Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerde İnovasyona Yönelik Tutumlar ve İnovasyon Engelleri: Çanakkale İlinde KOBİ’ler Üzerine Bir Araştırma
Künye
Şahbaz, A. & Tanyeri, M. (2018). Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerde İnovasyona Yönelik Tutumlar ve İnovasyon Engelleri: Çanakkale İlinde KOBİ’ler Üzerine Bir Araştırma . Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (2), 233-263.Özet
Innovation is a very important tool in increasing companies’ competitiveness and efficiency. The companies – who decrease their costs through innovation- gain advantage such as; prise advantage, awareness and higher quality, against their rivals.SMEs who are the rivals of big companies, must benefit from innovation at their products, processes, marketingmethods and techniques and organization structures. The aim of this study is to determine the SMEs attitudes towards innovation and internal and external factors that prevent/block the innovation applications. The dimensions of the relationship and the relationship between the given factors are tried to be investigated. Forthis, 132 SMEs owners and up level managers’ opinions operating in Çanakkale are collected and analyzed through a questionnaire. İşletmelerin rekabet gücünün ve verimliliklerinin artırılmasında, inovasyon çok önemli bir araçtır. İnovasyon sayesinde maliyetlerini düşürebilen işletmeler; fiyat avantajı, rakipleri karşısında farkındalık ve üstün kalite gibi avantajlar elde edebilmektedir. Büyük ölçekli işletmelerin rakibi durumunda olan KOBİ’ler; ürünlerinde, süreçlerinde, pazarlama yöntem ve tekniklerinde, organizasyon yapılarında inovasyondan faydalanmak durumundadırlar. Çalışmanın amacı; KOBİ’lerin inovasyona yönelik tutumlarının belirlenmesi, inovasyon uygulamalarını engelleyen işletme içi ve dışı faktörlerin tespit edilmesine yöneliktir. Belirtilen bu faktörler arasındaki ilişki ve ilişki boyutları incelenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Çanakkale ili ve çevresinde faaliyet gösteren 132 KOBİ’nin sahipleri ve çeşitli kademelerdeki yöneticilerinin görüşleri anket uygulaması yöntemiyle alınmış ve analiz edilmiştir.
Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/usb/issue/40080/476867https://hdl.handle.net/20.500.12428/3454
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Yöneticilerin inovasyon algısı, inovasyon sürecini yönetme tarzı ve işletmelerin inovasyon performansı arasındaki ilişiler: KOBİ’ler üzerinde bir araştırma
Taşgit, Yunus Emre; Torun, Burak (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, yöneticilerin inovasyon algıları, inovasyon sü- recini yönetme tarzları ve işletmenin inovasyon performansı arasındaki ilişkileri ve etkileşimleri incelemektir. Araştırma evrenini, Düzce ilinde ... -
İnovasyon yönelimli yönetim kültürü tasarımı ; Türkiye kalkınma ajansları için model önerisi
Fırat, Hüsniye (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Çalışmada örgütsel kültür, yönetim kültürü ve örgütsel tasarım kavramları temel alınarak, örgütsel inovasyon kültürü konusunda literatür taraması yapılmıştır. Örgütlerin inovasyona yönelik yönetsel uygulamalarda bulunması ... -
İşletmelerde inovasyon (yenilikçilik) stratejileri ve örgütsel performans ilişkisinin Çanakkale Seramik A.Ş. işletmesi örneğinde boylam analizi yöntemiyle incelenmesine dönük bir araştırma
Yavuz, Çağla (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Çağımızın en belirgin özelliklerinden birisi, sürekli ve güçlü değişim dalgalarının hemen her şeyi etkilemesidir. İsletmelerin de çevrelerine uyum sağlayabilmek ve bunu temel alarak rekabet üstünlüğü elde edebilmek açısından ...