Yazar "İmer, Yonca" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Destinasyon talebinde terör haberlerinin yarattığı anomalilerin davranışsal ekonomi bağlamında irdelenmesi: Deneysel bir yaklaşım(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016) İmer, Yonca; Tufan, EkremBireylerin, çevrelerinden ve önyargılarından etkilenerek karar aldıklarını ileri süren Davranışsal Ekonomi çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Çalışmada; tatil talebinde bulunabilecek potansiyel turistlerin, çevrelerinden ve duygularından etkilenecekleri düşünülerek, homojen seçenekleri bulunan senaryo sorularına verdikleri cevaplar sırasında düştükleri yanılsamalar incelenmiştir. Bu bağlamda, son zamanlarda adından sıkça bahsettiren terör saldırıları bireylerdeki çağrışım mekanizmalarını geliştirmiş ve bireylerin oluşan önyargılarına göre tercihler yapmasına neden olmuştur. Bu durum, konu özellikle terörizm gibi nadir olaylar olduğunda bireylerin rasyonel tavır sergileyemediklerini ve kendilerince en az zarara neden olacak seçeneklere yöneldiklerini göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Terörizm, Turizm, Davranışsal Ekonomi, ÖnyargılarÖğe Who wants to be a millionaire? A behavioral economy analysis(Emerald Group Publishing Ltd., 2019) Tufan, Ekrem; Engin, Burcu; İmer, Yonca; Aycan, MerveIn this chapter, the authors studied cognitive biases such as certainty effect, isolating effect, and overconfidence effect in the Turkish version of “Who Wants to be a Millionaire” TV show. The research was carried out by watching the show during different dates between September 2013 and April 2015 and filling in a questionnaire, which consists of 25 questions. A total of 408 contestants were observed and evidence was found for both certainty and isolation effects. © 2019 by Emerald Publishing Limited All rights of reproduction in any form reserved.











