Yöneticilerin inovasyon algısı, inovasyon sürecini yönetme tarzı ve işletmelerin inovasyon performansı arasındaki ilişiler: KOBİ’ler üzerinde bir araştırma
Citation
Taşgit, Y. E. ve Torun, B. (2016). Yöneticilerin inovasyon algısı, inovasyon sürecini yönetme tarzı ve işletmelerin inovasyon performansı arasındaki ilişiler: KOBİ’ler üzerinde bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14 (28), 121-156.Abstract
Bu araştırmanın amacı, yöneticilerin inovasyon algıları, inovasyon sü- recini yönetme tarzları ve işletmenin inovasyon performansı arasındaki ilişkileri ve etkileşimleri incelemektir. Araştırma evrenini, Düzce ilinde faaliyet gösteren KOBİ’lerin üst düzey (sahip) yöneticileri oluşturmaktadır. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada, yüz yüze anket tekniğiyle toplam 126 anket elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; Dönüşümcü tarzda yönetme üzerinde en yüksek pozitif etkiye sahip olan değişken “Kalite artışı”, Karizmatik tarzda yönetme ve Hizmetkâr tarzda yönetme üzerinde en yüksek pozitif etkiye sahip olan değişken “Krizden Çıkış” ve Stratejik tarzda yönetme üzerinde en yüksek pozitif etkiye sahip olan değişken “Rekabet Avantajı” dır. Ek maliyet algısı tüm yönetim tarzları üzerinde negatif etkiye sahiptir. Diğer taraftan işletmenin inovasyon performansı üzerinde etkili olan en önemli inovasyon sürecini yönetme tarzları, Karizmatik ve Stratejik tarzda yönetmedir. The main purpose of the research is to examine the effect and the relationship between manager’s innovation perceptions, the style of managing innovation process and the companies’ innovation performance. The population of the research is the upper level (owner) managers of SMEs operating in Duzce. Quantitative research was used in the study. Dates were obtained by using face to face questionnaire technique. 126 questionnaires were used for analyzing the data. According to the research findings, the managers’ innovation perception that has the greatest impact positively on managing transformational-style is “quality growth”, the variable with the highest positive impact on managing charismatic style and managing servant style is “out of the crisis” and the variable that has the highest positive impact on managing strategic manner is “competitive advantage”. Additional costs perception from negative perceptions has a negative impact on all management styles. On the other hand, the most important innovation process managing styles that have an impact on companies’ innovation performance are charismatic style and strategic style.
URI
http://ybd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_898579.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1612
Collections
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
İnovasyon yönelimli yönetim kültürü tasarımı ; Türkiye kalkınma ajansları için model önerisi
Fırat, Hüsniye (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Çalışmada örgütsel kültür, yönetim kültürü ve örgütsel tasarım kavramları temel alınarak, örgütsel inovasyon kültürü konusunda literatür taraması yapılmıştır. Örgütlerin inovasyona yönelik yönetsel uygulamalarda bulunması ... -
İşletmelerde inovasyon (yenilikçilik) stratejileri ve örgütsel performans ilişkisinin Çanakkale Seramik A.Ş. işletmesi örneğinde boylam analizi yöntemiyle incelenmesine dönük bir araştırma
Yavuz, Çağla (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Çağımızın en belirgin özelliklerinden birisi, sürekli ve güçlü değişim dalgalarının hemen her şeyi etkilemesidir. İsletmelerin de çevrelerine uyum sağlayabilmek ve bunu temel alarak rekabet üstünlüğü elde edebilmek açısından ... -
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerde İnovasyona Yönelik Tutumlar ve İnovasyon Engelleri: Çanakkale İlinde KOBİ’ler Üzerine Bir Araştırma
Şahbaz, Ahmet; Tanyeri, Mustafa (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-10-31)Innovation is a very important tool in increasing companies’ competitiveness and efficiency. The companies – who decrease their costs through innovation- gain advantage such as; prise advantage, awareness and higher quality, ...