenmektedir. Bu araştırma ile öğretmen adaylarının öğrenme- öğretme sürecinde sınıf öğretmenlerinin kullandıkları öğretim materyallerine yönelik görüşlerini belirlemek amaçlanmaktadır. Böylelikle, sınıf öğretmenlerinin gerçekleştirdikleri uygulamaların öğretmen adaylarının mesleğe başladıklarında nitelikli öğrenme-öğretme sürecini sağlamalarına ne ölçüde katkıda bulunduğu materyal kullanımı açısından incelenmiştir. Bu kapsamda 30 sınıf öğretmeni adayı örnekleme dahil edilmiş ve Okul Deneyimi dersi kapsamında gözlemledikleri sınıf öğretmenlerinin öğretim materyallerini kullanmaları üzerine hazırlanan açık uçlu soruları yanıtlamaları istenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Bulgular, araştırmaya katılan öğretmen adaylarının tamamına yakını öğretmenlerin çoğunlukla öğretim materyallerini daha etkili kullanabileceklerini düşündüklerini ve bu doğrultuda etkili materyal kullanımına ilişkin ayrıntılı bilgi edinemediklerini göstermektedir. Bununla beraber, öğretmen adayları işlenen derslerin kalıcılığı ve öğrenciyi güdülemesi bakımından öğretim materyali kullanmanın önemini vurgulamışlardır.Öğe Sınıf yönetimi: Öğretmen adaylarının deneyimleri(2013) Şahin, Çiğdem TaşkınProblem Durumu: Öğretmen adaylarının mesleki becerilerini geliştirme fırsatısağlayan öğretmenlik uygulaması dersi adayların sınıf yönetimine ilişkin deneyimkazanmalarında önemli bir rol oynamaktadır. Bu sebeple, sınıf öğretmeni adaylarının okullarda yaptıkları uygulamalar kapsamında sınıf yönetimine ilişkin deneyimleri üzerine düşüncelerinin incelenmesi adayların bu konudaki güçlü ve eksikyönlerini anlamamıza yardımcı olacaktır. Bununla beraber, bu araştırma öğretmenadaylarının sınıf yönetimi dersinde edinmiş oldukları teorik bilgileri uygulamadane kapsamda kullandıklarına ilişkin bilgiler vererek sınıf yönetimi konusunda nitelikli bir biçimde yetişmelerine katkıda bulunacaktır.Araştırmanın Amacı: Bu araştırma sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında sınıf yönetimine ilişkin deneyimleri üzerine düşüncelerini öğrenmeyi amaçlamaktadır. Böylelikle, öğretmen adaylarının bu konuyailişkin güçlü ve eksik yönlerinin anlaşılması sağlanacaktır.Yöntem: Araştırmaya Marmara bölgesinde yer alan bir üniversitenin Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği A.B.D. son sınıfında öğrenim gören 23 öğretmen adayıkatılmıştır. Veriler öğretmen adaylarına sorulan açık uçlu sorular yoluyla toplanmış ve içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir.Bulgular: Bulgular öğretmen adaylarının sınıf yönetimine ilişkin deneyimlerinin Sınıf Yönetiminde Karşılaşılan Güçlüklere İlişkin Bulgular ve Sınıf Yönetimi İle İlgili Çözüm Önerilerine İlişkin Bulgular olmak üzere iki ana kategorialtında toplandığını göstermektedir. Sınıf Yönetiminde Karşılaşılan Güçlüklereİlişkin Bulgular kategorisi öğrenci davranışı, fiziksel ortam ve öğretmenin müdahalesi gibi durumları içermektedir. Öğretmen adayları Sınıf Yönetimi İle İlgiliÇözüm Önerilerine İlişkin Bulgular kategorisi kapsamında ise sınıf yönetimineilişkin karşılaştıkları güçlükleri sınıf öğretmeni ile önceden görüşmeler yaparakve derslerde materyal kullanarak çözebileceklerini ifade etmişlerdir.Sonuçlar: Araştırmaya katılan adaylar öğretmenlik uygulaması dersi kapsamındasınıf yönetimine ilişkin uygun olmayan öğrenci davranışları, sınıf öğretmeninindesteği, teori ile uygulama arasında bağ kurulması gibi konularda güçlükler yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Bununla beraber, etkili sınıf yönetimini sağlamadaöğrencileri tanımanın ve sınıfın yapısı hakkında bilgi edinmenin önemine değinmişlerdir. Ayrıca, öğretmen adaylarının çoğu öğrenme-öğretme sürecinde materyal kullanmanın öğrencilerin dikkatini çektiğini belirterek bu durumun etkili sınıf yönetiminin sağlanmasına katkıda bulunduğunu vurgulamışlardır.