Yazar "Çekiç, Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A normative investigation of faculty perceptions of undergraduate teaching(2012) Aypay, Ahmet; Çekiç, Osman; Seçkin, MuniseThis study aims to investigate faculty perspectives on undergraduate teaching practices from a normative perspective. Maximum variation for purposeful sampling technique was employed to define the sample for the study. The diversity in the institutions where the faculty members were employed and academic rank was considered during sample selection. The sample of the study consisted of 282 faculty members who worked at seventeen different public universities during 2011-2012 academic-year. College Teaching Behaviors Inventory was used to collect the data. The Inventory was comprised of 8 categories which included 126 items related to teaching behaviors. The data gathered from the faculty members were analyzed with the use of simple descriptive statistics like, frequencies, percentages, and means. Furthermore, t-tests, ANOVA, and multivariate analysis techniques like factor analysis, MANOVA, and discriminant analysis were also employed to analyze the analyses. The results of the study revealed 5 categories and 50 behaviors that can be classified as inviolable norms, while there were 10 categories and 64 behaviors that were classified as admonitory norms. Significant differences were found between inviolable norms and institutions, disciplines, and faculty rank. Significant differences were found between factors scores related to admonitory norms and various higher education institutions and academic disciplines. The results of the study are used to provide recommendations that will aid in the identification and description of normative structure of colleges and universities. © 2012 Educational Consultancy and Research Center.Öğe Education Incentive Policy for Private Education Institutions in Turkey: Examining Rationales and Outcomes (2014-2017)(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-06-30) Öztürk Çalıkoğlu, Halime; Çekiç, OsmanThere are diversified experiences among countries with respect to formulation, implementation and outcomes of voucher policies around the world. Education Incentive Policy (EIP) was introduced as a privatization mechanism in Turkey in the 2014-2015 school year to expand the share of private education. This study aims to describe and evaluate the first four-year implementation period of the EIP applied as a voucher-like scheme for students attending private education institutions. A qualitative case study design was applied to explore the goals, rationales, and the intended outcomes of the EIP through policy documents and national statistics as data sources. The results showed that Turkish voucher case used the neoliberal economic rationales which are efficient use of resources, increasing equity for disadvantaged students, and enhancing quality by classsize reduction and competition among schools. The eligibility criteria to benefit from the incentive had a targeted feature for a beneficiary profile of low-to moderate income families. On the other hand, the transformation process of Private Tutoring Institutions (PTIs) into private schools had significantly contributed to the expansion of the share of private education. Further, since the government paid less money per pupil, opportunities aroused to increase the education quality in public education. The EIP needs to be examined how the policy consequences have affected quality and investments rising in public schools.Öğe Öğretim Elemanlarının Öğretime İlişkin Görüşlerinin Normatif Açısından İncelenmesi(2012) Çekiç, Osman; Aypay, Ahmet; Seçkin, MuniseBu araştırmada öğretim elemanlarının öğretime ilişkin görüşlerinin normatif açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubu, amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi tekniği kullanılarak belirlenmiştir. Çalışma grubunda 2011-2012 eğitim öğretim yılında çeşitli üniversitelerde görev yapan 282 öğretim elemanı yer almıştır. Çalışma grubu hem öğretim üyelerinin görev yaptıkları üniversiteler hem de bölümlerindeki ve unvanlarındaki çeşitlilik dikkate alınarak seçilmiştir. Verilerin toplanması amacıyla Üniversitede Öğretim Davranışları Envanteri kullanılmıştır. Envanter 8 kategoriden ve öğretmen davranışına yönelik 126 maddeden oluşmaktadır. Öğretim elemanlarından elde edilen verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama gibi betimsel istatistiklerin yanı sıra faktör analizi, t-testi, tek yönlü ANOVA, MANOVA ve Ayırma (discriminant) analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde değiştirilemeyen davranış örüntüsüyle ilgili 50 madde ve 5 boyut, değiştirilebilen davranış örüntüsüyle ilgili 64 madde ve 10 boyut bulunmuştur. Değiştirilemeyen davranış örüntüleriyle kurumlar, öğretim elemanlarının unvanları ve disiplinler arasında anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Değiştirilebilen davranış örüntüleriyle kurumlar ve değiştirilebilen davranış örüntülerine ilişkin faktör puanlarıyla akademik disiplinler arasında anlamlı farklılık belirlenmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda üniversitelerdeki normatif yapısının belirlenmesine yardımcı olacağı düşünülen öneriler getirilmiştirÖğe Öğretmenlerin Eğitim Araştırmalarına İlişkin Görüşleri(2018) Çekiç, Osman; Öztürk, Halime; Apaydın, SezenEğitim öğretimin gerçekleştirildiği uygulama boyutu ile bu uygulamaların temelini oluşturan eğitim araştırmaları arasında kopukluk bulunduğuna dair alanyazında süregelen bir tartışma söz konusudur. Bu araştırmada, uygulama boyutunda yer alan öğretmenlerin, bu araştırma ve uygulama arasındaki boşluğun nedenleri hakkındaki görüşlerini, eğitim araştırmalarından ve araştırmacılardan beklentilerini ve gelişime ihtiyaç duydukları alanları ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasının kullanıldığı bu araştırmada, yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla Çanakkale il merkezinde görev yapan öğretmenlerin görüşleri alınmıştır. Verilerin betimsel analizi sonucunda; eğitim alanında yapılanaraştırmaların işlevsel ve uygulamaya dönük olmaması, araştırmacıların uygulamadan uzak oluşu, uygulayıcılar ile araştırma sürecinde işbirliği içinde bulunulmaması ve sistem ile ilgili sorunlar nedeniyle araştırma ve uygulama arasında boşluk olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerin; uygulamaya katkıda bulunacak araştırmalar yapılması, araştırmacıların sahaya inmesi ve araştırmacı ve uygulayıcılar arasında işbirliği sağlanması gibi beklentileri bulunmaktadır.Öğe Pre-Service Tukish Language Arts Teachers' Views on Their Visual Literacy Skills(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014) Çelik, Gamze; Çekiç, OsmanGünümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte yeni okuryazarlık türlerinin ortaya çıktığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı; Türkçe öğretmeni adaylarının görsel okuryazarlık konusundaki düşüncelerini değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Türkçe öğretmenliği bölümünde 2012-2013 Güz ve Bahar döneminde okuyan 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı görüşmedir. 6 öğretmen adayıyla görüşülmüştür. Araştırma deseni “örnek olay”dır. Görüşmeler ses kayıt cihazına kaydedilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğretmen adayları görsel okuryazarlık becerisinin eğitimi konusunda eksiklerin olduğu görüşündedirler. Görsel okuryazarlığın eğitimi çevremizdeki görsellerden doğru mesajları anlamamız için önemlidir.Öğe Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özyeterlik ve Sosyal Girişimcilik Düzeylerinin Değerlendirilmesi(2020) Özbilen, Fatih Mutlu; Canbulat, Tuncay; Çekiç, OsmanBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik ve sosyal girişimcilik düzeylerini değerlendirmektir. Araştırma nicel yönteme göre yürütülmüş ve tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Dokuz Eylül, Ege, Adnan Menderes ve Uşak üniversitelerinin eğitim fakültelerinde, birinci ve dördüncü sınıfta öğrenim görmekte olan 443 sınıf öğretmeni adayı oluşturmuştur. Sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik düzeylerine ilişkin veriler Tschannen-Moran ve Woolfolk-Hoy (2001) tarafından geliştirilmiş ve Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından Türkçe’ye uyarlanmış “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” ile sosyal girişimcilik düzeylerine ilişkin veriler ise Konaklı ve Göğüş’ün (2013) geliştirdiği “Aday Öğretmenlerin Sosyal Girişimcilik Özellikleri Ölçeği” ile elde edilmiştir. Veriler SPSS v.22 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının özyeterliklerinin “oldukça yeterli” ve sosyal girişimciliklerinin ise “yüksek” düzeye karşılık geldiği belirlenmiştir. Ayrıca özyeterlik ve sosyal girişimcilik düzeyinin öğrenim görülen üniversite ve ağırlıklı genel not ortalamasına göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı; hem özyeterlik hem de sosyal girişimcilik düzeyinin cinsiyete göre kadınların lehine ve sadece sosyal girişimcilik düzeyinin öğrenim görülen sınıf düzeyine göre dördüncü sınıfta öğrenim görenlerin lehine anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının özyeterlikleri ile sosyal girişimcilikleri arasında ise orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Özyeterliğe ait boyutların birlikte sosyal girişimcilikteki toplam varyansın yaklaşık %38’ini açıkladığı belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda üniversite eğitimi aracılığı ile kazanılan özyeterliğin sosyal girişimcilik için bir başlangıç aşaması olabileceği düşünülmektedir.Öğe Yükseköğretim Öğrenci Bağlılığı Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2022) Koca, Burcu Bilir; Çekiç, Osman; Karadağ, EnginBu çalışmanın amacı yükseköğretimde öğrenci bağlılığını ölçmeye yönelik geliştirilen Yükseköğretim Öğrenci Bağlılığı Ölçeği’nin (YÖBÖ) Türk dili ve kültürüne uyarlamasını gerçekleştirmek ve ölçeğin geçerlik ile güvenirliğini test etmektir. Araştırma 450 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Ölçeğin uyarlanma sürecinde sırasıyla çeviri geçerliği, dil ve anlam geçerliği, içerik geçerliği, yapı geçerliği ve güvenirlik analizi çalışmaları yapılmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde YÖBÖ’nün uyarlaması yapılan orijinal ölçekte olduğu gibi yükseköğretimdeki öğrenci bağlılığını on boyutlu bir yapı olarak ölçebildiği doğrulanmıştır. Ölçek için elde edilen geçerlik ve güvenirlik sonuçlarına göre, ölçeğin Türkçe formunun orijinali gibi kabul edilebilir düzeyde geçerlik göstergelerinin bulunduğu ve yeterli güvenirlik katsayılarına sahip olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak YÖBÖ’nün, yükseköğretimdeki öğrenci bağlılığını ölçebilecek güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı olduğu ortaya konmuştur.