Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Şahin, Çavuş" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 20 / 94
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    1979 ile 2006 Yılları Arası Türkiye’deki Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması
    (Tokat Gaziosmanpasa University, 2007) Şahin, Çavuş
    The purpose of the study is to investigate teacher vocational knowledge, field knowledge and general culture courses comparatively within the period of primary teacher training programs ranging from 1979 to 2006 in Turkey. Although the techniques such as description, definition and analysis frequently employed in comparative studies were conducted, investigations were also carried out using partly vertical and mostly horizontal approach. With reference to the particular years, the year that had the lowest percentage was 1997 by 8.39%, and the year that had the highest percentage was 1984 by 25%. While 1997 was the year that had the highest percentage by 72.26% in the course of Field Knowledge, 1984 was the year that had the lowest percentage by 44.11%. With respect to the courses of Vocational Knowledge, it was found out that while 1979 was the year which had the highest percentage by 39.06%, 1987 was the year which had the lowest percentage by 16.48%. Suggestions have been put forward within the framework of these results obtained [TR] Çalışmanın amacı, Türkiye’deki sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının 1979’dan 2006’a kadar geçen süre içerisinde öğretmenlik meslek bilgisi, alan bilgisi ve genel kültür derslerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Karşılaştırmalı eğitim çalışmalarında sıklıkla kullanılan ortaya koyma, tanımlama, analiz etme gibi teknikler kullanılmış olmakla birlikte kısmen dikey, ağırlıklı olarak da yatay yaklaşım kullanılarak incelemeler yapılmıştır. Yıllara göre, Genel kültür derslerinde en düşük orana sahip olan yıl %8,39 ile 1997 olurken, en yüksek orana sahip olan yıl %25,00 ile 1984 olmuştur. Alan Bilgisi derslerinde %72,26 oranıyla 1997 yılı en yüksek orana sahip olan yılken, %44,11 ile 1984 yılı en düşük orana sahip olan yıldır. Öğretmenlik Meslek Bilgisi derslerine baktığımızda en yüksek oran %39,06 ile 1979 yılı iken en düşün orana sahip olan yıl %16,48 ile 1987 yılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bu sonuçlar çerçevesinde önerilere gidilmiştir
  • [ X ]
    Öğe
    4. Sınıf öğrencilerinin matematik etkinliklerine yönelik tutumları ile bilimsel süreç becerileri arasındaki ilişki
    (Ahmet DURMAZ, 2023) Baş, Tuğba Deniz; Şahin, Çavuş
    Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik ders etkinliklerine yönelik tutumları ile bilimsel süreç becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Bu amaçla çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış olup, ilişkisel tarama modeli tercih edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Ocak ve Sönmez (2010) tarafından geliştirilen “İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Etkinliklerine Yönelik Tutum Ölçeği” ile Aydoğdu ve Karakuş (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan “Temel Beceriler Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada 2022-2023 eğitim öğretim yılında Sinop ilinde öğrenim gören 262 öğrenciye ulaşılmış ancak 5 öğrencinin ölçekleri tam doldurmadığı gözlenerek araştırmadan çıkarılmış ve 257 öğrenciden elde edilen verilerle çalışma tamamlanmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS-24 programına girilerek analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, pearson korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik etkinliklerine yönelik tutumlarının yüksek düzeyde, bilimsel süreç becerilerinin ise orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik etkinliklerine yönelik tutumları ile bilimsel süreç becerileri arasında pozitif yönde düşük düzeyde ilişki olduğu saptanmıştır
  • [ X ]
    Öğe
    Adaptation of teachers' conceptions and practices of formative assessment scale into Turkish culture and a structural equation modeling
    (T&K Academic, 2017) Karaman, Pınar; Şahin, Çavuş
    The purpose of this study was to adapt Teachers’ Conceptions and Practices of Formative Assessment Scale (TCPFS) based on the Theory of Planned Behavior (TPB) into Turkish culture and apply the TPB to examine teachers’ intentions and behaviors regarding formative assessment. After examining linguistic validity of the scale, Turkish scale was applied to 400 primary school teachers in Turkey. Confirmatory factor analysis (CFA) was administered for the construct validity. The results showed that the model had fairly good model fit (RMSEA=.07, CFI=.90, TLI=.87, IFI=.90). Reliability of the Turkish version of the scale was attained through Cronbach’s alpha coefficient. Findings revealed that adapted scale has satisfactory psychometric features. Since the psychometric properties of the scale in the TPB were acceptable, predictive model was estimated. Structural equation modeling was used to examine the applicability of TPB in understanding teachers’ conceptions and practices of formative assessment. The results supported that TPB model can help to predict and explain teachers’ conceptions and behaviors regarding formative assessment. © IEJEE & 2017 Published by T& K Academic.
  • [ X ]
    Öğe
    AİLELERİN, ÇOCUKLARIYLA BİRLİKTE GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ OKUMA AKTİVİTELERİNİN DÜZEYİNİ BELİRLEME
    (Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2017) Ayaz, Ceylan; Güleç, Havise; Şahin, Çavuş
    Bu araştırmanın amacı, ebeveynlerin sosyoekonomik statülerine SES göre okul öncesi dönemdeki çocuklarının okuryazarlık becerilerini desteklemek için yaptıkları okuma aktivitelerinin düzeyini belirlemektir. Bu çalışma tarama modelinde tasarlanmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın verileri, Saracho 2000 tarafından geliştirilen ve Güleç 2014 tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Aile İçinde Okuryazarlık Gelişimi Ölçeği FLQ ” ile toplanmıştır. Ölçeğin başında ailelerin sosyoekonomik durumlarının saptanmasına yönelik olarak araştırmacı tarafından geliştirilen demografik bilgi formu bulunmaktadır. Ailelerin, çocuklarıyla gerçekleştirdikleri okuma aktivitelerine ilişkin veriler tablolarda yüzde % ve frekans n değerleri olarak sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre alt ve üst sosyoekonomik statüdeki ailelerin, çocuklarıyla birlikte yaptıkları okuma aktivitelerinin düzeylerinin farklı olduğu tespit edilmiştir
  • [ X ]
    Öğe
    Ailelerin, Çocuklarıyla Birlikte Gerçekleştirdikleri Okuma Aktivitelerinin Düzeyini Belirleme
    (2017) Ayaz, Ceylan Özbek; Güleç, Havise; Şahin, Çavuş
    Bu araştırmanın amacı, ebeveynlerin sosyoekonomik statülerine (SES) göre okul öncesi dönemdeki çocuklarının okuryazarlık becerilerini desteklemek için yaptıkları okuma aktivitelerinin düzeyini belirlemektir. Bu çalışma tarama modelinde tasarlanmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın verileri, Saracho (2000) tarafından geliştirilen ve Güleç (2014) tarafından Türkçe'ye uyarlanan \"Aile İçinde Okuryazarlık Gelişimi Ölçeği (FLQ)\" ile toplanmıştır. Ölçeğin başında ailelerin sosyoekonomik durumlarının saptanmasına yönelik olarak araştırmacı tarafından geliştirilen demografik bilgi formu bulunmaktadır. Ailelerin, çocuklarıyla gerçekleştirdikleri okuma aktivitelerine ilişkin veriler tablolarda yüzde (%) ve frekans (n) değerleri olarak sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre alt ve üst sosyoekonomik statüdeki ailelerin, çocuklarıyla birlikte yaptıkları okuma aktivitelerinin düzeylerinin farklı olduğu tespit edilmiştir
  • [ X ]
    Öğe
    ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ YAPILAN ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ: BİR İÇERİK ANALİZİ
    (2020) Şahin, Çavuş; Kaya, Gözde
    Bu çalışmanın amacı YÖK Ulusal Tez Merkezi’nde ve DergiPark’ta yayınlanan alternatif ölçme değerlendirme ile ilgili tez ve makalelerin belirlenen ölçütlere göre içerik analizini yapmak ve yıllara göre çalışmaların nasıl bir değişim gösterdiğini belirlemektir. Yapılan çalışma derleme çalışması olup; içerik analizine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen 27 tez ve 18 makale içerik analizine tabi tutulmuştur. Makale ve tez seçiminde ise eğitimde Yapılandırmacı (constructivist) yaklaşıma geçilen tarih esas alınmıştır. Bu yüzden 2008 yılı ile 2020 yılları arasındaki çalışmaların seçilmesine dikkat edilmiştir. Çalışma kapsamına alınan her tez ve makale “Tez/Makale Kodlama Formu” kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmaya dahil edilen makale ve tezler form da yer alan; çalışmaların yöntemi ve modeli/deseni, tezin yayınlandığı yıl, kullanılan veri toplama araçları, araştırma odak konu alanı, örneklem büyüklüğü ve örneklem türüne göre incelenmiştir. Elde edilen veriler frekans değerlerine göre yorumlanmış ve tablolar halinde sunulmuştur. Verilerin analiz edilmesi sonucunda en fazla çalışmanın 2018 yılında yapıldığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte incelenen çalışmalarda en fazla kullanılan yöntemin nicel, en az kullanılan yöntemin ise nitel araştırma yöntemi olduğu tespit edilmiştir. Çalışmalardaki örneklem büyüklüğü ile örneklem türüne bakıldığında en fazla 101-300 kişilik bir örneklem aralığında çalışmaların yoğunlaştığı ve en fazla tesadüfi örnekleme yönteminin kullanıldığı görülmektedir. Çalışmalar odak konu alanlarına göre incelendiğinde; en fazla çalışmanın öğretmen/ öğretmen adayı görüşleri konu alanında çalışma yapıldığı ve en fazla kullanılan veri toplama aracının da anket ile görüşme formu olduğu ortaya koyulmuştur. Yapılan çalışma, lisansüstü tez ve makalelerdeki yönelimleri belirleyerek gelecek çalışmalara yol gösterici olmasından dolayı önem taşımaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Arka Sıradakiler Dizisinde Yansıtılan Öğretmen, Öğrenci, Ebeveyn Kimlikleri Ve Şiddet Unsurlarının Çözümlenmesi
    (2012) Kıncal, Y. Remzi; Şahin, Çavuş; Tüzel, Sait
    Araştırmanın amacı, Arka Sıradakiler” adlı televizyon dizisinde yer alan öğretmen, öğrenci, ebeveyn (veli) kimliklerinin çözümlenmesi ve şiddet içerikli sahnelerin tespit edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda elde edilen bul- gular ışığında dizinin izleyici kitle üzerindeki muhtemel etkilerinin ortaya konulabilmesi çalışmanın bir diğer amacını oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden “durum çalışması” yaklaşımı kullanılarak gerçekleştirilen çalış- mada, ilgili dizi bölümleri “önceden hazırlanmış kod listesi” kullanılarak “içerik analizi” tekniğiyle çözümlenmiştir. Çalışma grubu, amaçlı örneklem belirleme yaklaşımlarından tipik durum örneklemesi yöntemi kullanılarak seçilmiş 9 bölümden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; “Arka Sıradakiler” dizisi, karakterler arasında zıtlıklardan yararlanarak iletilerini pekiştirmeyi amaçlayan bir anlatıdır. İncelenen 9 bölümde, 27 farklı türden suç ve şiddet olayı 111 kez ekrana yansıtılmıştır. Bu şiddet ve suç olayları karşısında yalnızca 3 kez hukukî bir uygulamaya gidilmiş; geri kalanlar ise karakterlerin kendi içlerindeki mücadeleleri ile çözümlenmiştir. Böylece suç ve şiddet hukukî bir yaptırımdan ziyade intikam ile sonuçlanan bir bağlamda ele alınmıştır. Ayrıca dizide uyuş- turucu madde kullanımı, sterotipsel gösterimler ve değer yargılarına da geniş yer verildiği tespit edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Covid-19 Salgını Sürecinde İlk Okuma ve Yazma Öğretiminde Eğitsel Oyun Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri
    (2022) Şahin, Çavuş; Akis, Çağla Kalaycıoğlu
    Bu araştırma, Covid-19 pandemisi uzaktan eğitim sürecinde, sınıf öğretmenlerinin ilk okuma ve yazma öğretiminde eğitsel oyun uygulama durumlarını belirlemeye yönelik nitel bir çalışmadır. Araştırmada covid-19 pandemisi ile başlayan uzaktan eğitim sürecinde ilkokul birinci sınıf öğretmenlerinin eğitsel oyun kullanım durumları, hangi oyunları daha çok tercih ettikleri, eğitsel oyun uygulamaları yaparken karşılaştıkları zorluklar, eğitsel oyun uygulamalarının yüz yüze eğitimde mi uzaktan eğitimde mi daha kolay gerçekleştirildiği, eğitsel oyun uygulamalarının ilk okuma yazma sürecine etkisi, öğretmenlerin yalnızca uzaktan eğitim sürecine yönelik keşfettiği oyun ve uygulamalar, tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırma nitel araştırma modellerinden durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Çanakkale ili, merkez ilçesinde görev yapan toplam 20 ilkokul birinci sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırmalarda sıklıkla kullanılan görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen 7 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Covid-19 Salgınında Uzaktan Eğitim Sürecinde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı İle İlgili Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri
    (Gürbüz OCAK, 2022) Şenyurt, Yasemin Selvi; Şahin, Çavuş
    Bu çalışmada, tüm dünya ülkelerini etkileyen Covid-19 salgını ile birlikte öğrenme-öğretme sürecinde sıklıkla başvurulan web 2.0 araçları hakkında öğretmenlerin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Buna göre ölçüt sınıf öğretmenlerinin eğitim-öğretim ortamlarında en az 1 ay web 2.0 araçlarını kullanmış olmaları olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında Çanakkale il merkezinde görev yapan 30 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı-yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonunda öğretmenlerin web 2.0 araçları ile ilgili bilgilerinin sınırlı olduğu buna paralel olarak Web 2.0 araçlarını nadiren kullandıkları görülmektedir. Bununla birlikte, araştırmaya katılan öğretmenler Covid-19 sürecinde web 2.0 araçlarını kullanmanın eğitim için avantajlı olduğunu ve bu araçların yapılandırmacı yaklaşıma uygun olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlerin, bu süreçte web 2.0 araçlarını kullanım becerilerini artırdığı, ölçme değerlendirme aracı olarak web 2.0 araçlarını kullandıkları verilerine ulaşılmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Programlarında Esnek Program ve Uygulanması
    (2006) Şahin, Çavuş
    Özet Araştırmanın amacı, Cumhuriyet dönemi İlköğretim Programlarında esnek programın uygulanması ve karşılaşılan güçlükleri ortaya koymaktır. Bu ana amaç çerçevesinde 1926,1936,1948,1968 ve ilköğretim programında esnek¬lik özellikleri ne ölçüde ele alınmıştır sorularına cevap aranmıştır. Araştırma be¬timsel bir çalışmadır. Araştırmada kullanılan kaynakların ve belgelerin güveni¬lir olduğu varsayılmıştır. Araştırmanın evrenini, geçmişten günümüze esnek program ile ilgili tüm basılı kaynaklar, örneklemini ise, 1926,1936,1948 ve 1968 ilkokul programları ve en son uygulanan program oluşturmaktadır. Sonuç ola¬rak, Cumhuriyetten günümüze, iköğretiml programlarında esneklik özelliğine uyularak birtakım ilkeler çerçevesinde ele alınarak düzenlenmeye çalışılmıştır. Programlar sabit bir şekilde kalmaktan ziyade daima bir gelişme gösterdiği gö¬rülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Determination of Attitudes of Preservice Teachers Towards Laboratory Practices
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014) Karatay, Ramazan; Doğan, Fatih; Şahin, Çavuş
    This study aims to determine the attitudes of preservice teachers towards laboratory practices. The participants of the study, conducted by means of screening model, were preservice teachers of Science and Classroom Teaching; and “Attitude Scale towards Laboratory Practices” of 69-item Likert-type was utilized in the study. The sample of the study was composed of 216 preservice teachers. The data obtained were examined descriptively; and t-Test was utilized for the relations between the data and variables. The attitudes of the preservice teachers towards laboratory practices were found to be positive in general. When the subdimensions of the scale were analyzed, it was found that the attitudes towards the general goals and permanence of laboratory practices as well as towards the reports or notes were high. However, the attitudes towards the preparations, manuals, processing, and physical conditions of laboratory practices were found to be lower. In respect to the sub-problems analyzed, the attitudes towards laboratory practices were found out not to show any significant change in terms of the gender and the departments of preservice teachers.
  • [ X ]
    Öğe
    Development of Elementary School Teacher's Professional Identity Scale: Validity and Reliability Studies of the Context of Constructing/Configuration of Professional Identity
    (2019) Girgin, Derya; Şahin, Çavuş
    Professional identity of an elementary school teacher emerges from the interaction ofthe teacher’s personal and social context and professional values, beliefs, andemotions allowing for reconstructing it. The professional internalization andrepresentation and identity construction lay the groundwork for theprofessionalization of elementary school teachers. The aim of the present study is todevelop a valid and reliable measurement tool to identify the characteristic structuresoperational in the formation/construction of the professional identities of elementaryschool teachers. In the validity and reliability studies of the scale, which wasdeveloped to determine the formation / configuration context of the elementaryteacher's professional identity, exploratory factor analysis (EFA) was applied to the381 classroom teachers working in Çanakkale province (including the center anddistricts).The factor loadings of the items in the scale range between .331 and .822.EFA revealed a five-factor construct and a total variance of 42.332%. The Cronbach’sAlpha reliability coefficient was calculated to be .64 for the entire scale. Confirmatoryfactor analysis (CFA) analysis of the scale was performed by applying to 447elementary teachers working in Çanakkale province (including center anddistricts).The CFA revealed that the ratio of the chi-square fit index to the degree offreedom was x2/sd =3.41. A value less than 5.00 signifies that the used model isacceptable. The values from the CFA (RMSEA= 0.074) showed that the modelproduced a good fit. GFI=0.85, AGFI=0.82, CFI=0.87, and NFI=0.85 show that thegoodness-of-fit is within the acceptable range. The scale for development/constructioncontext of elementary school teachers’ professional identities is a 5-level Likert scaleconsisting of 5 factors and 27 items.
  • [ X ]
    Öğe
    Dik Temel Yazı ve Bitişik Eğik Yazı Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
    (2017) Arcagök, Serdar; Kobak, Gizem; Demir, Mehmet Kaan; Şahin, Çavuş
    Araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının dik temel yazı ve bitişik eğik yazı kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2016-2017 öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı'ndaki öğretmen adayları (15 erkek, 15 kız)oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme türlerinden biri olan ölçüt örnekleme türü kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma verilerinin modelleştirilmesinde ise NVivo nitel veri analiz programı kullanılmıştır. Araştırma bulgularının analizinde katılımcıların dik temel yazı kullanımına yönelik görüşlerinin bitişik eğik yazıya göre daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır
  • [ X ]
    Öğe
    Diyalojik Benlik Teorisi ve Öğretmen Kimliği: Sistematik Derleme Çalışması
    (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2023) Beyazbal, Selen; Şahin, Çavuş
    Öğretmen eğitiminden başlayarak, öğretmen kimliğinin mesleki gelişimde önemli bir yeri bulunmaktadır. Çalışmalarda, sıklıkla öğretmen kimliği gelişimi ve öğretmen benlik algısı üzerine çalışılmış olsa da öğretmen kimliğinde benlik gelişimine ve Diyalojik Benlik Teorisi konusunda çalışmalar sınırlıdır. Öğretmen benlik gelişimi için fırsatlar sunan Diyalojik Benlik Teorisi, öğretmenin benliğindeki değişiminden başlayarak, kimlik gelişimi için önemli katkılar sunmaktadır. Alanyazında Diyalojik Benlik Teorisi ve öğretmen kimliğine ait az çalışma bulunmasından dolayı, yürütülen amprik çalışmalarının yönelimlerin bilinmesinin hem Diyalojik Benlik hem de öğretmen kimliği çalışmaları için katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu araştırmada, Diyalojik Benlik Teorisi ve öğretmen kimliği üzerine yapılan çalışmaların araştırma yönelimleri, sonuç ve önerilerinin sistematik derleme yapılması amaçlanmıştır. Bu çalışma doğrultusunda belirlenen dahil etme ve dışlama ölçütlerine göre 19 makale ve 1 tez belirlenmiştir. Çalışmaların yönelimleri için “Araştırma Yönelim Formu” ve sonuçlar-öneriler için “Sonuç ve Öneri inceleme Formu” kullanılarak tarama yapılmıştır. Verilerin analizinde betimsel içerik analizi kullanılarak araştırmanın yönelimleri ve 8 tema altında toplanan sonuç ve önerileri raporlaştırılmıştır. Araştırmaların yönelimlerinde, yayımlanan çalışmaların ağırlıklı olarak 2021 yılına ait olduğu görülmüştür. Yayımlanan çalışmaların yöntemsel eğilimi olarak ise nitel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği görülmüştür. Çalışmaların sonuçlarının ve önerilerinin Diyalojik Benlik Teorisi, kimlik, iç benlik, dış benlik, pozisyonların çoğaltılması, öğretmen eğitimi ve stratejiler temalarına odaklandığı görülmüştür
  • [ X ]
    Öğe
    Duyuşsal Alan Hedeflerinin Gerçekleşmesinde Dijital Teknolojinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
    (2020) Temelli, Dinçer; Şahin, Çavuş; Kartal, Osman Yılmaz
    Bilişim teknolojileri, yaşamın ve toplumsal kurumların iş ve işlemlerini kolaylaştırması bakımından bireyler için önemli bir yere sahiptir. Her alanda olduğu gibi eğitim sisteminde de etkin rol oynayan bilişim teknolojilerinin, eğitim hedeflerinin kazandırılmasında etkili bir araç olarak kullanılması beklenmektedir. Eğitim sürecinde öğrenme alanlarına göre hedefler belirlenmekte ve belirlenen alanlardaki hedeflerin kazandırılmasına çalışılmaktadır. Bu hedefler arasında duyuşsal hedefler ayrı bir öneme sahiptir. Öğrencilerin eğitime yabancılaşmasının temelinde, duyuşsal hedeflerin kazandırılmasındaki sınırlılıklar yer almaktadır. Duyuşsal alan hedeflerin kazandırılmasında yaşanan sınırlılıkların giderilmesi ve duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında dijital teknolojilerin önemli bir etkisinin olabileceği düşünülmektedir. Bu nedenle eğitim programlarının uygulayıcısı olan öğretmenlerin bu konudaki değerlendirmeleri önemlidir. Bu araştırmada, duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında dijital teknolojinin etkililik düzeyinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Karma yöntem üzerinden gerçekleştirilen araştırmanın tasarımında “açıklayıcı sıralı karma yöntem” temel oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde araştırma ve yayınetiği ilkelerine uyulmuştur.Araştırmanın verileri2017yılında toplanmıştır.Verilerin toplanmasında, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Duyuşsal Hedeflerin Kazanımına Yönelik Teknoloji İnançları Anketi” ve yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırma sonunda öğretmenlerinduyuşsal hedeflerin kazandırılmasında dijital teknolojilerin etkililiğine ilişkin görüşlerinin, genelde, yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler tarafından en çok akıllı tahta ve Web 2.0 etkili olarak görülürken, sırasıyla bilgisayar, tablet pc/akıllı telefon ve Web 1.0 yer almaktadır. Akıllı tahtanın etkili olarak görülmesi “duyuşsal tecrübe” ve “motivasyon”; Web 2.0’nin etkili olarak görülmesi ise “sosyal uyum” ve “özerklik” parametreleri ile açıklanmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Evaluating The Opinions Of Primary School Teachers About The Measurement And Assessment In The 1st Grade Science And Techonology Class
    (2010) Şahin, Çavuş; Ersoy, Ersin
    In the research, evaluating the opinions of primary school teachers about the measurement and assessment in the 1st grade Science and Techonology Class is aimed. As this research is a descriptive one, survey models were used in it. In the research, questionnaire forms that were developed by the researcher were used as the data collection vehicle. During the process of improvement, studies made in subject area were inspected and literature research about the subject was made. Under the light of investigations, draft of the measurement vehicle was prepared and scope validity was inspected and pre-application was made after the draft was presented to the subject area specialists. After the pre-application results; by making the neccesary arrengements, the last shape was given to measurement vehicle which is in the form of two main parts. Prepared measurement vehicle was applied to 200 primary teachers who work in Çanakkale city center, county-city-villages. In the research, in order to analyse the datas obtained from the questionnaire, the pocket programme SPSS 13.0 was used. The frequency (f), percentage (%), and arithmetical mean of the answers that teachers gave in the questionnaire were calculated with the help of TTest, One Way ANOVA and Chi-square (x2) technique. When the opinions of the teachers about the measurement and assessment according to the datas is examined, they stated that they are in the need of inservice training. About the new approaches for the measurement and assessment subject, they seem to be indecisive about Science and Technology Education Programme's supplement of sufficient explanations, having adequate examples, the time sufficiency in the measurement and assessment programme, the service ability of the measurement and assessment forms, the excessive number of measurement and assessment forms, the measurement methods' taking over-time, the complexity of the measurement methods, the sufficiency of assessment questions, assessment's taking over-time and the complexity of the assesment. Primary school teachers have the opinion of the incapacity of the specialists who would be helpful for them on measurement and assessment. No meaningful difference according to sex and service year found among the primary teachers' opinions on the measurement and assessment in the 1st grade Science and Technology class. It is found that there is a meaningful difference according the class level and the school they graduated from among the primary school teachers' opinions on the measurement and assesment in the 1st grade Science and Technology class. The frequency of teachers' usage of measurement and assesment vehicles and methods changes between "usually" and "occasionally". Also there is no meaningful difference according to sex, class level and the school they graduated from among the opinions of the primary teachers for usage frequency of measurement and assessment vehicle and methods in the 1st grade Science and Technology classes. Meaningful difference according to service year was found among the opinions of the teachers on the usage frequence of the measurement and assesment in the 1st Grade Science and Technology classes.
  • [ X ]
    Öğe
    Evaluation of The Listening/Watching Skill Area Of The Primary Sschool Turkish Lesson Curriculum According To The Opinions Of Classroom Teachers
    (Abdulkadir UZUNÖZ, 2024) Gürsoy, Dilek Yazar; Şahin, Çavuş
    This research aims to evaluate the opinions of classroom teachers about the listening and watching skill area in the Primary School Turkish Lesson Curriculum. In the research, which was designed according to the qualitative method, the study group was formed by analogous sampling. The data were collected with a semi-structured interview form. Interviews were conducted with 20 classroom teachers working in primary schools in Beykoz district of Istanbul. Content analysis technique was used to analyze the qualitative data obtained as a result of the interviews. As a result of the research, teachers found the listening and watching gains in the program to be generally sufficient and understandable. In addition, it is seen that classroom teachers have some concerns about the quality of listening and watching texts in Turkish textbooks. It shows that teachers have reached a consensus that listening and monitoring skills form the basis of students' language skills and have significant effects on their social and academic achievement. In addition, it has been determined that factors such as the qualities of the learning environment, the selection of educational materials, class size and the motivation of the students play a critical role in gaining these skills. As a result, the study emphasizes that more importance should be given to listening and watching skills in the primary school Turkish curriculum and that teachers should be supported in this field
  • [ X ]
    Öğe
    Evde Eğitim Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri
    (Sabri SİDEKLİ, 2019) Susam, Birol; Demir, Mehmet Kaan; Şahin, Çavuş
    Sağlık durumu nedeniyle tedavi gördüğü sürece okuluna devam edemeyen öğrenciler gerekli şartlara uymaları halinde evde veya hastanede eğitim görmektedir. Evde eğitim görmek isteyen öğrencilerin velilerinin tedavi gören öğrencinin en az 12 hafta okuluna devam edemeyeceğini gösteren sağlık raporu ile bölgesinde bulundukları rehberlik ve araştırma merkezlerine başvurmaları gerekmektedir. Evde eğitim hizmetinin baş aktörü olan öğretmenler süreci doğrudan yönetmekle görevlidirler. Evde ya da hastanede öğrenciye birebir eğitim vermeleri, öğretmenleri bu konunun en önemli bilgi kaynağı haline getirmiştir. Bu araştırma, sağlık durumlarının el vermemesi nedeniyle eğitimlerine evde veya hastanede devam eden öğrencilerin derslerinde görevli öğretmenlerin evde eğitim hizmeti hakkındaki görüşlerinin incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma çalışma grubu İstanbul ili Kadıköy ilçesinde hizmet veren Kadıköy Rehberlik ve Araştırma Merkezine kayıtlı olan öğrencilerin evde veya hastanede eğitim derslerinde görevli 10 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden “olgubilim” desende planlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından ilgili araştırmalar incelenerek ve uzman görüşü alınarak hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış soru formları kullanılarak yüz yüze görüşme yapılarak toplanmıştır. Toplanan veriler, içerik analiz tekniği ile değerlendirilerek anlamlı hale getirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, evde ve hastanede eğitim hizmetinde görevlendirilen öğretmenlerin bu uygulamayı çok faydalı bulmaktadırlar. Öğretmenler evde eğitim hizmetini değerlendirdiklerinde; teknolojiye ulaşmada sıkıntı yasladıklarını, öğrencilerin tedavi sürecinde olmasından dolayı ders motivasyonunun olumsuz etkilediğini, öğrencinin tedavisi için derse sık sık ara verilmesi ve görevlendirilen öğretmenlerin şartlarının iyileştirilmesi konularında da görüş bildirmişlerdir. Evde eğitim hizmetinde görevli öğretmenlere teknolojik altyapıyı sunmak amacıyla ARGE çalışmaları yapılması, öğrencilerin evde eğitimde kullanılacak öğretim programlarının öğrenciye uygun olacak şekilde esnek hale getirilmesi, ders saatlerinin öğrencinin tedavi gördüğü kuruluştan bilgi alarak düzenlenmesi ve evde eğitimde görevlendirilen öğretmenlerin ulaşımlarının sağlanması konusunda iyileştirmeler yapılması önerilmektedir
  • [ X ]
    Öğe
    Examination of Postgraduate Studies on Children’s Literature at Primary School Level
    (Mehmet KURUDAYIOĞLU, 2021) Şahin, Çavuş; Toprak, Esra
    This study aims to examine the completed postgraduate thesis in the field of child’s literature at primary school level between 2006-2020 in terms of various variables. Document analysis technique was used in the study. 31 postgraduate studies which are registered in the Council of Higher Education national thesis database and 10 articles which were registered in the ULAKBIM database were included in the study. Some of the findings of the study showed that the number of postgraduate thesis in the field of child’s literature at primary school level increased especially since 2016, the emphasis was placed on author-work analysis and values education and qualitative method was the most used method; mostly the qualitative method and content analysis were used in articles in the field of child’s literature at the primary school level. Based on the results of the study, implications were presented
  • [ X ]
    Öğe
    Examining the Knowledge Level of Pre-Service Teachers' About Curriculum
    (2019) Tunçer, Berfu Kızılaslan; Şahin, Çavuş
    The aim of this study is to determine the knowledge level of the preservice teachers and to explaintheir knowledge level about curriculum according to several variables. Since curriculum are animportant part of teaching process, it is crucial to determine the level of knowledge of preserviceteachers who will be the implementers of teaching programs. In the study, the survey models wasused. The population of this study consists of preservice teachers studying Primary Education andPreschool Education in the Department of Basic Education at Çanakkale Onsekiz Mart University.The sample was determined by criterion sampling method. The criterion was that the pre-serviceteachers had received Teaching Principles and Methods program course which they had beenintensively informed about their education programs. “Education Program Achievement Test”and “Personal Information Form” were used as data collection tools. This tests are developed bythe researchers. The data were analyzed by using SPSS 22.0 package program and the findingswere interpreted. In addition, the relationship of preservice teachers’ level of knowledge aboutcurriculum regarding to gender, class, teaching principles and methods lesson success grade,department and grade point average variables were determined.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »

| Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim